Gå til innhold

Invitert i bursdag, men…

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vurderer å bare melde avbud jo mer jeg tenker på det. Det står i invitasjonen at vi skal ha med grillmat, men festen er i oktober, så det høres bare ut som styr. Det er nesten enklere for meg å bare kjøpte en gave og ikke komme, for jeg vil ikke sitte å spise pølse, heller. Kan selvfølgelig ha med kjøtt, men da må jeg også ha med tilbehør som saus og poteter

Anonymkode: 9ca81...b61

Kjøp en blomst eller en flaske vin. Også sier du at du muligens må komme litt senere. Da kan du spise før du drar, også kommer du for en kakebit og kaffe ☺️🎂

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke gjøre dette mer komplisert enn at du forbereder maten hjemme, der du for eksempel steker noen biffbiter, har med potetbåter (kan også være kokt/stekt på forhånd) og noen paprikastrimler, mais, og kryddersmør som du pakker i en folie, så har du alt klappet og klart til rask oppvarming på grillen.

Klart man kan grille i oktober, mange har overbygget og lun veranda, og da går det helt fint.

Gave kan du bare velge selv hva du vil gi. Når du til og med må ha med mat selv, så trenger du ikke å ta med annet enn en blomsterbukett/-dekorasjon og en flaske vin eller sider puttet i gavepose, eventuelt at du spleiser med andre på en finere gave.

Anonymkode: 9ff93...763

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror det er ganske vanlig med ta med egen mat og drikke fest.  Kommer ikke på om det har vært så mye ønskelister i de jeg har vært invitert i.

Jeg hadde dratt på fest :)

Anonymkode: 0e5a9...83e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En i familien fyller rund dag og har invitert til fest. En fest der vi skal ha med egen grillmat og egen drikke (brus eller alkohol). Verten står for kaker. Det er lagt ut en ønskeliste som er lang som et uår og kun inneholder eksklusive, dyre ting og opplevelser. 

jeg kommer selvfølgelig fordi det er en nær familiær relasjon, men jeg kjente jeg mistet lysten på å dra når jeg må ha med alt selv og det er forventet dyre gaver. Jeg vet med sikkerhet at denne familien har mer enn nok penger, det er vanskelig å skjule når man er i så nær familie. 

er det normalt? Er det greit å feire på denne måten? Er det jeg som er rar som synes det er frekt? 

jeg føler liksom ikke jeg kan si nei til å komme heller…

Da burde de virkelig hatt mst og ting selv... 

Anonymkode: 5d6f2...f7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er da null problem å grille i oktober .. jeg hadde selvfølgelig dratt 

Anonymkode: 9d837...eab

Det kommer jo an på hvor man bor. Har verten leid telt, skal man grille på en terrasse med tak/overbygg, kan man ev. gå inn for å spise, eller skal man stå ute i allværsjakker og spise den medbrakte "matpakken" sin?

Synes i beste fall dette høres spesielt ut, men det heller egentlig mer mot gjerrighet og null omtanke for gjestene sine. Det virker egentlig mer som en som øyner en mulighet til å sanke inn gaver.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vurderer å bare melde avbud jo mer jeg tenker på det. Det står i invitasjonen at vi skal ha med grillmat, men festen er i oktober, så det høres bare ut som styr. Det er nesten enklere for meg å bare kjøpte en gave og ikke komme, for jeg vil ikke sitte å spise pølse, heller. Kan selvfølgelig ha med kjøtt, men da må jeg også ha med tilbehør som saus og poteter

Saus og poteter? Til grillmat?

Når de inviterer til grillfest har de nok en plan rundt det praktiske. Jeg hadde tatt med kjøtt og potetsalat, og gitt en gave etter lommeboka.

Jeg hadde ikke latt noe av det du nevner påvirke om jeg gikk i selskapet eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

En i familien min inviterte til bursdagsfeiring på restaurant. Treretters meny som var satt på forhånd. Vi måtte betale for hele restaurantbesøket selv bortsett fra en velkomstdrink som bursdagsbarnet spanderte. Vi hadde selvfølgelig med gave. Skikkelig flaut opplegg.

Anonymkode: fe416...f95

• Liker 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (11 timer siden):

Har hørt at gaven skal dekke kuverten. Altså dekke ca utgift av mat/drikke du får servert  . Hvis du må ta med mat & drikke selv , hadde jeg enten spleiset med noen i familien på et ønske , evnt tatt med en flaske champagne el vin , å sagt gratulerer med et smil 😀 ( å ja det er en smule rart å invitere til kurvfest å samtidig ha dyre ønsker ) 

Det gjaldt bryllup, ikke bursdager…

Anonymkode: 918a5...358

Skrevet
Beneath the Moon skrev (3 timer siden):

Sært med ønskeliste når man er voksen, men du må ikke kjøpe noe fra ønskelista.

Sært og sært fru blom. Når man er voksen så har man som regel det man trenger. Og da er det greit med ønskeliste. 

Skrevet

Syns det er kleint at voksne mennesker sender ut ønskeliste til folk som ikke spesifikt har spurt om ønsker. Enda kleinere er det når det kun er dyre ønsker på lista. 

Også syns jeg det er kleint å invitere til et bursdagsselskap der gjestene må stå for både mat og drikke selv. Stå i det minste for maten og drikke til maten, og skal det være storfest etterpå så kan selvsagt gjestene stå for egen drikke. Har man bare mulighet til å servere kake, så inviter på kaffeselskap. Ikke på en hel feiring som gjestene selv må stå for. 

Dersom det er mulig, kan du gå sammen med flere andre gjester og spleise på en av de dyre gavene. Om ikke kan du kjøpe en liten oppmerksomhet. Du betaler jo for å delta på selskapet selv, så en gave tilsvarende pris på en blomsterbukett og  noe konfekt er mer enn nok. For det er forskjell på å bli invitert på kaffe og kaker, kontra en helaften med god mat og drikke.

Anonymkode: 3ff65...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...