AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #61 Skrevet 9. februar 2011 Men at noen uoppfordret skulle ha tatt kontakt og gjort oppmerksom på at man har krav på mer? Nope. Det skjer ikke. Uoppfordret? Hun sier bare at hun fikk et brev. Kan ha vært et brev hun fikk fordi hun hadde en dialog og det hadde vært korrespondanse i forkant?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2011 #62 Skrevet 9. februar 2011 Dette må være et tulleinnlegg. Før det første får man ikke brev med oppfordring om å søke høyere bidrag fra hverken NAV eller bidragsfogden. For det andre er det ingen mann som "ikke tjener særlig mye" som betaler 4.600,- i bidrag. Slett ikke et tulleinnlegg. Min mann tjener ca 400.000 noe som ikke er særlig mye i dag. Når vi har fire barn i hus som skal forsørges og jeg også tjener ca det samme som han så har vi det vel som folk flest, greit nok. For all del, vi klarer oss. Vi har de samme utgifter som folk flest, barnetilsyn x 3, husleie, lån, bidrag etc. At bidragsfogden har konkludert med 4600 i bidrag for han har vi tatt for god fisk. Jo eldre barna blir jo mer skal det betales i bidrag. Så for noen år siden fikk jeg et brev ang dette og ble oppfordret "vi ser at du kan ha krav på forhøyet bidrag..bla-bla" Men som sagt så har jeg ikke søk om mer i bidrag.
pøbelsara Skrevet 9. februar 2011 #63 Skrevet 9. februar 2011 Kan hende han har flere barn? Kan hende hun har fått brev med informasjon om hvordan hun skulle gå frem om hun ville søke om endring? 1) Det kan godt hende. Poenget mitt er at man ikke må betale nesten 5.000,- i bidrag før men tjener endel penger. 2) Innleggssforfatteren skrev at hun hadde fått brev med oppfordring om å søke hoyere bidrag. Det foregår ikke på den måten.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2011 #64 Skrevet 9. februar 2011 2) Innleggssforfatteren skrev at hun hadde fått brev med oppfordring om å søke hoyere bidrag. Det foregår ikke på den måten. For all del, la meg gjenta meg selv enda en gang.. Jeg og min eks ble enige om å ta bidraget via bidagsfogden da hun var to. Men siden han aldri har betalt inn bidrag så har jeg aldri hatt mer kontakt med bidragsfogden, dvs på 13 år. Siden har det kommet endringer til i systemet ang hvor mye barn koster alt etter hvor gammel de er. Jeg fikk et brev der jeg ble opplyst at jeg kunne søke om forhøyet bidrag på bakgrunn av dette. Synes du virkelig det er rart at de som jobber med dette ikke stusser over at jeg mottar like lite for en 15 åring som det jeg gjorde for en to åring?
pøbelsara Skrevet 9. februar 2011 #65 Skrevet 9. februar 2011 For all del, la meg gjenta meg selv enda en gang.. Jeg og min eks ble enige om å ta bidraget via bidagsfogden da hun var to. Men siden han aldri har betalt inn bidrag så har jeg aldri hatt mer kontakt med bidragsfogden, dvs på 13 år. Siden har det kommet endringer til i systemet ang hvor mye barn koster alt etter hvor gammel de er. Jeg fikk et brev der jeg ble opplyst at jeg kunne søke om forhøyet bidrag på bakgrunn av dette. Synes du virkelig det er rart at de som jobber med dette ikke stusser over at jeg mottar like lite for en 15 åring som det jeg gjorde for en to åring? Jeg mottat bidrag selv i 14 år - det var derfor jeg stusser over historien din. På tross av at eks-mannen min gikk opp ca. 200% i inntekt fra da bidraget ble fastsatt første gang, fikk jeg aldri noen henvendelse fra bidragsfogden.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2011 #66 Skrevet 9. februar 2011 Jeg mottat bidrag selv i 14 år - det var derfor jeg stusser over historien din. På tross av at eks-mannen min gikk opp ca. 200% i inntekt fra da bidraget ble fastsatt første gang, fikk jeg aldri noen henvendelse fra bidragsfogden. Det handler ikke om at inntekten er blitt større, men at bidraget ikke er blitt regulert i forhold til alder. Dette skjer muligens automatisk om en mottar bidrag men tydeligvis ikke når en mottar bidragsforskudd.
Lizzee Skrevet 9. februar 2011 #67 Skrevet 9. februar 2011 Det er litt forskjell på NAV kontorene rundt omkring. (eller trygdekontoret som det vel het den gang?) Jeg flyttet til et lite sted og da ringte en kjempesøt dame meg og ønsket meg velkommen og tilrettela alt for meg som da var en alenemor med små barn. Hun hadde fått tilsendt papirene fra NAV-kontoret på mitt tidligere bosted. Innimellom finnes det faktisk noen som bryr seg!
Gjest er Skrevet 9. februar 2011 #68 Skrevet 9. februar 2011 Jeg får 690 kroner for 2 barn per måned fordi far har vondt i viljen og ikke vil jobbe. Det dekker selvfølgelig alt de trenger og enda kan jeg sette penger i banken : ironisk : hadde vel heller ikke jobbet hvis jeg ikke fikk disponere pengene selv, fornuftig ex du har! seriøst;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå