Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres ut som en praktisk løsning for han, og sikkert noe han takler psykisk ettersom han foreslår det. Men du kan ikke hindre han i å leve livet han vil uansett hva dere avtaler i dag.

Redd dette vil bli en usedvanlig stor byrde for deg.

Anonymkode: 9b697...ea7

Jeg også.. ts

Anonymkode: 403a0...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei. Anbefales absolutt ikke. En av dere KOMMER til å enten ønske å date eller tilfeldig møte en annen. Eller flere. Og dette kommer til å skape mye konflikter og gnisninger. Enten får det være slutt, eller ikke. Ikke samboer med en eks.

For barnas skyld, ikke gjør det. Det er grunner til at dere ikke er kjærester, ikke lat som om dere kan leke bestevenner under samme tak.

Det er bare fordi han fremdeles ønsker å bruke deg barnevakt og slippe 100% ansvar 50% av tiden. 

Dette blir bare urettferdig når han lever singlelivet ute og du må passe barna alene alltid. Du får ikke det samme, tro meg.

Anonymkode: eaa9b...f26

Dette. Det er derfor det i de aller fleste tilfeller er helt umulig at den ene parten skal få pule rundt når den andre ikke lenger orker samleie.

I det øyeblikket man kommer inn døra og lukter av en annen kvinne eller mann, med eller uten kjønnssykdom eller personens kjønnsekret i underbuksa, så starter det virkelige helvetet. 

Prøv å flytte fra hverandre så snart det er mulig.

Siden barna er så små, så vil de fort glemme at dere noen gang bodde sammen.

Anonymkode: 257fe...fbd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kom det veldig plutselig at han ville skilles? Min erfaring er at menn ikke går med mindre de har møtt noen andre.. Tipper han vil ut å se om gresset er grønnere på andre siden, men samtidig ha mulighet til å komme hjem igjen hvis han ombestemmer seg. 

Anonymkode: 5af9c...162

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ts her. Det er ikke så viktig dette med separasjon og skillsmisse. Samme hva det heter. Vi er klar over at at separasjonsperioden ikke gjelder før han flytter. Det er ikke det juridiske det står på, mer erfaringer om det kan fungere.

Og til det som sier at jeg skal vaske og han skal møte andre, er det som sagt akkurat det som er et kritiere at han ikke skal gjøre.

Lykke til. Dømt til å mislykkes. Svært dårlig løsning både for dere og for barna

Anonymkode: de501...0b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på situasjonen. Dere må vel uansett på familievernkontor og bli enige om noe etterhvert- de kan veilede. Om det er noe dere er uenige om osv. Og de hjelper med skriftlig avtale om samvær og sånt. Ha klar dato for når dere skal flytte fra hverandre og oppgjør m.m

Er dere gode på å kommunisere så kan det gå.

• Liker 1
Skrevet

I en liten overgangsfase, så ja. Men ellers vil jeg si nei. Du sier dere samarbeider godt nå. Det kan gå over. Dette blir for tøft for deg psykisk. 

Så kjør slilsmisse etter boka. Bedre for alle parter 

Anonymkode: 65a8b...35b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for råd! Det er jo dette jeg frykter. Jeg skal ha barna 70% og han 30% så er ikke snakk om at han skal bruke meg som barnevakt. Det er heller at han vil være involvert i barnas liv og jeg tror oppriktig at han vil oss vel. Men jeg tror han vil komme bli bitter av å ikke kunne møte andre. TS

Han kommer til å møte andre akuratt når det passer han. Den dagen han finner en annen så driter han totalt i denne avtalen han har snekret sammen for dere. Denne avtalen er 100% for at han skal kunne gå fra dame til dame. Du er veldig naiv nå.

Anonymkode: 3244e...910

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts her. Det er ikke så viktig dette med separasjon og skillsmisse. Samme hva det heter. Vi er klar over at at separasjonsperioden ikke gjelder før han flytter. Det er ikke det juridiske det står på, mer erfaringer om det kan fungere.

Og til det som sier at jeg skal vaske og han skal møte andre, er det som sagt akkurat det som er et kritiere at han ikke skal gjøre.

Han kommer til å date andre, og du kommer til å være hushjelpen hans...kanskje han da ombestemmer seg når han ser hvor snill du er....not!

Anonymkode: 80b9f...053

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Takk for råd! Det er jo dette jeg frykter. Jeg skal ha barna 70% og han 30% så er ikke snakk om at han skal bruke meg som barnevakt. Det er heller at han vil være involvert i barnas liv og jeg tror oppriktig at han vil oss vel. Men jeg tror han vil komme bli bitter av å ikke kunne møte andre. TS

Ha ivertfall en avtale på plass som at dere ikke kan date andre gjør han dette så flytter dere fra hverandre. Dette er noe du bør gjøre veldig klart for han. Dessuten så kan du jo også forespeile for han at dere fra nå av har 50/50. Altså at dere annenhver uke har hele ansvaret for ungene.  Om minsten er så liten som i nyfødt hadde jeg sagt at når han har pappaperm har han hele ansvaret. Dessuten kan han ta de andre ungene når det er hans uke. Middagslaging,oppvask,klesvask,husvask,foreldremøter ol er også hans oppgave. Hadde dere flyttet fra hverandre hadde han jo måtte gjøre dette selv uansett. Er du forresten helt siker på at han ikke allerede har møtt en annen ? 

• Liker 4
Skrevet

Ingen av delene kommer til å fungere. Det er bare en illusjon. 

Anonymkode: 89ba8...b64

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kom det veldig plutselig at han ville skilles? Min erfaring er at menn ikke går med mindre de har møtt noen andre.. Tipper han vil ut å se om gresset er grønnere på andre siden, men samtidig ha mulighet til å komme hjem igjen hvis han ombestemmer seg. 

Anonymkode: 5af9c...162

Dette er ganske typisk menn ja, hadde ikke blitt sjokert om han allerede har funnet en annen, men ikke helt hvordan det kommer til å funke..så derfor er det jo greit at dere bor sammen i tilfelle det beste er å bli i forholdet..menn er enkle å til tider dumme.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vil ikke ha han tilbake uansett, tilliten er ødelagt. Setter pris på dere som svarer seriøst og ikke bare kaster han under bussen. Jeg synes heller ikke jeg er naiv siden jeg stiller spørsmål til det. Han mener han vi klare å vente, jeg tror ikke det. Det kom ikke veldig brått på. Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han mener han vi klare å vente,

Det kom ikke veldig brått på. 

Det bør fortelle deg mye om hans intensjoner.

Anonymkode: 9b697...ea7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke jeg ønsker det pga mine følelser. Men han er ingen drittmann slik som det ser ut som du tenker han er. Han gjør like mye som meg med barna. TS

Da burde han hatt de 50/50. 

Anonymkode: bda3e...775

• Liker 4
Skrevet

Hei TS! 

Jeg og faren til min datter på 15 år har bodd sammen ett år etter vi gjorde det slutt. Det har gått helt fint, men vi er mennesker som er runde i kantene begge to. Det var jeg som gjorde det slutt. Han ønsker ikke å vite om jeg treffer andre. 
Vi snakket om det senest i dag at vi synes det går helt fint, og vil mye heller bo sammen enn fra hverandre. 

Anonymkode: a8b2c...8f4

• Liker 1
Skrevet

Da burde han hatt de 50/50. 

Anonymkode: bda3e...775

Nei. Det er ikke det beste for barna. 50/50 er ikke alltid riktig. Ts

Skrevet

Hei TS! 

Jeg og faren til min datter på 15 år har bodd sammen ett år etter vi gjorde det slutt. Det har gått helt fint, men vi er mennesker som er runde i kantene begge to. Det var jeg som gjorde det slutt. Han ønsker ikke å vite om jeg treffer andre. 
Vi snakket om det senest i dag at vi synes det går helt fint, og vil mye heller bo sammen enn fra hverandre. 

Anonymkode: a8b2c...8f4

Vil du fortelle litt hvordan dere har løst det? Vi er nok runde i kantene begge her også, men jeg sørger. Det gjør ikke han. Eller han sørger over tapet av familien, følelsene har han nok mistet for lenge siden. Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Hei TS! 

Bor i akkurat samme situasjon selv, og det går helt fint! Heldigvis er vi ikke gift og jeg eier huset vi bor i, takk og lov. Han eier bokstavelig talt bare senga😅

MEN:  FÅ EN AVTALE OM AT DERE IKKE SKAL DATE ANDRE!

Det tenkte jeg ikke på, og så klart fant han seg ei ny og det er ikke gøy! Han hadde tenkt å introdusere henne etter at HAN hadde møtt henne TRE ganger.. helt på tryne. 

Ikke at jeg er sjalu, men bare det at han leker barnløs spyr jeg av. Fy søren så jeg angrer... Heldigvis møtes de sjelden pga reisevei og hennes barn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei, jeg trenger råd... 

Mannen min ønsker å skilles, men pga at vi har ganske små barn vil ha at vi skal bo sammen en god stund. Ca 1,5 år pga praktiske årsaker. Om det ikke skal bli dst lå han være ute etter 6 mnd. Ønsker ikke å gå inn på årsak til dette, men det kan ikke endres.

Det er ikke krangling eller sure miner. Jeg er lei meg, men inneforstått med at han ikke har følelser for meg lengre. Innerst inne tenker jeg at det nok sikkert er riktig selv om det er vanskelig. Men jeg tror ikke jeg klarer å bo sammen så lenge selv om dey såklart ville gjort logistikk lettere og jeg ville fått mer avlastning. Minste er så liten at jeg kommer til å ha hn 100%.  

Noen som har noen råd eller erfaringer? Det er så viktig for meg at samarbeidet mellom oss er bra, ønsker ikke at barna skal tape mer enn nødvendig på skilsmissen. Jeg er derfor redd det etterhvert kan bli krangling eller bitterhet om vi bor under samme tak så lenge, bla. For at et kriterie for meg er evt at vi ikke kan møte andre denne perioden.

Ikke la deg manipulere. Si nei. Seperasjinen vil ikke starte før dere har to adresser.

Anonymkode: d22fe...7b1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
pippeli skrev (34 minutter siden):

Hei TS! 

Bor i akkurat samme situasjon selv, og det går helt fint! Heldigvis er vi ikke gift og jeg eier huset vi bor i, takk og lov. Han eier bokstavelig talt bare senga😅

MEN:  FÅ EN AVTALE OM AT DERE IKKE SKAL DATE ANDRE!

Det tenkte jeg ikke på, og så klart fant han seg ei ny og det er ikke gøy! Han hadde tenkt å introdusere henne etter at HAN hadde møtt henne TRE ganger.. helt på tryne. 

Ikke at jeg er sjalu, men bare det at han leker barnløs spyr jeg av. Fy søren så jeg angrer... Heldigvis møtes de sjelden pga reisevei og hennes barn. 

Få en avtale = Skriftlig. Signert og datert. Med tidsfrist for når dere skal fysisk flytte fra hverandre. 

Men selv dette er trolig ikke rettslig bindene.

Anonymkode: eaa9b...f26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...