Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så da lurer jeg på hvordan jeg kan få henne til å slutte med det. 

Altså. Hun parkerer slik at jeg ikke kommer ut med min bil. Kommer hun hjem før meg, kommer ikke jeg meg inn. Da må jeg be henne om å kjøre 2 m lenger frem. Kommer hun etter meg, må jeg be henne om å flytte bilen sin, om jeg skal ut med min. Hun skjønner ikke problemet. Seriøst. Hun mener at det er uproblematisk, og at det ikke noe problem å bare flytte bilen når det trengs. Men om hun kjører bilen 2 meter lenger frem, så kommer begge seg ut og inn uten problemer. 

Hvordan kan jeg få henne til å forstå dette? Etter 3 år med 2 biler i hus, holder jeg på å bli gal... 

Anonymkode: 21b0f...428

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon 

Anonymkode: 0c017...8f1

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis du har sagt det slik til henne, og hun fortsatt mener det ikke er et problem så ligger det helt og holdent på henne. Da hadde jeg på alvor funnet noe som var viktig for henne, og tullet med det systemet. Ikke for hevn, men for et fint utgangspunkt der man kan snakke om hva som er viktig for henne og hva som er viktig for deg. Bare fordi det ikke er viktig for henne, betyr ikke det at hun kan drite i det. Du vil også bli hørt.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du begynner å parkere henne inne, og må på 30minutters dobesøk når hun skal ha ut bilen sin så hun må flytte på din. Så glir vel etter hvert betydningen inn av å stå i veien for hverandres bil.

Anonymkode: ed451...e6c

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Merk opp plassene det skal parkeres på med tykke linjer, eller heng en ball fra et snøre så skal hun kjøre til hun treffer den. 

Anonymkode: fbec7...157

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Si de tingene til henne og ikke skrive her.

Anonymkode: 03b45...a1e

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke går inn, foreslår jeg å selge bilen hennes, eller ta ut skilsmisse! 
Evt kjøpe en knøttliten en til henne, kanskje hun greier det da? 

Eller merk opp plass til henne og innfør sexnekt om hun ikke greier parkere innenfor markeringen. 

Anonymkode: ddfb6...df4

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres litt lite smart ut.

Anonymkode: 98c34...96a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si de tingene til henne og ikke skrive her.

Anonymkode: 03b45...a1e

Vel, jeg har bedt henne om dette ørten ganger. Senest i går. Nå kom hun hjem, og jeg kommer ikke ut uten at hun må flytte bilen. Tro meg jeg har sagt før. Jevnlig i 3 år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan kan jeg få henne til å forstå dette? Etter 3 år med 2 biler i hus, holder jeg på å bli gal... 

Du gjør det akkurat like upraktisk for henne i en periode. Hun lærer hvis det går utover henne selv.

Anonymkode: b1386...adb

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå ut hver gang. Begynn å trene feks..sånn at hun må flytte bilen.

Eller. Parker bilene slik du vil hvis du får kloa i nøkkelen. 

Anonymkode: 17401...87d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det ikke går inn, foreslår jeg å selge bilen hennes, eller ta ut skilsmisse! 
Evt kjøpe en knøttliten en til henne, kanskje hun greier det da? 

Eller merk opp plass til henne og innfør sexnekt om hun ikke greier parkere innenfor markeringen. 

Anonymkode: ddfb6...df4

Har tenkt tanken om å lage striper. Men det ser rimelig tåpelig ut med hvite striper på belegningsstein, på en 35 kvm stor flekk. Men takk for tips. 

Skrevet

Si fra med STORE bokstaver! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gå ut hver gang. Begynn å trene feks..sånn at hun må flytte bilen.

Eller. Parker bilene slik du vil hvis du får kloa i nøkkelen. 

Anonymkode: 17401...87d

I vår parkerte jeg 3 biler på tunet. Alle kom seg ut/inn. Tok henne med og viste at det var mulig. Det gikk 2 måneder så var ballet igang.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du gjør det akkurat like upraktisk for henne i en periode. Hun lærer hvis det går utover henne selv.

Ja, det har jeg vurdert. Men det er så j** passivt aggressivt at jeg orker ikke å være en sånn fyr. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

....Og hvordan er evnen hennes til å se sammenhenger ellers i livet? 

Anonymkode: f9379...65d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det har jeg vurdert. Men det er så j** passivt aggressivt at jeg orker ikke å være en sånn fyr. 

Da må du bare leve med det.

AnonymBruker
Skrevet
Labbefrøken skrev (11 minutter siden):

Hvis du har sagt det slik til henne, og hun fortsatt mener det ikke er et problem så ligger det helt og holdent på henne. Da hadde jeg på alvor funnet noe som var viktig for henne, og tullet med det systemet. Ikke for hevn, men for et fint utgangspunkt der man kan snakke om hva som er viktig for henne og hva som er viktig for deg. Bare fordi det ikke er viktig for henne, betyr ikke det at hun kan drite i det. Du vil også bli hørt.

Ja. Takk for innspill. 

Jeg begynner å tro at det stikker dypere. At hun gir blaffen, og det går liksom utover hva jeg tenker om meg selv. Gir hun så blaffen i meg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du bare leve med det.

Njæ... Jeg liker å tro at passiv aggressiv adferd kan unngås. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

....Og hvordan er evnen hennes til å se sammenhenger ellers i livet? 

Anonymkode: f9379...65d

Litt dårlig faktisk. Kan det ha en sammenheng? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...