Gå til innhold

Sosial angst foreldremøte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, jeg har tre barn men jeg tør ikke gå på foreldremøte pga pausen. Det er pause i skolen sitt foreldremøte der man skal gå rundt å prate med alle. Jeg blir kjempestressa og flau og tør ikke gå.

Anonymkode: 04436...dfa

Det er ingen som forventer det annet enn du. Mange synes det er hyggelig, men det er en pause og da gjør du som du vil. Du kan ta en telefon, gå på do osv. Det er veldig synd at du dropper foreldremøter og viktig informasjon pga pausen.

Anonymkode: 76b5f...6cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes faktisk medisiner som fungerer ganske greit mot sosial angst. Har du prøvd det noen gang? 

Anonymkode: eede5...c63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg deg. Jeg går på foreldremøter men jeg virker hater det. Kjenner hjertet mitt under hele møtet for jeg vet ikke hva som kommer til å skje. Altså om det er presentasjoner eller gruppearbeid på slutten. Jeg drar, og blir overhodet ikke noe bedre av å dra. Men jeg føler plikten og holder ut. Er vel bare halvveis med foreldremøtet hittil... Hos oss har de ikke pauser heldigvis. 

Anonymkode: b06f1...3cd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fy fader så sure svar😂😂

Er du full?

Anonymkode: 5af5f...c60

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da må du rett og slett ta deg sammen! Det er mange som føler på det samme, inkludert meg. 

Anonymkode: b28cc...b02

Fy for ett svar!! Hun kan ikke for hvordan kroppen reagerer!!! Folk er forskjellige.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det finnes faktisk medisiner som fungerer ganske greit mot sosial angst. Har du prøvd det noen gang? 

Jeg prøvde det en gang og ble kvalmen dårlig/ ungen jeg ammet ble dårlig.

Skrevet

Jeg skjønner deg, jeg hater også påtvunget sosialisering, det får meg til å føle meg teit. Stikk på do, skjenk kaffe, gå litt unna og lat som du tar en telefon. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må du rett og slett ta deg sammen! Det er mange som føler på det samme, inkludert meg. 

Anonymkode: b28cc...b02

Ta seg sammen når man har stamming? Stamming er en nevrologisk og noen ganger psykogen vanske man ikke kan skru av og på som man vil.

Anonymkode: 10241...ec3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv å sett dine egne følelser til side og tenk at du gjør det for barna dine… Det er ikke veldig mange foreldre som gleder seg til foreldremøte og flere synes nok disse pausene er litt kleine. Kikk på dem rundt deg med et forsiktig smil, kan være flere sjenerte der. Begynn forsiktig, snakk om kongen eller været! Tror du vil være fornøyd med deg selv når møtet er over. Du er ikke der for å opptre eller holde foredrag, du er der fordi du er engasjert i dine barns skolehverdag!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, jeg har tre barn men jeg tør ikke gå på foreldremøte pga pausen. Det er pause i skolen sitt foreldremøte der man skal gå rundt å prate med alle. Jeg blir kjempestressa og flau og tør ikke gå.

Hater dette jeg og det er faktisk grunnen til at jeg mange gsnger vurderer å ikke gå. Hater det påtvungne minglegreiene på alt! Har alltid gått men det er tungt! Samme med avslutninger der de framfører 1 sang og det er påtvunget mingling i 2-3timer der du sitter på bord med noen som ikke klarer å snakke og du haler og drar ut ord osv eller de har med partner og ignorer alle andre..

Anonymkode: bf902...aa3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå på do, ta en kaffe, beveg deg ut å ta litt luft. Du klarer det, det suger, men det er for barna dine! 

Anonymkode: bf902...aa3

AnonymBruker
Skrevet

Sett deg ved noen du kjenner litt, hold deg til den personen. 

Hvis du MÅ mingle, snakk med en av foreldrene til ungen din sine venner. 

Anonymkode: 81ac6...931

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dropper alle foreldremøter jeg 😅 Har ikke noe valg for jeg har ikke barnevakt, men hadde jeg hatt det er det mye annet jeg heller ville brukt barnevakt for enn foreldremøter. 

Synes for øvrig at foreldremøter er totalt unødvendige, det er jo foreldresamtaler med lærer som er viktige, og ellers jevnlig kontakt med andre foreldre. 

Anonymkode: 51809...b3a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nøden stor nok så går du til legen og får en resept på noe beroligende som gjør det overkommelig. Disse møtene bør man gå på og hvis ikke far kan så må du. Det går fint og varer ikke evig selv om det kan virke slik. La de som elsker å prate få prate og så er møtet over.

Anonymkode: 28293...c15

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja jeg syns det går greit når det ikke er store grupper, dette er en stor skole i en by. Jeg har vokst opp med selektiv mutisme og en kontrollerende nedlatende mor. Neste gang kan jeg prøve og ta meg en kaffekopp og denim jeg møter noen men gruer meg veldig. Jeg tror ikke de som skriver her at det er bare noe du må gjøre og du må skjerpe deg egentlig forstår sosial angst.

Har sosial angst. Så jo, vet hva heg snakker om.

Anonymkode: eff15...5b5

AnonymBruker
Skrevet

Voksen dame med barn. Da tar man seg sammen, tar på voksenbuksene og gjør det man må, selv om det er ubehagelig. Voksne mennesker tåler ubehag. 

Anonymkode: 5712e...fc4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
jejol skrev (11 timer siden):

Fy for ett svar!! Hun kan ikke for hvordan kroppen reagerer!!! Folk er forskjellige.

Det er jo det samme for alle oss som har angst at ingen av oss kan noe for det eller har bedt om å få det. Men vi kan noe for hva vi velger å gjøre når vi har den.

Vi kan oppsøke behandling på den ene eller andre måten, enten vi tar det opp med fastlegen, prøver selvhjelpskurs eller tar i mot medisiner. Vi kan velge å stå i ubehaget og ikke la angsten få bestemme. Og om man stammer så kan man velge å snakke mens man stammer. Det er ikke kriminelt, akkurat.

Vi er ikke hjelpeløse og vi må ikke nødt til å være slaver av angsten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du lar vær å dra, og angsten vinner, blir angsten verre. Ikke la angsten vinne. Et praktisk tips er å lese boka eller bruke appen "Tankevirus".

Anonymkode: 843b0...c44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fy fader så sure svar😂😂

Men likefullt sanne og korrekte 

Anonymkode: dab44...ca6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Når du lar vær å dra, og angsten vinner, blir angsten verre. Ikke la angsten vinne. Et praktisk tips er å lese boka eller bruke appen "Tankevirus".

Anonymkode: 843b0...c44

Det kan hende, men jeg ble verre etter sist foreldremøte. Da så folk hvor rar og merkelig jeg var som bare satt alene på tlf eller så ut i luften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...