AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden En i familien fyller rund dag og har invitert til fest. En fest der vi skal ha med egen grillmat og egen drikke (brus eller alkohol). Verten står for kaker. Det er lagt ut en ønskeliste som er lang som et uår og kun inneholder eksklusive, dyre ting og opplevelser. jeg kommer selvfølgelig fordi det er en nær familiær relasjon, men jeg kjente jeg mistet lysten på å dra når jeg må ha med alt selv og det er forventet dyre gaver. Jeg vet med sikkerhet at denne familien har mer enn nok penger, det er vanskelig å skjule når man er i så nær familie. er det normalt? Er det greit å feire på denne måten? Er det jeg som er rar som synes det er frekt? jeg føler liksom ikke jeg kan si nei til å komme heller… Anonymkode: 9ca81...b61 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Du kan dra, ta med deg det du vil spise og drikke, og så gir du gave etter lomeboka. En ønskeliste er nettopp det : En"ØNSKE-liste". Er ikke alltid man kan få alt man ønsker seg Anonymkode: cfbe9...7ca 4 3
Ibot Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Kjøp noe pent, men billig. Lat som du ikke så ønskelista eller bare ga f i den. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Jeg hadde reagert på samme måten, men svelgt kamelen og gjort som de sa mht. mat og drikke, men hadde enten valgt den billigste gaven på ønskelista eller oversett den glatt og kommet med egen gave. Kan det forresten hende de tenker at flere kan gå sammen om de dyre gaveønskene? Anonymkode: 588c3...acd 2 1
NiceOrNothing Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): En i familien fyller rund dag og har invitert til fest. En fest der vi skal ha med egen grillmat og egen drikke (brus eller alkohol). Verten står for kaker. Det er lagt ut en ønskeliste som er lang som et uår og kun inneholder eksklusive, dyre ting og opplevelser. jeg kommer selvfølgelig fordi det er en nær familiær relasjon, men jeg kjente jeg mistet lysten på å dra når jeg må ha med alt selv og det er forventet dyre gaver. Jeg vet med sikkerhet at denne familien har mer enn nok penger, det er vanskelig å skjule når man er i så nær familie. er det normalt? Er det greit å feire på denne måten? Er det jeg som er rar som synes det er frekt? jeg føler liksom ikke jeg kan si nei til å komme heller… Anonymkode: 9ca81...b61 Har hørt at gaven skal dekke kuverten. Altså dekke ca utgift av mat/drikke du får servert . Hvis du må ta med mat & drikke selv , hadde jeg enten spleiset med noen i familien på et ønske , evnt tatt med en flaske champagne el vin , å sagt gratulerer med et smil 😀 ( å ja det er en smule rart å invitere til kurvfest å samtidig ha dyre ønsker ) 2
Seff Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du kan dra, ta med deg det du vil spise og drikke, og så gir du gave etter lomeboka. En ønskeliste er nettopp det : En"ØNSKE-liste". Er ikke alltid man kan få alt man ønsker seg Anonymkode: cfbe9...7ca Enig, og så kan man jo gå flere sammen og spleise på gaver. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Man må jo ikke kjøpe det som står på ønskelisten. Finn noe annet som er billigere. Anonymkode: 702e3...c00
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Jeg vurderer å bare melde avbud jo mer jeg tenker på det. Det står i invitasjonen at vi skal ha med grillmat, men festen er i oktober, så det høres bare ut som styr. Det er nesten enklere for meg å bare kjøpte en gave og ikke komme, for jeg vil ikke sitte å spise pølse, heller. Kan selvfølgelig ha med kjøtt, men da må jeg også ha med tilbehør som saus og poteter Anonymkode: 9ca81...b61 1
visp Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vurderer å bare melde avbud jo mer jeg tenker på det. Det står i invitasjonen at vi skal ha med grillmat, men festen er i oktober, så det høres bare ut som styr. Det er nesten enklere for meg å bare kjøpte en gave og ikke komme, for jeg vil ikke sitte å spise pølse, heller. Kan selvfølgelig ha med kjøtt, men da må jeg også ha med tilbehør som saus og poteter Anonymkode: 9ca81...b61 Send en melding og spør om de har kjeler så du får kokt poteter og varmet opp saus
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden Spleis med andre Anonymkode: 9d91f...15b
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg vurderer å bare melde avbud jo mer jeg tenker på det. Det står i invitasjonen at vi skal ha med grillmat, men festen er i oktober, så det høres bare ut som styr. Det er nesten enklere for meg å bare kjøpte en gave og ikke komme, for jeg vil ikke sitte å spise pølse, heller. Kan selvfølgelig ha med kjøtt, men da må jeg også ha med tilbehør som saus og poteter Anonymkode: 9ca81...b61 Grillfest? I oktober? Anonymkode: 19604...699
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden For et flaut opplegg. Hva skjer hvis været ikke er på godsiden? Nesten så jeg hadde spist middag på forhånd. Ellers kan du ta med ferdig tilberedt. Jeg synes kald mat kan være godt. Svinefilet med salat og potetsalat for eksempel. Da slipper du kaoset med å tilberede maten der. Fancy gave hadde jeg droppet når man må bekoste maten selv, eventuelt gå flere sammen om noe dyrere. Verten slipper billig unna når kun kakene skal dekkes. Anonymkode: 82fe4...cc7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå