Gå til innhold

Misogyni.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gratis skrev (5 timer siden):

Hva legger du i ordet kvinnehat? Kan jeg være kritisk til feminismen uten å være kvinnehater eller forventer du at alle skal være enige med deg. Nylige undersøkelser viser faktisk det motsatte av det du sier.
Det kalles å være en Misandrist, så da lærte du noe nytt!

Hva legger du i å være kritisk til feminismen? At kvinner og menn skal ha like rettigheter og muligheter? Er man kritisk til dette så ja, da vil jeg absolutt si at man er kvinnefiendtlig.

Uten at det sikkert er meningen så blir man mannsfiendtlig i samme sleng når man tenker at kvinner er sånn og menn er sånn. At Kvinner bør gjøre visse  oppgaver fordi de er kvinner, og at menn skal gjøre andre oppgaver fordi de er menn. Man hindrer begge kjønn til å være en fullstendig hel person slik som de selv vil være når man har slike fordommer. 

Et godt eksempel er siste tvekamp i Farmen. Hvor mannen som ikke hadde lyst å kjempe mot en kvinne røyk ut mot kvinnen. 

At du (og flere menn) er kritisk til feminisme tror jeg handler mer om at dere ser at når kvinner får like rettigheter og muligheter så blir dere forbigått, fordi kvinnene presterer bedre enn menn på mange områder. Områder som tidligere var mannsdominerte. Kvinner presterer bedre på skolen, er bedre ledere.

"Kritikken" mot feminismen handler rett og slett om en følelse av at kvinner får fordeler. Det er ingen fordel å ha like rettigheter og muligheter, det er en selvfølge. 

P.s  det finnes menn som ikke er redd for å kalle seg selv for feminister. 

Jeg kan godt være med på at enkelte tilhengere av feminisme har misforstått hva feminisme er, men det er det alvorlig mange flere av dere motstandere av den som har gjort. 

Det er misogynisme og antifeminisme som er problematisk, ikke feminisme, som er at vi skal være likestilte mennesker. Men jeg skjønner jo at i enkelte miljø, særlig konservative, så er  det å være likestilt ikke like populært. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor er det så ekstremt mye av det på KG? Hva er det som får kvinnehatende menn til å søke opp akkurat Kvinneguiden for å sutre, hate, dikte trolletråder, kalle stygge ord osv.. ? 

Svar gjerne du som er misogynist. 

Anonymkode: d43e5...d34

Sannsynligvis så kan det handle om misnøye i eget liv. Jeg syns det ofte virker som om det er de som fremstår mest desperat etter å få seg en kvinne som har størst nedlatende holdninger mot kvinner. Ironisk nok. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
frenchygirl skrev (23 timer siden):

Hva legger du i å være kritisk til feminismen? At kvinner og menn skal ha like rettigheter og muligheter? Er man kritisk til dette så ja, da vil jeg absolutt si at man er kvinnefiendtlig.

Uten at det sikkert er meningen så blir man mannsfiendtlig i samme sleng når man tenker at kvinner er sånn og menn er sånn. At Kvinner bør gjøre visse  oppgaver fordi de er kvinner, og at menn skal gjøre andre oppgaver fordi de er menn. Man hindrer begge kjønn til å være en fullstendig hel person slik som de selv vil være når man har slike fordommer. 

Et godt eksempel er siste tvekamp i Farmen. Hvor mannen som ikke hadde lyst å kjempe mot en kvinne røyk ut mot kvinnen. 

At du (og flere menn) er kritisk til feminisme tror jeg handler mer om at dere ser at når kvinner får like rettigheter og muligheter så blir dere forbigått, fordi kvinnene presterer bedre enn menn på mange områder. Områder som tidligere var mannsdominerte. Kvinner presterer bedre på skolen, er bedre ledere.

"Kritikken" mot feminismen handler rett og slett om en følelse av at kvinner får fordeler. Det er ingen fordel å ha like rettigheter og muligheter, det er en selvfølge. 

P.s  det finnes menn som ikke er redd for å kalle seg selv for feminister. 

Jeg kan godt være med på at enkelte tilhengere av feminisme har misforstått hva feminisme er, men det er det alvorlig mange flere av dere motstandere av den som har gjort. 

Det er misogynisme og antifeminisme som er problematisk, ikke feminisme, som er at vi skal være likestilte mennesker. Men jeg skjønner jo at i enkelte miljø, særlig konservative, så er  det å være likestilt ikke like populært. 

Her ser du hva kvinner mener og synes om menn.
Du kan jo tenke deg hvis budskapet her hadde vært motsatt. 
Å hate menn er normalisert.

mis.png

• Nyttig 1
Skrevet
Gratis skrev (25 minutter siden):

mis.png

Dette blir for useriøst. Forhold deg heller til hva jeg skriver i innlegget mitt, og det minste du kunne gjort var å sende en link til hvor bildet kommer fra. Tviler det er Norge for å si det mildt. Disse er ikke representative for kvinner, like lite som Andrew Tate og gjengen Louis Theroux møter i dokumentaren "Inside the manosphere" er  representative for menn. 

• Nyttig 11
Skrevet

Jeg er også oppgit over menn som på død og liv skal til KVINNEguiden for å sutre om kvinner, synes det er et merkelig fenomen!

Samtidig er det jo mange fornuftige menn her inne også, og akurat i dag er jeg faktisk mer oppgit på det jeg tror er annonyme kvinner. Var en syk mor som spurte om råd angående å få hjelp til barna sine, og ente opp med å treke seg fra tråden med en gang fordi svarene var så styge. Så av og til er kvinnene på kvinneguiden ganske kvinnehatene også, som jo også er et merkelig fenomen. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (3 timer siden):

mis.png

Seriøst? Hvor mange kvinner i slike t-skjorter har du møtt? 
Du søker opp noe helt sprøtt og sier at "sånn er kvinner". Og så gjør du det som høres ut som å legaliserer kvinnehat fordi "de hater jo menn". 

Åpent spørsmål: hater du kvinner? 

Jeg for min del hater absolutt ikke menn, jeg trives veldig godt sammen med menn, opplever at menn er mer beskyttende for andre mennesker, har tillit til, viser respekt til alle, anerkjenner at samfunnet har blitt litt vanskeligere for dem (der feminismen har gått litt feil). Jeg er også guttemamma til voksne menn. Jeg engasjerer med i diskusjoner ang kjønn på KG og forsøker å formidle til folk at typiske feiler og svakheter hører til menneske, ikke kjønn. 

Der folk sier typisk kvinne, sier nei; Nei, typisk menneske. Og synes det er veldig synd at noen setter kjønnene opp mot hverandre. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er ikke i min liga 💪

Anonymkode: 2cb42...32d

AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (På 2.9.2026 den 19.05):

mis.png

Omfg.

Nå tok du oss, alle kvinner bruker denne som fredags t skjorta vår. Nå når det er høst blir det denne og uggs. 

Det er trist du ikke forstår. Den bølgen av frustrasjon du ser er ikke mannehat som dette, men at damer er sinte, livredde og lei av den elendige behandlingen kvinner får av menn. Det er reaksjonen på sexisme, ikke rent mannehat slik menn hater damer. 

Anonymkode: 1e127...9b8

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (På 1.9.2026 den 13.48):

Hva legger du i ordet kvinnehat? Kan jeg være kritisk til feminismen uten å være kvinnehater eller forventer du at alle skal være enige med deg. Nylige undersøkelser viser faktisk det motsatte av det du sier.
Det kalles å være en Misandrist, så da lærte du noe nytt!

Mener du å si at du er kvinnehater, pga feminisme? 

For det er jo stor forskjell på å være kvinnehater og det å debattere politiske saker innen feminisme. "Å være kritisk til feminisme" høres i første omgang ut som du mener at kvinner ikke bør jobbe men stelle hjemme og ta seg av mannen. Og "nylige undersøkelser viser faktisk det motsatte av hva du sier"... hva mener du her? Du svarer på et spørsmål som spør: Hvorfor er det så mye kvinnehat på KG? Hva er det som får kvinnehatende menn til å søke opp akkurat Kvinneguiden for å sutre, hate, dikte trolletråder, kalle stygge ord osv.. ?

Hele tonen din høres ganske nedlatende ut, spesielt den "sa da lærte du noe nytt"... ("du lille kvinne?) Men ordet du skulle lære henne er jo det motsatte, mannshat. 

Anonymkode: 718e1...560

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Både menn og kvinner er stort sett idioter, ikke noe misogyni.

Er du sikker på at det ikke er fordi du er en Karen, at du får kritikk?

Anonymkode: d124c...7e8

AnonymBruker
Skrevet

En del av meg skulle ønske man måtte logge på kg med BankID (men selvsagt kunne poste anonymt) og bare kvinner fikk poste, så ikke kvinnehaterne fikk holde på med oppgulpet sitt. Ikke at det ikke finnes oppegående menn her også, men jeg synes kvinnehatet har blitt gradvis verre på kg de siste årene. Det flommer over av innlegg hvor incels later som om de er kvinner, menn som spyr opp dritt om Chads og Stacys, om en kvinne blir behandlet som dritt av mannen sin så er det kvinnen sin feil fordi hun ble sammen med han (men mannens handlinger er han selv ikke ansvarlig for), samt generelt ekstremt kvinnefiendtlig språk.

Jeg forstår at dette er ekstremt usikre menn som ikke lykkes på damefronten, det er lettere for dem å tro på manosfære-fjas (for det unnskylder dem og fritar dem helt og holdent og plasserer all skyld på alle kvinner) men jeg er bare SÅ LEI. Ok, så du hater kvinner. Hold det for deg fuckings selv, jeg er ikke interessert. 

Anonymkode: 098c6...d3c

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Både menn og kvinner er stort sett idioter, ikke noe misogyni.

Er du sikker på at det ikke er fordi du er en Karen, at du får kritikk?

Anonymkode: d124c...7e8

Jeg synes denne kommentaren var både god og litt underlig. I tråder der man ser typiske kjønnsbitre kommentarer, kunne man så lett heller sagt at det var en idiot, i stedetfor "fæle kvinner eller fæle menn". 

Men så er det jo akkurat det folk IKKE sier her på KG. I stedet er det så mange som stempler kjønn og drar alle ned i samme slengen. 

Og, "som om kvinnehat ikke finnes, det er bare jég som har fått litt kritikk" ;) Var ikke den litt gaslightende?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2026 den 23.04):

Seriøst? Hvor mange kvinner i slike t-skjorter har du møtt? 
Du søker opp noe helt sprøtt og sier at "sånn er kvinner". Og så gjør du det som høres ut som å legaliserer kvinnehat fordi "de hater jo menn". 

Åpent spørsmål: hater du kvinner? 

Jeg for min del hater absolutt ikke menn, jeg trives veldig godt sammen med menn, opplever at menn er mer beskyttende for andre mennesker, har tillit til, viser respekt til alle, anerkjenner at samfunnet har blitt litt vanskeligere for dem (der feminismen har gått litt feil). Jeg er også guttemamma til voksne menn. Jeg engasjerer med i diskusjoner ang kjønn på KG og forsøker å formidle til folk at typiske feiler og svakheter hører til menneske, ikke kjønn. 

Der folk sier typisk kvinne, sier nei; Nei, typisk menneske. Og synes det er veldig synd at noen setter kjønnene opp mot hverandre. 

Dette handler ikke om meg eller deg. Jeg elsker kvinner. Bildet er fra en butikk som selger klær og hele poenget er at slike klær finnes ikke med motsatt budskap. Derfor er hat mot menn normalisert. Hat mot kvinner/jøder/dyr/innvandrere/mørkhudede blir umiddelbart slått ned på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

En del av meg skulle ønske man måtte logge på kg med BankID (men selvsagt kunne poste anonymt) og bare kvinner fikk poste, så ikke kvinnehaterne fikk holde på med oppgulpet sitt. Ikke at det ikke finnes oppegående menn her også, men jeg synes kvinnehatet har blitt gradvis verre på kg de siste årene. Det flommer over av innlegg hvor incels later som om de er kvinner, menn som spyr opp dritt om Chads og Stacys, om en kvinne blir behandlet som dritt av mannen sin så er det kvinnen sin feil fordi hun ble sammen med han (men mannens handlinger er han selv ikke ansvarlig for), samt generelt ekstremt kvinnefiendtlig språk.

Jeg forstår at dette er ekstremt usikre menn som ikke lykkes på damefronten, det er lettere for dem å tro på manosfære-fjas (for det unnskylder dem og fritar dem helt og holdent og plasserer all skyld på alle kvinner) men jeg er bare SÅ LEI. Ok, så du hater kvinner. Hold det for deg fuckings selv, jeg er ikke interessert. 

Da må du som kvinne nesten forklare hvorfor kvinner har samlet inn over 1 million dollar til støtte for Lindsay Clancy, kvinnen som kvalte sine 3 barn. De poster på Tik Tok med sine egne barn på fanget og forklarer hvor vanskelig det kan være med barn.

Skrevet
Gratis skrev (3 minutter siden):

Da må du som kvinne nesten forklare hvorfor kvinner har samlet inn over 1 million dollar til støtte for Lindsay Clancy, kvinnen som kvalte sine 3 barn. De poster på Tik Tok med sine egne barn på fanget og forklarer hvor vanskelig det kan være med barn.

At de støtter henne syns jeg ikke er så rart. De skjønner vel selv hvor utsatte de er for å ende opp i det samme helvete selv, OM ting går fullstendig galt etter en fødsel.
Husk at i USA er det vanlig at kvinner er tilbake på jobb 6 uker etter en fødsel, og helsehjelpen til en "vanlig" kvinne er mildt sagt latterlig.

Clancy forsøkte gang på gang å få hjelp, uten at noen hørte på henne. Hun ble satt på ulike medisiner og det var det.

Jeg håper hun får hjelp, at hun blir lagt inn på en god instutisjon. OG at myndighetene faktisk bruker tid på å undersøke hva som skjedde i livene til både henne og mannen hennes, da hun ble psykotisk og gjorde disse grusomme drapene.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (36 minutter siden):

Er du høy? Jeg skriver at jeg skulle ønske vi slapp kvinnehat på et kvinneforum, og du kommer trekkende med en random kvinne fra USA, og kvinner som har sympati med henne? Hva i all verden har det med det jeg skrev å gjøre?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (2 timer siden):

Dette handler ikke om meg eller deg. Jeg elsker kvinner. Bildet er fra en butikk som selger klær og hele poenget er at slike klær finnes ikke med motsatt budskap. Derfor er hat mot menn normalisert. Hat mot kvinner/jøder/dyr/innvandrere/mørkhudede blir umiddelbart slått ned på. 

Ja hva betyr det at det finnes slike t-skjorter som kvinner ikke bruker? Enn om du kunne tenkt slik heller. 

Selv om det er litt på kanten føler jeg at det kan sammenlignes med "lovlig rassisme" mot hvite. Pga at svarte har vært så nedtrykket i historien er det på en måte akseptabelt at svarte sier ting som absolutt ikke ville vært ok om det var hvit som sa om svart. Her må man også være obs mener jeg, likedan som vi skal være obs når det kommer til feminismen. Men du skjønner hva jeg mener? Ingen grupper skal trykkes ned. Men den nedtrykte gruppen kan trykke litt for å komme etter. 

Hvordan mener du det er stilt mellom kjønnene nå i vesten? Mener du at menn har havnet til undertrykket side, altså at de generelt har litt færre rettigheter og muligheter enn kvinner? Eller er vi likestilte? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (På 2.9.2026 den 19.40):

Jeg er også oppgit over menn som på død og liv skal til KVINNEguiden for å sutre om kvinner, synes det er et merkelig fenomen!

Samtidig er det jo mange fornuftige menn her inne også, og akurat i dag er jeg faktisk mer oppgit på det jeg tror er annonyme kvinner. Var en syk mor som spurte om råd angående å få hjelp til barna sine, og ente opp med å treke seg fra tråden med en gang fordi svarene var så styge. Så av og til er kvinnene på kvinneguiden ganske kvinnehatene også, som jo også er et merkelig fenomen. 

Du legger altfor mye i navnet på forumet. Husk at det er likestilling nå.

Anonymkode: 9017f...69d

• Liker 1
Skrevet

Har sett kvinnehat jeg også, men ikke så mye. Har kanskje noe med at jeg ikke oppsøker akkurat de trådene/stedene på internettet. 
Har derfor bare skumlest i tråden, men merket meg noe @Gregariousskrev som jeg er enig i. 
Noe med at hvis man har sitt kjønn som sin primærgruppe blir det fort krig mellom kjønnnene. Så det er ikke særlig lurt slik jeg ser det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja hva betyr det at det finnes slike t-skjorter som kvinner ikke bruker? Enn om du kunne tenkt slik heller. 

Selv om det er litt på kanten føler jeg at det kan sammenlignes med "lovlig rassisme" mot hvite. Pga at svarte har vært så nedtrykket i historien er det på en måte akseptabelt at svarte sier ting som absolutt ikke ville vært ok om det var hvit som sa om svart. Her må man også være obs mener jeg, likedan som vi skal være obs når det kommer til feminismen. Men du skjønner hva jeg mener? Ingen grupper skal trykkes ned. Men den nedtrykte gruppen kan trykke litt for å komme etter. 

Hvordan mener du det er stilt mellom kjønnene nå i vesten? Mener du at menn har havnet til undertrykket side, altså at de generelt har litt færre rettigheter og muligheter enn kvinner? Eller er vi likestilte? 

Jevnt over så er Norge veldig godt stilt angående kjønn og likestilling. Vi har en mye lengre historie med likestilling som strekker seg helt tilbake til 60 tallet. Det har gitt en "mykere" omstilling og aksept. Utenfor Norden derimot så ser veldig mye annerledes ut.

Undersøkelser fra England viser at kun 35% av unge kvinner har et positivt syn på menn. Tallet for menn er at 72% har et positivt syn på kvinner.

I USA så går unge kvinner voldsomt mot venstre politisk, mens menn går i en konservativ retning.
Denne undersøkelsen er rimelig drøy, legg merke til hvem som vil ha barn.

genz.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...