Gå til innhold

Utroskap, hva tenker du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss kunne vært det og ingen av oss har opplevd det. Det er ting forbeholdt visse typer. 

Anonymkode: 6efd8...890

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei og nei :)

Anonymkode: 2680f...9f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært, men kunne ikke gjort det igjen.

Samboeren er jeg trygg på, men skal aldri si aldri..

Anonymkode: 1bbfc...e31

Mot din nåværende samboer eller en tidligere samboer? Vet han om det?

Anonymkode: c7afa...e49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde han hadde gode verdier og holdninger, og visste at han elsket meg høyt, så nei jeg trodde ikke han ville være utro. At han var 100% klar over hva han da kunne miste, og absolutt ikke ville miste det, så hadde et bevisst forhold til hvilke grenser han da ikke måtte trå over. 

Nå er vi separert på grunn av at han likevel lot seg friste. Jeg såret og ikke lenger trygg på ham. Han likevel den som er mest knust i situasjonen, fordi han vet at han skapte den. 

Jeg hadde rett i at han elsket meg (elsker meg) svært høyt, og absolutt ikke ville miste meg og familielivet. Jeg tok feil angående hvor bevisst han da vernet om å ikke miste meg. Han lot seg likevel friste. 

Så nå er vi begge i et mentalt helvete, hvor han trygler og ber, og vil gjøre ALT, mens jeg mener han har ødelagt alt. Jeg kan prøve terapi og alt det der, men tillit som er mistet er det fryktelig vanskelig å få tilbake. Jeg er ikke sikker på om det er mulig nå. Det vil uansett ikke bli som før. 

Anonymkode: df5f5...74a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært utro. Og han han vært utro. 

Han vet ikke om mine utroskap, men jeg vet om hans. Jeg har forståelse for det og har tillgitt. Ville ønsket det samme tilbake (men mest sannsynlig ikke fått det🙃).

Uansett så er fordelen min. 

Anonymkode: 8d499...302

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kunne du vært utro, eller tror du mannen/kona/samboer/kjæreste kunne vært utro mot deg?

Anonymkode: f4510...a19

Hva er utgangspunktet her. Lykkelig forhold som kun har vart i underkant av 5 år eller snakker vi om 10 år + med kommunikasjonsvansker og sex og samliv problematikk. Det er nyanser som er vært å se på når slike ting blir diskutert. 

Anonymkode: 6ef0e...d34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er utgangspunktet her. Lykkelig forhold som kun har vart i underkant av 5 år eller snakker vi om 10 år + med kommunikasjonsvansker og sex og samliv problematikk. Det er nyanser som er vært å se på når slike ting blir diskutert. 

Anonymkode: 6ef0e...d34

var egentlig bare et generelt spm. Jeg (ts) har vært utro mot eksmannen min, jeg tok lett på det fordi forholdet ikke var godt og vi hadde ikke sex/kyssing/nærhet de siste 7 årene av 13 års langt forhold. Jeg hadde ikke dårlig samvittighet. 

Er gift på nytt nå og utroskap er så uaktuelt som det kan få blitt. Vært sammen i bare 7 år, men det føles så uvirkelig å være det nå. "alle" sier jo "en gang utro, alltid utro" men jeg kjenner meg ikke igjen i det. 

Anonymkode: f4510...a19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trodde han hadde gode verdier og holdninger, og visste at han elsket meg høyt, så nei jeg trodde ikke han ville være utro. At han var 100% klar over hva han da kunne miste, og absolutt ikke ville miste det, så hadde et bevisst forhold til hvilke grenser han da ikke måtte trå over. 

Nå er vi separert på grunn av at han likevel lot seg friste. Jeg såret og ikke lenger trygg på ham. Han likevel den som er mest knust i situasjonen, fordi han vet at han skapte den. 

Jeg hadde rett i at han elsket meg (elsker meg) svært høyt, og absolutt ikke ville miste meg og familielivet. Jeg tok feil angående hvor bevisst han da vernet om å ikke miste meg. Han lot seg likevel friste. 

Så nå er vi begge i et mentalt helvete, hvor han trygler og ber, og vil gjøre ALT, mens jeg mener han har ødelagt alt. Jeg kan prøve terapi og alt det der, men tillit som er mistet er det fryktelig vanskelig å få tilbake. Jeg er ikke sikker på om det er mulig nå. Det vil uansett ikke bli som før. 

Anonymkode: df5f5...74a

Er det ikke mulig med tilgivelse?

Anonymkode: e25bd...332

AnonymBruker
Skrevet

«Kan» man være utro? Det kommer an på hva som menes med «kan». Selvfølgelig «kan» mange være utro i den forstand at viljen og moralen kan svikte i et svakt øyeblikk akkurat som i andre situasjoner der fristelsen er sterk eller dømmekraften svekket; et feiltrinn i fylla eller i et øyeblikks tankeløshet. Det er det som kalles «den menneskelige faktor». Hvis man mener «kan» i betydningen hva man anser som etisk holdbart, er det nok ytterst få som ville svare ja.

Anonymkode: fee77...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...