Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jobber som seniorrådgiver i et direktorat. Årslønn 970.000, master i et samfunnsvitenskapelig fag og 19 års ansiennitet.

Anonymkode: 33440...a79

Høres vilt høyt ut for staten, gratulerer!  Har du vært leder og beholdt lønna?

Alle stillingsannonser jeg har sett i rådgiver/seniorrådgiversegmentet stopper i øvre 800’. Så staten har jeg slått fra meg 😄 (ville gått ned i lønn).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (2 minutter siden):

Synes du har høy lønn som adjunkt med din utdannelse. 

Som rådgiver/ seniorrådgiver i staten er lønnsspennet 650000-850000, og med den øvre del for master. I staten får man heller ikke tillegg for ditt og datt slik man får i skoleverket. Man gjør de oppgavene man blir satt til å gjøre. Sitter du om kvelden får du fleksitid, ikke tillegg eller overtid.

Helsepersonell og lærere har helt gjennomregulerte arbeidsavtaler hvor dere får tillegg for hver minste ting dere gjør ekstra. Sånn er ikke virkeligheten for endel av oss andre. I tillegg er det noen andre som gjør jobben deres om dere er borte fra jobben. Om jeg er borte fra jobben er det ingen som gjør noen av mine oppgaver. Haugen er bare større når jeg kommer tilbake.

Men vil du ha mer lønn, ta master. I din bransje får du lønnstillegg på automatikk. Vi andre tar master på fritida fordi vi er interessert. Vi får ikke noe lønnstillegg for det 😄

#realitycheck

For lærere stemmer til en viss grad, men ikke helt, både hva lønn og annet arbeid angår. Dersom jeg er syk, forventes det at jeg har vikaropplegg klart, samt gjør alt av retting, pluss fører fravær. Hver dag syk, betyr 2-3 timer ekstraarbeid. Utdanning får man kompansert for i variende grad, og det finnes et tak

Anonymkode: 96c24...b58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som adjunkt med tilleggsutdanning (5 års utdanning) og full ansiennitet har jeg 750 000,- i årslønn. Det synes jeg er veldig dårlig. Hva jobber du som, og hva er lønnen din?

Anonymkode: 7b397...e2e

Jeg er adjunkt med tilleggsutdanning og har full ansiennitet også. Jeg tjener 800 000. 

Anonymkode: 0477a...9c6

AnonymBruker
Skrevet

Jobber med prosjektøkonomi, er utdannet bygningsingeniør med bachelor. Har 940.000, 14 års erfaring, men bare 6 med økonomi.

Anonymkode: 817e9...78f

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme som deg og syns ikke det er en dårlig lønn. Ønsker du/jeg mer må man ta master. Da går du opp 90.000 på et blunk. Det er et valg man tar. 

Dersom du vil prøve å finne en annen jobb, vil du oppdage at du må ned 100-150.000 kr, i forhold til hva du er kvalifisert til

Anonymkode: 6a1ce...506

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er adjunkt med tilleggsutdanning og har full ansiennitet også. Jeg tjener 800 000. 

Hvordan kommer du så høyt? Jeg er kontaktlærer for stor klasse, men ligger et godt stykke under?

Anonymkode: 79cb5...182

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 1080K, har ingen formell utdannelse. Kun et par økonomifag. Jobber som regnskapssjef.

Anonymkode: aaece...974

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på all fri du har er dette meget bra.

Anonymkode: 6a534...065

AnonymBruker
Skrevet

He he. I går satte mannen i gang igjen, om at jeg må finne en jobb som krever mindre. Eller betaler mer. 2 uker inn i skoleåret.

Adjunkt med tillegg her også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan kommer du så høyt? Jeg er kontaktlærer for stor klasse, men ligger et godt stykke under?

Jeg vet ærlig talt ikke😉 jeg har kontaktlærer tillegg, men ikke annet. Jeg har to delfag med 30 studiepoeng utover adjunkt med tillegg. Men disse er egentlig ikke relevante. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg vet ærlig talt ikke😉 jeg har kontaktlærer tillegg, men ikke annet. Jeg har to delfag med 30 studiepoeng utover adjunkt med tillegg. Men disse er egentlig ikke relevante. 

Bor du et sted med kompensasjon? Det er virkelig ikke vanlig at adjunkter har så høy lønn. Jeg er lektor og har 20k mer enn deg i året. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For lærere stemmer til en viss grad, men ikke helt, både hva lønn og annet arbeid angår. Dersom jeg er syk, forventes det at jeg har vikaropplegg klart, samt gjør alt av retting, pluss fører fravær. Hver dag syk, betyr 2-3 timer ekstraarbeid. Utdanning får man kompansert for i variende grad, og det finnes et tak

Anonymkode: 96c24...b58

Da opplyser du om at vikaren er lønna for for- og etterarbeid og at det eventuelt må bli nærmaste leiar som tek seg av det om vikaren ikkje vil. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor mange prosent jobber du? 

Anonymkode: 697da...740

100 %

Anonymkode: 3f7d6...b21

AnonymBruker
Skrevet

3 år med yrkesskole, 43 års erfaring, har jobbet i IT (EDB på 80 tallet) i mange roller, nå mest arbeid med sikkerhets relaterte spørsmål, 920 000.  Blir pensjonist i januar 2027, pensjonen blir ca 750 000.-

Anonymkode: 8d62d...a48

AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (4 timer siden):

Du bør ta masteren, TS. Og ønske ulike funksjoner med tillegg. Kan også melde deg som sensor, ta vikartimer o.l.

Ja, har lyst til å ta masteren, men hvordan få det til ved siden av full jobb? Har du gjort det?

AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (4 timer siden):

Du bør ta masteren, TS. Og ønske ulike funksjoner med tillegg. Kan også melde deg som sensor, ta vikartimer o.l.

Ja, har lyst til å ta masteren, men hvordan få det til ved siden av full jobb? Har du gjort det?

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Bor du et sted med kompensasjon? Det er virkelig ikke vanlig at adjunkter har så høy lønn. Jeg er lektor og har 20k mer enn deg i året. 

Adjunkt med tillegg får som minstelønn 735 300, så hun kan jo ha noe lokale tillegg oppå der. Jeg har 9000,- ekstra, så jeg har 744 300,- ser jeg, ikke 750 som jeg skrev i hovedinnlegget. Dersom jeg hadde vært kontaktlærer i tillegg for over 20 elever hadde jeg fått 30 000,- ekstra. Men når ikke helt 800 000,- uansett nei. Har du mange tillegg, du som skrev innlegget, eller er lønnen noe under 800,-?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Adjunkt med tillegg får som minstelønn 735 300, så hun kan jo ha noe lokale tillegg oppå der. Jeg har 9000,- ekstra, så jeg har 744 300,- ser jeg, ikke 750 som jeg skrev i hovedinnlegget. Dersom jeg hadde vært kontaktlærer i tillegg for over 20 elever hadde jeg fått 30 000,- ekstra. Men når ikke helt 800 000,- uansett nei. Har du mange tillegg, du som skrev innlegget, eller er lønnen noe under 800,-?

Jeg har 799 600. Jeg har ikke lyst å utlevere for mange personlige detaljer. Jeg jobber i en stor kommune på vestlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Sivøk (4år). Jobber i det privat som mellomleder fastlønn 1435000 pluss bonus inntil 20%. Etter 28 år i arbeidslivet. 
i det private kan man forhandle lønn, din lønn var vel allerede kjent før du begynte på studiet. Så du kan jo ikke være overrasket. 

Anonymkode: 54ae5...6a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har 799 600. Jeg har ikke lyst å utlevere for mange personlige detaljer. Jeg jobber i en stor kommune på vestlandet. 

Måtte se på lønnslipp hva det kalles😉 Jeg har 11 000 pr år i kompetansetillegg og 18 000 i oppfølgingstillegg. Vil ikke gå mer i detalj enn det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...