Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har egentlig blitt enige, men jeg vet ikke helt om jeg er enig likevel når han sier "Hadde vi bodd i et større hus så hadde det ikke vært sånn her". Det forvirrer meg.

Anonymkode: 9f173...ba8

Herregud da det er jo bare å flytte. Vi bodde i en toroms trang leilighet da jeg ble gravid og vi flyttet nettopp til større bolig nå som jenta vår er 5 mnd gammel. Null problem! 

Anonymkode: fd95f...5f5

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud da det er jo bare å flytte. Vi bodde i en toroms trang leilighet da jeg ble gravid og vi flyttet nettopp til større bolig nå som jenta vår er 5 mnd gammel. Null problem! 

Jeg får følelsen av at han også tenker på at huset vi bor i er fuktig, dårlig isolert etc. Samtidig så utredes jeg for synet mitt, for jeg har mistet samsynet plutselig så jeg kan ikke kjøre, sliter med å gå i trapper osv. Så han sier jo han tenker på helsen min, men jeg syns fortsatt dette er kjempevanskelig.

Skrevet

Jeg får følelsen av at han også tenker på at huset vi bor i er fuktig, dårlig isolert etc. Samtidig så utredes jeg for synet mitt, for jeg har mistet samsynet plutselig så jeg kan ikke kjøre, sliter med å gå i trapper osv. Så han sier jo han tenker på helsen min, men jeg syns fortsatt dette er kjempevanskelig.

Det skinner tvers igjennom her at hvis du tar abort så gjør du det fordi HAN har bestemt det. Du ønsker jo ikke abort. Og alt du forteller om her er bare bagateller og ingen grunn til å ta abort.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det skinner tvers igjennom her at hvis du tar abort så gjør du det fordi HAN har bestemt det. Du ønsker jo ikke abort. Og alt du forteller om her er bare bagateller og ingen grunn til å ta abort.

Som gyn sa at alt dette kan ordne seg. Jeg kan fortsatt være med å bære osv, om en må flytte. Synet kan fikses, men jeg sa til han at jeg fikk 2 uker å bestemme meg på, men jeg blir forvirra når han stadig drar opp ting fra forrige svangerskap etc.. Jeg stiller meg selv et spørsmål om han egentlig vil jeg skal ta en abort?

Skrevet

En baby trenger ikke mye plass. Den sover best nær mor. klærne er små og får plass i noen kurver. Stellematte kan man plassere hvor som helst etter behov. Samme med lekematte. Kjøp en vogn som kan klappes lett sammen. 

Bodde på 40 kvm første året med barn, var ikke et problem.

• Liker 3
Skrevet

En annen stor ting

Om du beholder...vil han hjelpe deg?

At du ikke blir alene mot med dårlig syn etc

• Liker 4
Skrevet

Med så mange spontanaborter, hvis du tar abort nå kan du kanskje aldri få barn fordi det er enda vanskeligere å bli gravid etter provosert abort. Vil du risikere å aldri kunne bli mor? 

• Liker 3
Skrevet
Sofakona skrev (5 minutter siden):

En annen stor ting

Om du beholder...vil han hjelpe deg?

At du ikke blir alene mot med dårlig syn etc

Hadde jeg vært TS så ville jeg 10 av 10 ganger heller beholdt barnet og benyttet meg av diverse støtteapparat, heller enn å la meg presse til å ta abort. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg var egentlig til utredning for APS p.g.a 5 spontanaborter ..

Fem spontanaborter? 

Hvordan kan det ha seg når dere egentlig ikke prøver på å få barn? 

Anonymkode: 1d294...f78

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

En mann som vet at du har gått gjennom 5 spontanaborter og at du er i utredning for dette - og så krever han at du skal ta abort...

Det er en mann som ikke bryr seg! Han virker totalt empatiløs.

Enten vil han ikke ha barn i det hele tatt. Eller så vil han ikke ha barn med deg.

Jeg hadde beholdt barnet og kvittet meg med mannen! Skulle heller bodd på en hybel første året med barnet, om jeg måtte. Hadde ikke gjort noe for å hindre at han senere fikk samvær med barnet, men hadde ikke delt livet med en slik mann!

Med en historikk med fem spontanaborter tidligere, Ts, så kan denne sjansen din kanskje være din eneste sjanse til å få barn. Kanksje kan du få en hel flokk med unger også, men å ta abort med din historikk, når du ikke ønsker å ta abort - det er ikke greit på noen måte!

Ikke la noen mann få påvirke deg til å ta abort når du selv ønsker barnet!

Anonymkode: f3eb8...7ea

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En mann som vet at du har gått gjennom 5 spontanaborter og at du er i utredning for dette - og så krever han at du skal ta abort...

Det er en mann som ikke bryr seg! Han virker totalt empatiløs.

Enten vil han ikke ha barn i det hele tatt. Eller så vil han ikke ha barn med deg.

Jeg hadde beholdt barnet og kvittet meg med mannen! Skulle heller bodd på en hybel første året med barnet, om jeg måtte. Hadde ikke gjort noe for å hindre at han senere fikk samvær med barnet, men hadde ikke delt livet med en slik mann!

Med en historikk med fem spontanaborter tidligere, Ts, så kan denne sjansen din kanskje være din eneste sjanse til å få barn. Kanksje kan du få en hel flokk med unger også, men å ta abort med din historikk, når du ikke ønsker å ta abort - det er ikke greit på noen måte!

Ikke la noen mann få påvirke deg til å ta abort når du selv ønsker barnet!

Anonymkode: f3eb8...7ea

Les dette TS!!

• Nyttig 1
Skrevet

En baby tar ikke mye plass og man trenger ikke så mye ting som man egentlig som alle sier at man trenger. Folk bodde 10 mennesker på en 50 kvm før og mange av våre nye landsmenn deriblant min mann vokste opp sammen med søsken i en liten leilighet i Oslo med fine minner fra barndommen. Selvfølgelig hadde det vært fint å ha mer plass når barnet blir større, men det går bra. Så lenge det er kjærlighet er det rom. Så denne unnskyldningen fra mannen din er ekstremt dårlig, tenker at det må ligge noe annet bak. 

jeg ville heller ikke følt meg presset til abort, du kommer til å hate mannen din og ende med å bli slutt pga bitterhet. 

alle andre som sliter med å bli gravide bør heller ikke guildt trippe deg til å beholde hvis det er det DU ikke ønsker!!! Du er i en annen situasjon. Det suger for folk som sliter med å bli gravide( var en gang meg) men dette er ditt liv. Verden er urettferdig. 

men liten plass, er bare tull. Jeg bodde på 50 kvm med min mann de første to årene babyen var født. Babyen sov mellom oss i sengen i en sånn ammebæg som er godkjent for samsoving og jeg kjøpte ikke noe annet enn vogn som sto i gangen utenfor leiligheten og en bæresele+ småting som gulpekluter, pumpe etc. jeg tok et røsk i mitt klesskap og mannen sitt og frigjorde noen skuffer til baby. Det var så koselig fordi jeg følte at vi kom nærmere hverandre når vi bodde mindre. 

det var også en artikkel for kort tid siden i avisen om en dame som bodde på 60 kvm med 2-3 barn og mann( husker ikke helt) som hadde optimalisert leiligheten til å fungere godt for en hel familie. 

når det kommer til synet kan dette gå bra. Kjenner ei som har en degenerativ øyesykdom som blir snart blind. Hun er en super mamma. 

spm her som jeg kanskje ville spurt meg om er. Vil jeg ha barn med en slik mann? Han virker lite trygg og har usikker ved måten han legger frem ting. Det kreves mye å ha barn og det å ha en stødig mann hjelper mye selv om det er mange flotte alenemødre i Norges land. Vi kjenner jo ikke han, det er det bare du som gjør. 

Anonymkode: 52536...34e

• Hjerte 2
Skrevet

Det høres jo ikke ut som han virkelig ønsker abort. Det bare høres ut som det passer lutt dårlig.

Å utifra alt du skriver kan jeg være litt enig. Du virker som en utrolig usikker pedson, du tørr ikke kommunisere med mannen din, dere bor i et lite hus med fukt. At det er lite gjlr ikke noe, men fukt... Du sier du har mistet synet. Det dukker opp bare mer og mer her. 

Anonymkode: 8e954...1a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fem spontanaborter? 

Hvordan kan det ha seg når dere egentlig ikke prøver på å få barn? 

Anonymkode: 1d294...f78

2 av dem er med 2 av eksene jeg har. 3 er med min nåværende mann. Og jeg fikk jo før beskjed av en gynekolog at jeg veide for mye til å klare å bli gravid, men tydeligvis ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det høres jo ikke ut som han virkelig ønsker abort. Det bare høres ut som det passer lutt dårlig.

Å utifra alt du skriver kan jeg være litt enig. Du virker som en utrolig usikker pedson, du tørr ikke kommunisere med mannen din, dere bor i et lite hus med fukt. At det er lite gjlr ikke noe, men fukt... Du sier du har mistet synet. Det dukker opp bare mer og mer her. 

Anonymkode: 8e954...1a5

Jeg mistet samsynet mitt i våres etter jeg sa ifra til øyelegen på sykehuset at jeg så dobbelt. Jeg prøvde å bli henvist til en ortopedist. Og vi har prøvd sammen med kommunen å få til en plan så vi kan få kjøpt oss et bedre hus. 

Jeg er usikker fordi etter jeg mistet samsynet så har jeg begynt å få noia for ting jeg ikke egentlig er redd for. Og det er kanskje der det også ligger at han tenker på min helse oppi et svangerskap.

Skrevet

Dersom våre oldeforeldre eller tipp-oldeforrldre hadde tenkt det samme ville flesteparten av oss kanskje ikke vært her😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Les dette TS!!

jeg skal forklare dette så det blir et klarere bilde;

Jeg og min mann diskuterte abort som et alternativ fordi huset vi bor i er fuktskadet. Og vi prøver å finne et annet hus vi kan kjøpe oss med hjelp fra husbanken så vi kan eie istedenfor å leie.

Han sa at han tenkte på MIN helse oppi det her, for i våres mistet jeg samsynet, og kan ikke kjøre bil. Jeg skal til både lege og ortopedist for dette. Jeg utredes også for APS (Antifosfolipidsyndrom) som gir økende fare for blodpropp og spontanabort hvilket gjør at jeg ikke kan gå på prevensjonsmidler. 
Jeg veier også 119kg, og jeg prøver egentlig å slanke meg. 

Og han er også veldig redd etter sist da jeg ble sendt hjem med 3 tramadol fra legevakt + ble innlagt rett over et døgn senere med synkende blodtrykk. Det var traumatisk..

Skrevet

Tuller du?

Jeg tror du må ta en seriøs prat med jam om hva som egentlig er utfordringen her.

Lever dere på fattigdomsgrensa i langt perspektiv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg skal forklare dette så det blir et klarere bilde;

Jeg og min mann diskuterte abort som et alternativ fordi huset vi bor i er fuktskadet. Og vi prøver å finne et annet hus vi kan kjøpe oss med hjelp fra husbanken så vi kan eie istedenfor å leie.

Han sa at han tenkte på MIN helse oppi det her, for i våres mistet jeg samsynet, og kan ikke kjøre bil. Jeg skal til både lege og ortopedist for dette. Jeg utredes også for APS (Antifosfolipidsyndrom) som gir økende fare for blodpropp og spontanabort hvilket gjør at jeg ikke kan gå på prevensjonsmidler. 
Jeg veier også 119kg, og jeg prøver egentlig å slanke meg. 

Og han er også veldig redd etter sist da jeg ble sendt hjem med 3 tramadol fra legevakt + ble innlagt rett over et døgn senere med synkende blodtrykk. Det var traumatisk..

Åkei, dette var *litt* relevant informasjon.

Jeg er enig i at du må få klarhet i din helse, og dere kan ikke få baby i et fuktskadet hus.

Dette var jo svært vesentlig informasjon.

• Nyttig 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (28 minutter siden):

Åkei, dette var *litt* relevant informasjon.

Jeg er enig i at du må få klarhet i din helse, og dere kan ikke få baby i et fuktskadet hus.

Dette var jo svært vesentlig informasjon.

Samtidig så er det et veldig vanskelig valg, for ingen vil jo egentlig ha det alternativet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...