AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Galskap å da la de ta så stort pant. Anonymkode: 2229a...4a9 Hva mener du er galskap med det? Anonymkode: 99aec...445
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, det er for jævlig for den vanlige forbruker, men inflasjonen affekterer ikke kun Norge, men hele verden. Det er en del konspirasjonsteorier om dette… tro hva du vil, men det er et faktum at de fleste "vanlige" (middelklassen) folk sliter nå. De som kommenterer her er gjerne 60+ så deres meninger er ofte irrelevante… Anonymkode: a0081...63c Konspirasjonsteorier? Hadde ostepoppen hatt litt mindre ego og en iq over 80, så hadde den siste prisøkningen ikke skjedd. Alle forstår jo at ting blir dyrere når drivstoff blir dyrere, verden er jo helt avhengig av olje og gass. Bombe Iran er idiotisk. Vi kan bare glede oss til vinteren, forresten, når det blir prisøkning på alt som er produsert rundt Middelhavet. Regner med at det meste av avlingene har gått dukken pga tørken. Anonymkode: 778fa...573 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Konspirasjonsteorier? Hadde ostepoppen hatt litt mindre ego og en iq over 80, så hadde den siste prisøkningen ikke skjedd. Alle forstår jo at ting blir dyrere når drivstoff blir dyrere, verden er jo helt avhengig av olje og gass. Bombe Iran er idiotisk. Vi kan bare glede oss til vinteren, forresten, når det blir prisøkning på alt som er produsert rundt Middelhavet. Regner med at det meste av avlingene har gått dukken pga tørken. Anonymkode: 778fa...573 ? Det er mye som kan googles (alt)… Anonymkode: a0081...63c
Portia Catonis Skrevet 7 timer siden #24 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sitter å føler vi har «dårlig råd» forbanna høye matpriser og alt er dyrt for tiden. Blir ikke mye sparing. Så sjekket jeg kartverket og så at mine kollegaer har 4-7 mill i boliglån og samme lønn som meg. Så tenkte jeg at jeg ikke har det så ille likevel. Med under 1 mill i lån og bolig verdt like mye som deres bolig. Og nei, jeg unner ingen å drukne i gjeld, men av og til er det godt å se at noen faktisk har det verre. Uten at det rammer de Anonymkode: bb1d4...2e8 Har du sjekket deg selv i Kartverket? Hvis huset ditt er verd like mye som kollegaenes, og du har lån på det, så står vel du også med 4-7 millioner i pant? Som påpekt tidligere i tråden, så vet du ikke hvor mye kollegaen har igjen å betale. Hvor komisk er det ikke om kollegaen har søkt opp TS i Kartverket og tenker akkurat det samme om henne?: «Jaja, alt har blitt dyrt, men jeg trøster meg med at TS har det verre!» 😄
Coachshinny Skrevet 7 timer siden #25 Skrevet 7 timer siden Doloressa skrev (8 timer siden): Kan ikke klage, sparer 70% av lønna mi Da er du flink, har lite låneopptak da, siden 70% kan spares, eller høy lønn?
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Skrevet 7 timer siden Nå må vi slutte å mase om denne dyrtiden! Fakta er jo at vi aldri har hatt det bedre her i landet. Fra å være et av de dyreste landene i verden så ligger vi nå langt ned på lista, med både Sverige og Danmark foran oss (her snakker vi om det å leve i landet, med alle kostnader, ikke bare det vi handler på matbutikker....). På grunn av subsidier og støtte så har vi kunstig lave drivstoffpriser (heldigvis slutt på dette fra 1. september), vi har billig strøm og vi bruker mye mindre på mat enn alle vi kan sammenligne oss med. Selv om enkelte sliter (og roper høyt om det) så er ikke totalsituasjonen i Norge noe ille i det hele tatt. Mange av de som sliter har også selv gjort dårlige valg og sliter med større lån enn de har råd til, eller betaler på "gammel moro" fra en tid der man trodde velstanden skulle vokse inn i himmelen uten at man måtte betale for det. JA, jeg anerkjenner at det er folk der ute som sliter med å få endene til å møtes og JA, jeg skjønner at det er vanskelig å skulle leve opp til hva "alle andre" får til, men det er lov til å se litt utenfor sin egen lille boks og se at vi nordmenn er faktisk jævlig privilegerte. Anonymkode: 7f4a8...1f6 1 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Skrevet 5 timer siden Herregud. Dere er heldige. Nå er alt så billig. For ikke super-lenge siden kunne du finne en enebolig til 1 mill rett utenfor Oslo. Nå koster de 10-15. Så heldig vi er! Og klart lønna har steget 10-dobbelt i same periode. Anonymkode: 1ade3...f69
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #28 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud. Dere er heldige. Nå er alt så billig. For ikke super-lenge siden kunne du finne en enebolig til 1 mill rett utenfor Oslo. Nå koster de 10-15. Så heldig vi er! Og klart lønna har steget 10-dobbelt i same periode. Anonymkode: 1ade3...f69 Kan du vise et eksempel på en bolig som for ikke super-lenge siden kostet 1 mill og som nå koster 10-15 mill? Anonymkode: b1a38...a8e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå