AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:51 #41 Skrevet mandag kl. 15:51 Det er vel ikke rart at det stilles diagnoser på nettet, uansett hvor feil de måtte være. Mennesker baserer seg i stor grad på å se etter mønster. Når mønsteret ikke «stemmer», så leter man med lys og lykte. Det må jo finnes en naturlig forklaring…. Folk søker oppmerksomhet på mange forskjellige måter. Et innlegg på Kvinneguiden er jo ikke nødvendigvis noe dårligere sted å få den enn andre. Anonymkode: eaa6b...e84 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:52 #42 Skrevet mandag kl. 15:52 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke autist. Er allerede utredet for det og nådde ikke opp til kriteriene. Slutt tolk alle som autister bare fordi ser ut ha problemer alltid være alene. Det er mange grunner til at årsaken kan være sånn, uten at må være autist. Men jeg hadde selektiv mutisme en form for taleangst i oppveksten som sikkert fortsatt påvirker meg og gjør det vanskelig treffe noen. Selektiv mutisme er ikke samme som autist. TS Anonymkode: b5cf9...764 Jeg er på spektrumet. Første gang jeg ble utredet nådde jeg ikke opp til kriteriene heller, men så ble det tatt en ny utredning med min mor til stede. Hun kunne svare på spørsmål om barndommen min som jeg ikke husker. Da viste det seg at jeg var på spektrumet allikevel, såkalt høytfungerende autisme. Har hatt fast jobb og venner, men ikke nå lenger. Sosialisering er et ork og damer tør jeg knapt å se på. Anonymkode: 6c087...14d 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:13 #43 Skrevet tirsdag kl. 09:13 AnonymBruker skrev (17 timer siden): De fleste kvinner i din posisjon ville antakeligvis gått på tinder og valgt seg ut en mann. Sier ikke at det er det rette eller at du skal gjøre dette, men det er altså hva mange andre ville gjort i din situasjon Anonymkode: e3da4...526 Kjærlighet er ikke noe bare velger som plukk og miks. Er hjertet som velger. Må og være følelser. Synes det er ekkelt å bar bli sammen med en hvilken som helst som ikke passer meg. Er ingen på tinder som fremstår tiltalende for meg, som noe passende meg. En skal leve med personen, da har det ikke bare å si på utseende. Må å være kompitabel. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kanskje ikke, men noe er det... Anonymkode: 9a891...896 Ja utviklingstraumer. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du er ikke ment å være alene. Selv om det er vanskelig. Har du snakket med en psykolog om det at det ikke er lett med venner? Nå har du hatt selektiv mutisme og jeg vet jo ikke hvor mye det enda påvirker deg, så beklager om jeg gir deg råd som er vanskelige. Men noen du kan snakke med ser deg, å da kan du fortelle om konkrete ting hvor du håpet at her ville jeg bli kjent med noen, men ble ikke det. Så kan de hjelpe deg dekode forholdet i rundt om det er noe? Å du kan også snakke med noen du stoler på nær deg om du vil? Alt trenger ikke sies i dag heller. Jeg håper du vet at du er verdt å bli sett. Å at du kan bli lyttet til du også. P og der å dele noe, men om man kvier seg så er det jo kjempe sårt. Og det er en prosess jeg heller ikke er på andre siden av, å ofte tøft også. Kanskje hvem man havner sammen med kan både løse ting fortere eller gjøre ting verre. Det er ingen jeg kan bli venninne med på min jobb, eller kjæreste for den del, så selv om det har åpnet verden litt, er jo enda neste steg vanskelig. Men jeg håper du ikke gir opp å at du finner noe vei inn. Å ikke ta mine vansker som dine, deler for å trygge. Om det er helt uaktuelt for deg å ha en jobb, så må du ikke ta dette som et press. Å jeg sier til deg noe jeg ikke turte selv, men jeg håper du tørr om du ikke allerede har gjort. Kanskje du skal innrømme for nav at du er veldig ensom, å om de har noen råd til hvor du kan dra for å møte folk? Kanskje ulike steder. For problemet er jo å det å se inngangen, for de er ikke synlige som du også opplever. Tenker når det kommer til fysiske plasser. For det fysiske er noe helt annet enn å kun være på nett også. Men det er litt stress 😅 Det er noen eldre menn som er kjempe hyggelige. Men de vil tulle med meg, å jeg blir helt blank i tankene og har ingen respons som er flaut. Mye sånne ting som kanskje folk rundt står helt støtt i, som gjør at det er lett å trekke seg unna. Å det å kjenne OI jeg har en stor indre mur det er vanskelig å se for seg å la falle. Kjenner du på sånne ting? Er ikke rette person sikkert til å gi deg råd, men vit du er ikke alene i å kjenne på en håpløshet og ensomhet og frykt også for å forbli alene. Å at jeg syns du virker som en veldig hyggelig person. Anonymkode: 74c97...41f Psykolog får jeg ikke. Og hva kan psykolog gjøre med det? De kan si noe sånn at er mange som ikke har venner og sliter med det, jeg er ikke alene. Er bare ord for behage. Kogntiv atferdsterapi hjelper mot ocd? Jeg kan sikkert han en del negative tankemønstre jeg uten at det er så mye handling som måtte telle alt eller organisering, mer det på innsiden at jeg har en litt rigid form for atferd og tanker som gjør er som er.Men har ikke ocd jeg altså. Jeg er bare uførtrygdet grunnet nedsatt psykososial funksjonsevne, går ikke på noen medisiner. Er psyksisk grunn, kanskje litt sosial angst, men har ikke sosial angst. Er diagnosert noe annet. Har en sjeldent syndrom genfeil som fått påvist som står på frambu.no som har gjort årsak ting er litt vanskeligere. Det er ikke noe alvorlig syndromet jeg har og mange med det fungerer fint i jobb og kan ha barn og alt, men bare årsak hvorfor bla selektiv mutisme som slet med siden barn. Har discord, men er for andre grupper enn spill. Spill er mest noe driver med alene, driver ikke så mye med noe som kommer i kontakt via spill, vet ikke åssen få kontakt heller. Prøver litt via venn app og grupper facebook. Det er ikke uaktuelt å ha jobb. Jeg har allerede jobbet litt, men aldri hatt fast jobb. Spørsmålet er om kan. Kan nok bare jobbe i tilrettelagt fast jobb ifølge kommunen:) hvor da og har uføre i bunn. Ja jeg har nok en indre mur som begrenser noe ?? Jeg aner ikke hvordan få endre det. Jeg jobber med meg selv tørre mer selv om det tar lang tid og fler tiår. Synes du å virket hyggelig❤️Ja jeg vet at jeg ikke er alene om det føle ensom, håpløs og alt det der. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er på spektrumet. Første gang jeg ble utredet nådde jeg ikke opp til kriteriene heller, men så ble det tatt en ny utredning med min mor til stede. Hun kunne svare på spørsmål om barndommen min som jeg ikke husker. Da viste det seg at jeg var på spektrumet allikevel, såkalt høytfungerende autisme. Har hatt fast jobb og venner, men ikke nå lenger. Sosialisering er et ork og damer tør jeg knapt å se på. Anonymkode: 6c087...14d Det ble tatt utredning med foreldre til stede her og. Fortsatt ikke autisme diagnose. Har aldri hatt fast jobb jeg eller venner, eller som barn hadde jeg noe som kan kalles venner. Men mistet kontakten opp mot ungdomsskolen. Autisme er noe er født med, det er ikke noe som plutselig kommer. Viktig å huske at har man traumer eller opplevd overgrep, så kan en fremstå autistisk uten å være det. Det er det som er for meg. Jeg kan fremstå autistisk, men jeg er ikke det. Jeg har traumer etter overgrep som gjør at fremstår som det. Anonymkode: b5cf9...764
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:34 #44 Skrevet tirsdag kl. 10:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjærlighet er ikke noe bare velger som plukk og miks. Er hjertet som velger. Må og være følelser. Synes det er ekkelt å bar bli sammen med en hvilken som helst som ikke passer meg. Er ingen på tinder som fremstår tiltalende for meg, som noe passende meg. En skal leve med personen, da har det ikke bare å si på utseende. Må å være kompitabel. Ja utviklingstraumer. Psykolog får jeg ikke. Og hva kan psykolog gjøre med det? De kan si noe sånn at er mange som ikke har venner og sliter med det, jeg er ikke alene. Er bare ord for behage. Kogntiv atferdsterapi hjelper mot ocd? Jeg kan sikkert han en del negative tankemønstre jeg uten at det er så mye handling som måtte telle alt eller organisering, mer det på innsiden at jeg har en litt rigid form for atferd og tanker som gjør er som er.Men har ikke ocd jeg altså. Jeg er bare uførtrygdet grunnet nedsatt psykososial funksjonsevne, går ikke på noen medisiner. Er psyksisk grunn, kanskje litt sosial angst, men har ikke sosial angst. Er diagnosert noe annet. Har en sjeldent syndrom genfeil som fått påvist som står på frambu.no som har gjort årsak ting er litt vanskeligere. Det er ikke noe alvorlig syndromet jeg har og mange med det fungerer fint i jobb og kan ha barn og alt, men bare årsak hvorfor bla selektiv mutisme som slet med siden barn. Har discord, men er for andre grupper enn spill. Spill er mest noe driver med alene, driver ikke så mye med noe som kommer i kontakt via spill, vet ikke åssen få kontakt heller. Prøver litt via venn app og grupper facebook. Det er ikke uaktuelt å ha jobb. Jeg har allerede jobbet litt, men aldri hatt fast jobb. Spørsmålet er om kan. Kan nok bare jobbe i tilrettelagt fast jobb ifølge kommunen:) hvor da og har uføre i bunn. Ja jeg har nok en indre mur som begrenser noe ?? Jeg aner ikke hvordan få endre det. Jeg jobber med meg selv tørre mer selv om det tar lang tid og fler tiår. Synes du å virket hyggelig❤️Ja jeg vet at jeg ikke er alene om det føle ensom, håpløs og alt det der. Det ble tatt utredning med foreldre til stede her og. Fortsatt ikke autisme diagnose. Har aldri hatt fast jobb jeg eller venner, eller som barn hadde jeg noe som kan kalles venner. Men mistet kontakten opp mot ungdomsskolen. Autisme er noe er født med, det er ikke noe som plutselig kommer. Viktig å huske at har man traumer eller opplevd overgrep, så kan en fremstå autistisk uten å være det. Det er det som er for meg. Jeg kan fremstå autistisk, men jeg er ikke det. Jeg har traumer etter overgrep som gjør at fremstår som det. Anonymkode: b5cf9...764 Damer får diagnosen sjeldnere enn menn siden de er bedre sosialt trent og flinkere til å maskere enn menn. Kanskje du ikke har autisme, men det er ikke en skam å ha det heller. Allikevel sier jeg ikke til folk at jeg er på spektrumet siden de sjelden kan se det på meg. Jeg fikk diagnosen sent og tidligere ble det utelukket at jeg hadde det. Anonymkode: 6c087...14d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå