Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som adjunkt med tilleggsutdanning (5 års utdanning) og full ansiennitet har jeg 750 000,- i årslønn. Det synes jeg er veldig dårlig. Hva jobber du som, og hva er lønnen din?

Anonymkode: 7b397...e2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Revisor i skatteetaten - 650 000,- etter 30 år.

Anonymkode: 3f7d6...b21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Revisor i skatteetaten - 650 000,- etter 30 år.

Anonymkode: 3f7d6...b21

Hvor mange prosent jobber du? 

Anonymkode: 697da...740

AnonymBruker
Skrevet

IT-konsulent med 27 års erfaring og 100% stilling. 740K

Anonymkode: f1eea...3ee

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier med master. 27 år i yrket 750 000,- Det inkluderer alle tillegg.

Presiserer at det gjelder jul, påske og ellers alle helligdager som faller på min turnus. 5 uker ferie.

Anonymkode: 09508...131

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sykepleier med master. 27 år i yrket 750 000,- Det inkluderer alle tillegg.

Presiserer at det gjelder jul, påske og ellers alle helligdager som faller på min turnus. 5 uker ferie.

Anonymkode: 09508...131

100 % jobb?

Anonymkode: 7b397...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Lektor med tillegg (syv års utdanning, ikke at det ekstra året gjør noen forskjell), ti års ansiennitet. Rett oppunder deg lønnsmessig og godt fornøyd med lønna. 

Anonymkode: 9e1f2...e62

AnonymBruker
Skrevet

Administrasjon. 522 000 i året.

Anonymkode: 22241...1e8

Skrevet

Du bør ta masteren, TS. Og ønske ulike funksjoner med tillegg. Kan også melde deg som sensor, ta vikartimer o.l.

AnonymBruker
Skrevet

Pedagogisk leder med 60 studiepoeng ekstra. Full ans. Årslønn på 733200.

Anonymkode: ac266...e06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lektor med tillegg (syv års utdanning, ikke at det ekstra året gjør noen forskjell), ti års ansiennitet. Rett oppunder deg lønnsmessig og godt fornøyd med lønna. 

Anonymkode: 9e1f2...e62

Samme her. Har en del mer videreutdanning enn 1 år, men det vil jo aldri noensinne slå ut på lønna. 

Anonymkode: c1cbb...88e

AnonymBruker
Skrevet

Adjunkt med tillegg, full ansiennitet. Med kontaktlærertillegget tjener jeg det samme som deg, ts.

Anonymkode: 1c28b...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo offentlig informasjon, utenom lokale tillegg: https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/tariffavtaler/ks/lonnstabell-ks/

Har vært med siden før skolepakke 1 og 2 og lønna vi har nå er mye bedre, sammenlignet med andre yrkesgrupper, enn da jeg starta på midten/slutten av 90-tallet. Jeg hadde 192k  brutto i min første stilling som adjunkt med opprykk. I dag er jeg på topp med full ansiennitet som lektor med tillegg. Slik jeg ser det er det ikke noe galt med lærerlønna i dag, det er vel heller det at noen yrkesgrupper tjener uforholdsmessig mye, også innen det offentlige.

Innen det private er jo lønna basert på inntjeninga, men da med mye mer sårbarhet i forhold til nedskjæringer og konkurser. Spesielt i disse tider hvor vi vil se at folk blir overflødige grunnet at KI enkelt kan erstatte mange yrker, da især innen bank, kraft og forsikring.

Anonymkode: 8b1a6...859

Skrevet

Lektor. 6 års ansiennitet. 680 000 

AnonymBruker
Skrevet

Administrasjon, 600k 

Anonymkode: 76c09...981

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at 750.000 er en dårlig lønn. Virkelig ikke. 

Jeg er lektor med tillegg og full ansiennitet, har 820.000. Det er en veldig god lønn, synes jeg. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som seniorrådgiver i et direktorat. Årslønn 970.000, master i et samfunnsvitenskapelig fag og 19 års ansiennitet.

Anonymkode: 33440...a79

AnonymBruker
Skrevet

Lektor. 6 års ansiennitet. 678 000.

Anonymkode: af211...9b6

Skrevet

Synes du har høy lønn som adjunkt med din utdannelse. 

Som rådgiver/ seniorrådgiver i staten er lønnsspennet 650000-850000, og med den øvre del for master. I staten får man heller ikke tillegg for ditt og datt slik man får i skoleverket. Man gjør de oppgavene man blir satt til å gjøre. Sitter du om kvelden får du fleksitid, ikke tillegg eller overtid.

Helsepersonell og lærere har helt gjennomregulerte arbeidsavtaler hvor dere får tillegg for hver minste ting dere gjør ekstra. Sånn er ikke virkeligheten for endel av oss andre. I tillegg er det noen andre som gjør jobben deres om dere er borte fra jobben. Om jeg er borte fra jobben er det ingen som gjør noen av mine oppgaver. Haugen er bare større når jeg kommer tilbake.

Men vil du ha mer lønn, ta master. I din bransje får du lønnstillegg på automatikk. Vi andre tar master på fritida fordi vi er interessert. Vi får ikke noe lønnstillegg for det 😄

#realitycheck

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jobber Jeg har til sammen 8 års høyere utdannelse; 4 år allmennlærerutdannelse, samt 2 mastergrader.

Jeg jobber som lektor med tilleggsutdannelse, full ansienitet (843.000 kr). Får også tillegg for 60 (av 120) studiepoeng ekstra (22.000 kr), så har 870 300 kr.

Om jeg hadde vært kontaktlærer hadde jeg fått 33.000 ekstra, så 903 300 kr.

Anonymkode: 96c24...b58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...