Gå til innhold

Single alenemødre - styre unna?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matcher innimellom med noen alenemødre på Tinder og de er jo sikkert veldig bra damer. Men jeg ser egentlig bare problemer med å skulle inngå relasjon med de. Først og fremst fordi de nok ikke er så fri lenger, og må jo ta seg av barnet. Spontaniteten er jo vekke. Vanskeligere å finne tid (henne) for å bli skikkelig kjent. Og vil man virkelig være en ekstra forelder for et barn som ikke er ens eget? Det blir man jo. Jeg begynner å innse at det er mye som «følger» med. Og mye mye skal klaffe. 

Vil gjerne høre andres refleksjoner rundt dette. Dating er vanskelig og jeg er ikke låst til at jeg ikke kan date alenemødre, men vil ha litt mer kunnskap først. Ja vil ha egne barn en dag.

M 31

Anonymkode: a46b2...36b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo at de med barn blir sammen med andre som også har barn. Du ønsker jo ikke å ofre friheten du har for noen ANDRES barn, kun dine egne. Og de med barn ønsker å bli sammen med noen som forstår hvordan livet med barn er, og allerede lever et slikt liv.

Så ja, du bør jo fortrinnsvis søke barnløse damer. Du må i allefall styre unna mødre som vil bli seriøse fort, og som vil at du skal gi penger, pusse opp huset hennes etc. Ikke la deg utnytte 

Anonymkode: f222a...581

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er trygdet selv, så styrer du unna alenemødre, spessielt de med kløft.

Anonymkode: 83b59...17e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Matcher innimellom med noen alenemødre på Tinder og de er jo sikkert veldig bra damer. Men jeg ser egentlig bare problemer med å skulle inngå relasjon med de. Først og fremst fordi de nok ikke er så fri lenger, og må jo ta seg av barnet. Spontaniteten er jo vekke. Vanskeligere å finne tid (henne) for å bli skikkelig kjent. Og vil man virkelig være en ekstra forelder for et barn som ikke er ens eget? Det blir man jo. Jeg begynner å innse at det er mye som «følger» med. Og mye mye skal klaffe. 

Vil gjerne høre andres refleksjoner rundt dette. Dating er vanskelig og jeg er ikke låst til at jeg ikke kan date alenemødre, men vil ha litt mer kunnskap først. Ja vil ha egne barn en dag.

M 31

Du får jo matcher med andre damer også. Hvorfor henge seg opp i alenemødre?

Anonymkode: f8954...041

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, styr unna 

Anonymkode: 9df6a...c36

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alenemødre er kun nødløsning hvis du ikke finner noe annet. Men du må spørre deg selv om det er verdt det. Kan vente til barna har flyttet hjemmefra i såfall.

Anonymkode: 62295...388

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden du ønsker egne barn. Så er det nok lurt å finne en som ikke har barn fra før. 

Jeg var selv enslig mor til 2 barn, ble sammen med en som ikke hadde barn, og ønsket seg barn. Jeg sa at det var jeg åpen for, men da måtte han få et godt forhold til mine barn først. Og det fikk han ikke, for han jobbet skift, trente mye, og var med venner. Så han fikk jo ikke tid til å få et godt forhold til barna. Så vi gjorde det slutt. Han ble sammen med ei, uten barn, og de fikk barn. Og jeg har full forståelse for hans valg.

Så det er nok lurt å tenke på det, at går du inn i forhold med enslig mor. At du må være en god stefar, hvis du ønsker å få barn med henne.

Anonymkode: 969e5...c37

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Med alenemødre, mener du at de har barnet fullt eller tilnærmet fullt, eller mer 50/50. De med delt foreldreansvar har jo en del fritid når de ikke har barna. Ellers er jo en mor like forskjellig fra en annen, som alle andre typer damer. At det er minst komplisert uten barn stemmer nok. Jeg hadde fokusert mest på hvem du klaffer med som person 😊 For å sitere den ene kompisen min «Det er supert å date mødre. De spør alltid om du er sulten, har alltid noe knask i veska.» 

Anonymkode: bb14e...356

• Liker 2
Skrevet

Barna kommer først. Er du klar for det?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er 30. Ingen barn.

Jeg som alenemor ville vært skeptisk i den alderen.

Jeg var 40 og alenemor. 

Møtte en enkemann på 47 med 2 barn.

Mer kompatible. Vi vet hva å ha barn innebærer. I tillegg hadde vi like grunnleggende verdier, livssyn og syn på barneoppdragelse og økonomi.

Nå var det jo litt andre forutsetninger mht meg og mannen(vi er gift i dag).

Vi var begge alene med fullt foreldreansvar og daglig omsorg for barna våre(min eks ser barnet sjeldent og mor til hans barn er død).

Møter du en alenemor(som da betyr at hun har barna 100%), er det én ting.

Noe annet med 50% og da forholdet med eks. Godt eller dårlig samarbeid?

Så dere. 

Og hovedsakelig deg.

Er HUN din perfekte match så tar du til deg barna som dine egne. Punktum.

Men, dere må også beskytte dere mht samboerkontrakter og testamenter så alle scenarier er dekket, brudd som død.

Anonymkode: 2425c...8dd

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja la de ta seg av barna. Er alenemor selv og styrer helt unna mannfolk. Unner ikke barna det om det skulle bli komplikasjoner. Nå vet jeg at vi slipper det. 

Anonymkode: c8402...c85

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde blitt singel hadde jeg gått kunne datet en alenemor

m47

Anonymkode: ae224...50d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor til ett barn og singel. Har ikke møtt på noen utfordringer med dating enda egentlig. Jeg har barnefri 50% av tiden og andre har jo også travle liv. Jeg har ingen forventninger til at en kjæreste skal være stefar for barnet. Det eneste jeg forventer er at han forstår at jeg prioriterer barnet i mine uker (og enkelte andre unntak), så er det bare en bonus hvis han vil ta del, men ikke et must. 

Anonymkode: 9942f...f22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli glad i andre mennesker selv om de ikke er eget kjøtt og blod. Dersom ikke det var mulig, hadde folk giftet seg meg nær slekt. Man blir også glad i husdyr. Jeg tenker det må være noe fundamentalt galt med en person som ikke kan bli glad i et barn pga at de ikke deler dna. Men selvfølgelig har en mor mindre tid enn en som ikke har barn. Hun har ansvar for et barn, og barnet prioriteres. Det vil også skje den dagen du får egne barn.

Anonymkode: 19a0a...8c5

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

M 31

Er selv alenemor men da mitt barn er 15 og vil flytte til neste år ser jeg ikke noe behov for en mann enda. 
Men skulle jeg finne en så hadde jeg holdt borte fra menn med barn fra 0 - 13. 

Vil ikke ha andre barn å oppdra. 
Og det er lov å ha som et krav. 

Anonymkode: f3cc8...b3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

M 31

Dette trenger ikke å stemme. Kan hende dama har masse familie som passer barn. 

Anonymkode: 4c913...3d1

AnonymBruker
Skrevet

Gode refleksjoner her. Lander nok på at det beste er å holde seg unna.

Trådstarter

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å svare på, men jeg tror nok det er greit å tenke at man bør være komfortabel med å få barn i livet sitt, og være en voksenperson for dem, om man inngår et forhold med en alenemor. Du kan potensielt gå glipp av «verdens beste dame» om du utelukker kvinner med barn, men samtidig tenker jeg det er modent å ha tenkt igjennom hva man er klar for og å ta valg basert på det. 

Anonymkode: b869c...8b5

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna, singelmammaer trenger en mann ikke en gutt.

Anonymkode: da5f0...682

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanskelig å svare på, men jeg tror nok det er greit å tenke at man bør være komfortabel med å få barn i livet sitt, og være en voksenperson for dem, om man inngår et forhold med en alenemor. Du kan potensielt gå glipp av «verdens beste dame» om du utelukker kvinner med barn, men samtidig tenker jeg det er modent å ha tenkt igjennom hva man er klar for og å ta valg basert på det. 

Anonymkode: b869c...8b5

Sant. Bør tenkes gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...