Gå til innhold

Sosial angst foreldremøte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har tre barn men jeg tør ikke gå på foreldremøte pga pausen. Det er pause i skolen sitt foreldremøte der man skal gå rundt å prate med alle. Jeg blir kjempestressa og flau og tør ikke gå.

Anonymkode: 04436...dfa

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da går man på do i pausen.

Man går på foreldremøter, er viktig for barna. 

Jobbet skift men de aller fleste var jeg på. 

Man må sette seg selv til side når barna går på skolen.

Anonymkode: eff15...5b5

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte ting kommer man ikke unna som forelder, og foreldremøte er en av disse tingene. Så enkelt er det. 

Så kommer man til hvordan. Å gå på do i pausen som foreslått over her er absolutt en løsning. å "svare på en mail" er en annen. Men for barnas del er det bra om du greier å hilse på de andre foreldrene og kanskje bli litt kjent med dem.

Anonymkode: 50d7e...7ed

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har strevd med det samme og faktisk blitt helt frisk. Du må rett og slett tåle å eksponere deg, enda så fælt det høres ut. Hvis du må ta deg en pustepause på do synes jeg du kan gjøre det. Det er også helt fint å stå i en gruppe og være den som hører på og ikke snakker noe særlig. I begynnelsen er det nok å bare være der. Og så må du øke innsatsen forsiktig etter hvert, si noen ord til den du sitter ved siden av: huff disse stolene var vonde, eller håper vi får en kopp kaffe i pausen. Og så blir det kanskje en liten samtale etterhvert. Du kan bruke tid på dette, og det er helt greit å ikke bli verdensmester i småprat. Heia deg 💕

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Med tre barn, så må du rett og slett bare møte på foreldremøter.

Og juleavslutninger, sommeravslutninger, dugnader på fritidsaktiviteter osv.

Anonymkode: 4daa2...321

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fy fader så sure svar😂😂

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke slemt ment...   -men tre barn så er du vel litt sosial?

Ett barn her. Totalt under at noen som meg i det heletatt har vært så sosial med noen så det blir et barn av det!!

Foreldre,svigerforeldre og 'nabodama' stilte opp for oss.

Anonymkode: 88c79...b43

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fy fader så sure svar😂😂

Jeg har ikke sett et eneste surt svar.

Anonymkode: 1fce1...5dd

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Tenk hva barna må utsettes for, uten å ha valgt det selv? 

Anonymkode: 7feef...fca

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fy fader så sure svar😂😂

Ikke noe suring over de svarene du har fått, men realitetsorientering. 

At det ikke er noe særlig alliright å gå på sånne møter holder jeg med deg i, det er jo et mareritt av og til. Ekstroverte personer som ikke har sett folk på 15 minutter og plutselig skal ta igjen det tapte. For ikke å snakke om møteplagere som når de er ferdige med å få hele møtet til å dreie seg om sitt barn drar igang en slik "kan ikke alle dele en fun fact om seg selv, det er så gøy". Lærere som abdiserer møtelederfunksjonen sin slik at møtet blir dobbelt så langt som planlagt. Blæh. 

Men det er en del av det å være forelder..

Anonymkode: 50d7e...7ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg syns det går greit når det ikke er store grupper, dette er en stor skole i en by. Jeg har vokst opp med selektiv mutisme og en kontrollerende nedlatende mor. Neste gang kan jeg prøve og ta meg en kaffekopp og denim jeg møter noen men gruer meg veldig. Jeg tror ikke de som skriver her at det er bare noe du må gjøre og du må skjerpe deg egentlig forstår sosial angst.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke slemt ment...   -men tre barn så er du vel litt sosial?

Ett barn her. Totalt under at noen som meg i det heletatt har vært så sosial med noen så det blir et barn av det!!

Foreldre,svigerforeldre og 'nabodama' stilte opp for oss.

Anonymkode: 88c79...b43

Ja jeg er litt sosial, men her er det snakk om en veldig stor gruppe, kanskje 200 pers. Mener du stilte opp som barnevakt?

AnonymBruker
Skrevet
Lillesol70 skrev (51 minutter siden):

Jeg har strevd med det samme og faktisk blitt helt frisk. Du må rett og slett tåle å eksponere deg, enda så fælt det høres ut. Hvis du må ta deg en pustepause på do synes jeg du kan gjøre det. Det er også helt fint å stå i en gruppe og være den som hører på og ikke snakker noe særlig. I begynnelsen er det nok å bare være der. Og så må du øke innsatsen forsiktig etter hvert, si noen ord til den du sitter ved siden av: huff disse stolene var vonde, eller håper vi får en kopp kaffe i pausen. Og så blir det kanskje en liten samtale etterhvert. Du kan bruke tid på dette, og det er helt greit å ikke bli verdensmester i småprat. Heia deg 💕

🩷🩷

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg har tre barn men jeg tør ikke gå på foreldremøte pga pausen. Det er pause i skolen sitt foreldremøte der man skal gå rundt å prate med alle. Jeg blir kjempestressa og flau og tør ikke gå.

Det verste for meg var når vi måtte presentere oss. Jeg stammer og sånne øyeblikk gjør det verre 

Anonymkode: b0dca...d01

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg er litt sosial, men her er det snakk om en veldig stor gruppe, kanskje 200 pers. Mener du stilte opp som barnevakt?

200 personer i pausen på foreldremøtet? Det er jo litt til din fordel, da er det ingen som får med seg om du mingler med noen eller ei. Om det er kaffe der, så kan du først ta en tur på toalettet, så finne deg en kopp kaffe. Da er det ikke mange minuttene igjen av den pausen. Og folk legger nok ikke merke til hvem som snakker med hvem.

Anonymkode: 71c51...30d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fy fader så sure svar😂😂

Jo, men når du har barn, så krever det at man stiller opp! Hva lærer man barna, hvis mamma aldri kan være med på noe? Nei, hvis det er så voldsomt, så burde en kanskje vurdere sin egen foreldrerolle! 

Anonymkode: b28cc...b02

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

:ler:

Tenk hva barna må utsettes for, uten å ha valgt det selv? 

Anonymkode: 7feef...fca

Mors følelser er viktigst…. Det gjenspeiler det jevne samfunn 😕 Så lenge mor har det bra, så tåler ungene alt…. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det verste for meg var når vi måtte presentere oss. Jeg stammer og sånne øyeblikk gjør det verre 

Anonymkode: b0dca...d01

Da må du rett og slett ta deg sammen! Det er mange som føler på det samme, inkludert meg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Strever med det samme. Sender min mann. 

Anonymkode: 9edad...75e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnas far har angst for det samme så jeg går på disse møtene. 

Anonymkode: b31dd...857

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...