AnonymBruker Skrevet 30. august #41 Skrevet 30. august Jeg er også alltid blakk. Hilsen ADHD-hjernen. Anonymkode: 87c3b...a17 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #42 Skrevet 30. august Blakk betyr at han ikke har mer enn 50 kr ekstra utover rimelig mat til seg og gutten. Han leier bolig og det er dyrt. Han er også som sagt i et lavtlønnsyrke. Jeg tror jeg går videre. For meg er ordnet økonomi såpass viktig at jeg opplever å bli stresset på hans vegne. Ts Anonymkode: 0ffc6...12d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #43 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blakk betyr at han ikke har mer enn 50 kr ekstra utover rimelig mat til seg og gutten. Han leier bolig og det er dyrt. Han er også som sagt i et lavtlønnsyrke. Jeg tror jeg går videre. For meg er ordnet økonomi såpass viktig at jeg opplever å bli stresset på hans vegne. Ts Anonymkode: 0ffc6...12d Hei, Det er ikke bare det at du blir stresset, men etterhvert blir du også glad i han, og kjenner at det er vondt at han og barnet hans har så lite. Det synes jeg var det tyngste med å date en mann med dårlig økonomistyring. Altså å vite at han ikke har nok. Det er tungt og trist og lager en tyngde i hverdagen hver måned. Anonymkode: 6224a...453
AnonymBruker Skrevet 30. august #44 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, Det er ikke bare det at du blir stresset, men etterhvert blir du også glad i han, og kjenner at det er vondt at han og barnet hans har så lite. Det synes jeg var det tyngste med å date en mann med dårlig økonomistyring. Altså å vite at han ikke har nok. Det er tungt og trist og lager en tyngde i hverdagen hver måned. Anonymkode: 6224a...453 Ja, er akkurat det. Jeg har bitt i meg tilbud om å låne han penger flere ganger. Han har aldri spurt, men jeg føler det er vondt at han har det sånn. Men vil ikke blande penger inn mellom oss nå. Ts Anonymkode: 0ffc6...12d
Daria Skrevet 30. august #45 Skrevet 30. august Det tror jeg ikke jeg hadde orket. Ikke fordi det er så viktig å gjøre aktiviteter som koster mye, men det evige stresset over at økonomi alltid er en avgjørende faktor, i kombinasjon med en mann som tydeligvis ikker klarer og/eller ønsker å planlegge og prioritere. Å i tillegg ha null i bakhånd, når man har ansvar for et barn, og likevel heller bruke penger på trening og hobby, da er man korttenkt og uansvarlig - heller ikke pluss i boka... 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #46 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 21.37): Jeg er mann, men for meg hadde det i hvert fall vært uaktuelt å bli sammen med en dame med denne typen økonomistyring. Jeg driter fullstendig i inntekt, og hvis ting ellers hadde fungert oss imellom hadde det vært helt uproblematisk for meg om hun var ufør på minstesats. Økonomistyring, derimot, er noe annet. Å være blakk midtveis mellom to utbetalinger igjen og igjen, og da fordi man bruker penger på unødvendige saker, er ikke okay for min del. Synes først og fremst det er lite tiltrekkende, man virker så barnslig og uansvarlig, og det hadde vært litt irriterende i hverdagen. Det hadde vært også en brems for forholdet. Grenser for hvor tett sammen jeg vil veve egen hverdag med en som åpenbart ikke tenker konsekvenser før hun (eller han) drar kortet. Anonymkode: 6f314...dd6 DETTE! Jeg er ufør på minstesats og eksen hadde tre ganger så mye i inntekt som meg, men eide ikke styring på penger. Han måtte faktisk låne fra meg, noe som etterhvert ble et problem. Man må kunne leve etter evne. For meg er dette et tegn på at fyren ikke er skikkelig voksen. Det handler om evne til konsekvenstenkning, planlegge langsiktig, og å ha en forståelse for hva som faktisk påvirker livskvaliteten (både din og hans!) Anonymkode: 9a4cc...b83 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #48 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja, er akkurat det. Jeg har bitt i meg tilbud om å låne han penger flere ganger. Han har aldri spurt, men jeg føler det er vondt at han har det sånn. Men vil ikke blande penger inn mellom oss nå. Ts Anonymkode: 0ffc6...12d Penger er allerede en del av det. Anonymkode: 9a4cc...b83 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #49 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Penger er allerede en del av det. Anonymkode: 9a4cc...b83 Ja, det er jo egentlig det. Jeg er ikke noe fancy type som er mye ute, og vanligvis har vi vært hjemme hos han eller meg. Da har jeg enten kjøpt inn eller tatt med noe vin/ snacks til han 🙈 Får bare gå videre, selv om jeg liker han veldig godt. Anonymkode: 0ffc6...12d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #50 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 21.21): Han bruker penger på f eks sats abonnement, diverse til en hobby etc. Vil ikke gå i for mye detaljer. Jeg er enig i at det fint kan funke å gjøre gratis: billige ting, men kjenner at det begrenser litt for min del. Han har aldri råd til ferie, har ikke bil etc. Får meg til å føle meg som en snobb fordi jeg har mer penger. Tror nok ikke dette varer 😬 Ts Anonymkode: 0ffc6...12d Jeg er kvinne og er ufør. Har allikevel ALLTID penger ved månedsskiftet. I tillegg til sparekontoer, fond og buffer. Eier også hus. For meg ville det ikke fungert med en som har så dårlig kontroll på økonomien. Jeg trenger en som har like grunnleggende verdier, livssyn og syn på økonomi. Nå er jeg gift(møtte mannen etter jeg ble ufør) og han er i en MYE bedre økonomisk situasjon enn meg. Vi deler huslån og alle faste kostnader 50/50. Anonymkode: d45c1...760 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #51 Skrevet 1. september Har dere pratet om økonomi? Eller dømmer du på bakgrunn av det du har opplevd på disse månedene? Det er ikke uvanlig å leie etter et samlivsbrudd, samlivsbrudd er kostbart. Er du sikker på at årsaken til at han er "blakk" ikke kommer av noe så enkelt som at han prioriterer å spare til egenkapital e.l.? 15000 kr mindre inn pr mnd er mye, så selvfølgelig har han ikke råd til å gjøre like mye som deg. Det i seg selv betyr ikke at han er rotete økonomisk. Jeg har god inntekt, men jeg har selv takket nei til å spise ute med venner flere ganger nå i sommer. Hvorfor? Jo alle ungdomme har vært hjemme, og jeg prioriterte å bruke pengene på de, på hyggelige aktiviteter. Og kostnader til mat m.m. har vært høyere. Jeg har følt meg blakk på slutten av lønninga, men det er snakk om prioritering. Jeg betaler medlemsskap på treningssenter fordi jeg investerer i helsen min. Jeg prioriterer bort å drikke vin eller gå på kino istedet. Jeg ser det som mer sløsing å bruke penger på slike ting enn å bruke det på trening... Slik er vi fleste mennesker ulike. Nå er det kanskje en del du vet/ser som ikke kommer fram her, men jeg ser ikke egentlig noe bevis på at han er økonomisk uansvarlig. Han bare prioriterer å bruke pengene på noe annet enn det du prioriterer. Og om du ikke liker det så er det riktig at forholdet ikke er liv laga. Anonymkode: 0d2e5...f65
AnonymBruker Skrevet 1. september #52 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2026 den 9.51): Jeg er kvinne og er ufør. Har allikevel ALLTID penger ved månedsskiftet. I tillegg til sparekontoer, fond og buffer. Eier også hus. For meg ville det ikke fungert med en som har så dårlig kontroll på økonomien. Jeg trenger en som har like grunnleggende verdier, livssyn og syn på økonomi. Nå er jeg gift(møtte mannen etter jeg ble ufør) og han er i en MYE bedre økonomisk situasjon enn meg. Vi deler huslån og alle faste kostnader 50/50. Anonymkode: d45c1...760 Jeg er kvinne og ufør. jeg er litt sånn som daten til ts , de 2 siste ukene av måneden har typ 50 kr til annet enn billig mat. Når jeg får penger betaler jeg regninger , setter inn på sparekonto og buffer, så kjøper meg noe nytt hvis jeg trenger og gjør gjerne noe sosialt ( som tar et glass eller går på kino ) . Så spiser jeg billig og unngår dyre sosiale utskeielser. Om jeg knekker ei tann eller noe ville jeg jo selvsagt tatt ut av buffer, men jeg tar ikke ut for å gå ut å drikke vin med en date som større sløsebudsjett enn meg. synes denne tråden er veldig rar, for han lever jo normalt og etter evne? Det er jo om han hadde takket ja til ts sitt tilbud om å låne penger for å gå på date han hadde hatt et problem. synes ts skal finne seg en med høy lønn og samme livsstil, men kommentarene her forbauser meg litt. Anonymkode: bcafb...955 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #53 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 30.8.2026 den 17.18): Ja, det er jo egentlig det. Jeg er ikke noe fancy type som er mye ute, og vanligvis har vi vært hjemme hos han eller meg. Da har jeg enten kjøpt inn eller tatt med noe vin/ snacks til han 🙈 Får bare gå videre, selv om jeg liker han veldig godt. Anonymkode: 0ffc6...12d Så hvis dere skal kose dere hjemme hos deg så spanderer du på gjesten din, og hvis dere skal kose dere hos han så spanderer du på verten? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er kvinne og ufør. jeg er litt sånn som daten til ts , de 2 siste ukene av måneden har typ 50 kr til annet enn billig mat. Når jeg får penger betaler jeg regninger , setter inn på sparekonto og buffer, så kjøper meg noe nytt hvis jeg trenger og gjør gjerne noe sosialt ( som tar et glass eller går på kino ) . Så spiser jeg billig og unngår dyre sosiale utskeielser. Om jeg knekker ei tann eller noe ville jeg jo selvsagt tatt ut av buffer, men jeg tar ikke ut for å gå ut å drikke vin med en date som større sløsebudsjett enn meg. synes denne tråden er veldig rar, for han lever jo normalt og etter evne? Det er jo om han hadde takket ja til ts sitt tilbud om å låne penger for å gå på date han hadde hatt et problem. synes ts skal finne seg en med høy lønn og samme livsstil, men kommentarene her forbauser meg litt. Anonymkode: bcafb...955 Han lever ikke etter evne når han prioriterer det dyreste treningssenteret i landet, og bruker masse på hobbyer, for å så ikke ha råd til noe annet enn billig mat til seg og barnet. Når man lever etter evne så tilpasser man livsstilen etter økonomien. Det høres absolutt ut som du har klart finne den balansen. Men det høres ikke ut som daten til TS gjør det. Anonymkode: 5c6c5...eb0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå