AnonymBruker Skrevet 6. september #41 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har vært fra 90-120 kg når jeg har blitt gravid. 176 cm høy alltid vært veldig aktiv, og har blitt gravid kjapt, fine graviditeter uten komplikasjoner og fine fødsler. hele fire ganger. Bare lykke til herifra❤️ Anonymkode: 41cef...9ca Okei, tusentakk for svar❤️❤️ Anonymkode: 7ca72...8c0
AnonymBruker Skrevet 7. september #42 Skrevet 7. september Er overvektig og gravid nå. Ca. 170 cm høy. Aldri hatt problemer med mens eller lignende. Veide vel rundt/litt under 100 kg da jeg ble gravid i mars i år. Har gått opp 5-6 kilo i graviditeten, er nå uke 28. "Fordelen" med overvekt er at vi går opp mindre enn de som veier lite før vi blir gravide. Vet ikke helt hvorfor, om det er fordi vi forbrenner mer, eller fordi vi har fettreserver fra før så vi lager ikke så mye av dem? Fosteret er helt på kurve på alt foreløpig. Har ikke fått svangerskapsdiabetes og alt har egentlig gått strålende hele graviditeten. Ikke vært kvalm overhodet, kun litt trøtt/sliten og tendenser til bekkenproblemer. Jeg har høy BMI men trente intensivt minst 1,5 time to ganger i uka før graviditeten. I graviditeten er det blitt langt mindre trening, mest type yoga og gå tur. Har likevel ikke gått opp mye, men det kan jo godt være at en del av muskelvevet er omgjort til fett. Har ikke opplevd at helsepersonell har vært særlig bekymra for min vekt eller gjort et stort poeng ut av at jeg er overvektig. Jeg spiser egentlig helt som før - må innrømme at det blir en del chips og godteri/kosemat i graviditeten. Men har aldri spist spesielt usunt sånn utover dette, spiser sunn og vanlig mat, tar vitaminer osv. Drikker jo ikke alkohol, så det hjelper på, men drikker en del alkoholfri øl som jo også har kalorier, selv om det er mindre enn i vanlig øl. Er helt ærlig overraska over at jeg ikke har gått opp mer. Sist gang jeg veide meg hadde jeg til og med gått ned nesten en kilo. Ang. slankekur så bør man IKKE drive med det i graviditeten. Uansett hvor mye man veier før man blir gravid. Det har også både lege og helsestasjon vært veldig tydelig på. Så ikke prøv aktivt å gå ned. Men mange gjør det likevel, fordi man bevisst eller ubevisst endrer vaner (f eks fordi man kutter ut alkohol som er kaloririkt, og lignende). Det bør ikke være fokus når man er gravid, da er det viktigste at babyen har det bra og vokser som normalt. Det har min baby gjort og overvekt/fedme har ikke stått i veien for det. Anonymkode: 1438e...0a6
AnonymBruker Skrevet 7. september #43 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er overvektig og gravid nå. Ca. 170 cm høy. Aldri hatt problemer med mens eller lignende. Veide vel rundt/litt under 100 kg da jeg ble gravid i mars i år. Har gått opp 5-6 kilo i graviditeten, er nå uke 28. "Fordelen" med overvekt er at vi går opp mindre enn de som veier lite før vi blir gravide. Vet ikke helt hvorfor, om det er fordi vi forbrenner mer, eller fordi vi har fettreserver fra før så vi lager ikke så mye av dem? Fosteret er helt på kurve på alt foreløpig. Har ikke fått svangerskapsdiabetes og alt har egentlig gått strålende hele graviditeten. Ikke vært kvalm overhodet, kun litt trøtt/sliten og tendenser til bekkenproblemer. Jeg har høy BMI men trente intensivt minst 1,5 time to ganger i uka før graviditeten. I graviditeten er det blitt langt mindre trening, mest type yoga og gå tur. Har likevel ikke gått opp mye, men det kan jo godt være at en del av muskelvevet er omgjort til fett. Har ikke opplevd at helsepersonell har vært særlig bekymra for min vekt eller gjort et stort poeng ut av at jeg er overvektig. Jeg spiser egentlig helt som før - må innrømme at det blir en del chips og godteri/kosemat i graviditeten. Men har aldri spist spesielt usunt sånn utover dette, spiser sunn og vanlig mat, tar vitaminer osv. Drikker jo ikke alkohol, så det hjelper på, men drikker en del alkoholfri øl som jo også har kalorier, selv om det er mindre enn i vanlig øl. Er helt ærlig overraska over at jeg ikke har gått opp mer. Sist gang jeg veide meg hadde jeg til og med gått ned nesten en kilo. Ang. slankekur så bør man IKKE drive med det i graviditeten. Uansett hvor mye man veier før man blir gravid. Det har også både lege og helsestasjon vært veldig tydelig på. Så ikke prøv aktivt å gå ned. Men mange gjør det likevel, fordi man bevisst eller ubevisst endrer vaner (f eks fordi man kutter ut alkohol som er kaloririkt, og lignende). Det bør ikke være fokus når man er gravid, da er det viktigste at babyen har det bra og vokser som normalt. Det har min baby gjort og overvekt/fedme har ikke stått i veien for det. Anonymkode: 1438e...0a6 Okei, tusentakk for så utfyllende svar! Har du fettlever? Jeg har det❤️ Anonymkode: 7ca72...8c0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:18 #44 Skrevet tirsdag kl. 07:18 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Okei, tusentakk for så utfyllende svar! Har du fettlever? Jeg har det❤️ Anonymkode: 7ca72...8c0 Nei, har ikke hørt om det engang hvis jeg skal være ærlig så så vidt jeg vet har jeg ikke det. Anonymkode: 1438e...0a6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:23 #45 Skrevet tirsdag kl. 07:23 Det er ikke bare overvekt, men fedme. Nei jeg syns ikke du skal utsette enda en unge for dette. Anonymkode: 1fde9...585
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:52 #46 Skrevet tirsdag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke bare overvekt, men fedme. Nei jeg syns ikke du skal utsette enda en unge for dette. Anonymkode: 1fde9...585 TS veier mindre enn meg og min graviditet har gått helt strålende, null komplikasjoner. Anonymkode: 1438e...0a6
got2go Skrevet tirsdag kl. 13:58 #47 Skrevet tirsdag kl. 13:58 Hvorfor snakker du ikke med legen din om dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå