AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Sitter å føler vi har «dårlig råd» forbanna høye matpriser og alt er dyrt for tiden. Blir ikke mye sparing. Så sjekket jeg kartverket og så at mine kollegaer har 4-7 mill i boliglån og samme lønn som meg. Så tenkte jeg at jeg ikke har det så ille likevel. Med under 1 mill i lån og bolig verdt like mye som deres bolig. Og nei, jeg unner ingen å drukne i gjeld, men av og til er det godt å se at noen faktisk har det verre. Uten at det rammer de Anonymkode: bb1d4...2e8
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Dyrtiden er da over? Lenge siden jeg så uttrykket bli brukt i media nå. For en god tid siden vrimlet det av det. Anonymkode: 2229a...4a9 1 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Banken har pant på 4 - 7 millioner, det betyr ikke at de fortsatt har så stort lån. Anonymkode: b1a38...a8e 2 4
Hololo Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Er ikke noe dyrtid nå? Vi er den befolkning i Europa så ligger nesten helt sist i hvor mye vi bruker på mat i %, samtidig ligger vi helt i Europa toppen på netthandel. Men vi er et land med mye gjeld, som skyldes at store deler av befolkningen bruker mye penger på bolig, så der er vi gode. Men min generelle oppfatning er at det står greit til med Økonomien i Norge, men helt klart at folk har forskjellig økonomi. 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Banken har pant på 4 - 7 millioner, det betyr ikke at de fortsatt har så stort lån. Anonymkode: b1a38...a8e Står dato på det Anonymkode: bb1d4...2e8
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Sitter å føler vi har «dårlig råd» forbanna høye matpriser og alt er dyrt for tiden. Blir ikke mye sparing. Så sjekket jeg kartverket og så at mine kollegaer har 4-7 mill i boliglån og samme lønn som meg. Så tenkte jeg at jeg ikke har det så ille likevel. Med under 1 mill i lån og bolig verdt like mye som deres bolig. Og nei, jeg unner ingen å drukne i gjeld, men av og til er det godt å se at noen faktisk har det verre. Uten at det rammer de Anonymkode: bb1d4...2e8 Har du mulighet for å spare så har du jo ikke dårlig råd Anonymkode: eef2c...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Står dato på det Anonymkode: bb1d4...2e8 Det viser uansett hvor stort pantet er, ikke lånet. Anonymkode: b1a38...a8e 1 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Hva er greia med å sjekke opp kolleger på kartverket?? Hvor ofte har du selv tinglyst pantedokument etterhvert som du har betalt ned? Ett annet spørsmål er om du bør godte deg sånn over at kolleger har mer gjeld enn deg, samtidig som du ikke klarer spare. For det sier mye om ditt forbruk. Hvis andre med samme inntekt håndterer lån på 3-6 millioner mer enn deg, og du ikke klarer spare noe særlig, så har du mye mulig 20 000+ mer enn de å leve av i måneden, og velger bruke dette fremfor å spare. Det ville ikke jeg skrytt av. Anonymkode: 402fc...dd7 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har du mulighet for å spare så har du jo ikke dårlig råd Anonymkode: eef2c...8ca Er jo nettopp det jeg ikke har råd til Anonymkode: bb1d4...2e8
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva er greia med å sjekke opp kolleger på kartverket?? Hvor ofte har du selv tinglyst pantedokument etterhvert som du har betalt ned? Ett annet spørsmål er om du bør godte deg sånn over at kolleger har mer gjeld enn deg, samtidig som du ikke klarer spare. For det sier mye om ditt forbruk. Hvis andre med samme inntekt håndterer lån på 3-6 millioner mer enn deg, og du ikke klarer spare noe særlig, så har du mye mulig 20 000+ mer enn de å leve av i måneden, og velger bruke dette fremfor å spare. Det ville ikke jeg skrytt av. Anonymkode: 402fc...dd7 Skryte er ikke viktig for meg. Mannen min tjener bra, men deres men. Tjener K skje bedre? Annen nedbetalingstid. Ikke sikkert de sparer så mye de heller - aner ikke. Jeg setter av 500 bare mens mannen setter av mer Anonymkode: bb1d4...2e8
skeiv-ostepop Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter å føler vi har «dårlig råd» forbanna høye matpriser og alt er dyrt for tiden. Blir ikke mye sparing. Så sjekket jeg kartverket og så at mine kollegaer har 4-7 mill i boliglån og samme lønn som meg. Så tenkte jeg at jeg ikke har det så ille likevel. Med under 1 mill i lån og bolig verdt like mye som deres bolig. Og nei, jeg unner ingen å drukne i gjeld, men av og til er det godt å se at noen faktisk har det verre. Uten at det rammer de Anonymkode: bb1d4...2e8 Du vet jo ikke hvordan det står til økonomisk hos de. Du spekulerer, håper noen har det verre og skryter av egen situasjon på et anonymt forum. 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Panten sier ikke noe om hvor mye lån man har eller har hatt. Det eneste du kan vite sikkert er at de ikke har høyere lån enn det panten er. Bulder Bank har pant på 4 millioner i vår bolig. Vi har 500 000 i lån der nå, og har aldri hatt høyere lån der enn 1,2 millioner. Anonymkode: 01e93...d37 4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Panten sier ikke noe om hvor mye lån man har eller har hatt. Det eneste du kan vite sikkert er at de ikke har høyere lån enn det panten er. Bulder Bank har pant på 4 millioner i vår bolig. Vi har 500 000 i lån der nå, og har aldri hatt høyere lån der enn 1,2 millioner. Anonymkode: 01e93...d37 Galskap å da la de ta så stort pant. Anonymkode: 2229a...4a9
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Panten sier ikke noe om hvor mye lån man har eller har hatt. Det eneste du kan vite sikkert er at de ikke har høyere lån enn det panten er. Bulder Bank har pant på 4 millioner i vår bolig. Vi har 500 000 i lån der nå, og har aldri hatt høyere lån der enn 1,2 millioner. Anonymkode: 01e93...d37 Samme her, banken har pant lik kjøpesummen for leiligheten. Belåningsgraden var ca 35%, nå er den 29%. Anonymkode: 13f07...d6b
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Banken har 7mill i pant hos oss (dato 28.juli). Det er fordi vi overtok nytt hus før de vi hadde solgt til overtok vårt, og det var behov for mellomfinansiering osv. Vi overleverte vårt gamle hus på fredag. Nå har vi 2,8 i lån. Panten på dagens hus står og vil fremdeles stå til 7mill. Det vil jo si at vi ikke trenger å betale tinglysingsgebyr om vi skal låne opp igjen til 7 mill en gang😊 Anonymkode: b8f8b...ca3 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden Mange nordmenn arver og har så mye penger at det vet ikke hvor de skal gjøre av dem. Anonymkode: 9b2cb...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sitter å føler vi har «dårlig råd» forbanna høye matpriser og alt er dyrt for tiden. Blir ikke mye sparing. Så sjekket jeg kartverket og så at mine kollegaer har 4-7 mill i boliglån og samme lønn som meg. Så tenkte jeg at jeg ikke har det så ille likevel. Med under 1 mill i lån og bolig verdt like mye som deres bolig. Og nei, jeg unner ingen å drukne i gjeld, men av og til er det godt å se at noen faktisk har det verre. Uten at det rammer de Anonymkode: bb1d4...2e8 Det mest nyttige du får ut av kartverket er folks fødselsdatoer, og spesielle forhold som er tinglyst. Fiskerettigheter, bruksrett, kjøp og salg av tomteareal. Panten i huset sier ingenting om lånebeløpet, renter og hva som er inkludert i lånet. Det sier heller ingenting om hva folk har pusset opp for siden boligen ble kjøpt. Så det sier lite om reell verdi. Anonymkode: 8532d...86d 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden Doloressa skrev (6 timer siden): Kan ikke klage, sparer 70% av lønna mi Jeg sparer 40% av trygda. Anonymkode: 7380a...dc1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sitter å føler vi har «dårlig råd» forbanna høye matpriser og alt er dyrt for tiden. Blir ikke mye sparing. Anonymkode: bb1d4...2e8 Ja, det er for jævlig for den vanlige forbruker, men inflasjonen affekterer ikke kun Norge, men hele verden. Det er en del konspirasjonsteorier om dette… tro hva du vil, men det er et faktum at de fleste "vanlige" (middelklassen) folk sliter nå. De som kommenterer her er gjerne 60+ så deres meninger er ofte irrelevante… Anonymkode: a0081...63c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå