Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 4.08):

Jeg var 40, hun 16-17 da hun sluttet. 

Anonymkode: 89f4a...549

Hehe, skrevet en natt kl 04:08.

Anonymkode: 53af5...f6e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor så var det noe lignende som skjedde. En ble ilag med jenta han trente når hun var ungdom. De ble vel ilag når hun var rundt 22-23 han 18 år eldre. De har 3 barn ilag å virker til å ha det greit. Men det er jo veldig spesielt så alle vet jo hvem de er. Du er jo enda noen år eldre igjen. Det kan jo gå, men er jo også store sjanser for at det ikke går. Dere kommer nok til å møte mye motstand. 

Anonymkode: 0e310...3a8

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2026 den 15.11):

Igjen, her på KG tar dere alltid for gitt at det er snakk om forhold. Det er helt normalt at yngre kvinner har korte forhold med eldre menn fordi sexen er bra. Det må dere eldre bitre damer her inne bare akseptere. 

Utover det er jo dette helt supert for TS. Sjansen for at du får muligheten for å så bra ligg som dette igjen er sikkert svært lav. Kjør på.  

Anonymkode: 1f963...fcc

Og allikevel så roper enkelte menn (blant annet du?) her inne når eldre kvinner er sammen med yngre menn - "ingen menn liker eldre damer, de som sier det lyver og kan ikke få noe bedre". Hva med å innse at vi er forskjellige og faller for forskjellige mennesker? Det finnes ingen fasit.

Anonymkode: db510...a59

AnonymBruker
Skrevet

Igjen, her på KG tar dere alltid for gitt at det er snakk om forhold. Det er helt normalt at yngre kvinner har korte forhold med eldre menn fordi sexen er bra. Det må dere eldre bitre damer her inne bare akseptere. 

Utover det er jo dette helt supert for TS. Sjansen for at du får muligheten for å så bra ligg som dette igjen er sikkert svært lav. Kjør på.  

Det der "eldre bitre damer" - kortet er bare så oppbrukt. Alle skjønner at det kun handler om at du ikke har saklige, relevante argumenter. Vi voksne kvinner er heller ikke interessert i disse kognitivt og emosjonelt underutviklede mennene.

Anonymkode: 9058b...d84

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud

Anonymkode: 97989...3de

Skrevet

Dette forholdet ville ikke vært for meg pga aldersforskjellen, men etisk sett er det helt OK. Det er fem-seks år siden trener-relasjonen opphørte. Det er mer enn tilstrekkelig karantene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 timer siden):

Dette forholdet ville ikke vært for meg pga aldersforskjellen, men etisk sett er det helt OK. Det er fem-seks år siden trener-relasjonen opphørte. Det er mer enn tilstrekkelig karantene.

Nei det er det ikke. 

Anonymkode: 53604...310

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det der "eldre bitre damer" - kortet er bare så oppbrukt. Alle skjønner at det kun handler om at du ikke har saklige, relevante argumenter. Vi voksne kvinner er heller ikke interessert i disse kognitivt og emosjonelt underutviklede mennene.

Anonymkode: 9058b...d84

Sant. Det er kun et forsøk på manipulasjon for å slippe unna med syk oppførsel eller noen som oppriktig ikke klarer å tenke lengre enn at det kun kan handle om sjalusi, enten fordi de ikke er intellektuelt begavet nok, eller mentalt for å spare sitt såre ego. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei det er det ikke. 

Hva er argumentet ditt?

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (26 minutter siden):

Hva er argumentet ditt?

Han var 40 når hun sluttet som eleven hans da hun var fordømte 16- 17 år. Om hun ikke var eleven hans, som bare gjør hele greia dystert creepy er han uansett en så gammal mann forhold til henne at han kan bare pensjonere seg fra den tanken øyeblikkelig fra før av.

Hvorfor du skal be meg om argumenter i en selvfølgelig sak, og som at ikke du også unner ei ung kvinne et bedre liv en sin gamle avdanka lærer på over 20 år eldre, er noe du får ta med deg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår datter hadde en mannlig trener som ung, og jeg ville tenkt det var skrekkelig om han la seg etter henne. Vær ryddig og trekk deg ut. 

Anonymkode: 5d94e...bc7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare ser for meg hvor hysteriske vi hadde blitt om en av oss hadde havnet på blind date med gammel lærer noen år senere. Hvordan vi hadde pratet om dette i årevis forferdet og i hysterisk latter og vantro. Det er jo helt sykt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han var 40 når hun sluttet som eleven hans da hun var fordømte 16- 17 år. Om hun ikke var eleven hans, som bare gjør hele greia dystert creepy er han uansett en så gammal mann forhold til henne at han kan bare pensjonere seg fra den tanken øyeblikkelig fra før av.

Hvorfor du skal be meg om argumenter i en selvfølgelig sak, og som at ikke du også unner ei ung kvinne et bedre liv en sin gamle avdanka lærer på over 20 år eldre, er noe du får ta med deg selv. 

Det er lov å ha en mening om aldersforskjellen. For meg ville det vært uaktuelt. Men det er et spørsmål om preferanser og Den Alminnelige Gode Smak.

Spørsmålet her er om hams tidligere rolle som trener gjør at han ikke kan ha et (seksuelt) forhold til kvinnen.

Jeg gjør to vurderinger:

1: 5-6 år karantene er mer enn noen kan forlange. Han står ikke i en maktposisjon overfor henne .

2: En kvinne på 22 er vanligvis mer enn samtykkekompetent. Da må man kunne stole på hennes valg.

Derfor mener jeg denne relasjonen er etisk helt grei, selv det altså ikke frister meg som godt voksen mann. 
Jeg har også en ung, voksen datter. Det endrer ikke den etiske vurderingen selv om historien skaper ubehag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Det er lov å ha en mening om aldersforskjellen. For meg ville det vært uaktuelt. Men det er et spørsmål om preferanser og Den Alminnelige Gode Smak.

Spørsmålet her er om hams tidligere rolle som trener gjør at han ikke kan ha et (seksuelt) forhold til kvinnen.

Jeg gjør to vurderinger:

1: 5-6 år karantene er mer enn noen kan forlange. Han står ikke i en maktposisjon overfor henne .

2: En kvinne på 22 er vanligvis mer enn samtykkekompetent. Da må man kunne stole på hennes valg.

Derfor mener jeg denne relasjonen er etisk helt grei, selv det altså ikke frister meg som godt voksen mann. 
Jeg har også en ung, voksen datter. Det endrer ikke den etiske vurderingen selv om historien skaper ubehag.

Når jeg var 22 dro jeg ikke å studerte i full tro om at jeg nå var for gammel. 22 er fortsatt en naiv alder. Men de fortjener uansett opp til himmelen bedre enn en gammel lærer/ trener. 

Dette etisk vurdering driten ruinerer verden. Realiteten sier det er sykt. At syke ting skjer gjør det ikke greit å alle har lov til å si wtf jente, løp som vinden. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg var 22 dro jeg ikke å studerte i full tro om at jeg nå var for gammel. 22 er fortsatt en naiv alder. Men de fortjener uansett opp til himmelen bedre enn en gammel lærer/ trener. 

Dette etisk vurdering driten ruinerer verden. Realiteten sier det er sykt. At syke ting skjer gjør det ikke greit å alle har lov til å si wtf jente, løp som vinden. 

At en er samtykkekompetent betyr ikke at en ikke gjør dumme valg, det betyr at en er voksen og robust nok til å takle de dumme valgene samt selvsagt at en står fritt til å gjøre gode valg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke fordi sexen er bra, den er selvsagt bedre med litt yngre menn med bedre kropper og mer utholdenhet. 

Likevel er det slik at vi kvinner reagerer mest fordi vi vet de store konsekvensene nesten alle disse jentene lider av senere. Abger, flauhet, skam, tristhet. De går som regel ikke for eldre menn for bedre sex, men for validering. Fordi de ikke føler seg bra nok, og får ord og oppmerksomhet servert på sølvfat.

Likevel er ikke deres frontallapp ferdig utviklet, og dersom de har traumer fra barndom tar det enda lengre tid før deres frontallapp er ferdig utviklet. Først da får de bedre forståelse av konsekvenstenkning. 

Så det er noe veldig ekkelt med voksne menn som vet dette om unge kvinner, og likevel velger å bruke dem kun for egen nytelse - selv om de er eldre og i stand til å kunne tenke på konsekvensene. Det innebærer å tenke på konsekvensene for begge parter. 

Anonymkode: f87f3...707

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (11 minutter siden):

At en er samtykkekompetent betyr ikke at en ikke gjør dumme valg, det betyr at en er voksen og robust nok til å takle de dumme valgene samt selvsagt at en står fritt til å gjøre gode valg.

Jeg lurer på hvor mange, jeg (Så du kan ikke dømme meg personlig, gjemmer meg her bak dette lille løvbladet når kritikken kommer) ville ikke begått noe inkompetent som utgjør en stor skade i et liv eller en økonomi, men ingen har lagd en lov enda, så jeg sier men på generelt grunnlag for det er på det vonde jeg vil argumentere, det fins.

Jeg ville ikke ha påstått en massemorder er uskyldig og risikert at han skader flere, men alle har rett på rettshjelp og er uskyldig inntil motsatt er bevist. 

Lag en kjempe morsom en om kuponger på Nille eller noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2026 den 21.48):

Hun er 22 nå, du er 46-47? Og noen syntes det var en god ide å matche dere til en blinddate? 

Nei, det er overhode ikke greit å først ha ett maktforhold over ett barn i sårbar alder igjennom flere år, for å så gjennoppta kontakten når barnet er blitt myndig for å innlede ett romantisk eller seksuelt forhold. Det er så etisk feil som man overhodet kan få det. Du som har vært en ansvarsperson i hennes og andre barns liv bør ikke engang vurdere den tanken. 

Anonymkode: 7d582...54a

Dette!

Det er ikke sikkert hun synes at det er ekkelt nå. Men tro meg, når hun blir 40+ selv, og så tenker tilbake på fortiden og tidligere forhold, kommer hun til å synes det er brekkekkelt. 

Om du og dere virkelig føler at det er noe der, noe annet enn kun fysisk tiltrekning, så la henne i alle fall få noen fler år på seg til å bli mer voksen og mer moden før dere starter et forhold.. Det skjer mye mellom 20 og 30! Dessuten, et mye grønnere flagg dersom du fremdeles er interessert i henne når hun nærmer seg 30(og voksen), enn nå som hun såvidt har bikka 20. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg lurer på hvor mange, jeg (Så du kan ikke dømme meg personlig, gjemmer meg her bak dette lille løvbladet når kritikken kommer) ville ikke begått noe inkompetent som utgjør en stor skade i et liv eller en økonomi, men ingen har lagd en lov enda, så jeg sier men på generelt grunnlag for det er på det vonde jeg vil argumentere, det fins.

Jeg ville ikke ha påstått en massemorder er uskyldig og risikert at han skader flere, men alle har rett på rettshjelp og er uskyldig inntil motsatt er bevist. 

Lag en kjempe morsom en om kuponger på Nille eller noe.

Jeg forstår ikke hva du mener her.

Det er OK. Over og ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke fordi sexen er bra, den er selvsagt bedre med litt yngre menn med bedre kropper og mer utholdenhet. 

Hvor selvsagt er denne grove generaliseringen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...