AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:32 #21 Skrevet mandag kl. 18:32 Kan du ikke bare ta hennes bil når du skal ut på noe da, siden du er innparkert? Anonymkode: 11ff5...46c 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:34 #22 Skrevet mandag kl. 18:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare ta hennes bil når du skal ut på noe da, siden du er innparkert? Anonymkode: 11ff5...46c Det gjør jeg innimellom. Men det er ikke alltid løsningen. Anonymkode: 21b0f...428
Labbefrøken Skrevet mandag kl. 18:39 #23 Skrevet mandag kl. 18:39 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja. Takk for innspill. Jeg begynner å tro at det stikker dypere. At hun gir blaffen, og det går liksom utover hva jeg tenker om meg selv. Gir hun så blaffen i meg? Anonymkode: 21b0f...428 Den fella må du ikke gå i. Typisk å tenke at det er noe galt eller uverdig med oss når andre oppfører seg dårlig, men sånn er det ikke. Kanskje er hun ikke så glad i deg som hun burde være, men med mindre dette merkes på mange andre områder også, heller jeg mer til at hun er litt dustete/lat når det kommer til denne ene situasjonen. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:43 #24 Skrevet mandag kl. 18:43 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har tenkt tanken om å lage striper. Men det ser rimelig tåpelig ut med hvite striper på belegningsstein, på en 35 kvm stor flekk. Men takk for tips. Anonymkode: 21b0f...428 kanskje det finnes noe andre løsninger, type kritt eller noe som løsner seg opp i regnet. Anonymkode: c5728...996
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:49 #25 Skrevet mandag kl. 18:49 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): kanskje det finnes noe andre løsninger, type kritt eller noe som løsner seg opp i regnet. Anonymkode: c5728...996 En slags form for tape, kanskje. Anonymkode: 03b45...a1e
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:50 #26 Skrevet mandag kl. 18:50 Labbefrøken skrev (10 minutter siden): Den fella må du ikke gå i. Typisk å tenke at det er noe galt eller uverdig med oss når andre oppfører seg dårlig, men sånn er det ikke. Kanskje er hun ikke så glad i deg som hun burde være, men med mindre dette merkes på mange andre områder også, heller jeg mer til at hun er litt dustete/lat når det kommer til denne ene situasjonen. Sikkert bare fordi mange damer ikke gidder å øve eller bli bedre på parkering. Spesielt mange damer parkerer alltid med nesa inn, feks. Jeg er dame. Jeg er jævelig god på parkering. Jeg nektet å bli en "av de". Anonymkode: 03b45...a1e 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:51 #27 Skrevet mandag kl. 18:51 Innse at hun ikke er koneemne og bli skilt. Anonymkode: cc8cf...b1b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:52 #28 Skrevet mandag kl. 18:52 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har tenkt tanken om å lage striper. Men det ser rimelig tåpelig ut med hvite striper på belegningsstein, på en 35 kvm stor flekk. Men takk for tips. Anonymkode: 21b0f...428 Hvis hun er opptatt av det estetiske, så er jo det en god løsning. Tegn opp med gatekritt når det er meldt pent vær noen dager, det regner bort etterhvert. Håp hun synes det er stygt, si at du blir nødt til å male permanente striper om hun ikke forholder seg til stripene du nå har tegnet opp når de forsvinner. Du kan også legge plankebiter som anvisning, og en som merke for forhjulet hennes. Du kan også prøve barneoppdragelse. Hver gang hun lar være, må hun gå ut og korrigere helt til hun gjør det riktig med rn gang. Da blir det prakk for henne, ikke deg, da endrer hun kanskje raskere. Anonymkode: 6de92...adc 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:54 #29 Skrevet mandag kl. 18:54 Hva med at dere bytter plass, slik at du ikke alltid står på samme sted? Anonymkode: 03b45...a1e 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:57 #30 Skrevet mandag kl. 18:57 Høres ut som du rett og slett har giftet deg med en egoistisk person som setter seg selv først, og det er trist. Det eneste som fungerer på sånne personer er å gjøre det like upraktisk for henne sånn at hun innser at en fast løsning må på plass, men sånn skal det jo ikke være i et samliv. Anonymkode: ba8d5...900 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:09 #31 Skrevet mandag kl. 19:09 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har tenkt tanken om å lage striper. Men det ser rimelig tåpelig ut med hvite striper på belegningsstein, på en 35 kvm stor flekk. Men takk for tips. Anonymkode: 21b0f...428 Prøv med teip først da. Og si at sånn blir det hvis hun ikke fikser det. Anonymkode: fbec7...157
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:14 #32 Skrevet mandag kl. 19:14 Takk for innspill alle. Hun har Elbil, jeg har gammel Volvo fra 90 tallet så de må faktisk stå slik de står pga ladingen. Striper er ikke hele løsningen, fordi hun står for langt bak. Hun må kjøre lenger frem. Jeg har forklart dette mange ganger. Jeg tok det opp nå. Hun begynte å forklare at hun lot være å kjøre helt frem fordi hun skulle ut før meg i morgen. Lang historie kort, nå er hun sur fordi jeg ikke ville høre den forklaringen. Anonymkode: 21b0f...428 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:23 #33 Skrevet mandag kl. 19:23 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du kan også prøve barneoppdragelse. Hver gang hun lar være, må hun gå ut og korrigere helt til hun gjør det riktig med rn gang. Da blir det prakk for henne, ikke deg, da endrer hun kanskje raskere. Anonymkode: 6de92...adc Vel. Da jeg I dag tok det opp begynte hun først å forklare hvorfor hun akkurat i dag og parkerte som hun gjorde. Jeg holdt på mitt, og hun gikk i forsvar. Så ble hun steik forbanna for at jeg har tatt det opp enda en gang. Hun mener at jeg pirker og at hun derfor gjør feil. Hun er ifølge seg selv nervøs for å parkere feil,hver dag. Jeg spurte om hun ikke så selv at hun stod i veien. Men hun gjør ikke det. Mente at jeg har unormalt god romfølelse, og derfor ser slikt bedre. Jeg bør derfor akseptere at det blir som det blir. Mulig jeg bare må begynne å ta den bilen som står fremst. Så får hun leve med å kjøre sleten Volvo, som er 1 meter lengre en hennes. Anonymkode: 21b0f...428 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:26 #34 Skrevet mandag kl. 19:26 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Litt dårlig faktisk. Kan det ha en sammenheng? Anonymkode: 21b0f...428 I fare for at du troller, så ja. "En tradisjonell IQ-test måler i svært stor grad evnen til å se sammenhenger, mønstre og logiske strukturer. Denne spesifikke delen av intelligensen kalles ofte for flytende intelligens, og det er denne egenskapen som gjør deg i stand til å løse helt nye problemer uten tidligere opplæring. " Kanskje ikke den raskeste traktoren på jordet.....? 😄 Anonymkode: f9379...65d 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:28 #35 Skrevet mandag kl. 19:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så da lurer jeg på hvordan jeg kan få henne til å slutte med det. Altså. Hun parkerer slik at jeg ikke kommer ut med min bil. Kommer hun hjem før meg, kommer ikke jeg meg inn. Da må jeg be henne om å kjøre 2 m lenger frem. Kommer hun etter meg, må jeg be henne om å flytte bilen sin, om jeg skal ut med min. Hun skjønner ikke problemet. Seriøst. Hun mener at det er uproblematisk, og at det ikke noe problem å bare flytte bilen når det trengs. Men om hun kjører bilen 2 meter lenger frem, så kommer begge seg ut og inn uten problemer. Hvordan kan jeg få henne til å forstå dette? Etter 3 år med 2 biler i hus, holder jeg på å bli gal... Anonymkode: 21b0f...428 Kjøp sykkelflagg på stang på biltema, sett flagget der du vil fronten skal stå. Nå har hun noe konkret å forholde seg til. Anonymkode: 41388...2f2 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:30 #36 Skrevet mandag kl. 19:30 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Litt dårlig faktisk. Kan det ha en sammenheng? Anonymkode: 21b0f...428 Be henne ta en IQ-test. Dama har ikke kverulert på noe som helst bortsett fra matlaging siden. Anonymkode: 47862...13c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:31 #37 Skrevet mandag kl. 19:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I fare for at du troller, så ja. "En tradisjonell IQ-test måler i svært stor grad evnen til å se sammenhenger, mønstre og logiske strukturer. Denne spesifikke delen av intelligensen kalles ofte for flytende intelligens, og det er denne egenskapen som gjør deg i stand til å løse helt nye problemer uten tidligere opplæring. " Kanskje ikke den raskeste traktoren på jordet.....? 😄 Anonymkode: f9379...65d Tja. Hun er ikke unormalt lite smart. Hun har høyskoleutdanning og er leder på jobb. Men hun sliter med noen sosiale koder. Men vi er grunnleggende forskjellige på en del ting. Jeg har dysleksi, og lærer godt igjennom observasjoner og lytting. Hun er bein 6'er elev i norsk og lærer best igjennom å lese. Anonymkode: 21b0f...428
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:34 #38 Skrevet mandag kl. 19:34 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vel. Da jeg I dag tok det opp begynte hun først å forklare hvorfor hun akkurat i dag og parkerte som hun gjorde. Jeg holdt på mitt, og hun gikk i forsvar. Så ble hun steik forbanna for at jeg har tatt det opp enda en gang. Hun mener at jeg pirker og at hun derfor gjør feil. Hun er ifølge seg selv nervøs for å parkere feil,hver dag. Jeg spurte om hun ikke så selv at hun stod i veien. Men hun gjør ikke det. Mente at jeg har unormalt god romfølelse, og derfor ser slikt bedre. Jeg bør derfor akseptere at det blir som det blir. Mulig jeg bare må begynne å ta den bilen som står fremst. Så får hun leve med å kjøre sleten Volvo, som er 1 meter lengre en hennes. Anonymkode: 21b0f...428 vet ikke om det er et bra tips og sikkert ikke estetisk pent, men foreldrene mine har en sånn skummadrass eller noe i garasjen, det er så vidt plass til 2 biler i den, men hvis man kjører langt nok frem så kjører man på madrassen og ikke i betong-vegg i det minste. eventuelt kan hun legge bilnøklene ved inngangspartiet slik at det er enkelt for deg ta bilnøkkelen og korrigere bilen. Anonymkode: c5728...996
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:35 #39 Skrevet mandag kl. 19:35 Ja, løsningen er at du alltid tar den ytterste. Så får hun ‘slite’ med Volvoen. Om hun ikke vil det, så må hun parkere på en annen måte Anonymkode: 11ff5...46c 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:35 #40 Skrevet mandag kl. 19:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Be henne ta en IQ-test. Dama har ikke kverulert på noe som helst bortsett fra matlaging siden. Anonymkode: 47862...13c Huff. Det høres hardt ut. Be noen om å ta IQ - test. Det tror jeg at jeg ikke vil. Det føles så nedrig ut. Anonymkode: 21b0f...428 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå