Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det for dumt? Jeg er 90 kg og 167 høy. Har allerede gått ned 10. Men kjenner på utålmodighet da jeg har en sønn på 4år. Hvordan gikk det for deg som overvektig og gravid? Kan jeg forsette kaloriunderskudd og gå ned sakte i vekt som gravid? 

Anonymkode: 7ca72...8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det for dumt? Jeg er 90 kg og 167 høy. Har allerede gått ned 10. Men kjenner på utålmodighet da jeg har en sønn på 4år. Hvordan gikk det for deg som overvektig og gravid? Kan jeg forsette kaloriunderskudd og gå ned sakte i vekt som gravid? 

Hadde dere foresten noe fettlever eller noe sånt når dere ble gravide? 

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv. Er 170 cm høy. Var 98 kg startvekt med nr 1. 110 kg med nr og samme med nr 3. Hadde fine svangerskap uten noen komplikasjoner. Normalt, til lavt blodtrykk hele veien. Tre igangsatte fødsler, uten komlikasjoner. Var 32 år første gang, 39 år siste gang. 

Anonymkode: e9558...d37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv. Er 170 cm høy. Var 98 kg startvekt med nr 1. 110 kg med nr og samme med nr 3. Hadde fine svangerskap uten noen komplikasjoner. Normalt, til lavt blodtrykk hele veien. Tre igangsatte fødsler, uten komlikasjoner. Var 32 år første gang, 39 år siste gang. 

Anonymkode: e9558...d37

Okei tusentakk for svar❤️ har så lyst på en liten til. 

Skrevet

Det er mange som går ned i vekt mens de er gravide. Man trenger ikke nødvendigvis spise så mye mindre enn man vanligvis gjør, men passe på aktivitetsnivået og heller ikke "spise for to", men være nøye på at man ikke spiser mer enn man gjorde før man ble gravid. 

Kjør på, kanskje er det nå du skal klare å gå ned 10 kg til? Som en del av graviditeten? 

Anonymkode: 74009...982

Skrevet

Ville kjørt på. Å fortsette å gå ned i vekt gjennom en graviditet er kanskje ikke så enkelt, men jordmor og lege har informert meg om at det er helt trygt og fint å ikke gå opp noe særlig et helt svangerskap dersom man har litt ekstra. Selv veide jeg mindre rett etter fødsel enn før graviditeten. 

Anonymkode: 68772...c99

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er mange som går ned i vekt mens de er gravide. Man trenger ikke nødvendigvis spise så mye mindre enn man vanligvis gjør, men passe på aktivitetsnivået og heller ikke "spise for to", men være nøye på at man ikke spiser mer enn man gjorde før man ble gravid. 

Kjør på, kanskje er det nå du skal klare å gå ned 10 kg til? Som en del av graviditeten? 

Anonymkode: 74009...982

Ja så det går helt fint og gå ned videre ja? For det ønsker jeg veldig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ville kjørt på. Å fortsette å gå ned i vekt gjennom en graviditet er kanskje ikke så enkelt, men jordmor og lege har informert meg om at det er helt trygt og fint å ikke gå opp noe særlig et helt svangerskap dersom man har litt ekstra. Selv veide jeg mindre rett etter fødsel enn før graviditeten. 

Anonymkode: 68772...c99

Seriøst? Superbra jobba! Kan du fortelle mer?

Skrevet

Jeg ble gravid når jeg var 100kg, var ikke planlagt. Men svangerskapet var helt normalt, la ikke på meg noe, kanskje kroppen tenkte jeg hadde nok å ta av, for slanket meg ikke da. Er nå normalvektig, så spent når jeg vil blir gravid igjen, om jeg vil ligge på meg mye. 

Anonymkode: 2f97b...977

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja så det går helt fint og gå ned videre ja? For det ønsker jeg veldig. 

Det går veldig fint! ved betydelig overvekt kan det faktisk være gunstig, å gå noe ned i vekt under graviditeten. Snakk med legen din.

Skrevet

Jeg synes det er ganske skummelt å sitte på et forum og oppfordre en gravid kvinne til å bruke graviditeten til å gå ned 10 kg. Man skal ikke aktivt gå på kaloriunderskudd og slanke seg som gravid uten at det er anbefalt og fulgt opp av helsepersonell.

Jeg var selv overvektig da jeg fikk barn, og svangerskapet gikk fint helt til uke 38. Da sluttet han å vokse som forventet, jeg hadde lite fostervann og svangerskapsdiabetes, og jeg ble lagt inn samme dag for å bli igangsatt. Så nei, jeg ville virkelig ikke tatt rådet kjør på, kanskje du klarer 10 kg til fra KG som fasit

Anonymkode: b4f1e...275

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. For mange risikofaktorer. 

Anonymkode: 73d29...85b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble gravid når jeg var 100kg, var ikke planlagt. Men svangerskapet var helt normalt, la ikke på meg noe, kanskje kroppen tenkte jeg hadde nok å ta av, for slanket meg ikke da. Er nå normalvektig, så spent når jeg vil blir gravid igjen, om jeg vil ligge på meg mye. 

Anonymkode: 2f97b...977

Ååå så godt og høre❤️var det vanskelig og gå ned etter synes du?

Skrevet
Juliv skrev (2 timer siden):

Det går veldig fint! ved betydelig overvekt kan det faktisk være gunstig, å gå noe ned i vekt under graviditeten. Snakk med legen din.

Oki 😍💪🏾 jeg er så godt inni det nå liksom!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde ikke gjort det. For mange risikofaktorer. 

Anonymkode: 73d29...85b

Ja.. hmmm

Skrevet

Hadde aldri risikert å gå glipp av oppfylt barneønske fordi man er tykk?

Vektendringer kan man da gjøre i etterkant. Og vedlikeholde underveis. 

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (12 minutter siden):

Hadde aldri risikert å gå glipp av oppfylt barneønske fordi man er tykk?

Vektendringer kan man da gjøre i etterkant. Og vedlikeholde underveis. 

Ja er bare redd 😩

Skrevet

Jeg var 165 cm og 90 kg da jeg ble gravid med nr 1 og 95 da jeg ble gravid med nummer to. Jeg har prøvd hele livet å gå ned i vekt, og ikke klart det på noen permanent måte, så jeg måtte bare bli gravid som jeg var. Hadde enkle graviditeter. Har i etterkant av graviditetene begynt på wegovy og fått hjelp til å gå ned 15 kg så langt. Har fortsatt 10 til igjen før jeg nærmer meg normalvekt. 

Anonymkode: 63f98...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg var 165 cm og 90 kg da jeg ble gravid med nr 1 og 95 da jeg ble gravid med nummer to. Jeg har prøvd hele livet å gå ned i vekt, og ikke klart det på noen permanent måte, så jeg måtte bare bli gravid som jeg var. Hadde enkle graviditeter. Har i etterkant av graviditetene begynt på wegovy og fått hjelp til å gå ned 15 kg så langt. Har fortsatt 10 til igjen før jeg nærmer meg normalvekt. 

Anonymkode: 63f98...148

Så flink du er! Har du pcos??

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja er bare redd 😩

For hva da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...