Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Måtte se på lønnslipp hva det kalles😉 Jeg har 11 000 pr år i kompetansetillegg og 18 000 i oppfølgingstillegg. Vil ikke gå mer i detalj enn det. 

Anonymkode: 0477a...9c6

Skjønner. Takk for svar 😊

Anonymkode: 7b397...e2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som LIS-lege på offentlig sykehus. 6 års utdanning + 6 år inn i spesialiseringsløpet i faget mitt. Blir legespesialist til neste år.

Grunnlønnen er rett over 900 000 (altså det som tilsvarer en dagtidsstilling, 40 timer/uke).

Med tillegg tjente jeg i fjor 1,7 mill, med planlagt arbeidsuke på gjennomsnittlig 45 timer + 400 overtidstimer det året. 5 uker ferie. Jobber veldig ukurant i form av natt/helger og høytider. Lange vakter opp til 72 timer i strekk. Jobber inn egen sommerferie med dobbel vaktbelastning de ukene i sommerturnus jeg selv ikke er i ferie (altså 60-70 timers uker 5 uker på sommeren, hvert år).

Med tanke på kostnaden denne jobben har for helse og livskvalitet synes jeg ikke det er spesielt fett. Skulle _gjerne_ byttet noe av lønnen mot mer fritid, mindre ansvar og kun dagtidsarbeid.

Anonymkode: 15157...ae2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet adjunkt med tilleggsutdanning, men jobber som IT-medarbeider, 8 -16 jobb. 800 000 i året.

Anonymkode: f579e...d2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Adjunkt med tillegg får som minstelønn 735 300, så hun kan jo ha noe lokale tillegg oppå der. Jeg har 9000,- ekstra, så jeg har 744 300,- ser jeg, ikke 750 som jeg skrev i hovedinnlegget. Dersom jeg hadde vært kontaktlærer i tillegg for over 20 elever hadde jeg fått 30 000,- ekstra. Men når ikke helt 800 000,- uansett nei. Har du mange tillegg, du som skrev innlegget, eller er lønnen noe under 800,-?

Jeg har et lite kompetansetillegg. Lønnen er 820.000. Lite ekstra for den didaktikkmasteren. (Men jeg er fornøyd med lønnen). 

AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (5 timer siden):

Høres vilt høyt ut for staten, gratulerer!  Har du vært leder og beholdt lønna?

Alle stillingsannonser jeg har sett i rådgiver/seniorrådgiversegmentet stopper i øvre 800’. Så staten har jeg slått fra meg 😄 (ville gått ned i lønn).

Er ikke leder nei, og har aldri vært det heller (ønsker ikke selv). Jeg byttet jobb for 1 år siden, og da var lønnsspennet på stillingen jeg søkte opp til 950000 (så har jeg gått opp litt etter det). Tilsvarende stilling som min ble utlyst på jobben min nå i høst, med lønnsspenn opp til 1050000. Var flere andre seniorrådgiverstillinger jeg vurderte da jeg fikk min nåværende jobb, der lønnsspennet også da var opp til 1050000 eller 1100000. Men det er flere andre ting enn lønn alene som betyr noe for meg, jeg gikk istedenfor for den jobben jeg har nå (som passer meg perfekt).

Anonymkode: 33440...a79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er adjunkt med tillegg, 10 års ansiennitet. Har 680k i årslønn, men jobber 80% nå så den reelle lønna er jo litt lavere. Syns vi klarer oss fint økonomisk. Huslån på 4 mill, ett studielån, nedbetalt billån og to barn i barnehagen. 

Anonymkode: 8b69f...569

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er adjunkt med tillegg, 10 års ansiennitet. Har 680k i årslønn, men jobber 80% nå så den reelle lønna er jo litt lavere. Syns vi klarer oss fint økonomisk. Huslån på 4 mill, ett studielån, nedbetalt billån og to barn i barnehagen. 

Mannen har litt lavere lønn forresten. Håndtverker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jobber som LIS-lege på offentlig sykehus. 6 års utdanning + 6 år inn i spesialiseringsløpet i faget mitt. Blir legespesialist til neste år.

Grunnlønnen er rett over 900 000 (altså det som tilsvarer en dagtidsstilling, 40 timer/uke).

Med tillegg tjente jeg i fjor 1,7 mill, med planlagt arbeidsuke på gjennomsnittlig 45 timer + 400 overtidstimer det året. 5 uker ferie. Jobber veldig ukurant i form av natt/helger og høytider. Lange vakter opp til 72 timer i strekk. Jobber inn egen sommerferie med dobbel vaktbelastning de ukene i sommerturnus jeg selv ikke er i ferie (altså 60-70 timers uker 5 uker på sommeren, hvert år).

Med tanke på kostnaden denne jobben har for helse og livskvalitet synes jeg ikke det er spesielt fett. Skulle _gjerne_ byttet noe av lønnen mot mer fritid, mindre ansvar og kun dagtidsarbeid.

Anonymkode: 15157...ae2

Ikke frekt ment, lurer bare.. men kan du ikke søke om å bare jobbe dag? Eller er det veldig vanskelig? Hva med når du blir ferdig med LIS?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, har lyst til å ta masteren, men hvordan få det til ved siden av full jobb? Har du gjort det?

Ja, tok den nettbasert. Gjennom høgskolen i Østfold. Veldig bra opplegg! Kan ta over 4 år om man vil. Syslet med det på siden av jobb, og hadde mye å si for lønna. 

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke den lønnen er ille. Den er over gjennomsnittet. 

100% barnehagelærer. 545 000kr i året. 

Anonymkode: 0af33...762

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (9 minutter siden):

Ja, tok den nettbasert. Gjennom høgskolen i Østfold. Veldig bra opplegg! Kan ta over 4 år om man vil. Syslet med det på siden av jobb, og hadde mye å si for lønna. 

Er det 120 studiepoeng? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Adjunkt med tillegg, full ansiennitet. Med kontaktlærertillegget tjener jeg det samme som deg, ts.

Anonymkode: 1c28b...fe3

Da skal du vel egentlig ha litt mer? Min lønn er uten kontaktlærertillegg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det 120 studiepoeng? 

Ja. Ser også at universitetet Nord, Innlandet og Sør-Øst Norge tilbyr master som er nettbasert og har enkelte samlinger. HiØf var rent nettbasert, men det kan jo være motiverende å ta et studie der du også av og til får reise på samlinger. 

Selv om det var nettbasert hadde vi god kontakt med de andre studentene via nett, det var enkelte samarbeidsoppgaver også innimellom. Vet ikke hvilket fag du tenker å ta, men mulighetene er mange. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...