Gå til innhold

Farge på kjole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke forlover trenger å ha lys kjole. Min forlover passer ikke så veldig lyse klær, så jeg håper hun velger en farge hun passer godt og er komfortabel i. Det eneste jeg synes forlover skal holde seg unna er hvitt og svart.

Ellers synes jeg de øvrige gjestene kan ha svart! Man skal ha det man liker! (Selv "elsker" jeg svart!) Og om gjester stiller opp i rødt; herlig, det er jo kjærlighetsfargen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått i bryllup i rød kjole jeg! Brukte en kjole jeg allerede hadde, og jeg passer dessuten best til varme farger. Jeg ser ikke bar ut i blått feks. Og i det samme bryllupet hadde min vennine off-white halvkort kjole. Og sort er jo så vanlig nå til dags at jeg ikke kan skjønne at man ikke skal kunne bruke det man allerede har i skapet.

Vel, hvis bruden blir fornærmet over at jeg bruker rød kjole, vel da må hun nesten bare bli det. Min intensjon med å bruke rød kjole er kun at jeg allerede har denne hengende og ikke har råd til å kjøpe ny fin kjole. Dessuten kler jeg denne fargen best. Har virkelig ikke bruden annet å tenke på på den store dagen?

Men med tanke på bildene fra den store dagen tar det seg jo mye bedre ut hvis gjestene har kjoler med litt farge og ikke bruker sort.

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av fargen på kjolene. Det er nesten viktigere hvor stor utrigning eller hvor høy splitt de har.

Mamma skiftet til kjole etter middagen (bunad først), kjolen var svart med perler på - gjorde meg ingen ting.

Forloveren min hadde bunad og skiftet til en kort grønn og hvit kjole utpå kvelden.

Har sett forlover i brun kjole - utrolig fin farge som hun kledde veldig godt.

Er man usikker på hva man skal ha på seg i bryllupet - ta en telefon til brudeparet evnt foreldrene - vanskeligere trenger man ikke gjøre det.

Skrevet
Ja, rødt har jeg også hørt om...

Så hvitt og sort en helt uaktuelt.

Hmmm....

Pøh. Jeg har hvit kjole, og mamma skal ha en nydelig sort en. Hun skal ha bunad i kirken, og selskapskjole på festen. En nydelig sort kjole med perler på. Hvorfor i all verden skulle hun ikke ha på seg sort kjole??

Jeg bryr meg lite om gjestene mine kommer i hvitt også. De må da ha på seg det de vil for min del!

Skrevet

Viktig å ikke overdrive dette fargestyret, ja...

Snakka med bruden jeg skal være forlover for, i går, og hun sa: "Kom i hva du vil du...bare ikke hvit kjole med slep, slør og blomsterbukett.." :)

Tror det er mange bruder som henne...som ikke tenker over dette fargestyret..

Svart er jo ikke bare sorgens farge lenger...det brukes jo til alt og av alle!

Gjest gjest1
Skrevet
Viktig å ikke overdrive dette fargestyret, ja...

Svart er jo ikke bare sorgens farge lenger...det brukes jo til alt og av alle!

Ja. Veldig mange penkjoler og aftenkjoler er svarte. Det er den fargen det er enklest å finne kjole i om vinteren.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg tror jeg driiiiiiiiiiiiiter i fargekodene.

Skal se meg om etter en pen og oyntelig kjole som jeg kan bli fornøyd med. Bare det tror jeg kan bli utfordring nok om jeg ikke også må passe på alle disse fargekodene. :briller2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...