Bokormsen Skrevet 20. august #21 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Menn på 30+ som kan velge attraktive kvinner på 19 for tilfeldig sex er ikke menn med issues. Det er menn med høy status og som har maks valgfrihet i hvem de ligger med, og de velger ikke kvinner som deg. Ergo hvorfor du er så bitter. Anonymkode: 58d1d...eee Det stemmer ikke. Menn med høy statusi 30 åre e ønsker likeverdig partner, ikke en arbeidsløs jente på videregående man må ta vare på i 10 år før hun får seg jobb. Dette er mer et bygdefenomen der Ronny som aldri forlot bygda for studier men ble igjen og kjører truck på lager, ikke har jevngamle kvinner tilgjengelig for samliv. Da må de date yngre og ofte mentalt umodne kvinner/jenter. Finnes unntak, da er det som regel creeps som liker maktubalansen og er kanskje svært umodne selv og dermed ikke attraktiv for jevngamle. 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #22 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det kan hun også. For når de er eldst er det dem som burde vite best. En 19 åring er jo ganske dum og naiv forhold til andre voksne folk. De kan ha sett det på en trend på nett og forstår ikke problemet før de nærmer seg alderen og modenheten til sin partner og ser seg og alderen 19 fra deres øyne. Derfor det er så slitsomt, for reaksjonen er jo ofte mange år langt frem i tid. Å siden verden er så sexist mot damer så kommer de bare til å si, lett for deg å si nå når du er gammel, stygg og sjalu. Men kvinner blir ikke styggere, mennene i spørsmål er bare kyniske og dumme. Vi blir bare kontrollert, yngre damer er lettere å få, derfor må menn kontrollere eldre damer fra å bryte inn. Anonymkode: dbbcb...9db En voksen kvinne har ansvar for sine egne handlinger. Slutt å stakkarsliggjøre re henne Anonymkode: c259c...181 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #23 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er 19år og er nesten bare interessert i å date eldre menn. Har prøvd tinder osv, men det er så mye rart der.. Hvor kan jeg møte eldre menn? Og er det rart for meg å oppsøke de? Anonymkode: 127d1...c26 Hvorfor foretrekker du menn på 30+, og hva slags forhold er du ute etter? Anonymkode: 4fb58...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #24 Skrevet 20. august Jobb med deg selv. Mange føler på det samme som deg, men majoriteten angrer som en hund etterpå. Du vil ikke egentlig være intim eller ha et forhold med en mye eldre mann som 19-åring. Det er ingen normale og velfungerende voksne menn som aktivt går etter tenåringer. De du finner, vil være ute etter sex, eller etter noen som er yngre og lettere å kontrollere. Selv er jeg en 27 år gammel mann, og et forhold til en 19-åring hadde føltes helt feil for meg. I den alderen utgjør noen få år en enorm forskjell når det gjelder livserfaring og hvor man befinner seg i livet Anonymkode: 8783f...4c6 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #25 Skrevet 20. august 14 minutter siden, AnonymBruker said: En voksen kvinne har ansvar for sine egne handlinger. Slutt å stakkarsliggjøre re henne Anonymkode: c259c...181 Ja man er ansvarlig for egne handlinger, men det er også lov å vise empati og være bekymret for noen som ikke er gammel nok til å kjøpe sprit engang. 40-50 åringer som flyr etter tenåringer er rovdyr. Hverken met eller mindre. Anonymkode: 8783f...4c6 3
AnonymBruker Skrevet 20. august #26 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (45 minutter siden): En voksen kvinne har ansvar for sine egne handlinger. Slutt å stakkarsliggjøre re henne Anonymkode: c259c...181 Ungdommer på 19 år er ikke fullt utviklet mentalt, selv om de er "voksne" i juridisk forstand. Du får ikke evnen til å gjøre gode konsekvensvurderinger over natten når du fyller 18 år, eller fordi det står i en lovtekst at du er myndig. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er den som utytter den andres kognitive feil som er utnytteren. Kjønn er uviktig. Anonymkode: e4bc0...1e7 Kjønn er uviktig, men alder er i aller høyeste grad relevant. En normalt oppegående person på 30+ har en helt annen livserfaring enn enn 19-åring, og burde slik sett kunne gjennomskue eventuelle forsøk på å bli utnyttet. En 19-åring har ikke nødvendigvis kunnskap og erfaring til å skjønne om hen blir utnyttet. Anonymkode: d543a...e5d 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #27 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): (...) Kjønn er uviktig, men alder er i aller høyeste grad relevant. En normalt oppegående person på 30+ har en helt annen livserfaring enn enn 19-åring, og burde slik sett kunne gjennomskue eventuelle forsøk på å bli utnyttet. En 19-åring har ikke nødvendigvis kunnskap og erfaring til å skjønne om hen blir utnyttet. Jeg skjønner hva du mener, men er ikke helt enig. Om den kognitive svikten kommer av lav alder eller av lav intelligens og dårlig sosiale evner er ikke noe forskjellig, mener jeg. Anonymkode: e4bc0...1e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #28 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener, men er ikke helt enig. Om den kognitive svikten kommer av lav alder eller av lav intelligens og dårlig sosiale evner er ikke noe forskjellig, mener jeg. Anonymkode: e4bc0...1e7 Det kan så være, jeg mener uansett at det er betydelig større sannsynlighet for at en 19-åring kan bli utnyttet av en voksen person på 30+ enn motsatt. Det er forøvrig ikke noen formildende omstendighet om den voksne har lav intelligens og/eller dårlige sosiale evner. Anonymkode: d543a...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #29 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan så være, jeg mener uansett at det er betydelig større sannsynlighet for at en 19-åring kan bli utnyttet av en voksen person på 30+ enn motsatt. Det er forøvrig ikke noen formildende omstendighet om den voksne har lav intelligens og/eller dårlige sosiale evner. Anonymkode: d543a...e5d Det kan godt hende at det oftere er den unge som blir manipulert, ja. Det vet jeg egentlig ikke noe om, men det høres logisk ut. Jeg vil bare understreke at det også skjer den andre veien. Mange unge kvinner utnytter sitt vakre utseende for å manipulere eldre menn. Det er like uetisk. Anonymkode: e4bc0...1e7 1 2
Maleficenta Skrevet 21. august #30 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det kan godt hende at det oftere er den unge som blir manipulert, ja. Det vet jeg egentlig ikke noe om, men det høres logisk ut. Jeg vil bare understreke at det også skjer den andre veien. Mange unge kvinner utnytter sitt vakre utseende for å manipulere eldre menn. Det er like uetisk. Anonymkode: e4bc0...1e7 Da er den eldre mannen dum i hodet da om han har så lite vett at han lar seg blende av utseendet skik 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #31 Skrevet 21. august Hei Ts, Her blir du jammen dømt nord og ned sammen med eldre menn som kunne likt deg tilbake. Om du opplever det som et problem at du trekkes mot eldre menn, vel da er det en annen sak. Men det virker ikke som du gjør det. Er nok av unge menn som tiltrekkes av eldre kvinner. Det er ikke noe magisk sted du finner slike menn. Du finner dem overalt, sammen med alt annet. De er på Tinder, men virker som du er ferdig med det. Så da må du nok bare søke kontakt hvor enn du måtte kjenne at du ønsker dette Anonymkode: 3dc9e...35d 1 3 4
AnonymBruker Skrevet 21. august #32 Skrevet 21. august Tror du de blir mindre rare bare fordi de er 30+? De er jo gjerne mer rare og hae issues om de går for noen så mye yngre enn seg. Du har knapt hatt ett år i voksenlivet. Fokuser på utdanning, venner og jobb. Du trenger ikke en kjæreste nå. Finn heller en som er på samme sted i livet og nær din alder når det passer seg. Anonymkode: da1bb...2cb 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #33 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan godt hende at det oftere er den unge som blir manipulert, ja. Det vet jeg egentlig ikke noe om, men det høres logisk ut. Jeg vil bare understreke at det også skjer den andre veien. Mange unge kvinner utnytter sitt vakre utseende for å manipulere eldre menn. Det er like uetisk. Anonymkode: e4bc0...1e7 Unge kvinner blir som regel utnyttet seksuelt for kroppen sin, mens eldre menn blir utnyttet økonomisk. Det synes jeg utgjør en viss forskjell. En voksen mann bør skjønne at en så ung kvinne med stor sannsynlighet ikke er interessert i ham for utseendet eller personlighetens skyld. Jeg sier ikke at det er greit, altså, bare at det ikke er helt sammenliknbart etter min mening. Anonymkode: d543a...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #34 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 8.35): Menn på 30+ som kan velge attraktive kvinner på 19 for tilfeldig sex er ikke menn med issues. Det er menn med høy status og som har maks valgfrihet i hvem de ligger med, og de velger ikke kvinner som deg. Ergo hvorfor du er så bitter. Anonymkode: 58d1d...eee Det er selvfølgelig ikke riktig. Dette er «menn» uten dømmekraft, som lider av «arrested development». Anonymkode: a354f...5ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #35 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Unge kvinner blir som regel utnyttet seksuelt for kroppen sin, mens eldre menn blir utnyttet økonomisk. Det synes jeg utgjør en viss forskjell. En voksen mann bør skjønne at en så ung kvinne med stor sannsynlighet ikke er interessert i ham for utseendet eller personlighetens skyld. Jeg sier ikke at det er greit, altså, bare at det ikke er helt sammenliknbart etter min mening. Anonymkode: d543a...e5d Med den tankegangen vil alltid alle utnytte hverandre, noe som egentlig er riktig. Anonymkode: 88a2d...474 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #36 Skrevet 21. august Jeg lurer på hvordan det er mulig at du ikke finner noen på over 30. Min erfaring fra den alderen selv var at tilbudet på menn overgikk etterspørselen når det gjaldt den aldersforskjellen. Mange ganger. Jeg lurer på om du er spesielt umoden siden dette ikke løser seg av seg selv. Anonymkode: feeb4...841
AnonymBruker Skrevet 21. august #37 Skrevet 21. august Voksne folk syns at småbarn er kjedelig Anonymkode: 7380f...887
AnonymBruker Skrevet 21. august #38 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 23.54): Jeg er 19år og er nesten bare interessert i å date eldre menn. Har prøvd tinder osv, men det er så mye rart der.. Hvor kan jeg møte eldre menn? Og er det rart for meg å oppsøke de? Anonymkode: 127d1...c26 TS, det er ingenting galt med deg fordi du foretrekker eldre menn. Tiltrekning er individuell, og noen liker jevnaldrende, mens andre tiltrekkes av mennesker som er eldre. Det alene betyr verken at du har «daddy issues» eller at du trenger psykolog. Når det er sagt, er det lurt å være bevisst på at en stor aldersforskjell kan innebære en ubalanse i livserfaring. En mann på 35 eller 40 kan være mye mer erfaren når det gjelder forhold, økonomi, konflikter og det å påvirke andre. Det betyr ikke at han er manipulerende, men det betyr at du bør være ekstra oppmerksom på hvordan han behandler deg. Mitt råd er å se etter en mann som respekterer deg som en likeverdig voksen. En god partner, uansett alder, vil være interessert i hva du mener, respektere grensene dine og ikke forsøke å kontrollere deg eller forme deg til den han ønsker. Hvis han snakker nedlatende til deg, blir irritert når du sier imot, prøver å isolere deg fra venner og familie, eller bruker alderen sin som et argument for at han «vet best», ville jeg gått. Jeg ville også spurt meg selv hvorfor akkurat den mannen ønsker å date deg. Det trenger ikke være noe galt med svaret. Kanskje dere har felles interesser, god kjemi og passer godt sammen. Men hvis han konsekvent bare dater 18-20-åringer, selv om han er godt voksen, er det verdt å være litt ekstra kritisk til motivasjonen hans. Når det gjelder hvor du kan møte eldre menn, ville jeg styrt unna å oppsøke steder kun fordi de er fulle av eldre menn. Det er bedre å møte folk gjennom jobb, studier, kurs, frivillighet, trening eller hobbyer. Da blir alderen bare én av mange egenskaper, og du får bedre mulighet til å bli kjent med personen før det blir romantisk. Ikke la kommentarene her få deg til å tro at det er noe galt med deg. Men ikke la en eventuell forelskelse gjøre at du overser røde flagg heller. Det viktigste er ikke om han er 22, 32 eller 42, det viktigste er om han behandler deg med respekt, ser deg som en likeverdig partner og ønsker deg vel. Anonymkode: 58a19...8eb 1 8 2
Servicetekniker Skrevet 21. august #39 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 23.54): Jeg er 19år og er nesten bare interessert i å date eldre menn. Har prøvd tinder osv, men det er så mye rart der.. Hvor kan jeg møte eldre menn? Og er det rart for meg å oppsøke de? Anonymkode: 127d1...c26 Kjør på 👏👏 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #40 Skrevet 22. august Bokormsen skrev (På 20.8.2026 den 13.45): Det stemmer ikke. Menn med høy statusi 30 åre e ønsker likeverdig partner, ikke en arbeidsløs jente på videregående man må ta vare på i 10 år før hun får seg jobb. Dette er mer et bygdefenomen der Ronny som aldri forlot bygda for studier men ble igjen og kjører truck på lager, ikke har jevngamle kvinner tilgjengelig for samliv. Da må de date yngre og ofte mentalt umodne kvinner/jenter. Finnes unntak, da er det som regel creeps som liker maktubalansen og er kanskje svært umodne selv og dermed ikke attraktiv for jevngamle. Jeg synes dette blir en vel stor generalisering. Store aldersforskjeller er ikke noe særskilt bygdefenomen. De finnes minst like mye i storbyer, hvor datingsider og større sosiale miljøer gjør det lettere å møte mennesker på tvers av alder. Det finnes både vellykkede, ressurssterke menn og helt vanlige menn som dater yngre kvinner, akkurat som det finnes yngre kvinner som foretrekker eldre menn. Å redusere det til at menn enten er truckførere uten alternativer eller "creeps", blir en ganske unyansert beskrivelse. Noen søker jevnaldrende, andre gjør det ikke, begge deler forekommer. Faktisk ser man mange slike par blant akademikere, gründere, kunstnere, næringslivsfolk og andre storbymiljøer. Man trenger ikke mene at dette er normen for å erkjenne at det eksisterer. Det er derfor vanskelig å argumentere for at dette først og fremst er noe som oppstår fordi Ronny kjører truck og mangler jevngamle kvinner. Anonymkode: d68d4...b4d 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå