*Doriz* Skrevet 27. april 2006 #21 Skrevet 27. april 2006 Hvorfor skal man egentlig bry seg om sånne foreldede fargekoder? :klø: Så lenge ingen dukker opp i mitt bryllup i kritthvit kjole med slep, slør og med en bukett i handa skal jeg være mer enn fornøyd. ← Hehe! Solenge det ikkje er en heilt kvit kjole, skal eg og være fornøgd
afr0dite Skrevet 27. april 2006 #22 Skrevet 27. april 2006 Hvorfor skal man egentlig bry seg om sånne foreldede fargekoder? :klø: Så lenge ingen dukker opp i mitt bryllup i kritthvit kjole med slep, slør og med en bukett i handa skal jeg være mer enn fornøyd. ← Håper inderlig at DU dukker opp da! :blunke:
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #23 Skrevet 27. april 2006 Hvorfor skal man egentlig bry seg om sånne foreldede fargekoder? :klø: Så lenge ingen dukker opp i mitt bryllup i kritthvit kjole med slep, slør og med en bukett i handa skal jeg være mer enn fornøyd. ← akkurat!!!!
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #24 Skrevet 27. april 2006 Hva med deep purple? Og elgitarmotiv på ryggen!!
Gjest Sukkerert Skrevet 27. april 2006 #25 Skrevet 27. april 2006 Rødt er den fargen en først oppdager når en blir presentert for flere farger. Den er sterk og trekker til seg oppmerksomhet. Antakeligvis derfor det blir ansett som upassende.
Lythande Skrevet 27. april 2006 #26 Skrevet 27. april 2006 For min del må folk gå med de fargene de vil i bryllupet vårt, om det er noen som har lyst til å stille i hvit, sort eller rød kjole så gjerne for meg. Regner ikke med at noen vil ta feil av meg/bruden og den som evt dukker opp i hvit kjole.
Malama Skrevet 27. april 2006 #27 Skrevet 27. april 2006 Jeg har også hørt at man ikke bruker hvitt, sort eller rtødt, men at det betyr at man har "hatt seg med brudgommen" å gå i rødt har jeg aldri hørt. Det er bare rett og slett det at rødt er en farge som tiltrekker seg oppmerksomhet. Og derfor bruker man det ikke, ettersom bruden skal være midtpunktet.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #28 Skrevet 27. april 2006 Det syns jeg var en tynn unnskyldning. Bruden er vel uansett midtpunktet, har til gode å se noen droppe bruden til fordel for en gjest i slående kjole.
Gjest lillelou Skrevet 27. april 2006 #29 Skrevet 27. april 2006 Håper inderlig at DU dukker opp da! :blunke: ← Ja,jeg satser på det,ja.
Gjest Dingo Skrevet 27. april 2006 #30 Skrevet 27. april 2006 Rødt er den fargen en først oppdager når en blir presentert for flere farger. Den er sterk og trekker til seg oppmerksomhet. Antakeligvis derfor det blir ansett som upassende. ← Rødt er elskerinnens farge...
Gjest gjesta Skrevet 27. april 2006 #31 Skrevet 27. april 2006 Hvorfor skal man egentlig bry seg om sånne foreldede fargekoder? :klø: Så lenge ingen dukker opp i mitt bryllup i kritthvit kjole med slep, slør og med en bukett i handa skal jeg være mer enn fornøyd. ← Hehe! Solenge det ikkje er en heilt kvit kjole, skal eg og være fornøgd ← For min del må folk gå med de fargene de vil i bryllupet vårt, om det er noen som har lyst til å stille i hvit, sort eller rød kjole så gjerne for meg. Regner ikke med at noen vil ta feil av meg/bruden og den som evt dukker opp i hvit kjole. ← Åååååå, dere er sånne bruder som jeg vil være gjest hos!!
Lykketrollet Skrevet 27. april 2006 #32 Skrevet 27. april 2006 Jeg bryr meg fint lite i hva folk har på seg.... Jeg for min del håper det kommer mange i lyse sommerfarger! Om det er hvitt, rødt eller sort spiller virkelig ingen rolle for meg. Så lenge folk føler seg vel og ikke har slep så er jeg glad! Men jeg selv respekterer reglen om hvitt. Vet jo aldri hvordan enkelte reagerer og jeg vil jo ikke tråkke noen på tærne.
*Emma* Skrevet 27. april 2006 #33 Skrevet 27. april 2006 Jeg bryr meg ikke sålenge ingen har hvit kjole - men jeg leste nettopp et sted (fader at jeg ikke klarer å huske hvor) at man som gjest ikke ska ha hvit, svart eller rød. Det sto forklart hvorfor men jeg klarer selvfølgelig ikke å huske rød...men det hadde ikke noe med elskerinne eller ha hatt seg m brudgommen å gjøre ihvertfall.... Tror det kan ha vært et nytt KK kanskje....
marsy Skrevet 28. april 2006 #34 Skrevet 28. april 2006 Alle disse reglene om farger går vel alle på at man ikke skal stjele oppmerksomheten fra bruden. Hvitt er altså fyfy av naturlige grunner Rødt stjeler oppmerksomhet, og det er visstnok kun brudens mor som kan kle seg i det. Svart er sorgens farge. Jeg bryr meg ikke om noen av reglene, unntatt det å kle seg i hvitt. Hvorfor skal man kle seg i samme farge som bruden? Ellers er det fritt fram.
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2006 #35 Skrevet 28. april 2006 Men hvitt er jo ikke hvitt. I et sommerbryllup ville det vel ikke være så fælt om noen av gjestene kom i lyse kjoler? Altså hvitt av ulik sort. Ikke kritthvit, men offwhite e.l. Men det er vel ikke trygt det heller, dagens brudekjoler kommer jo i alt fra kritthvitt til mørke offwhite farger.... Å stjele oppmerksomheten fra en brudekjole tror jeg fortsatt er svært vanskelig jeg da.
marsy Skrevet 28. april 2006 #36 Skrevet 28. april 2006 (endret) du kan jo ha på deg en opp-white/kremfarget kjole også ha tilbehør (sko, veske, sjal) i en annen farge for eksempel? jeg er enig i at det er vanskelig å stjele oppmerksomheten for bruden, men jeg synes nå likevel at den tradisjonen kan holdes ved like. Det er ingen som dør av å ikke gå med en hvit kjole en dag Endret 28. april 2006 av marsy
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2006 #37 Skrevet 28. april 2006 Det er ingen som dør av å ikke gå med en hvit kjole en dag ← Nei, det er det i hvert fall ikke! Jeg skal nok finne noe som ikke "matcher" bruden. (Og i dette bryllupet så vet jeg i hvert fall at kjolen er kritthvit.)
Susan Sto Helit Skrevet 28. april 2006 #38 Skrevet 28. april 2006 Alle disse reglene om farger går vel alle på at man ikke skal stjele oppmerksomheten fra bruden. Hvitt er altså fyfy av naturlige grunner Rødt stjeler oppmerksomhet, og det er visstnok kun brudens mor som kan kle seg i det. Svart er sorgens farge. Jeg bryr meg ikke om noen av reglene, unntatt det å kle seg i hvitt. Hvorfor skal man kle seg i samme farge som bruden? Ellers er det fritt fram. ← Takk, skulle akkurat til å bekymre meg, da min mor har kjøpt seg en kjempeflott rød kjole som hun tenkte å bruke i bryllupet. Men hvis hun etter skikk og bruk er den eneste som kan bruke det, så går det jo bra. Var å så litt på kjoler sammen med forloveren, og den som glemte å tenke på dette med at hun ikke skal ha hvitt, det var meg. Det var jo så mange flotte sommerkjoler i hvitt der, med eller uten andre farger i. Det sier vel sikkert litt om hvor mye jeg kommer til å tenke over fargene på gjestenes antrekk. Tviler på at noen klarer å stille opp i en kjole som kan utkonkurrere min brudekjole med langt slep og masse skjørt uansett! (Er nok bare meg som har slør også!) Men har hørt dette med hvitt og svart. Men man er vel ikke så nye på det med svart lenger heller, så lenge det "mykes opp" med litt fargerikt tilbehør? Gutta går jo i mørk dress! (Det er jo ganske ofte svart, og den samme de ville brukt i begravelse.)
Gjest Sukkerert Skrevet 28. april 2006 #39 Skrevet 28. april 2006 (endret) Jeg ser i grunnen heller ikke hva som er så feil med å gå i en hvit kjole dersom den overhode ikke ligner på en brudekjole (og det er det jo ikke så mange kjoler som gjør). F eks. en knelang, hvit sommerkjole. Endret 28. april 2006 av Sukkerert
marsy Skrevet 28. april 2006 #40 Skrevet 28. april 2006 Men har hørt dette med hvitt og svart. Men man er vel ikke så nye på det med svart lenger heller, så lenge det "mykes opp" med litt fargerikt tilbehør? Gutta går jo i mørk dress! (Det er jo ganske ofte svart, og den samme de ville brukt i begravelse.) ← Jeg gikk i en svart 50-talls aktig knelang kjole i et sommerbryllup i fjor sommer, men den har rosa detaljer, og jeg hadde et rosa sjal over skuldrene og veske, så det var ikke helt "begravelseslook", men uansett - hvis noen kommer i svart i et bryllup er det vel fordi de liker antrekket, ikke fordi de sørger!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå