Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har man sex kan det bli barn. Dette burde ikke være overraskende for voksne mennesker. 

Både far og ts må ta ansvar. 

Anonymkode: acff5...889

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (7 timer siden):

Å det med synet hadde ikke jeg gått med meg. Hvor står det? Om de er plaget med fukt bør de jo flytte uansett 

Det kommer litt og litt info fra ts igjennom tråden. De trenger hjelp fra kommunen for å finne et annet sted. Så alt er ikke så enkelt. Virker som mannen tenker på alt dette, han er beskymret for helsen til ts osv. 

Anonymkode: 8e954...1a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Heldig og heldig. Jeg var egentlig til utredning for APS p.g.a 5 spontanaborter .. 😕

Anonymkode: 9f173...ba8

Men hvorfor blir du stadig gravid om dere ikke skal ha barn??

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min mann mener det beste for oss er å ta det bort fordi vi bor i et lite hus hvor vi så vidt har plass til oss selv. Men så begynner jeg å lure på om jeg er enig i denne avgjørelsen, for jeg vet helt ærlig ikke om jeg klarer å gå gjennom med det.

Jeg elsker han av hele mitt hjerte, men dette er så vondt at jeg griner meg søvn.. 

Det er vel bare en unnskyldning fra han sin side, tenker jeg. 

Jeg/vi fikk barn for 9 måneder siden og bor i en knøtt liten leilighet 😅. Med en baby trenger man ikke stor plass, bare så det er sagt. Men nå som babyen vår begynner å gå, så merker vi det på plassen ja. Skal søke lån i januar så får nok større plass da. 

Har aldri falt noen av oss inn at vi skulle ta abort pga der vi bor? Altså, en baby driter i om det er stort eller lite. Babyen holder seg i nærheten av foreldrene uansett. Så plassenmangel er irrelevant 😅

Men, dere har aldri diskutert barn og graviditet før? Det er jo ganske normalt når man er såpass etablert som dere? Vi ble uplanlagt gravid. 

Anonymkode: d1aea...efc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel bare en unnskyldning fra han sin side, tenker jeg. 

Jeg/vi fikk barn for 9 måneder siden og bor i en knøtt liten leilighet 😅. Med en baby trenger man ikke stor plass, bare så det er sagt. Men nå som babyen vår begynner å gå, så merker vi det på plassen ja. Skal søke lån i januar så får nok større plass da. 

Har aldri falt noen av oss inn at vi skulle ta abort pga der vi bor? Altså, en baby driter i om det er stort eller lite. Babyen holder seg i nærheten av foreldrene uansett. Så plassenmangel er irrelevant 😅

Men, dere har aldri diskutert barn og graviditet før? Det er jo ganske normalt når man er såpass etablert som dere? Vi ble uplanlagt gravid. 

Anonymkode: d1aea...efc

Vi har snakka en del om det, Sist da vi bestemte oss for å beholde det til tross for plassen her så gikk det skikkelig galt, og jeg endte opp innlagt på sykehuset med synkende blodtrykk når vi mista fordi kroppen ikke klarte å kvitte seg med restene. Endte med full utskrapning. Og da ble jeg først gitt 3 tramadol på legevakten uten å bli sjekka eller noe i det hele tatt. Hadde det ikke vært for turnuslegen som sjekka meg over 1 døgn senere så kunne det fått verre konsekvenser da jeg ikke blødde i det hele tatt.. Ikke fikk han være på sykehuset med meg heller uten å måtte betale for pasienthotellet selv.. så jeg lå å grein mens jeg snakka med han på tlf alene på et rom.. 

Men som jeg har forklart så har han sagt at han vil, men han tenker på MIN helse fordi jeg har 2 ting jeg utredes for.

Skrevet
Lykkeliten* skrev (3 timer siden):

Men hvorfor blir du stadig gravid om dere ikke skal ha barn??

Vi har snakka om at vi vil ha barn, bare ikke her som vi bor nå egentlig.

Skrevet

Vi har snakka en del om det, Sist da vi bestemte oss for å beholde det til tross for plassen her så gikk det skikkelig galt, og jeg endte opp innlagt på sykehuset med synkende blodtrykk når vi mista fordi kroppen ikke klarte å kvitte seg med restene. Endte med full utskrapning. Og da ble jeg først gitt 3 tramadol på legevakten uten å bli sjekka eller noe i det hele tatt. Hadde det ikke vært for turnuslegen som sjekka meg over 1 døgn senere så kunne det fått verre konsekvenser da jeg ikke blødde i det hele tatt.. Ikke fikk han være på sykehuset med meg heller uten å måtte betale for pasienthotellet selv.. så jeg lå å grein mens jeg snakka med han på tlf alene på et rom.. 

Men som jeg har forklart så har han sagt at han vil, men han tenker på MIN helse fordi jeg har 2 ting jeg utredes for.

Ehh han mannen din virker som en kronidiot. Jeg hadde komplisert fødsel og mannen betalte glatt for å være sammen med meg og babyen på pasienthotellet, han hadde gjort det uansett om babyen var der eller ikke, for å støtte meg. Høres ikke helt ut som mannen din tenker på din helse. 

Anonymkode: fd95f...5f5

Skrevet

Blinde mennesker får barn. Overvektige mennesker får barn. Blinde og overvektige mennesker får barn. Folk har masse spontanaborter før de endelig lykkes med fullbyrdet graviditet. Folk har fukt i huset og flytter til bedre egnet bolig.

Ingen ting av dette, ei heller summen av alt, er grunn til abort og å risikere at du aldri klarer å få barn pga provosert abort oppå gjentatte spontanaborter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ehh han mannen din virker som en kronidiot. Jeg hadde komplisert fødsel og mannen betalte glatt for å være sammen med meg og babyen på pasienthotellet, han hadde gjort det uansett om babyen var der eller ikke, for å støtte meg. Høres ikke helt ut som mannen din tenker på din helse. 

Det e ær kanskje greit å lese hele tråden, før du kaller mannen for stygge ting. 

De bor i leid bolig med fukt, trenger hjelp fra kommunen for å få noe nytt. Det er ikke sikkert de har økonomi til å betale for et hotellrom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det e ær kanskje greit å lese hele tråden, før du kaller mannen for stygge ting. 

De bor i leid bolig med fukt, trenger hjelp fra kommunen for å få noe nytt. Det er ikke sikkert de har økonomi til å betale for et hotellrom. 

På daværende tidspunkt hadde vi en del gjeld, og 750kr natten + mat var ikke noe en hadde råd til, og dem mente han ikke kunne være med først fordi jeg da skulle være innlagt på avdelingen, men så var det en fødende kvinne på samme rommet som meg så dem flytta meg til pasienthotellet. 

Mvh TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker ikke han på min helse?
Han vil jeg skal få utreda synet mitt fordi jeg ikke klarer å få begge øynene til å samarbeide noe også fastlegen min ser på som alvorlig. 
Han ønsker ikke jeg skal få blodpropp og vil jeg skal få utreda ferdig APS. Han tenker også på min mentale helse oppi alt dette som er per nå.
Så hvis han ikke tenker på MIN helse så er det noe galt.
Og på daværende tidspunkt hadde vi gjeld så vi hadde ikke råd til 750 + mat. Men dem mente først det ikke var plass fordi jeg skulle egentlig ikke være på pasienthotellet, men p.g.a en fødende kvinne på mitt rom så flytta dem meg ned dit ganske seint. Og da var klokken midt på natten. 

Skrevet

Hvor gamle er dere? Med et barn får dere nok ikke lån til noe større i hvert fall, dessverre.

Anonymkode: e5a11...392

Skrevet
Maleficenta skrev (18 timer siden):

Å det med synet hadde ikke jeg gått med meg. Hvor står det? Om de er plaget med fukt bør de jo flytte uansett 

Hun gir informasjonen senere - det er jo en ekstremt tungtveiende grunn 😬

Jeg tror TS tolker dette til liten plass, jeg vet ikke.

Skrevet

Hvor gamle er dere? Med et barn får dere nok ikke lån til noe større i hvert fall, dessverre.

Anonymkode: e5a11...392

Jeg er 33 og han er 41.

Skrevet

Jeg er 33 og han er 41.

Du skulle fått barn i går. Provosert abort nå og du kan egentlig si farvel til å noengang bli mamma… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har lest hele tråden. Er ikke stygt å kalle en mann kronidiot når ting fremstår som at han er det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du skulle fått barn i går. Provosert abort nå og du kan egentlig si farvel til å noengang bli mamma… 

Så da er det greit å skremme noen til å revurdere å ta abort pga helsen osv?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har lest hele tråden. Er ikke stygt å kalle en mann kronidiot når ting fremstår som at han er det. 

Nå kjenner ikke du hele casen, så å sitte å kalle noen sånne ting sier noe om modenhetsnivået til noen som sier andre er det.

Skrevet

Så da er det greit å skremme noen til å revurdere å ta abort pga helsen osv?

Nå kjenner ikke du hele casen, så å sitte å kalle noen sånne ting sier noe om modenhetsnivået til noen som sier andre er det.

Hvis du ikke er mottakelig for råd så skjønner jeg ikke poenget med at du spør på et forum. Jeg har delt mine ærlige tanker, på et diskusjonsforum, oppriktige ærlige tanker av omsorg for en fremmed. Ønsker du ikke råd bør du ikke spørre fremmede på et forum…

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke er mottakelig for råd så skjønner jeg ikke poenget med at du spør på et forum. Jeg har delt mine ærlige tanker, på et diskusjonsforum, oppriktige ærlige tanker av omsorg for en fremmed. Ønsker du ikke råd bør du ikke spørre fremmede på et forum…

Jeg tenker det går an å komme med råd uten å kalle noen for en kronidiot osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...