Gå til innhold

Mann til barseldeprimert kone

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Babyen er ikke noe slitsom egentlig. Fornøyd hele dagen og sover godt både lur og om natten. Føler heller at tiden alltid går fra meg, og at jeg ikke rekker alt jeg burde gjøre. Går heller ut og leker med barna, triller tur eller lignende. Synes husarbeid er skikkelig tiltak. Har jeg først begynt så går det ofte litt lettere

TS

Anonymkode: 80f3d...766

Selvfølgelig er det tiltak. Kjedelig, trasig, slitsomt. Men man gjør det likevel. Tar seg selv i nakken og bretter opp ermene. Sånn er det å være voksen, og forelder. 

Men når det er sagt, så kan dere kanskje se på hva kona di kan bidra med også. Er hun sengeliggende 24/7? Er hun ute av stand til å gjøre en definert oppgave hun får tildelt? Kanskje hun kan ha 1 ting som sin oppgave, f.eks å brette tørt tøy (som jo ikke er like tidskritisk/stressende som å lage middag). 

Anonymkode: c1429...bf0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig er det tiltak. Kjedelig, trasig, slitsomt. Men man gjør det likevel. Tar seg selv i nakken og bretter opp ermene. Sånn er det å være voksen, og forelder. 

Men når det er sagt, så kan dere kanskje se på hva kona di kan bidra med også. Er hun sengeliggende 24/7? Er hun ute av stand til å gjøre en definert oppgave hun får tildelt? Kanskje hun kan ha 1 ting som sin oppgave, f.eks å brette tørt tøy (som jo ikke er like tidskritisk/stressende som å lage middag). 

Hun er deprimerte. .hun har tilogmed blitt lagr inn..hun kan ikke "bare få oppgaver" et 

Men husk gjør faktisk mye allerede 

Skrevet
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Hun er deprimerte. .hun har tilogmed blitt lagr inn..hun kan ikke "bare få oppgaver" et 

Men husk gjør faktisk mye allerede 

Nei, selvfølgelig mente jeg noe tilpasset hennes sykdom, funksjon, behandlingsplan osv. Det finnes jo grader av alle sykdommer, og hun skal jo bli bedre, så på ett eller annet tidspunkt er det jo rimelig at hun begynner å gjøre småting. Selvfølgelig skal han ikke "lempe" oppgaver og ansvar hun ikke er klar for over på henne, det sier jo seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på psykisk sykdom og fysisk. Hadde hun "bare" knekt foten ville hun fortsatt brettet klær i senga osv. Men jeg kan ikke bare legge oppgaver og press på henne nå. Jeg vet jo at hun gjør mye når hun er frisk. 

TS

Anonymkode: 80f3d...766

Skrevet

Jeg hadde vaskehjelp det året vi fikk barn nr 3. Dere kan også lage finn annonse å be om betalt ryddehjelp. Trenger ikke være en profesjonell. Kan være en ufør person som klarer å bidra med rydding, hjelp med babyen noen timer 1-3 ganger uka. Timelønn 200-250kr.

Alt utenom ull, bher og dame jeans går i tørketrommel. Sparer mye tid på å ikke henge opp klær. Barn bør lære seg å underholde og leke med seg selv. Det har de mye igjen for senere, å trives i eget selskap. Du må prioritere positive ting med din kone og husarbeid. Når det er sagt er dere allerede over de 4 første hardeste månedene med spedbarn. Ting vil gradvis bli bedre.

Anonymkode: 8748d...108

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...