AnonymBruker Skrevet 7. september #41 Skrevet 7. september Det vil alltid være noe. Jeg har da feilbedømt hastigheten til en annen bil inn i en rundkjøring, mistolket tegn på at en bil skulle ut (ikke slått av blinklys etter forrige sving) osvosv. Heldigvis aldri krasjet da, men ingen - og jeg mener ingen, er perfekte i trafikken. Ingen kan forutse hva alle gjør til en hver tid. Dette går fint❤️ Anonymkode: ec668...90d
AnonymBruker Skrevet 8. september #42 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (På 4.9.2026 den 18.40): Kjører fortsatt Volvo 940 med gummistøtfangere. Venninnene mine sier straks jeg bytter til moderne bil må jeg lære meg å ikke dunke bort i ting hele tiden. Ikke så lett å lære seg av det når man har fylt 70. Anonymkode: ccc8a...da9 Du har ingen ting i trafikken å gjøre! Lever inn lappen straks. Og selv om den har en gummilist på fangeren så betyr det ikke at det ikke blir skade på bilene du driver å bulker i... Jeg så en gammel mann som oppførte seg som deg i parkeringshuset på et kjøpesenter for ca et å siden. Rygget rett inn mot bilen min som stod parkert når jeg var på vei ut av senteret og til bilen min. Og eneste som gjorde at han ikke traff den var en stolpe på siden av parkeringsplassen til bilen min som han traff først så han bøyde inn noen ståldeksler på stolpa. Også bare kjørte han videre som om ingen ting hadde skjedd. og når han passerte meg så jeg at han kjørte med et flatt venstre fordekk også som han sikkert hadde kjørt langt med uten å merke noe... Slike farlige bortreise gamlinger må fås bort fra trafikken! Anonymkode: a522b...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #43 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2026 den 11.38): Det er stor forskjell på "jeg feilberegnet forbikjøring og ble blinket på" og "jeg ble forbannet på andre og tok en stor risiko ved å kjøre forbi på feil sted til feil tid og ble blinket på". Den første bør ikke skje, du skal være sikker før du begynner på forbikjøring, men kan jo skje alle av ulike årsaker. Den andre skal ikke skje, da bør vedkommende jobbe med sinnemestring. Anonymkode: 4c3bd...7d2 Jeg skal jobbe med sinnemestring ja, det er helt klart. Er det kødannelse skal jeg stoppe på bussholdeplass og roe meg ned. Anonymkode: b5aaa...553
AnonymBruker Skrevet 9. september #44 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 7.9.2026 den 17.04): Det vil alltid være noe. Jeg har da feilbedømt hastigheten til en annen bil inn i en rundkjøring, mistolket tegn på at en bil skulle ut (ikke slått av blinklys etter forrige sving) osvosv. Heldigvis aldri krasjet da, men ingen - og jeg mener ingen, er perfekte i trafikken. Ingen kan forutse hva alle gjør til en hver tid. Dette går fint❤️ Anonymkode: ec668...90d Takk❤️ Anonymkode: b5aaa...553
AnonymBruker Skrevet 9. september #45 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 7.9.2026 den 17.04): Det vil alltid være noe. Jeg har da feilbedømt hastigheten til en annen bil inn i en rundkjøring, mistolket tegn på at en bil skulle ut (ikke slått av blinklys etter forrige sving) osvosv. Heldigvis aldri krasjet da, men ingen - og jeg mener ingen, er perfekte i trafikken. Ingen kan forutse hva alle gjør til en hver tid. Dette går fint❤️ Anonymkode: ec668...90d Snakk for deg selv Anonymkode: 3db6b...7ee
AnonymBruker Skrevet 9. september #46 Skrevet 9. september det er faktisk ganske vanskelig å kjøre "perfekt". er vel ingen som kjører slik de gjorde da de kjørte opp. Anonymkode: 3ebc2...25a 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #47 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Snakk for deg selv Anonymkode: 3db6b...7ee Så du klarer alt å forutse hva alle gjør? Ikke ta en feilvurdering utifra en annen bils feilplassering og blinklys som henger igjen? Eller at en bil plutselig kjører saktere enn antatt og luken er litt for liten? Alltid forutse at noen ikke opprettholder vikeplikten og plutselig kommer ut i din veibane? Imponerende! Anonymkode: ec668...90d
AnonymBruker Skrevet 12. september #48 Skrevet 12. september Mardina skrev (På 5.9.2026 den 1.24): Det vet jeg. Men poenget mitt til den jeg svarte var at det skal ikke mange sekundene til med uoppmerksomhet, før det kan gå galt. Vedkommende skrev at h*n aldri kjørte uaktsomt. Poenget mitt er at en dag kan det gå galt og man skal ikke være så kjepphøy og påstå at det aldri vil skje uhell. Det handler jo om at når man kjører bil, så kjører man bil. Jeg lar meg ikke distrahere når jeg sitter bak rattet, da er fokus på å kjøre. Jeg kan gjerne snakke med sidemannen og ha på radio, men fokus er veien og trafikken. Jeg ser aldri på sidemannen, ser aldri på mobil, betjener aldri skjermen på dashbordet mens jeg kjører. Tar aldri forbikjøringer dersom jeg ikke er 100% sikker på at det er fri sikt. En traktor i 40 km? Javel, det tar den tiden det tar, jeg kjører ikke forbi hvis det ikke er sikt. At hissigproppen i hellen min får nok og peiser forbi oss begge før en sving er ikke mitt problem. Jeg kjører aldri ut av et veikryss hvis trafikken er for tett. Da venter jeg. Det får bare bli kø. Man må være aktpågivende og varsom! Forstyrrer noe kjøringen, så stanser man bilen ved første mulighet, om så på veien dersom det er god sikt begge veier. Jeg sitter også ofte på når mannen kjører, og hvis man da ser på de man møter så er det GANSKE mange bilførere som man TYDELIG ser at de fikker med mobil/skjermen på dashbodet, ser på sidemann, ser mot baksetet. Det er bare de øyeblikkene man ser når man MØTER de, tør ikke tenke på alle andre ganger de er uoppmerksom. Kjører ofte bak vinglere og møter vinglere. Kjører 3 mil til jobb en vei hver dag og jeg møter mye rart! Hold fokus på vei og kjøring og intet annet, avpass fart etter forholdene og hold hodet kaldt så reduserer man risikoen betydelig. Bilkjøring er risiko, men man kan gjøre GANSKE mye for å redusere risiko for ulykker. Det handler ikke om å være kjepphøy, det handler om sunn fornuft. Anonymkode: 7875c...83b 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #49 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 4.9.2026 den 18.43): Jeg har kjørt bil i 23 år og nei, jeg kjører aldri uaktsomt. Man må holde hodet kaldt i trafikken. Anonymkode: 7875c...83b Du skal ikke sitte slik på din høye hest. Plutselig er det du som gjør en feil. Anonymkode: 728f9...11c
AnonymBruker Skrevet 12. september #50 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 5.9.2026 den 1.44): Det er ikke bra å kjøre inn i ting med et kjøretøy. Uansett støtfanger. Stopp før. Ta kjøretimer. Ikke la det at du har kjørt på noen være grunnen til at du mister lappen. Statens Vegvesen har gratis oppfriskningskurs for sjåfører 65+. https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/bilforer65pluss/ Anonymkode: cb28f...71d Er heller de under 21 som burde få et oppvekker-kurs! 65-70 åringer har masse erfaring og har aldri kjørt tryggere. Anonymkode: 7c838...aab
Mardina Skrevet 12. september #51 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det handler jo om at når man kjører bil, så kjører man bil. Jeg lar meg ikke distrahere når jeg sitter bak rattet, da er fokus på å kjøre. Jeg kan gjerne snakke med sidemannen og ha på radio, men fokus er veien og trafikken. Jeg ser aldri på sidemannen, ser aldri på mobil, betjener aldri skjermen på dashbordet mens jeg kjører. Tar aldri forbikjøringer dersom jeg ikke er 100% sikker på at det er fri sikt. En traktor i 40 km? Javel, det tar den tiden det tar, jeg kjører ikke forbi hvis det ikke er sikt. At hissigproppen i hellen min får nok og peiser forbi oss begge før en sving er ikke mitt problem. Jeg kjører aldri ut av et veikryss hvis trafikken er for tett. Da venter jeg. Det får bare bli kø. Man må være aktpågivende og varsom! Forstyrrer noe kjøringen, så stanser man bilen ved første mulighet, om så på veien dersom det er god sikt begge veier. Jeg sitter også ofte på når mannen kjører, og hvis man da ser på de man møter så er det GANSKE mange bilførere som man TYDELIG ser at de fikker med mobil/skjermen på dashbodet, ser på sidemann, ser mot baksetet. Det er bare de øyeblikkene man ser når man MØTER de, tør ikke tenke på alle andre ganger de er uoppmerksom. Kjører ofte bak vinglere og møter vinglere. Kjører 3 mil til jobb en vei hver dag og jeg møter mye rart! Hold fokus på vei og kjøring og intet annet, avpass fart etter forholdene og hold hodet kaldt så reduserer man risikoen betydelig. Bilkjøring er risiko, men man kan gjøre GANSKE mye for å redusere risiko for ulykker. Det handler ikke om å være kjepphøy, det handler om sunn fornuft. Anonymkode: 7875c...83b Og det er akkurat sånn jeg gjør, når jeg kjører bil 😊
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:27 #52 Skrevet torsdag kl. 11:27 Jeg nøs skikkelig på vei ut av en rundkjøring og var på vei opp på gangveien. Anonymkode: deb1d...0e9
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #53 Skrevet 5 timer siden Trafikken og trafikken.. Skulle parkere i egen garasje, og av en eller annen grunn hadde jeg ikke trykket inn park-knappen, så bilen rygget lett inn i veggen. Og det til og MED ryggelyden. Må ha vært ekstremt sliten. Anonymkode: e53b4...e9a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #54 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.9.2026 den 1.21): Hun mistet jo ikke lappen engang. Anonymkode: 82a9d...7ba Hvorfor skulle hun gjort det? Det var jo ikke noe innkjøring forbudt skilt på toppen av trappen. Hun var jo heller ikke til fare for noen. Anonymkode: 9c001...68d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #55 Skrevet 2 timer siden Mye blir løst med at man smiler 😀 Anonymkode: b7469...cba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå