Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så flink du er! Har du pcos??

Anonymkode: 7ca72...8c0

Nei, bare slitt med å spise for mye, og å spise for å takle vanskelige følelser. Slankesprøyter er søren meg en revolusjon. Helt vanvittig å kunne gå gjennom dagen uten å måtte kjempe mot matstøy hele tida. 

Anonymkode: 63f98...148

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

For hva da?

Nei jeg har mild fettlever og litt forhøyet leverprøver. Bare ser for meg at visst jeg blir gravid så kanskje det blir enda verre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, bare slitt med å spise for mye, og å spise for å takle vanskelige følelser. Slankesprøyter er søren meg en revolusjon. Helt vanvittig å kunne gå gjennom dagen uten å måtte kjempe mot matstøy hele tida. 

Ja! Prøvde wegovy selv. Men ble redd alle bivirkningene jeg hadde🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man skal ikke gå på det når man er gravid 

Anonymkode: b4f1e...275

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man skal ikke gå på det når man er gravid 

Anonymkode: b4f1e...275

Selvfølgelig ikke. Det er ikke det jeg sier heller. Jeg begynte på den etter at jeg var ferdig med graviditetene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja! Prøvde wegovy selv. Men ble redd alle bivirkningene jeg hadde🤣

Jeg har heldigvis ikke hatt mye. Litt kvalme, men forbigående, halsbrann og noe hodepine. Etter å ha slitt med vekt hele mitt voksne liv, så er det absolutt verdt det for å gå ned i vekt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei jeg har mild fettlever og litt forhøyet leverprøver. Bare ser for meg at visst jeg blir gravid så kanskje det blir enda verre

Snakk med fastlegen og hør hva du kan gjøre. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (5 minutter siden):

Snakk med fastlegen og hør hva du kan gjøre. 

Ja🤞🏼🤞🏼

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 92 kg med den første, ble fort gravid og hadde ingen komplikasjoner. Jobbet med kostholdet gjennom svangerskapet med hjelp fra jordmor, og la bare på meg 6 kg. 

Veide rundt det samme etterpå, og hadde problemer med å bli gravid med den neste. Jeg var 27 år med førstemann, og jeg har etter hvert innsett at å være ung trumfer overvekt, dårlig livsstil og det meste, men at det blir verre jo eldre man blir. Det er så veldig mye i kroppen som blir forstyrret metabolsk når man bærer på mye overvekt - hormoner, insulin- og blodsukkerreguleringen, fettstoffer i blodet. For ikke å snakke om hvor mye tyngre det blir, bokstavlig talt å bære på et svangerskap. 

Å gi datteren min et søsken var grunn nok for meg å gå "all in" på vektnedgang, og ble omsider gravid med minsten ❤️ etter 8 år. Da hadde jeg gått ned 24 kg. Og jeg holder vekten nå fordi jeg vil være en sprek, sunn mamma.

Anonymkode: 2d2b0...124

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var 92 kg med den første, ble fort gravid og hadde ingen komplikasjoner. Jobbet med kostholdet gjennom svangerskapet med hjelp fra jordmor, og la bare på meg 6 kg. 

Veide rundt det samme etterpå, og hadde problemer med å bli gravid med den neste. Jeg var 27 år med førstemann, og jeg har etter hvert innsett at å være ung trumfer overvekt, dårlig livsstil og det meste, men at det blir verre jo eldre man blir. Det er så veldig mye i kroppen som blir forstyrret metabolsk når man bærer på mye overvekt - hormoner, insulin- og blodsukkerreguleringen, fettstoffer i blodet. For ikke å snakke om hvor mye tyngre det blir, bokstavlig talt å bære på et svangerskap. 

Å gi datteren min et søsken var grunn nok for meg å gå "all in" på vektnedgang, og ble omsider gravid med minsten ❤️ etter 8 år. Da hadde jeg gått ned 24 kg. Og jeg holder vekten nå fordi jeg vil være en sprek, sunn mamma.

Anonymkode: 2d2b0...124

Så flink du er!!😍😍💪🏾wowow!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja så det går helt fint og gå ned videre ja? For det ønsker jeg veldig. 

Å spise mindre går greit som gravid, men ikke fasting eller sultekur. Men du bør ikke gjøre det uten å ha konsultert lege og ernæringsfysiolog. De kan hjelpe deg med å tilpasse dietten slik at barnet får det det trenger, at du får nok selv, men har en sakte vektnedgang under graviditeten (raser du ned i vekt, er det et tegn på at både du og babyen får for lite)

Anonymkode: d6574...a12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å spise mindre går greit som gravid, men ikke fasting eller sultekur. Men du bør ikke gjøre det uten å ha konsultert lege og ernæringsfysiolog. De kan hjelpe deg med å tilpasse dietten slik at barnet får det det trenger, at du får nok selv, men har en sakte vektnedgang under graviditeten (raser du ned i vekt, er det et tegn på at både du og babyen får for lite)

Anonymkode: d6574...a12

Ja ikkesant. Spydde av kvalme forrige svangerskap så gikk ned mange kg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått to barn som overvektig, bmi 35 med første og 40 med nummer to. 
Første svangerskap var helt komplikasjonfritt og gikk opp 5kg. På nummer to fikk jeg insulinkrevende svangerskapsdiabetes, men foruten det et veldig fint svangerskap. Gikk ned i vekt og veide etterhvert mindre enn da jeg ble gravid. 

Anonymkode: bea4f...2e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått to barn som overvektig, bmi 35 med første og 40 med nummer to. 
Første svangerskap var helt komplikasjonfritt og gikk opp 5kg. På nummer to fikk jeg insulinkrevende svangerskapsdiabetes, men foruten det et veldig fint svangerskap. Gikk ned i vekt og veide etterhvert mindre enn da jeg ble gravid. 

Okei!😍 hadde du regelmessig mensen og eggløsning?

Skrevet

Jeg hadde for høy bmi (lav fedmegrad) i alle mine tre svangerskap, men ser ikke særlig overvektig ut av den grunn. Jordmødre hang seg veldig opp i bmi og fulgte vektoppgang nøye. Gikk opp mellom 8-10kg i alle tre. Aldri et eneste spørsmål om hva jeg spiste, eller informasjon om viktigheten av næringsrik mat, vitaminer og mineraler. De visste ingen ting om at jeg faktisk spiste ganske sunt. Hel, næringsrik og hjemmelaget mat. Passet på jod, omega 3, jern, magnesium og vitamin D. Jeg bare jattet med, syntes de var fordomsfulle (men hyggelige altså).

Alle svangerskapene var uten komplikasjoner, jeg følte meg i god form hele veien. Alle fødslene startet av seg selv, like ved termin.

Jeg kjenner flere som gikk gravide med normal bmi, men som spiste mye usunt og ultraprosessert! 

Jeg ville ikke gått inn for å slanke meg i svangerskapet, og ikke oftet kalorier en tanke!

Spis mest mulig ekte og hjemmelaget mat, så har du et godt utgangspunkt❤️

Anonymkode: 995bf...57c

Skrevet

⬆️ tillegg:

alle barna satt på første forsøk. 

Høy bmi er ikke automatisk = helseproblemer😄

Anonymkode: 995bf...57c

Skrevet

Var overvektig ved 3 svangerskapet. Gikk ned i vekt i løpet av graviditeten. Barnet tar det den trenger,det er du som går i minus. Jeg levde ikke på sultekur,men lå kalorimessig på minussiden. Var aktiv og gikk turer hver dag. Tror jeg veide rundt 10 kg mindre etter fødsel. Tenker jeg veide rundt 85/90 når jeg ble gravid. Normalt svangerskap og barnet veide 3400. Siden jeg var så aktiv i svangerskapet,så var fødselen ikke så utmattende. Følte meg fysisk sterk.

Anonymkode: 28158...2af

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Okei!😍 hadde du regelmessig mensen og eggløsning?

Ja, har aldri hatt utfordringer relatert til mens/eggløsning 😊 etter første svangerskap hadde jeg syklus som varierte med 28 og 31 dager annenhver måned, men før svangerskap var det alltid 28-dagers syklus. 
Tracket syklus via Flo-appen, har aldri brukt eggløsningstester. Med førstemann tok det ca 6mnd før graviditet. Nummer to satt på 2.forsøk, 8mnd etter første fødsel 😊 

Skrevet

Har vært fra 90-120 kg når jeg har blitt gravid.

176 cm høy

alltid vært veldig aktiv, og har blitt gravid kjapt, fine graviditeter uten komplikasjoner og fine fødsler. 
hele fire ganger.

Bare lykke til herifra❤️

Anonymkode: 41cef...9ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...