AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Skrevet 4. september Trenger å høre historier fra andre om det samme I mitt tilfelle gjelder det uaktsom kjøring Anonymkode: b5aaa...553
Mardina Skrevet 4. september #2 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Trenger å høre historier fra andre om det samme I mitt tilfelle gjelder det uaktsom kjøring Anonymkode: b5aaa...553 Du må nesten fortelle litt mer hva som har skjedd. Uaktsom kjøring er så mangt. 6
AnonymBruker Skrevet 4. september #3 Skrevet 4. september Jeg dummer meg stadig ut. Som ny sjåfør er det litt flaut, men del av læring. Ingen skade skjedd heldigvis Anonymkode: 9cae7...c41
AnonymBruker Skrevet 4. september #4 Skrevet 4. september Kjører fortsatt Volvo 940 med gummistøtfangere. Venninnene mine sier straks jeg bytter til moderne bil må jeg lære meg å ikke dunke bort i ting hele tiden. Ikke så lett å lære seg av det når man har fylt 70. Anonymkode: ccc8a...da9 5 2 1
911 Skrevet 4. september #5 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Trenger å høre historier fra andre om det samme I mitt tilfelle gjelder det uaktsom kjøring Anonymkode: b5aaa...553 Hvem har ikke gjort det i løpet av et langt liv som sjåfør. Heldigvis går det bra de fleste tilfellene 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #6 Skrevet 4. september Altså. Det skjer jo med alle og hele tiden. Du er et menneske. Mennesker gjør feil. Tilgi deg selv! Anonymkode: dfe46...86e 2
AnonymBruker Skrevet 4. september #7 Skrevet 4. september Jeg har kjørt bil i 23 år og nei, jeg kjører aldri uaktsomt. Man må holde hodet kaldt i trafikken. Anonymkode: 7875c...83b 4
Mardina Skrevet 4. september #8 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har kjørt bil i 23 år og nei, jeg kjører aldri uaktsomt. Man må holde hodet kaldt i trafikken. Anonymkode: 7875c...83b Helt til den dagen du er uoppmerksom i et par sekunder. Skal ofte ikke mer til. 10
CAPS LOCK Skrevet 4. september #9 Skrevet 4. september Det er dårlig sikt når jeg skal ut på veien fra det boligområdet jeg bor. En lørdag formiddag i sommer var det mye trafikk i begge retninger, både på gang- og sykkelveien jeg måtte krysse for å komme ut på bilveien og på bilveien. Jeg oppfattet at det kom en syklist til venstre for meg, men han var såpass langt borte at jeg vurderte det slik at jeg kunne krysse gang- og sykkelveien, men idet jeg kom ut på bilveien, så kjørte en motorsykkel forbi meg, og han snudde seg bakover til meg og så på meg for å markere at det jeg hadde gjort var farlig for ham. Hvis det hadde kommet en bil i motsatt kjørefelt, så hadde han ikke kunne kjøre forbi meg, og han kunne ikke ha kjørt til venstre, for der var gang- og sykkelveien som var avstengt fra bilveien. Jeg sa til meg selv at i framtiden skal jeg stoppe før jeg kjører ut på veien, for ellers risikerer jeg at jeg ikke oppfatter at det jeg tror er en sykkel faktisk er en motorsykkel 1 4
Mezzosoprena Skrevet 4. september #10 Skrevet 4. september Mardina skrev (6 timer siden): Helt til den dagen du er uoppmerksom i et par sekunder. Skal ofte ikke mer til. Men man skal ikke være uoppmerksom når man kjører bil. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september #11 Skrevet 4. september Så lenge du ikke har kjørt ned slottstrappen går det nok greit. Anonymkode: 2a2c5...a71 5
AnonymBruker Skrevet 4. september #12 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har kjørt bil i 23 år og nei, jeg kjører aldri uaktsomt. Man må holde hodet kaldt i trafikken. Anonymkode: 7875c...83b Samme her, har kjørt bil i 26 år og ingen skader eller bøter. Anonymkode: f9cc7...5a3
AnonymBruker Skrevet 4. september #13 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så lenge du ikke har kjørt ned slottstrappen går det nok greit. 🤣🤣 Anonymkode: f9cc7...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #14 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så lenge du ikke har kjørt ned slottstrappen går det nok greit. Anonymkode: 2a2c5...a71 Hun mistet jo ikke lappen engang. Anonymkode: 82a9d...7ba
Mardina Skrevet 4. september #15 Skrevet 4. september (endret) Mezzosoprena skrev (29 minutter siden): Men man skal ikke være uoppmerksom når man kjører bil. Det vet jeg. Men poenget mitt til den jeg svarte var at det skal ikke mange sekundene til med uoppmerksomhet, før det kan gå galt. Vedkommende skrev at h*n aldri kjørte uaktsomt. Poenget mitt er at en dag kan det gå galt og man skal ikke være så kjepphøy og påstå at det aldri vil skje uhell. Endret 4. september av Mardina 6
AnonymBruker Skrevet 4. september #16 Skrevet 4. september Mezzosoprena skrev (27 minutter siden): Men man skal ikke være uoppmerksom når man kjører bil. Men det skjer. Og det skjer også med folk som "aldri gjør feil". Mange av dere "jeg gjør aldri feil" gjør faktisk mange feil, dere skjønner det bare ikke selv. Mulig du ER perfekt, men helt ærlig, jeg har mine tvil, basert på erfaring. Jo mindre feil de tror de gjør, jo mer feil gjør de egentlig. Anonymkode: 30a48...463 9 3
AnonymBruker Skrevet 4. september #17 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjører fortsatt Volvo 940 med gummistøtfangere. Venninnene mine sier straks jeg bytter til moderne bil må jeg lære meg å ikke dunke bort i ting hele tiden. Ikke så lett å lære seg av det når man har fylt 70. Anonymkode: ccc8a...da9 Det er ikke bra å kjøre inn i ting med et kjøretøy. Uansett støtfanger. Stopp før. Ta kjøretimer. Ikke la det at du har kjørt på noen være grunnen til at du mister lappen. Statens Vegvesen har gratis oppfriskningskurs for sjåfører 65+. https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/bilforer65pluss/ Anonymkode: cb28f...71d 2
AnonymBruker Skrevet 4. september #18 Skrevet 4. september Av og til kan speedometeret vise opp mot 200, men prøver jo å unngå det som oftest Anonymkode: bffdb...3a2
AnonymBruker Skrevet 5. september #19 Skrevet 5. september Én erfaring rikere og du har lært av det 🥰 Små marginer mellom rett og galt. Anonymkode: f6588...3b7
AnonymBruker Skrevet 5. september #20 Skrevet 5. september Uff jeg skulle presisert hva slags uaktsom kjøring:( Det gjaldt utålmodighet med forankjørende, hvor jeg foretok to forbikjøringer med en tids mellomrom før jeg ikke kom meg forbi den siste. Til slutt mente den at jeg lå for nærme og bremset ned til 60 i 80-sona og jeg tok en forbikjøring da det kom biler i mot et stykke frem og ble blinket på med lys Anonymkode: b5aaa...553
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå