AnonymBruker Skrevet 16. august #21 Skrevet 16. august Da jeg var singel så utelukket jeg alle menn med barn. Ikke fordi jeg misliker barn, men fordi jeg vil ikke ha barn selv og ønsker ikke få barn og en ex-familie med på kjøpet. Dette har ingenting med at jeg tror de er utrivelige folk, men jeg ønsker det ikke i mitt liv. Involverer man seg med barn så fortjener de barna å få en ansvarlig voksen inn i sitt liv som setter dem som en viktig prioritet, og det innebærer og å gi dem en fin barndom, med alt det det innebærer. Dette er ikke jeg villig til å gjøre. Anonymkode: f4015...998 5 5
AnonymBruker Skrevet 16. august #22 Skrevet 16. august Ville gått for en bra dame med eller uten. Det er nå du har muligheten. Når ungene er store eller damene ellers er ferdig med barnefasen er det mange som blir mye mer kresne på om de gidder å ha en mann i det hele tatt. 😉 Nettdating er konstruert for at du skal fortsette å lete der og ikke finne noen. Det blir et Nextopia hvor man tror man kan sitte og bestille egenskaper i en katalog. Det kan man ikke. Og finner du den du faller for, spiller ingenting av det noen rolle. De er ihvertfall ikke redde for å ta ansvar og er i stand til å takle hverdagslivets utfordringer. Samtidig er ofte kvinner som kan gjøre ting selv vel så takknemlige for å få hjelp. De regner nemlig ikke med det, så for dem er det 100 % gevinst. Hvis man vil ha et seriøst forhold er det antakelig større sannsynlighet for det med en alenemor enn for de som ennå går på byen og dropper en kar fordi du har feil sokker eller lo litt høyt. Omvendt, er andre singelmødre happy for en deltidskjæreste når barna er hos faren. Bare muligheter. Anonymkode: c879f...5d4 5
CaptainClueless Skrevet 16. august #23 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Matcher innimellom med noen alenemødre på Tinder og de er jo sikkert veldig bra damer. Men jeg ser egentlig bare problemer med å skulle inngå relasjon med de. Først og fremst fordi de nok ikke er så fri lenger, og må jo ta seg av barnet. Spontaniteten er jo vekke. Vanskeligere å finne tid (henne) for å bli skikkelig kjent. Og vil man virkelig være en ekstra forelder for et barn som ikke er ens eget? Det blir man jo. Jeg begynner å innse at det er mye som «følger» med. Og mye mye skal klaffe. Vil gjerne høre andres refleksjoner rundt dette. Dating er vanskelig og jeg er ikke låst til at jeg ikke kan date alenemødre, men vil ha litt mer kunnskap først. Ja vil ha egne barn en dag. M 31 Anonymkode: a46b2...36b Du gir meg ikke inntrykk av at du er klar for at kvinnen er mor, så da kan det tenkes at du ikke er en partner en mor vil sette nevneverdig pris på. Det er lett å få inntrykk av at du ikke er rett mann for hverken mora eller barnet. Hvis du derimot er klar for å ha et barn i livet ditt og være et sunt mannlig forbilde, så stiller det seg annerledes. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #24 Skrevet 16. august Det viktigste å finne ei dame du trives med/ er betatt av/kunne tenke deg å være sammen med. Da tror jeg du tåler å få et barn med på kjøpet. Du kan gå glipp av drømmedama om du setter slike begrensninger. Anonymkode: 20c42...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #25 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Matcher innimellom med noen alenemødre på Tinder og de er jo sikkert veldig bra damer. Men jeg ser egentlig bare problemer med å skulle inngå relasjon med de. Først og fremst fordi de nok ikke er så fri lenger, og må jo ta seg av barnet. Spontaniteten er jo vekke. Vanskeligere å finne tid (henne) for å bli skikkelig kjent. Og vil man virkelig være en ekstra forelder for et barn som ikke er ens eget? Det blir man jo. Jeg begynner å innse at det er mye som «følger» med. Og mye mye skal klaffe. Vil gjerne høre andres refleksjoner rundt dette. Dating er vanskelig og jeg er ikke låst til at jeg ikke kan date alenemødre, men vil ha litt mer kunnskap først. Ja vil ha egne barn en dag. M 31 Anonymkode: a46b2...36b Det er DU som bør styre unna alenemødre. Ikke nødvendigvis alle andre. Anonymkode: 2747c...d7f 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #26 Skrevet 16. august Blir jo samme andre veien. Jeg hadde jo aldri giddet å date en mann som har barn. Anonymkode: cd106...6a2 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #27 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Matcher innimellom med noen alenemødre på Tinder og de er jo sikkert veldig bra damer. Men jeg ser egentlig bare problemer med å skulle inngå relasjon med de. Først og fremst fordi de nok ikke er så fri lenger, og må jo ta seg av barnet. Spontaniteten er jo vekke. Vanskeligere å finne tid (henne) for å bli skikkelig kjent. Og vil man virkelig være en ekstra forelder for et barn som ikke er ens eget? Det blir man jo. Jeg begynner å innse at det er mye som «følger» med. Og mye mye skal klaffe. Vil gjerne høre andres refleksjoner rundt dette. Dating er vanskelig og jeg er ikke låst til at jeg ikke kan date alenemødre, men vil ha litt mer kunnskap først. Ja vil ha egne barn en dag. M 31 Anonymkode: a46b2...36b Mine barn har en far, de søker ikke og trenger ikke en til. Jeg har også ingen planer om å bli samboer så lenge barna mine bor hjemme. Men ja, det er kjempe stress å finne tid til en mulig date. Også vil jeg ikke ha flere barn, men det har jeg gjort klart på min datingprofil 😊 Anonymkode: 30a29...288 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #28 Skrevet 16. august Unger fra ett forhold er forsåvidt greit, men hvis de har unger med flere det en ekstremt dårlig oppskrift. Da går det på dårlig dømmekraft. Anonymkode: 19085...972 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #29 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Unger fra ett forhold er forsåvidt greit, men hvis de har unger med flere det en ekstremt dårlig oppskrift. Da går det på dårlig dømmekraft. Anonymkode: 19085...972 Jeg har det. Til og med barn med flere mødre fordi jeg har brukt eggdonor og er fostermor. 🤣 Når menn spør om antall fedre stempler jeg dem som pingler og dumper dem 👍 Tjener 1,5, eier et par boliger og er ellers helt vanlig. Har jeg ikke dømmekraft ifølge deg, lever jeg godt uten den 💃 Anonymkode: 0d96b...b78 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #30 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2026 den 18.42): Matcher innimellom med noen alenemødre på Tinder og de er jo sikkert veldig bra damer. Men jeg ser egentlig bare problemer med å skulle inngå relasjon med de. Først og fremst fordi de nok ikke er så fri lenger, og må jo ta seg av barnet. Spontaniteten er jo vekke. Vanskeligere å finne tid (henne) for å bli skikkelig kjent. Og vil man virkelig være en ekstra forelder for et barn som ikke er ens eget? Det blir man jo. Jeg begynner å innse at det er mye som «følger» med. Og mye mye skal klaffe. Vil gjerne høre andres refleksjoner rundt dette. Dating er vanskelig og jeg er ikke låst til at jeg ikke kan date alenemødre, men vil ha litt mer kunnskap først. Ja vil ha egne barn en dag. M 31 Anonymkode: a46b2...36b Tror de har best av å være alene, det blir for stress og amas for både barna og mødrene og nvolveres med alt raskens der ute. De har det best alene. Anonymkode: a6441...18e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #31 Skrevet 17. august Å ha barn innebærer mye ansvar. Jeg hadde barna mine 100% da jeg traff min nåværende mann. Han var 25 år og jeg var 29 år. Han tok til seg barna som om det skulle vært sine egne. Noe annet hadde ikke gått for min del. Far kom inn i bildet etter to år uten (selvvalgt) samvær. Far har de nå innimellom et par dager i mnd, men når jeg skal på jenteturer, jobbkonferanser, konserter osv, så er det min samboer som er hjemme med dem. Vi er en familie og stiller opp for hverandre. Han var fornøyd med de to barna jeg hadde fra før og sa at dersom jeg ikke ønsket flere barn, så var det greit. Han stiller opp på treninger, cuper, prater med dem, tar dem med seg på turer osv. Vi bestemte oss likevel for å få et fellesbarn sammen etter 6 år. Det tok så lang tid fordi jeg måtte være meget sikker på at barnet ikke skulle gå igjennom et samlivsbrudd, slik mine to første måtte. Anonymkode: afc1a...a0d 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august #32 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å ha barn innebærer mye ansvar. Jeg hadde barna mine 100% da jeg traff min nåværende mann. Han var 25 år og jeg var 29 år. Han tok til seg barna som om det skulle vært sine egne. Noe annet hadde ikke gått for min del. Far kom inn i bildet etter to år uten (selvvalgt) samvær. Far har de nå innimellom et par dager i mnd, men når jeg skal på jenteturer, jobbkonferanser, konserter osv, så er det min samboer som er hjemme med dem. Vi er en familie og stiller opp for hverandre. Han var fornøyd med de to barna jeg hadde fra før og sa at dersom jeg ikke ønsket flere barn, så var det greit. Han stiller opp på treninger, cuper, prater med dem, tar dem med seg på turer osv. Vi bestemte oss likevel for å få et fellesbarn sammen etter 6 år. Det tok så lang tid fordi jeg måtte være meget sikker på at barnet ikke skulle gå igjennom et samlivsbrudd, slik mine to første måtte. Anonymkode: afc1a...a0d Takk for refleksjon! Jeg har egentlig ikke forestilt meg før, eller reflektert noe rundt det, hvordan det må være for mor (og barn) å gå gjennom en skilsmisse og bli alene, med alt det ansvaret å ha barn innebærer. Og det å skulle date på nytt. Jeg har nok tatt noe lett på det, naturligvis fordi jeg ikke har vært i den situasjonen. Jeg kan fullt ut forstå at det bør være en forutsetning at dersom en blir sammen med en alenemor, så må man ta til seg barnet/a. På samme måte som det skulle vært sitt eget. Det er jo noe viktig å tenke på. Anonymkode: a46b2...36b 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #33 Skrevet 17. august Single alenemødre? Hvis du først skal bli sammen med en alenemor, er det vel en fordel om hun er singel. Anonymkode: ae51c...e08 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #34 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2026 den 19.41): Om jeg hadde blitt singel hadde jeg gått kunne datet en alenemor m47 Anonymkode: ae224...50d Datet en alenemor på 30, med små barn eller datet en alenemor på 45 med barn i slutten av tenårene? Det er jo himmelvid forskjell… Anonymkode: b4224...81b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #35 Skrevet 18. august Det er også ekser i nærheten med nye barn, med ei dame som har barn ifra før med en kar som har unger med i dame ifra tidligere.......lykke til med å avvikle sommerferie. Anonymkode: 1e8be...502 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #36 Skrevet 18. august Jeg var alenemor da jeg traff min nåværende partner. Jeg var 21 og han 27. Vi har nå 4 barn sammen også i tillegg til mitt første. Det som var greit er at barnefaren til første var helt ut av bildet. Det forverrer nok ting hvis man møter på mulige vrange ekser, særlig hvis de er av den sjalu typen for at du har gått videre uten dem og de enda ikke har kommet seg videre. Jeg ville nok selv aldri blitt sammen med noen som hadde barn fra før da jeg var i den alderen, så skjønner deg godt TS. Men jeg tror faktisk det er vanligere at kvinner ikke ønsker å gå inn i et forhold med en mann som har barn fra før enn motsatt, Anonymkode: 42843...a3e
AnonymBruker Skrevet 21. august #37 Skrevet 21. august Jeg var alenemor og ble sammen med en som hadde to barn og som var mindre enn mine. Og for å være helt ærlig så er jeg på kanten av å gjøre det slutt og flytte ut. Selv om jeg elsker han og alt det, så er det mye styr. Eksen hans sprer falske rykter om meg i bygda, gjør alt hun kan for at barna ikke skal like meg. Og ikke bare det, jeg skal ikke få være med å feire bursdager. Men å lage pynt og kake det må jeg 🤣 Har sagt nei hver gang, jeg er ikke en slave. I tillegg så er mine tenåringer og jeg nyter nå at jeg ikke trenger å dra på lekeparker osv. Var på en tur alene med eldstemann og det var så deilig, nesten som å være med ei venninne. Jeg føler også at han bare lager planer uten å høre med meg og bare forventer at jeg skal passe på barna hans. Han forstår ikke at det er mer styr å ha hans barn enn mine for de er mindre. Så hadde jeg valgt på nytt noen med barn så hadde jeg blitt sårboere til barna var store eller flyttet ut. Anonymkode: 9a26e...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #38 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 17.8.2026 den 23.13): Single alenemødre? Hvis du først skal bli sammen med en alenemor, er det vel en fordel om hun er singel. Anonymkode: ae51c...e08 Jeg synes også det er litt merkelig vinkling på hele problemstillingen. Det er helt greit å ikke være interessert i kvinner med barn hvis man ikke har det selv. Dette er egentlig kjønnsnøytralt. Det lukter litt incel av hele HI, ingen er så opphengt i alenemor ideen som incels. Anonymkode: 0debf...6b0
Fighter83 Skrevet 21. august #39 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2026 den 18.42): Matcher innimellom med noen alenemødre på Tinder og de er jo sikkert veldig bra damer. Men jeg ser egentlig bare problemer med å skulle inngå relasjon med de. Først og fremst fordi de nok ikke er så fri lenger, og må jo ta seg av barnet. Spontaniteten er jo vekke. Vanskeligere å finne tid (henne) for å bli skikkelig kjent. Og vil man virkelig være en ekstra forelder for et barn som ikke er ens eget? Det blir man jo. Jeg begynner å innse at det er mye som «følger» med. Og mye mye skal klaffe. Vil gjerne høre andres refleksjoner rundt dette. Dating er vanskelig og jeg er ikke låst til at jeg ikke kan date alenemødre, men vil ha litt mer kunnskap først. Ja vil ha egne barn en dag. M 31 Anonymkode: a46b2...36b Jeg er alenemor 50 % av tiden. Min anbefaling er faktisk å droppe alenemødre ut fra hva du sier her. Du ønsker mer fleksibilitet og det kommer til å bli et problem for deg om du dater en alenemor!
HMK Skrevet 21. august #40 Skrevet 21. august Jeg syns du skal bli sammen med ei dame du liker. Om hun har barn eller ei er jo uvesentlig. Hvorfor så mange tullete kriterier? Det viktige er jo hvem og hvordan hun er som menneske, og om man har kjemi. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå