AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Har datet/ møtt en hyggelig mann de siste 4 mnd. Vi er begge midt i 40 årene, og jeg liker han godt. Vi har mye moro sammen og ler mye. Vi har begge interesse for bøker og filmer bl a. Det som er litt kinkig, syns jeg, er at han hver måned er nesten blakk etter ca 2 uker. Han har en del utgifter, men bruker også penger på en del ting jeg ville tenkt var unødvendig. Føles litt dumt at han ikke har råd til å gå ut på kino eller ta et glass. Jeg tilbyr ikke å låne han penger, for jeg ønsker ikke at det skal bli en kjip greie mellom oss. Norn tanker? Vet ikke helt hva jeg ville med dette 😉 Anonymkode: 0ffc6...12d
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #2 Skrevet 42 minutter siden Det hadde vært en gigantisk rødt flagg for meg Anonymkode: 0c73c...272 2
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #3 Skrevet 42 minutter siden Ja det er en begrensning, men det finnes heldigvis fortsatt ting man kan gjøre som ikke koster så mye. Å ta noen glass kan gjøres hjemme også selv om det ikke er like gøy? Det handler nok mer om å ha fokus på tiden sammen enn aktiviteten. Kanskje dere kan bli enige om å spare litt til en tur ut på byn eller noe ikke så langt frem i tid? Anonymkode: 32c30...81f
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #4 Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde vært en gigantisk rødt flagg for meg Anonymkode: 0c73c...272 Jeg tenker man kan være mer åpen for å se dette an litt. Folk har dårlig råd av mange grunner. Trenger ikke nødvendigvis å være fordi man f.eks er lat og mangel på ambisjoner. Anonymkode: 32c30...81f
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #5 Skrevet 33 minutter siden Jeg er også midt i 40-årene. Jeg er ikke ute etter å flytte sammen med noen og dele økonomi, så det er ikke så viktig for min del sånn sett. Det kan være mange grunner til at det er trangt i perioder, jeg har hatt vekslende økonomi selv. Så lenge han bruker lønna si på disse utgiftene, og ikke graver seg dypere ned i gjeld, så hadde ikke dette vært umulig for min del. Jeg er glad i friluftsliv, og kan tenke meg mange ting vi kan finne på som ikke koster penger 😉 Anonymkode: c4103...69c 3
Gaia Skrevet 32 minutter siden #6 Skrevet 32 minutter siden Hvis det blir skikkelig seriøst, så må dere jo ha en prat om hvordan hans økonomiske situasjon er. Kanskje må han gjøre noen andre disposisjoner, slik at dere kan funke sammen.
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #7 Skrevet 32 minutter siden På den ene siden er det fint at han betaler regninger og følger opp sine økonomiske forpliktelser. På den andre siden er det spesielt at en såpass voksen mann har så dårlig økonomi eller vansker med å prioritere at han er blakk 2 uker etter lønn. Men, selv om det legger noen begrensninger på aktiviteter, om jeg likte mannen så kunne jeg fint lagt lista lavere og foreslått rimelige / gratis aktiviteter. Som middag hjemme hos meg (ikke gratis for meg da;), topptur / skogstur, byvandring etc. Jeg trenger ikke at ting skal koste noe Og jeg skal uansett aldri igjen bli samboer så hans økonomi er egentlig ikke noe som angår meg uansett Anonymkode: 80077...f2a
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #8 Skrevet 31 minutter siden Kan du si noen ting som du mener er unødvendig av det han bruker penger på? Er det f eks snakk om Sats-medlemsskap eller kun premiumsegmentet av forbruksartikler og «1 million» abb på aviser og strømmekanaler? Anonymkode: e018a...cf3
Ibot Skrevet 29 minutter siden #9 Skrevet 29 minutter siden Det går fint an å bruke pengene man har riktig, selv om man har dårlig råd. Nå står det i hovedinnlegget at ts mener han prioriterer feil og bruker penger på ting han egentlig ikke trenger. Hva er det da? Det kan jo være at det er ting som er viktig for ham… Personlig mener jeg at «et glass» er feilprioritering, da jeg drikker minimalt og heller vil bruke penga mine på andre ting som jeg liker. Så kan det jo hende at daten til ts er som meg. Eller er han gjerrig? Har han penger, men vil ikke bruke dem? Dersom han er tom på konto etter to uker hadde jeg virkelig løpt.
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #10 Skrevet 20 minutter siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tenker man kan være mer åpen for å se dette an litt. Folk har dårlig råd av mange grunner. Trenger ikke nødvendigvis å være fordi man f.eks er lat og mangel på ambisjoner. Anonymkode: 32c30...81f For meg hadde denne situasjonen vært et gigantisk rødt flagg uansett. Ikke at mannen har dårlig råd, men at han enda ikke har lært å planlegge det økonomiske forbruket i en alder av 40+ Å stadig være blakk to uker etter lønning er greit nok når man er 19 og lærer hvordan livet fungerer. Når man er godt voksen bør man ha fornuft nok til å posjonere ut pengene gjennom måneden. Anonymkode: 583ce...0ef
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden #11 Skrevet 6 minutter siden Han bruker penger på f eks sats abonnement, diverse til en hobby etc. Vil ikke gå i for mye detaljer. Jeg er enig i at det fint kan funke å gjøre gratis: billige ting, men kjenner at det begrenser litt for min del. Han har aldri råd til ferie, har ikke bil etc. Får meg til å føle meg som en snobb fordi jeg har mer penger. Tror nok ikke dette varer 😬 Ts Anonymkode: 0ffc6...12d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå