AnonymBruker Skrevet 10. august #81 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk. Dette var gode råd. Anonymkode: 21b0f...428 Også kan du passe på når hun kommer sist. At du møter henne i døra, og be henne gå ut å flytte bilen, med en gang Anonymkode: d1afb...d9f 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #82 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er nok avstanden fram til husveggen hun er usikker på, og du har fått mange bra tips til hvordan løse det. Etter som jeg har skjønt så må dere HELT fram for at én bil skal komme seg ut/inn. Og ikke vær belærende eller bekymret for at det har noe med deg å gjøre! Anonymkode: b8483...b43 Nei, det er ikke helt i skala dette. Det holder å være 1 meter fra veggen. Den er litt mer vifteformet, så derfor får vi 3 biler inn. Men da står de tett som i et parkeringshus. Men ja, hun er livredd for å skrape opp bilen og veggen. For ordens skyld så er jeg ingen bilentusiast som går i fistel over riper i bilen. Slikt har man løsning på. Karosseriverksted f. Eks. Anonymkode: 21b0f...428 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #83 Skrevet 10. august Jeg rygger inn i garasjen med en caddy. Det er litt trangt pga andre ting jeg har der inne. De første gangene måtte jeg rygge litt lenger bak for å få ned porten. Så min løsning ble å sikte meg inn på hva jeg må se gjennom vinduet i døra for å vite at jeg er langt nok inne. Kunne dere satt en blomsterkrukke eller noe på hennes side,slik at hun vet hun har kjørt passe langt frem? Anonymkode: 4cec2...3f2 3
FionaLi Skrevet 11. august #84 Skrevet 11. august Går det an å fjerne litt av en hekk eller noe, slik at det er lettere å kjøre inn?
AnonymBruker Skrevet 11. august #85 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kommunikasjon Anonymkode: 0c017...8f1 Høres ikke akkurat ut som hun er so mottakelig for kommunikasjon 😅 Anonymkode: 109b3...5b9
AnonymBruker Skrevet 13. august #86 Skrevet 13. august Slipp luften ut av dekkene hennes hver gang hun gjør det. Da slutter hun fort. Anonymkode: 660fb...671
daemi Skrevet 14. august #87 Skrevet 14. august Tråden er ryddet for tulleinnlegg, brukerdebatt og nedsettende innhold, samt svar til dette. daemi, mod.
CaptainClueless Skrevet 14. august #88 Skrevet 14. august Respekterer hun deg og dine meninger i andre sammenhenger? 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #89 Skrevet 14. august Har du spurt hva hun trenger for at hun skal kjøre litt lenger frem slik at du kommer deg inn/ut med din bil? Hva kan hjelpe slik at det blir enkelt? Basert på prinsippet om å hjelpe den andre til å hjelpe seg selv. Enten hjelper det, hun tar det den gale veien, eller du får høre en sannhet hun har holdt på lenge Alternativt: Er det vegg ved siden av der hun parkerer? sett opp en krukke med en fin blomst spraymal et hjerte på veggen. Når hun har kjørt frem slik at hun kan se blomsten/❤️ ved siden av seg, er hun passe langt fremme. Gjør det til en fin gest og sjarmer henne. Fine gester avler fine gester. Anonymkode: 1d284...623 2 1
Maleficenta Skrevet 14. august #90 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2026 den 20.09): Så da lurer jeg på hvordan jeg kan få henne til å slutte med det. Altså. Hun parkerer slik at jeg ikke kommer ut med min bil. Kommer hun hjem før meg, kommer ikke jeg meg inn. Da må jeg be henne om å kjøre 2 m lenger frem. Kommer hun etter meg, må jeg be henne om å flytte bilen sin, om jeg skal ut med min. Hun skjønner ikke problemet. Seriøst. Hun mener at det er uproblematisk, og at det ikke noe problem å bare flytte bilen når det trengs. Men om hun kjører bilen 2 meter lenger frem, så kommer begge seg ut og inn uten problemer. Hvordan kan jeg få henne til å forstå dette? Etter 3 år med 2 biler i hus, holder jeg på å bli gal... Anonymkode: 21b0f...428 Kan du aldri ta hennes bil eller hun din?
AnonymBruker Skrevet 14. august #91 Skrevet 14. august Takk for alle som svarer, men nå har det på sett og vis ordnet seg, for en stund. Hun kjører helt frem til veggen, og kommenterer ikke noe. Det gjør heller ikke jeg. Selvfølgelig kan jeg ta hennes bil. Men det handler mer om å bli tatt hensyn til. Det er derfor det plager meg. Anonymkode: 21b0f...428 4
forkjølajente Skrevet 14. august #92 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for alle som svarer, men nå har det på sett og vis ordnet seg, for en stund. Hun kjører helt frem til veggen, og kommenterer ikke noe. Det gjør heller ikke jeg. Selvfølgelig kan jeg ta hennes bil. Men det handler mer om å bli tatt hensyn til. Det er derfor det plager meg. Anonymkode: 21b0f...428 Tipper hun har lest her inne, og kjent seg igjen 🫢 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #93 Skrevet 15. august forkjølajente skrev (7 timer siden): Tipper hun har lest her inne, og kjent seg igjen 🫢 Oi. Det hadde vært sprøtt. Men det ville vært en fin løsning. Anonymkode: 21b0f...428 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #94 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Oi. Det hadde vært sprøtt. Men det ville vært en fin løsning. Anonymkode: 21b0f...428 Ja, ihvertfall mht hvordan ts har kommunisert at han ikke ønsker å utsette henne for kjipe ting (som passiv/aggressiv oppførsel eller kjeft) for å få viljen sin. En bedre mann enn meg. Anonymkode: cede4...9e7
AnonymBruker Skrevet 15. august #95 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, ihvertfall mht hvordan ts har kommunisert at han ikke ønsker å utsette henne for kjipe ting (som passiv/aggressiv oppførsel eller kjeft) for å få viljen sin. En bedre mann enn meg. Anonymkode: cede4...9e7 Takk. Det er ts du svarer. Så takk for det. Forslag om å å slippe ut luften fra dekkene, eller andre barnslige ting velger jeg å ignorere. Eller de som leser mellom linjene og mener det er min egen skyld at hun gjør det. Ts. Anonymkode: 21b0f...428
AnonymBruker Skrevet 15. august #96 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2026 den 20.09): Så da lurer jeg på hvordan jeg kan få henne til å slutte med det. Altså. Hun parkerer slik at jeg ikke kommer ut med min bil. Kommer hun hjem før meg, kommer ikke jeg meg inn. Da må jeg be henne om å kjøre 2 m lenger frem. Kommer hun etter meg, må jeg be henne om å flytte bilen sin, om jeg skal ut med min. Hun skjønner ikke problemet. Seriøst. Hun mener at det er uproblematisk, og at det ikke noe problem å bare flytte bilen når det trengs. Men om hun kjører bilen 2 meter lenger frem, så kommer begge seg ut og inn uten problemer. Hvordan kan jeg få henne til å forstå dette? Etter 3 år med 2 biler i hus, holder jeg på å bli gal... Anonymkode: 21b0f...428 Høres passiv aggressivt ut fra hennes side. Anonymkode: 86774...d50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå