AnonymBruker Skrevet 7. september #21 Skrevet 7. september Når du ikke vil si hva han er dømt for, er det vanskelig å gi deg råd. Det han har gjort, vil jo i stor grad bestemme hva rådene skal være. Du sier likevel ganske mye. Ikke vold, ikke voldtekt og han er ikke narkoman. Men det er "ganske mange år" igjen å sone, og det forteller en hel del. For å få mange års ubetinget fengsel uten at det er de tingene du nevner, må man ha begått grove narkotikalovbrudd, økonomisk kriminalitet (korrupsjon/hvitvasking), datakriminalitet eller ha gjort seg skyldig i menneskehandel, terrorforbund eller spionasje. Heftige ting, altså. Siden du har lest dommen er det neppe spionasje eller terror, og siden du har mer penger enn ham tipper jeg dette ikke er en hvitsnippforbryter. Da oser dette gjengkriminalitet. Se de gjenstående kriminalitetsområdene i oppramsingen over. Når han "styrer showet", er manipulerende, du sier han har lite respekt for deg og du nevner likevel god sex, så er dette strake veien til katastrofe. Anonymkode: cd53b...03d 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #22 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Når du ikke vil si hva han er dømt for, er det vanskelig å gi deg råd. Det han har gjort, vil jo i stor grad bestemme hva rådene skal være. Du sier likevel ganske mye. Ikke vold, ikke voldtekt og han er ikke narkoman. Men det er "ganske mange år" igjen å sone, og det forteller en hel del. For å få mange års ubetinget fengsel uten at det er de tingene du nevner, må man ha begått grove narkotikalovbrudd, økonomisk kriminalitet (korrupsjon/hvitvasking), datakriminalitet eller ha gjort seg skyldig i menneskehandel, terrorforbund eller spionasje. Heftige ting, altså. Siden du har lest dommen er det neppe spionasje eller terror, og siden du har mer penger enn ham tipper jeg dette ikke er en hvitsnippforbryter. Da oser dette gjengkriminalitet. Se de gjenstående kriminalitetsområdene i oppramsingen over. Når han "styrer showet", er manipulerende, du sier han har lite respekt for deg og du nevner likevel god sex, så er dette strake veien til katastrofe. Anonymkode: cd53b...03d Det stemmer nok det du sier. Jeg vet jo innerst inne jeg må komme meg vekk men det er så utrolig vanskelig pga følelsene jeg har. Anonymkode: 484d1...7f2
AnonymBruker Skrevet 7. september #23 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Skulle gjerne hørt fra noen med erfaring, ikke bare med folk som dømmer og tror jeg er en dame med store issues. Jeg er en helt vanlig person med bra jobb, gode venner og godt forhold til familie. Anonymkode: 484d1...7f2 Vi tror ikke. Vi vet. En oppegående person med respekt for seg selv og noe mellom ørene hadde aldri gjort dette. Anonymkode: 8006b...bf9 3
daemi Skrevet 7. september #24 Skrevet 7. september Ryddet for latterliggjøring, brukerangrep, avsporing, tulleinnlegg og nedsettende innhold. daemi, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. september #25 Skrevet 7. september Jeg tror ikke du vil høre på rådene våre uansett. Lykke til. Anonymkode: 491b1...9e1
Rotemor Skrevet 7. september #26 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2026 den 15.08): Har du noen tips til hvordan jeg går videre mens jeg er forelsket? Anonymkode: 484d1...7f2 Du kuttet kontakten og står i det. Kontakt venner, familie.. Knytt gode bånd. Kom deg unna. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september #27 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2026 den 15.21): Har lest dommene ja. Har klart det men klarer ikke blokkere… Anonymkode: 484d1...7f2 Dommen(E)? Som i flertall? Anonymkode: 2a918...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #28 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det stemmer nok det du sier. Jeg vet jo innerst inne jeg må komme meg vekk men det er så utrolig vanskelig pga følelsene jeg har. Anonymkode: 484d1...7f2 Grovt ran? Kriminelt nettverk? Det skal noe til for å sitte inne i årevis her i Norge. Du har skapt deg et drømmebilde av hvordan han er, og tror at "alt vil gå bra", men han viser på alle måter at dette ikke stemmer. Anonymkode: 8262d...193
AnonymBruker Skrevet 8. september #29 Skrevet 8. september Når man sitter på en mangeårig dom, er det noe veldig alvorlig han har gjort. Det pluss at han styrer deg burde være gode nok grunner til å innse at han er et søppelmenneske. Anonymkode: f4f2a...268 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #30 Skrevet 8. september Hvorfor sitter han inne, hvor lenge, kjente dere hverandre før han ble dømt? Hvordan er livet hans ellers utenfor murene? Jobb, familie, venner, bolig, økonomi osv. Sliter han med noe? Lidelser, sykdom osv. Anonymkode: 51053...761
AnonymBruker Skrevet 8. september #31 Skrevet 8. september Stakkar han har sikkert gått godtroende inn i noe som var svindel..... 🙄 (Sier han til deg) Anonymkode: 491b1...9e1
AnonymBruker Skrevet 8. september #32 Skrevet 8. september Det høres ut som du er på rn "hekt". Sissel Gran har både skrevet og snakket mye bra om det. Anbefaler deg å søker det opp for å få mer kunnskap om hekt, og hvordan du kan bryte det 🙏 Anonymkode: e8e91...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #33 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2026 den 15.53): Han er veldig snill og vi har god kjemi. Veldig god sex. Tror ikke han vil respektere meg, derfor prøver jeg å komme meg vekk Anonymkode: 484d1...7f2 Han er ikke veldig snill når han ikke respekterer deg. Støtter råd om Sissel Gran. Anonymkode: fa1ef...c33
AnonymBruker Skrevet 8. september #34 Skrevet 8. september En ting folk på KG må slutte å spørre om, er "hva er vedkommende dømt for". Ingen vil eller skal gå i detalj om dommer her. For det første kan det røpe hvem det er (hvis noen kjenner igjen det som skrives her og det kan komme tilbake til den dømte, ugreit) for det andre er det ikke opplysninger vi andre egentlig trenger. Det kan være svindel, det kan være fartsovertredelse, det kan være kroppskade, hva som helst.... Poenget er at denne fyren her, han er en dritt uansett. Anonymkode: 8006b...bf9
AnonymBruker Skrevet 8. september #35 Skrevet 8. september Tror det stemmer at jeg har laget et drømmebilde av han. Jeg har alltid valgt han og brukt flere tusen på å besøke han. Jeg hadde støttet han uansett hvor kort eller lang dom han hadde fått. Det eneste jeg krever tilbake er lojalitet og ærlighet. Han klarte ikke det. Jeg har kuttet kontakt. Men har det helt forferdelig fordi jeg så for meg et liv med han og vi hadde det veldig bra når vi møttes. Kan være jeg er hektet, må lese litt om det i dag. Det verste er at jeg går å håper han skal kontakte meg selv om jeg har bedt han om å ikke gjøre det. Anonymkode: 484d1...7f2
AnonymBruker Skrevet 8. september #36 Skrevet 8. september Man er ikke veldig snill mot noen dersom man ikke respekterer dem 😅 Det er en ting. En annen er at straffene i Norge er latterlig lave, så noe dritt har han gjort om han soner mange år. Det hadde heller ikke vært av og på ettersom han vil ha en tømmestasjon dersom dere var "ment å være dere". Takk og farvel sier man til sånne, også tenker man grundig over sine preferanser før man finner en ny, lik. Anonymkode: cab54...d01 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #37 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2026 den 15.05): Hei! Er det noen som har erfaring med å være sammen med en mann som sitter i fengsel? Jeg er dypt forelsket i en mann som sitter i fengsel, og vi har et av og på forhold der han styrer showet. Jeg hadde ønske jeg klarte å kutte dette forholdet men det er en følelse i meg som sier vi hører sammen. Anonymkode: 484d1...7f2 Den følelsen kalles traumebånd. Et traumebånd er en sterk følelsesmessig avhengighet som oppstår mellom et offer og en overgriper i et destruktivt eller voldelig forhold. Hvordan det oppstår Sykluser med misbruk: Forholdet veksler mellom perioder med frykt, kutt og mishandling, etterfulgt av faser med varme, anger og kjærlighet. Periodisk belønning: Uforutsigbarheten gjør hjernen avhengig, på samme måte som ved pengespill. Falskt håp: Offeret tror at den som skader dem også er den eneste som kan redde dem og gjøre alt bra igjen. Hvorfor det er vanskelig å bryte Biologisk avhengighet: Sterke følelsesmessige svingninger frigjør hormoner som knytter deg tettere til overgriperen. Normalisering: Du tåler gradvis mer og mer misbruk fordi grensene dine viskes ut over tid. Skam og skyld: Omgivelsene forstår ofte ikke hvorfor man ikke bare går, noe som gjør det vanskeligere å be om hjelp. Anonymkode: 55990...116
Hareena Skrevet 9. september #38 Skrevet 9. september (endret) AnonymBruker skrev (På 8.9.2026 den 9.09): En ting folk på KG må slutte å spørre om, er "hva er vedkommende dømt for". Ingen vil eller skal gå i detalj om dommer her Det er vel ingen som spør om detaljer. Det går an å svare økonomisk svindel, narkotika, grov vold, ildspåsettelser, vold i nære relasjoner eller en kombinasjon. Hun skriver hun har lest dommene og da får vi tro henne på det. Dette hektet har jo gjentatte dommer og straffen blir lengre pga gjentakelse av forbrytersk virksomhet. Her inne er det tråder fra menn som blir betegnet som kjedelige eller gjennomsnittlige og er redd for aldri å få seg ny dame. Det blir i alle fall alt annet enn kjedelig med denne fengselsfuglen... I andre tråder skal menn kastes på båten fordi forloveden glemte å ringe på bursdagen som lovet, mens her får "kjæresten" den ene dommen etter den andre og hun tar ham vel opp i båten igjen og ødelegger livet sitt med åpne øyne. Endret 9. september av Hareena
AnonymBruker Skrevet 9. september #39 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 8.9.2026 den 14.11): Tror det stemmer at jeg har laget et drømmebilde av han. Jeg har alltid valgt han og brukt flere tusen på å besøke han. Jeg hadde støttet han uansett hvor kort eller lang dom han hadde fått. Det eneste jeg krever tilbake er lojalitet og ærlighet. Han klarte ikke det. Jeg har kuttet kontakt. Men har det helt forferdelig fordi jeg så for meg et liv med han og vi hadde det veldig bra når vi møttes. Kan være jeg er hektet, må lese litt om det i dag. Det verste er at jeg går å håper han skal kontakte meg selv om jeg har bedt han om å ikke gjøre det. Anonymkode: 484d1...7f2 Han klarer jo ikke det lille du krever av han selv når han sitter inne, men fremdeles vil du ha han. Dette er åpenbart traumebånd og en pidestall, og ønsketenkninger du har. Er du redd for at om du hadde funnet deg en kar utenfor murene, at du måtte faktisk forholdt deg til han? her trenger du faktisk å ta en kikk inn i deg selv og finne ut hvorfor du velger å legge eggene dine i i en kurv som åpenbart ikke er fruktbar på noen som helst måte. Anonymkode: 10fb0...e9d 1
Molimaki Skrevet 9. september #40 Skrevet 9. september (endret) AnonymBruker skrev (På 6.9.2026 den 15.32): Takk. Forholdet har ikke vært så traumatisk men har vært av og på i mange år. Har vært mye løgner fra han og jeg tilgir han alltid. Skal prøve disse tingene du skrev. Anonymkode: 484d1...7f2 Et traumabånd har ikke så meget med om dere har hatt et traumatisk forhold eller ikke. Han aktivere dine barndomstraumer, og så forveksler du det med kjærlighet. Tenker du ska lese om det. Jeg har selv været sammen med en som aktiveret mine traumer, utviklet ptsd og har måtte gå i terapi etterfølgende. Den dag i dag, kan jeg stadig savner han, men etter å ha jobbet med meg selv, så vet jeg no at følelsen ikke er korrekt. Ta det alvorligt. Tillæg: så er jeg en 48 år kvinne som har driver mine 2 egne virksomheter med 16 ansatte. Jeg er også mamma til 5 voksne barn. Jeg anser mig selv som rett oppegående med styr på mitt liv. Allikevel ble jeg fanget af denne kriminelle mann i 2,5 år av mitt liv, levde under voldsom kontroll. Ikke spild ditt liv. P.S jeg er dansk - beklager stavefeil. Endret 9. september av Molimaki 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå