Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huttetu dette høres bare merkelig ut og ikke noe vi kunne levd etter

Anonymkode: ba14e...53a

Hva er det du synes er merkelig? Synes det høres høyt fornuftig ut, så kunne være greit å vite mer konkret hva det er du synes er merkelig og vanskelig å gjøre?

Anonymkode: 756c6...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du synes ikke nei, andre synes noe annet og er opptatt av bra nok klær og utstyr 

Anonymkode: ba14e...53a

De har ihvertfall en annen oppfatning av hva de synes er «bra nok». Men da har man valgt det selv, og det kan man ta i betraktning før man klager over valget man selv har tatt.

Dermed lærer man også barna sine til å ha den forbruksprofilen, som igjen fører til at de ikke synes de greier seg på studielån og man får mulighet til å gi dem hand-outs mange år etter at de har flyttet hjemmefra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2026 den 17.28):

Vent til de blir ubgdom og alt er MYE dyrere. Og merkeklær må til 😵 Kan doble det..

Anonymkode: c4be5...a7f

Det er et valg man tar. Våre barn fikk ikke merkeklær, da fikk de betale det av egne penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Men om du velger å ikke kjøpe klær til skolestart på våren så har du jo disse pengene til overs for å bruke på høsten...

Anonymkode: 8b0b6...988

Våren er det 17 mai klær :) 

Anonymkode: 16bdd...92a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men lærer man ikke fra året før? Jeg trodde de fleste førte budsjett, og da kan man jo sammenligne fra året før. Samtidig vet man jo at samme månedene kommer år etter år. Jeg er enslig og har omtrent 60k på bufferkonto nå.

Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det skal være? 🤔 Man trenger jo ikke å være verdensmester for å planlegge. Det er jo bare å sette seg ned å se på kalenderen, sammenligne fra året før, legge ved en estimert sum som man tror man kommer til å bruke i den og den mnd.

Anonymkode: ddd1e...003

Noen ganger går ikke ting som planlagt i andres liv, her er det dødsfall, alvorlig sykdom, store utgifter på huset, bil som må byttes mye deler på, barn som anbefales regulering, men helfo mener at det ikke dekkes selv med bittfeil, barn skal ta kjøretimer, og hunden blir alvorlig syk.

Dette skjer ikke med kg mennesker, de har budsjettert både dødsfall, alvorlig sykdom, tenner og lappen, og at et hus trenger omfattende reparasjon. De har minst 2 mill i buffer og 10 på fond, og barn går kun i brukte sko fra finn gies bort og de går med de samme sekkene år etter på skolen, ikke mister disse barna noe heller så penal trengs ikke å fylle på. 
Elsker slike økonomiske tråder på kg for de er langt i fra virkeligheten: :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Noen ganger går ikke ting som planlagt i andres liv, her er det dødsfall, alvorlig sykdom, store utgifter på huset, bil som må byttes mye deler på, barn som anbefales regulering, men helfo mener at det ikke dekkes selv med bittfeil, barn skal ta kjøretimer, og hunden blir alvorlig syk.

Dette skjer ikke med kg mennesker, de har budsjettert både dødsfall, alvorlig sykdom, tenner og lappen, og at et hus trenger omfattende reparasjon. De har minst 2 mill i buffer og 10 på fond, og barn går kun i brukte sko fra finn gies bort og de går med de samme sekkene år etter på skolen, ikke mister disse barna noe heller så penal trengs ikke å fylle på. 
Elsker slike økonomiske tråder på kg for de er langt i fra virkeligheten: :) 

Ågud jeg er så lei av det "går ikke som planlagt" eller "livet skjer" argumentene til folk. Det er bare en unnskyldning om å ikke ta ansvar 😊

Alle vet at man ikke kommer gjennom livet uten sykdom, dødsfall, ulykker, brann etc. Ingen skånes for det. Da er man i hvertfall naiv hvis man tror det. Bare se hva andre gjennomgår, enten det er naboen, bestemor, forelderen til vennen av barnet, kjendiser etc. Jeg generaliserer andres erfaringer til mitt liv, og blir mer bevisst å ha det i bakhodet at det kan skje meg også.

AnonymBruker
Skrevet

Huff glad jeg ikke har barn. Blir sliten bare av å lese om alt de trenger.

Anonymkode: 4d1e7...5df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2026 den 1.20):

Ågud jeg er så lei av det "går ikke som planlagt" eller "livet skjer" argumentene til folk. Det er bare en unnskyldning om å ikke ta ansvar 😊

Alle vet at man ikke kommer gjennom livet uten sykdom, dødsfall, ulykker, brann etc. Ingen skånes for det. Da er man i hvertfall naiv hvis man tror det. Bare se hva andre gjennomgår, enten det er naboen, bestemor, forelderen til vennen av barnet, kjendiser etc. Jeg generaliserer andres erfaringer til mitt liv, og blir mer bevisst å ha det i bakhodet at det kan skje meg også.

Jeg vet her inne planlegges det for sykdom, død ol. De får ikke barn om de tror besteforeldrene dør når de er små, og dør far til barna har de planlagt for ny far.

De som lever her inne, kan planlegge livet ned i minste detalj, og er aldri utsatt for uforutsette ting. 
Kjenner ingen slike mennesker, men ver jo her på kg er det kun millionærer som har buffer for alt, og mennesker i buffer :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet her inne planlegges det for sykdom, død ol. De får ikke barn om de tror besteforeldrene dør når de er små, og dør far til barna har de planlagt for ny far.

De som lever her inne, kan planlegge livet ned i minste detalj, og er aldri utsatt for uforutsette ting. 
Kjenner ingen slike mennesker, men ver jo her på kg er det kun millionærer som har buffer for alt, og mennesker i buffer :) 

Det er jo en enorm forskjell på det du skildrer her, som jeg velger å ta som en veldig på spissen kommentar, og det å legge av 3-400 kr pr mnd til generelle klær til ungene-

Anonymkode: c9051...cea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo en enorm forskjell på det du skildrer her, som jeg velger å ta som en veldig på spissen kommentar, og det å legge av 3-400 kr pr mnd til generelle klær til ungene-

Anonymkode: c9051...cea

Det er så naivt å tro at alle kan dette, det viser liksom hvor lite man forstår av verden rundt seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

August er heftig som alltid. I år har det vært litt ekstra. 

Sekk 1700 kr

Penal og div utstyr 400

Ny pc 4500

Sovepose 2000 kr

Liggeunderlag 400 kr

Ullsett 500 

I tillegg litt vanlige klær/sko ca 3000 kr. 

Veldig fint at hun valgte friluftsliv i valgfag, men jammen ble det dyrt. 

Anonymkode: 7181c...84f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg er litt sur for er at jeg kjøpte en fpv drone og muligens klarte å ødelegge fly kontrolleren i firmware update pga nybegynner feil. Ellers har jeg vel sløst litt på ting jeg synes er kult som de best kårede ørepluggene, 8k 360 graders kamera, ny drone, masse utstyr til andre hobbier. Har kun lavtlønnet arbeid, så ja jeg er flink å holde utgiftene nede selv om jeg betaler huslån og barnebidrag.

Anonymkode: b17ea...2e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...