AnonymBruker Skrevet 9. september #21 Skrevet 9. september Strigiformes skrev (4 timer siden): https://www.forskning.no/kriminalitet-sovn-sex/sexovergrep-i-sovne/315938 Kan han ha noe av dette? 👆 Sexsomni? Ikke bestandig det er frivillig fra han sin side heller... Noen mennesker går i søvne, spiser i søvne og har sex i søvne. 1,8% sjans for at det er det... Anonymkode: ccc4d...3ed 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #22 Skrevet 10. september Det ligger i tiden, så mange som ikke klarer å kommunisere på normalt vist. I stedet for å glo på skjerm hele dagen, hva med i stedet å prate med partner om hva som gjelder på forskjellige områder. I tidligere tider var det vanlig at vi ikke hadde noen skjermer på, tok i stedet et glass vin sammen, og satt i sofaen og diskuterte både livet og forholdet. Dette er så klart ukjent for mange i dag, men kan anbefales. Anonymkode: c1361...d19 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #23 Skrevet 10. september Hvis dere allikevel skal gå i fra hverandre og du ikke ønsker å snakke med han om dette, så sov på eget soverom da, med døren låst. Anonymkode: 245b3...a54 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #24 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har hatt det tøft sammen lenge, og er vel på vei fra hverandre. Opplevde et tillitsbrudd for en stund siden på noe helt annet som er årsaken til det sannsynligvis kommende bruddet. Jeg var ikke forberedt på at han skulle gjøre noe slikt, han har aldri gjort noe lignende tidligere. Det er ekstremt krevende å kommunisere med han, han gaslighter og vrir på sannheter. Tar jeg opp dette får jeg bare "jeg trodde du var våken", "du var jo naken og jeg kåt" eller noe lignende. Han kommer ikke til å ta ansvar for handlingen sin, så siden jeg uansett er på vei ut av forholdet så kommer det sannsynligvis ikke noe nyttig ut av kommunikasjonen. Men jeg hadde et naivt håp om at han kanskje kom til å beklage seg. Står i en svært krevende situasjon i ekteskapet, så kommer dette her i tillegg 😥 Anonymkode: 1024f...29a Om noe, så burde kanskje dette da få fortgang i skilsmissen da. Du bør sove på et annet rom og beskytte deg selv. Anonymkode: 31db5...166 6
AnonymBruker Skrevet 10. september #25 Skrevet 10. september Du er på vei ut av forholdet. Han vet det. Du bør da avslutte forholdet, og komme deg ut av felles soverom og bolig. Han er i krise, og gjør noe du sier er helt ulikt ham. Da bør du ikke risikere noe ved å bli værende slik situasjonen er blitt. Folk i kriser kan gjøre ting de normalt ikke ville gjort. Han hadde ingen rett, og det var overgrep/ voldtekt, men du kan ikke fortsette å sove sammen med ham. Anonymkode: 1c1c2...444 6
AnonymBruker Skrevet 10. september #26 Skrevet 10. september Ja har opplevd det samme. Null problem for min del. Anonymkode: 7fdf1...dbc
Pippi Lotta Skrevet 10. september #27 Skrevet 10. september Mezzosoprena skrev (17 timer siden): Jeg skjønner at dette er for overgrep å regne altså, men det er mannen din? Hvorfor i all verden ga du han ikke huden full idet du våknet? Det er veldig vanlig at ofere fryser under overgrep og voldtekt. Det er også vanlig at ofere kjener overgriperen godt, som i ektefele, kjæreste eller god venn. Så det TS beskriver høres ut som en vanlig voldtekt hvor ofere reagerer som det er vanlig at ofere gjør. Hun reagerte nok som et vanlig ofer fordi hun er et vanlig meneske.... 6 4
Pippi Lotta Skrevet 10. september #28 Skrevet 10. september TS det er voldtekt og mannen din er farlig. Ser folk prøver å "bortforklare" med at han kansje sov, men om han selv sov ville han ikke set at du våknet. Rådene om å anmelde er sikkert godt ment, men realiteten er at det er veldig belastene å anmelde og ekstremt usansynlig at du vil få en dom. Systemet virker ret og slet ikke i slike samenhenger. Så du bør tenke godt gjenom om det er noe du vill gjøre, og kansje også vente til du er på et silrere sted før du leverer anmeldelsen. Jeg tror det viktigste er at du får støte og hjelp i det som høres ut som en veldig vanskelig situasjon! Et krisesenter er nok stede hvor de har mest erfaring i å rådgi kvinner i din situasjon. Så jeg håper du kontakter dem, da kan du få hjelp både med de praktiske aspektene med brudet og følelsene runt alt som skjer. Eventuelt kan du også kontakte voldtektsentere, for rådgivning om dokunentasjon. Ikke gå med dette allene og husk på at ting vill bli bedre eter brudet! 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #29 Skrevet 10. september Kom deg ut. Dere er begge i krise. jeg snakker av erfaring. Min ex ville nok kanskje ikke forgrepet seg på meg mens jeg sov, men han presset meg til å ha sex etter at vi var ferdige. Det var vondt nok i seg selv. Det jeg mener er at når man står i en krise så vet man ikke hva den andre kan finne på. Det han gjorde er ikke greit, ikke din skyld, men han kommer heller ikke til å ta ansvar for det. Anonymkode: 35051...d79 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #30 Skrevet 10. september KRISESENTER!! Kontakt rådhuset i din kommune for å få kontaktinformasjonen deres!!!! Anonymkode: 76fab...79d 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #31 Skrevet 10. september Jeg opplevde at mannen prøvde seg, og jeg sa at jeg ikke ville. Tok bort hendene hans og ga tydelig tegn til at jeg absolutt ikke ville. Så gjorde han det etterhvert likevel. Jeg klarte ikke å gjøre noe motstand, eller si noe. Helt sykt. Har klandra meg selv vilt for det i ettertid. Klarte aldri å se på han igjen på samme måte etterpå, selv om jeg ikke klarte å gjøre det slutt med en gang heller. Men ble selvsagt skilsmisse ( etter mindre enn 2 år) Anmeldte i vår, to år etter. Henlagt, selvsagt. Men det føles godt likevel. Skjønner så godt at du synes dette er langt over grensa. Min eksmann gjorde dette med meg (som du opplevde) flere ganger før hovedovergrepet skjedde. Også med anal. Fy faen vi trenger ikke slike mannfolk i livet. Anonymkode: 7dc90...b68 2 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #32 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kom deg ut. Dere er begge i krise. jeg snakker av erfaring. Min ex ville nok kanskje ikke forgrepet seg på meg mens jeg sov, men han presset meg til å ha sex etter at vi var ferdige. Det var vondt nok i seg selv. Det jeg mener er at når man står i en krise så vet man ikke hva den andre kan finne på. Det han gjorde er ikke greit, ikke din skyld, men han kommer heller ikke til å ta ansvar for det. Anonymkode: 35051...d79 Min eks voldtok meg også da forholdet begynte å skrante. Så kan bekrefte dette. Dette var heller ikke likt ham, selv om han riktignok hadde det med å mase og presse litt på sex og type sex (anal) som jeg ikke ønsket, men et vanvittig sjokk at han faktisk gjennomførte en brutal anal voldtekt, selv om jeg både verbalt og fysisk kjempet det jeg klarte før smerten ble så enorm at jeg ble paralysert av dem. Jeg har selvfølgelig prøvd å analysere hendelsen i etterkant, og jeg tror nok at det å føle på at jeg ville forlate ham var en trigger. Nesten som han ønsket å sette meg på plass/ta makta over meg, så jeg ikke skulle forlate ham. Istedenfor ble det til at jeg ikke bare forlot ham (straks jeg kom ut av sjokket, som faktisk tok litt tid, for jeg ble som nummen og som jeg ikke klarte å forholde meg til det som hadde skjedd, og gikk på autopilot en stund), men jeg gikk fra ham og hatet, og forakter ham inderlig mange år etter. Jeg husker faktisk nesten bare dette om ham, som livet vårt sammen før dette er visket ut nærmest. MEN jeg kan tro at det fra hans side nærmest var en frustrert og desperat handling for å ta makt i situasjonen. Ja man bør være forsiktig med menn som vet/aner at man vil forlate dem. Anonymkode: 81679...862 1 7 3
AnonymBruker Skrevet 10. september #33 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min eks voldtok meg også da forholdet begynte å skrante. Så kan bekrefte dette. Dette var heller ikke likt ham, selv om han riktignok hadde det med å mase og presse litt på sex og type sex (anal) som jeg ikke ønsket, men et vanvittig sjokk at han faktisk gjennomførte en brutal anal voldtekt, selv om jeg både verbalt og fysisk kjempet det jeg klarte før smerten ble så enorm at jeg ble paralysert av dem. Jeg har selvfølgelig prøvd å analysere hendelsen i etterkant, og jeg tror nok at det å føle på at jeg ville forlate ham var en trigger. Nesten som han ønsket å sette meg på plass/ta makta over meg, så jeg ikke skulle forlate ham. Istedenfor ble det til at jeg ikke bare forlot ham (straks jeg kom ut av sjokket, som faktisk tok litt tid, for jeg ble som nummen og som jeg ikke klarte å forholde meg til det som hadde skjedd, og gikk på autopilot en stund), men jeg gikk fra ham og hatet, og forakter ham inderlig mange år etter. Jeg husker faktisk nesten bare dette om ham, som livet vårt sammen før dette er visket ut nærmest. MEN jeg kan tro at det fra hans side nærmest var en frustrert og desperat handling for å ta makt i situasjonen. Ja man bør være forsiktig med menn som vet/aner at man vil forlate dem. Anonymkode: 81679...862 Det er jeg som skrev innlegget rett over ditt. Ble sjokka når jeg leste dette, og ville bare legge til at da overgrepet her skjedde var vi i nøyaktig samme situasjon, han skjønte at jeg kom til å forlate han! Og har reflektert over i ettertid om den følesen kan ha trigget han til å gjøre det.. Anonymkode: 7dc90...b68 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #34 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jeg som skrev innlegget rett over ditt. Ble sjokka når jeg leste dette, og ville bare legge til at da overgrepet her skjedde var vi i nøyaktig samme situasjon, han skjønte at jeg kom til å forlate han! Og har reflektert over i ettertid om den følesen kan ha trigget han til å gjøre det.. Anonymkode: 7dc90...b68 💔 Ja jeg tror det. Ikke det at jeg kan forstå den eventuelle (manne!)logikken, men jeg har liksom ingen bedre forklaring, og jeg har også opplevd en eks som i desperasjon etter å få meg tilbake prøvde seg på noe lignende, så selv om slikt antagelig garantert slår motsatt vei kan det jo være at desperate menn på en skrudd måte tror at dette er en måte å ta kontroll på. Og altså, noen menn dreper jo kvinner som vil forlate dem, så... Anonymkode: 81679...862 3 1
Sofakona Skrevet 10. september #35 Skrevet 10. september Mannen din sov..han viste kanskje ikke hva han gjorde...🤦🤦🤦 Herregud Hadde min mann gjort dette uansett hadde jeg skilt meg eller iallefall aldri sovet i samme seng igjen Sorry altså...men å ta av seg truse, ta av truse på kona, "finne " rigtig stilig og hull...for så holde penis og føre den inn ..og penetrering til han kommer uten å våkne...??? Hell no.... 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #36 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Min eks voldtok meg også da forholdet begynte å skrante. Så kan bekrefte dette. Dette var heller ikke likt ham, selv om han riktignok hadde det med å mase og presse litt på sex og type sex (anal) som jeg ikke ønsket, men et vanvittig sjokk at han faktisk gjennomførte en brutal anal voldtekt, selv om jeg både verbalt og fysisk kjempet det jeg klarte før smerten ble så enorm at jeg ble paralysert av dem. Jeg har selvfølgelig prøvd å analysere hendelsen i etterkant, og jeg tror nok at det å føle på at jeg ville forlate ham var en trigger. Nesten som han ønsket å sette meg på plass/ta makta over meg, så jeg ikke skulle forlate ham. Istedenfor ble det til at jeg ikke bare forlot ham (straks jeg kom ut av sjokket, som faktisk tok litt tid, for jeg ble som nummen og som jeg ikke klarte å forholde meg til det som hadde skjedd, og gikk på autopilot en stund), men jeg gikk fra ham og hatet, og forakter ham inderlig mange år etter. Jeg husker faktisk nesten bare dette om ham, som livet vårt sammen før dette er visket ut nærmest. MEN jeg kan tro at det fra hans side nærmest var en frustrert og desperat handling for å ta makt i situasjonen. Ja man bør være forsiktig med menn som vet/aner at man vil forlate dem. Anonymkode: 81679...862 Utrolig leit å høre at du har opplevd dette ❤️ Gjør vondt langt inni sjela og jeg begynte å gråte av å lese dette. Jeg kan vel egentlig bare bekrefte at det kan være skummelt når man går fra noen, jeg var oppriktig redd uten at jeg hadde noen holdepunkter for det. Utover masse press til å ha sex. Anonymkode: 35051...d79 2 2
alfathealfa Skrevet 11. september #37 Skrevet 11. september Voldtekt er voldtekt. Bare ja er ja. Alle voksne folk vet det. Voldtekt er ikke «sex». Det er trangen til å tvinge deg og ta makt over deg som driver. Det er kontroll og aggresjon. Det er trangen til å ydmyke deg, til å bruke makt og vold. La det være helt klart. Det er noe som bør anmeldes. Folk som har disse impulsene og velger å handle på dem kan ha gjort det før eller gjøre det igjen. Dersom man ikke klarer å anmelde, sørg i det minste for at det blir dokumentert ved å kontakte voldtektsmottak (eller krisesenter). Da er det på plass hvis du senere trenger det. Hvis en partner begår vold mot deg må du regne med at det kan skje igjen (det kan også eskalere). Ta det som et alvorlig signal om at du må passe på din egen sikkerhet. 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #38 Skrevet 11. september Jeg anbefaler deg å snakke med fastlegen. Få voldtekten notert i journalen, slik at hvis du senere ønsker å politianmelde så står du sterkere. Og fastlegen kan henvise deg så du får oppfølging for det mentale. Anonymkode: 7caf5...92b 5
AnonymBruker Skrevet 11. september #39 Skrevet 11. september I følge KG er nok jeg den rare her, siden jeg faktisk vil kommunisere med min partner men... jeg hadde aldri anmeldt min partner for dette. Jeg hadde pratet med ham om felles grenser. Ja, jeg forstår at det å kommunisere med partner fremfor å anmelde ham er helt uhørt her på KG, men det er hva jeg ville gjort. Anonymkode: cb8dc...77a 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. september #40 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde blitt sinna om mannen laget overraskelsesbursdag for meg med mange gjester, "tut for skål"-skilt ved hovedveien og leide inn bygdeband Hadde du anmeldt ham til politiet og krevd skilsmisse og erstatning, eller hadde du klart å snakke med ham om hva som er greit og hva som ikke er greit? Anonymkode: d8004...20f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå