Gå til innhold

Alene hele livet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det sies at før en kan få kjæreste, må en lære elske seg selv og trives med seg selv og eget selskap. Jeg har vært alene hele livet omtrent. På grunnskolen hadde jeg ikke venner, ikke videregående heller. Satt hjemme hver dag etter skolen og i helger. TIlbrang tiden foran tvskjermen og data. Noen ganger ute og syklet. 

Jeg elsket å være alene og jeg elsker fortsatt å være alene. Liker eget selskap. Når var ungdom hadde jeg ikke problem, da var jeg mer i dette tankesettet at en må lære elske seg selv og trives i eget selskap ,følge egen lidenskap for å møte en potensiell partner. Jeg begynte med hobby og trivdes i årevis med en hobby jeg gjorde, men jeg møtte aldri noen. 

Jeg er nå snart 40 år, kvinne. Fortsatt alene og har vært singel hele livet. Jeg har møtt noen opp gjennom årene, men connection var over etter en måned omtrent med alle. Den første dømte meg som annerledes fordi han så at jeg på sosiale medier ikke hadde venner. Den andre bare gikk over eller sluttet få melding og det var kanskje noe dømming der og på at jeg ikke hadde venner. Jeg hadde en annen å, men det er ikke mulig møte eller bli sammen med for bor på andre siden av kloden. Er det meg eller hva gjør jeg galt som ikke har klart å tiltrekke meg rett person som varer? Hvordan få venner?

Jeg har på en annen side observert at de som hadde mange venner på grunnskolen og vgs, de har funnet seg partner, blitt gifte og fått barn allerede i 20 årene. Hvorfor er det ikke sånn for de at de måtte lære seg trives i eget selskap før de klarte treffe på en partner?

Er det kanskje noe skjult grunn, som at jeg egentlig ikke har lært å trives alene og elske meg selv? Hva gjøre for å elske meg selv? Jeg bidrar en del på wikipedia og holder på med prosjekter og lage ting som jeg finner på, noe jeg har gjort i over 15 år nå. Jeg elsker lage ting og prosjekter jeg finner på, men selv om jeg trives i eget selskap, treffer jeg fortsatt ingen partner og forsåvidt heller ingen venner. Jeg har kommet i kontakt med noen online relasjoner som kan kalles nettvenner, men de føles ikke ut som så nære og det er vanskelig holde nettvenner vedlike om aldri kan være fysisk med de. Kontakten sklir ut og nettrelasjoner blir et nettmøte kun for slå av litt tid og dele tanker. Fordi veiene våre krysset for et lite øyeblikk.

Anonymkode: b5cf9...764

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vel med det at du ikke sosialiserer deg. De vil vel ha et sosialt liv, ikke et vedheng på sitt sosiale liv, samt heller ikke sitte hjemme eller kun være i tosomhet. 

Anonymkode: 57dd8...8da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg elsket å være alene og jeg elsker fortsatt å være alene. Liker eget selskap. 

Er det meg eller hva gjør jeg galt som ikke har klart å tiltrekke meg rett person som varer? Hvordan få venner?

Er det kanskje noe skjult grunn, som at jeg egentlig ikke har lært å trives alene og elske meg selv? Hva gjøre for å elske meg selv? Jeg bidrar en del på wikipedia og holder på med prosjekter og lage ting som jeg finner på, noe jeg har gjort i over 15 år nå. Jeg elsker lage ting og prosjekter jeg finner på, men selv om jeg trives i eget selskap, treffer jeg fortsatt ingen partner og forsåvidt heller ingen venner. Jeg har kommet i kontakt med noen online relasjoner som kan kalles nettvenner, men de føles ikke ut som så nære og det er vanskelig holde nettvenner vedlike om aldri kan være fysisk med de. Kontakten sklir ut og nettrelasjoner blir et nettmøte kun for slå av litt tid og dele tanker. Fordi veiene våre krysset for et lite øyeblikk.

Høres veldig ut som meg, bortsett fra at jeg ikke bidrar på Wikipedia :tronderbart:

Ut i fra hva du skriver er jeg nesten 10 år eldre enn deg, og mitt inntrykk er at slike som oss finnes, vi er flere enn vi tror, men siden vi er så mye alene finner vi hverandre ikke. Jeg tror sånne som oss kunne fint ha nytt stillheten sammen, uten behov for liv og røre slik andre har. Men, vier usynlige for hverandre så det blir aldri noe av.

Sånn er det for oss :_popcorn_:

Anonymkode: 7a805...fef

• Hjerte 1
Skrevet

Finn en hobby der du møter likesinnede. Brettspill, røde kors, pokemon kort spilling etc.

Du trenger å trene opp sosialisering. 

Anonymkode: c1c83...a4f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ganske lik, på noen ting. Jeg er verdens mest gjerrige på hvem som får en sjanse til å bli en potensiell bekjent. Ingen mann fortjener å ha meg som kjæreste, og jeg kommer til å være alene for alltid også. Jeg koser meg og slapper av og gjør alt alle andre med venner og partner gjør, kun alene. Det er mening at jeg skal være alene, jeg vet det. 

Anonymkode: cea3f...6ad

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er mening at jeg skal være alene, jeg vet det. 

Dette høres ut som en hvit løgn man forteller seg selv, slik at man slipper å innse noen harde sannheter :noterer:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan kanskje tenkes at du ville blitt plassert på autismespekteret om du hadde blitt utredet for dette? Det er uansett ikke så viktig da, det endrer til syvende og sist ingenting.

Er du fornøyd med tilværelsen så fortsetter du som før, hvis ikke må du nesten ta noen grep. Og finne likesinnede som kunne tenke seg å bygge et nettverk 

Anonymkode: e3da4...526

• Liker 1
Skrevet

Hmm, mulig du har litt mye fokus på det selv? Jeg datet over en periode på 1,5 år før jeg møtte mannen min, og kan ikke huske at en eneste en av dem spurte meg om jeg hadde venner. 

Anonymkode: 3745c...0b6

• Liker 1
Skrevet

Det enkle og vanskelige svaret er jo så klart at de som hadde mange venner på skolen lettere finner seg en partner - fordi de har en stor omgangskrets.

De fleste møter sin partner gjennom felles bekjente, på fest, gjennom fritidsaktiviteter og så videre, der ute i det virkelige liv. 

Anonymkode: 002f9...fc6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det kan kanskje tenkes at du ville blitt plassert på autismespekteret om du hadde blitt utredet for dette? Det er uansett ikke så viktig da, det endrer til syvende og sist ingenting.

Er du fornøyd med tilværelsen så fortsetter du som før, hvis ikke må du nesten ta noen grep. Og finne likesinnede som kunne tenke seg å bygge et nettverk 

Anonymkode: e3da4...526

HMK skrev (39 minutter siden):

Er du autist? 

Jeg er ikke autist. Er allerede utredet for det og nådde ikke opp til kriteriene. Slutt tolk alle som autister bare fordi ser ut ha problemer alltid være alene. Det er mange grunner til at årsaken kan være sånn, uten at må være autist. 

Men jeg hadde selektiv mutisme en form for taleangst i oppveksten som sikkert fortsatt påvirker meg og gjør det vanskelig treffe noen. Selektiv mutisme er ikke samme som autist.

TS

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har vel med det at du ikke sosialiserer deg. De vil vel ha et sosialt liv, ikke et vedheng på sitt sosiale liv, samt heller ikke sitte hjemme eller kun være i tosomhet. 

Anonymkode: 57dd8...8da

Grunn til det er fordi ikke har noen sosialisere med. Vanskelig med sosialisering om ikke har noe sosialt liv eller noen være med :)  Som barn var jeg mer utadvendt og mere sammen med andre og lekte, men kontakten sklei bort gradvis fra 10 års alderen og ungdomsskolen helt fraværende. Var kanskje bare ikke kul nok.

TS

Skrevet

Finn en hobby der du møter likesinnede. Brettspill, røde kors, pokemon kort spilling etc.

Du trenger å trene opp sosialisering. 

Anonymkode: c1c83...a4f

Problemet er at har ingen spille brettspill med og sånt.
Jeg bor i nord norge. Her er det ikke så mye og har ikke råd flytte til oslo og vet ikke hvor ellers jeg skulle flytte, for ville blitt helt alene annen plass uten familie og da.

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hmm, mulig du har litt mye fokus på det selv? Jeg datet over en periode på 1,5 år før jeg møtte mannen min, og kan ikke huske at en eneste en av dem spurte meg om jeg hadde venner. 

Anonymkode: 3745c...0b6

Når man er mye alene, får man mye fokus på seg selv.
Det er ikke min erfaring. Jeg ser sikkert litt annerledes ut å. Du er sikkert penere. Jeg er styggere...ikke normal jeg, eller ser ikke normal ut jeg.

Skrevet

Jeg er ganske lik, på noen ting. Jeg er verdens mest gjerrige på hvem som får en sjanse til å bli en potensiell bekjent. Ingen mann fortjener å ha meg som kjæreste, og jeg kommer til å være alene for alltid også. Jeg koser meg og slapper av og gjør alt alle andre med venner og partner gjør, kun alene. Det er mening at jeg skal være alene, jeg vet det. 

Tror er meningen jeg og skal være alene

Høres veldig ut som meg, bortsett fra at jeg ikke bidrar på Wikipedia :tronderbart:

Ut i fra hva du skriver er jeg nesten 10 år eldre enn deg, og mitt inntrykk er at slike som oss finnes, vi er flere enn vi tror, men siden vi er så mye alene finner vi hverandre ikke. Jeg tror sånne som oss kunne fint ha nytt stillheten sammen, uten behov for liv og røre slik andre har. Men, vier usynlige for hverandre så det blir aldri noe av.

Sånn er det for oss :_popcorn_:

Ja det er vel no sånt

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette høres ut som en hvit løgn man forteller seg selv, slik at man slipper å innse noen harde sannheter :noterer:

Heh! Vel, du er prakt eksemplar på personer jeg overser, etter å ha sagt noe dumt og irrelevant. Og så forstår dere ikke hvorfor jeg virker kald, og dere kommer aldri til å forstå hva det handler om.

• Hjerte 1
Skrevet

Ble du fortalte ofte av voksne at det var greit å være alene og at man må lære å elske seg selv først osv, da du var barn?

At de sa det for å beskytte deg, og trøste, om du ikke fikk til det sosiale. Og så har det blitt en sannhet for deg og en leveregel? Du virker veldig opphengt i akkurat det. 

Tror ikke du må tenke så mye, bare kast deg ut i noen sosiale settinger. Få sosial trening. 

Og så skulle du kanskje hatt en psykolog?

Anonymkode: 7697c...e5a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heh! Vel, du er prakt eksemplar på personer jeg overser, etter å ha sagt noe dumt og irrelevant. 

Du sier at det er meningen at du skal være alene. Meningen i følge hvem, gud?

Sitat

Og så forstår dere ikke hvorfor jeg virker kald, og dere kommer aldri til å forstå hva det handler om.

Du hadde et veldig bastant utsagn om at det var meningen  at du skulle være alene. Det er er en veldig sær og rar ting å si. Hvordan kan noe forstå hva det handler om når du holder det hemmelig i ditt eget hode? 

• Liker 2
Skrevet

Du høres ut som en venninne av meg. 
Er du i kontakt med dine egne følelser? Ser du andre på et følelsesmessig plan? 
Kan du sette mennesker foran å tvi holde på egne planer og logistikk? 
Interesserer du deg for mennesker? 

Anonymkode: 557bd...949

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sier at det er meningen at du skal være alene. Meningen i følge hvem, gud?

Du hadde et veldig bastant utsagn om at det var meningen  at du skulle være alene. Det er er en veldig sær og rar ting å si. Hvordan kan noe forstå hva det handler om når du holder det hemmelig i ditt eget hode? 

Jeg er ateist. Fordi det krever visdom og emosjonell intelligens. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ateist. Fordi det krever visdom og emosjonell intelligens. 

Høres ut som om du mener du er bedre og mer spesiell enn folk flest iallfall, i tillegg til at du fort blir ganske aggressiv når noen er uenig med deg. Det kan fort være faktorer som får andre til å trekke seg unna.

Anonymkode: fcf5c...b96

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...