Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre du er desperat etter hvem som helst, så bør du droppe han. Det er jammen meg millioner ganger bedre å være singel enn å miste sans og samling pga ett mannfolk. 

Anonymkode: ea544...159

Ja, jeg har ikke mistet sans og samling 😉

Ts

Anonymkode: 0ffc6...12d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke bil heller? Jeg vet ikke jeg.., hadde nok ikke vært noe jeg ville satset på. Jeg synes det er lite tiltrekkende sorry altså🙈 At han har barn å forsørge i tillegg...bor de kun hos moren da?

Anonymkode: 3ad85...460

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil si han bruker normalt på barn. Han har et lavtlønnsyrke og får inn ca 15 tusen mindre enn meg i måneden. Jeg forstår det er vanskelig, og liker han som sagt godt. 
Men tror vi er for ulike på dette. Ser ikke for meg at han vil endre seg på dette heller. 
Ts

Nei, men du behøver jo ikke bestemme deg i dag heller 😊 

Anonymkode: c4103...69c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har ikke bil heller? Jeg vet ikke jeg.., hadde nok ikke vært noe jeg ville satset på. Jeg synes det er lite tiltrekkende sorry altså🙈 At han har barn å forsørge i tillegg...bor de kun hos moren da?

Anonymkode: 3ad85...460

Han har ett barn. Bor hos han 50%. Han har nok til hus, strøm, enkel mat til seg og sønnen. Men ikke et øre ekstra. 

Skrevet

Det hadde jeg måttet komme til bunns i. Jeg vil ikke være med en som ikke klarer å håndtere privatøkonomien sin. Men jeg ville derimot vært tolerant med at det var en litt lengre floke som hadde en god årsak. Feks uheldig med boligsalg, avvikling av firma, nyskilte.l. Men det måtte vært utsikter til bedring.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beholde han som venn? Det er mange menn der jeg tenker kjemien er topp og man har dype og fantastiske samtaler, men så ulike prosjekter, holdninger til diverse ting og prioriteringer at det ikke hadde fungert i et forhold der man omgås  daglig. Bare en tanke. 

Anonymkode: 5eb7d...5fc

• Liker 2
Skrevet

Kan vi legge til grunn at han eier sin egen bolig? Isåfall blir boliggjelden kanskje 0,5 prosent lavere hver eneste måned, og det kan være et lite lys veldig langt fremme i tunnelen. Selv tenker jeg det kan være bra nok dersom han ikke har forbruksgjeld og han ikke mener hans lave overskudd er andre sin feil. Dette kunne like gjerne blitt sagt om meg mens jeg levde på et supertrangt budsjett i veldig mange år, mens jeg aktivt jobbet med å bygge egenkapital raskere enn boligprisene steg. Da var det få kroner til overs for piker, vin og sang, men du verden så moro livet ble når jeg først landet prosjektet!

Jeg har selv datet kvinner i samme situasjon uten å bry meg nevneverdig, kanskje mer regelen enn unntaket faktisk.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig av en godt voksen mann. Enten mangler han selvdisiplin eller så er han patologisk gjerrig (og prøver å skjule det). Begge deler er røde flagg.

Anonymkode: 7d9d6...f81

• Nyttig 1
Skrevet

I utgangspunktet er jeg ikke så opptatt av andres økonomi, men det er noe med graden av dårlig økonomi. En ting er om man ikke kan reise så ofte, spise ute, dra på hytteturer, konserter/festivaler osv. Men kinobillett? Den koster vel maks 200 kr, og man kan kjøpe snop og drikke på matbutikken.

Og så er det dette med at det er nå i begynnelsen man skal vise seg fra sin beste side for en partner. Hvordan blir det senere, hvis han ikke engang nå kan prioritere slik at han har råd til å gå på kino med kjæresten min?

Og det får meg jo egentlig til å lure på hva dere egentlig gjør når dere treffes, TS. Går tur? Og spiser dere kun hjemme hos deg?

Og enda en ting, hvis man ikke har råd til kino til 200 kr, hva gjør man da hvis man må til legen eller tannlegen? Eller når vaskemaskinen eller kjøleskapet ryker? Og nå ser jeg han har barn også. Det kan jo dukke opp ekstra utgifter i forbindelse med dem også. Og det må det jo. Hva gjør han i sånne tilfeller?

Det er nesten så jeg lurer på om han egentlig er gjerrig. At han egentlig har mer penger enn han vil ut med, men bare ikke er villig til å bruke dem på deg, TS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 21.49):

Vil si han bruker normalt på barn. Han har et lavtlønnsyrke og får inn ca 15 tusen mindre enn meg i måneden. Jeg forstår det er vanskelig, og liker han som sagt godt. 
Men tror vi er for ulike på dette. Ser ikke for meg at han vil endre seg på dette heller. 
Ts

Er jo bare og kutte ut unødvendige utgifter da ville jeg sagt. Abonnement på ulike ting, snus,røyk osv..

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 20.14):

Norn tanker? Vet ikke helt hva jeg ville med dette 😉

Ja, det sitter voksne menn alene og savner en kvinne over hele norge, og du velger et barn..?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva mener han med at han er blakk da? 

Hvis jeg blir bedt med ut på noe greier av en venninne, hender det at jeg bruker uttrykket at jeg er blakk. En tur ut å spise og drikke, koster fort 2000-3000 Kr. Mer hvis man må ha taxi. Å bruke så mye penger på meg selv flere ganger i mnd er noe jeg ikke prioriterer. En gang i mnd er mer enn nok. 

At jeg er for blakk til en tur ut, betyr ikke at jeg ikke har lagt av penger til mat og andre nødvendige utgifter den mnd, eller ikke har en buffer. 

Anonymkode: 2cc2b...7b6

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått videre med han. 

Jeg datet forøvrig en mann som ikke hadde den beste inntekten og akkurat hadde blitt gjeldsfri etter et forbrukslån, så begynte han å spille poker med penger som innsats. Da droppa jeg han.

Jeg er ikke så veldig opptatt av pengesparing selv, men synes det er forunderlig med voksne mennesker som ikke evner å ha en liten buffer eller å tenke litt mer langsiktig når de har fast jobb og inntekt. Spesielt når de har barn i tillegg. 

Anonymkode: f061d...435

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
X10an skrev (På 28.8.2026 den 3.38):

Kan vi legge til grunn at han eier sin egen bolig? Isåfall blir boliggjelden kanskje 0,5 prosent lavere hver eneste måned, og det kan være et lite lys veldig langt fremme i tunnelen. Selv tenker jeg det kan være bra nok dersom han ikke har forbruksgjeld og han ikke mener hans lave overskudd er andre sin feil. Dette kunne like gjerne blitt sagt om meg mens jeg levde på et supertrangt budsjett i veldig mange år, mens jeg aktivt jobbet med å bygge egenkapital raskere enn boligprisene steg. Da var det få kroner til overs for piker, vin og sang, men du verden så moro livet ble når jeg først landet prosjektet!

Jeg har selv datet kvinner i samme situasjon uten å bry meg nevneverdig, kanskje mer regelen enn unntaket faktisk.

Det er forskjell på å være blakk fordi man prioriterer hobby og trening, og det å ha lite til overs fordi man sparer. 

Jeg hadde gjerne datet en som hadde ett sparemål og jobbet aktivt for det. Men jeg hadde ikke datet en som valgte dyreste treningssenteret og brukte penger på hobby, slik at han var blakk halvveis til neste lønn og kun hadde råd til enkel mat til seg selv og barnet sitt. 

Det er prioriteringen her som jeg synes er helt feil. 

Anonymkode: 5c6c5...eb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke vært sammen når forskjellen ble så stor. 

Jeg har jobbet hardt for å være der jeg er og ha det jeg har. Vi vil reise og dra ut å spise, leve. Jeg har ikke økonomi til å brødfø en ekstra voksen. 

Anonymkode: 4a347...a99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 20.14):

Har datet/ møtt en hyggelig mann de siste 4 mnd. Vi er begge midt i 40 årene, og jeg liker han godt. Vi har mye moro sammen og ler mye. Vi har begge interesse for bøker og filmer bl a. 
Det som er litt kinkig, syns jeg, er at han hver måned er nesten blakk etter ca 2 uker. Han har en del utgifter, men bruker også penger på en del ting jeg ville tenkt var unødvendig. Føles litt dumt at han ikke har råd til å gå ut på kino eller ta et glass. 
Jeg tilbyr ikke å låne han penger, for jeg ønsker ikke at det skal bli en kjip greie mellom oss. 
Norn tanker? Vet ikke helt hva jeg ville med dette 😉

Jeg holdt drømmemannen på avstand i 6mnd fordi jeg trodde han var økonomisk uansvarlig. Jeg er voksen, har et liv og min egen økonomi - men jeg vil ikke dele livet mitt med noen som er dårlig med penger. Går vi sammen om økonomi og liv skal det være en berikelse og en fordel, jeg ville ikke leve med noen som prioriterte dyre klær og stæsj ovenfor f.eks. sparing.

(viste seg at han bare var så godt stilt at han kunne bruke masse på dyre klær og stæsj. Mannen sparte enormt hver mnd og hadde mer enn nok. The joke is on me)

Anonymkode: d147b...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir det mye kino og « et glass» de første ukene da? 
tror det ganske vanlig å ha mest sosialt budsjett de første ukene etter lønning. Hvis han ikke er blakk som i ikke penger til mat og ikke får betalt regninger derimot . 

Anonymkode: bcafb...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 20.55):

På den ene siden er det fint at han betaler regninger og følger opp sine økonomiske forpliktelser. På den andre siden er det spesielt at en såpass voksen mann har så dårlig økonomi eller vansker med å prioritere at han er blakk 2 uker etter lønn. 

Men, selv om det legger noen begrensninger på aktiviteter, om jeg likte mannen så kunne jeg fint lagt lista lavere og foreslått rimelige / gratis aktiviteter. Som middag hjemme hos meg (ikke gratis for meg da;), topptur / skogstur, byvandring etc. Jeg trenger ikke at ting skal koste noe :) Og jeg skal uansett aldri igjen bli samboer så hans økonomi er egentlig ikke noe som angår meg uansett

Anonymkode: 80077...f2a

Selv om dere ikke blir samboere, vil hans levemåte uansett legge begrensninger på hva dere kan finne på sammen. 

AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 21.38):

Ja, det er akkurat det. Han har fortalt at han er oppvokst sånn. Foreldrene hadde aldri sparepenger og gikk nesten i null hver måned. Jeg er oppvokst motsatt med mye fokus på sparing. 
Jeg tror nok vi er for ulike på dette. Jeg tror det vil irritere meg på sikt 😬

Ts

Eksmannen min hadde aldri penger, og det slet såpass på forholdet at jeg dro til slutt. Jeg betalte for det meste med min lønn, siden han var fornøyd med å jobbe bare 60%, for da kunne han ha tid til gaming. 

Anonymkode: 6ce88...57a

• Nyttig 1
Skrevet

Betyr blakk faktisk blakk, eller at han skrur igjen krana etter to uker?

Skrevet

Du får omvende fyren da, hvis du gidder. Det kan funke, verdt et forsøk. Kniven på strupa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...