Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om de ikke har bøtta på do antar jeg at de skyller slikt ned i do, så da gjør jeg og det.

Anonymkode: 6242c...f89

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos foreldrene mine pakkar eg det inn og puttar det godt nedi bosset på kjøkkenet. Hos andre pakkar eg det inn og gøymer et det i jakkelommen eller veska, viss eg ikkje klarer å lure meg til å kaste det på kjøkkenet.

Anonymkode: 14170...99e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tamponger spyler jeg ned i do, om det ikke finnes søppelbøtte. Det er så sjelden, at det går helt fint. Da jeg var yngre og ikke visste at man ikke burde gjøre det, gjorde jeg det hver gang, i mange år. Fikk aldri tett do, så én tampong en sjelden gang går nok helt fint. 

Anonymkode: 734d0...44a

Dårleg ide. Det er ikkje berre doen du risikerer å tette, tampongar kan stoppe det til lenger nedi systemet.

Anonymkode: 14170...99e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om de ikke har bøtta på do antar jeg at de skyller slikt ned i do, så da gjør jeg og det.

Anonymkode: 6242c...f89

Men herre min det er jo folk i 60åra da har dem jo ikke hatt mensen på mange år 

Anonymkode: 038c9...5b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kaster alltid tampongene i en svart hundepose. Både hjemme, på jobb og andre steder. Dette er helt uproblematisk. Hvis det ikke er søppelbøtte på badet tar du posen som er mindre enn en fyrstikkeske i lomma/hånda og kaster i restavfallet på kjøkkenet. Hvor mange timer skal du være der? Med god hygiene kan tampongen sitte inne i 8 timer.  

Anonymkode: 363d0...402

Er du en voksen kvinne som tror størrelsen på blødning og hvor lenge en tampong kan sitte inne har noe som helst med hygiene å gjøre? Dette med at mange med små blødninger tror alle andre har like små blødninger, har jeg sett her et utall ganger. Men den med hygiene var ny. 

Anonymkode: d958f...0a0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (5 timer siden):

Nå bare tenker jeg høyt, men hva med å kjøpe en liten rull med bleieposer og ha i vesken. Putt tampong/bind i den, knyt og legg i søppel på kjøkken. Evt i vesken hvis du ikke har lyst til å kaste i vertens søppelkasse. 

Dette er et godt forslag! Bleieposene er bedre enn hundeposer, fordi det kommer ikke lukt igjennom dem. Jeg bruker de hjemme, under mensen eller hvis jeg trenger å bruke våtservietter. Har alltid en rull i veska, med våtservietter og tamponger. 

Anonymkode: 516bf...c0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakker inn i papir før jeg putter i en søppelpose som jeg legger i lomma eller veska til jeg kommer hjem.

Anonymkode: 31844...b6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du en voksen kvinne som tror størrelsen på blødning og hvor lenge en tampong kan sitte inne har noe som helst med hygiene å gjøre? Dette med at mange med små blødninger tror alle andre har like små blødninger, har jeg sett her et utall ganger. Men den med hygiene var ny. 

Ærlig talt, det er på ingen måte det jeg sa, og det vet du godt. Du trenger ikke gjøre deg unødvendig dum i svaret.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ærlig talt, det er på ingen måte det jeg sa, og det vet du godt. Du trenger ikke gjøre deg unødvendig dum i svaret.

Kanskje du bør sitere noen som har svart deg før du beskylder folk for å være dumme?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kanskje du bør sitere noen som har svart deg før du beskylder folk for å være dumme?

Jeg har ikke beskyldt deg for å være dum. gjøre seg unødvendig dum i svaret betyr at man fremstiller noe på en unødvendig dum måte, ikke at man faktisk er dum. Det er en ganske vesentlig forskjell.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke beskyldt deg for å være dum. gjøre seg unødvendig dum i svaret betyr at man fremstiller noe på en unødvendig dum måte, ikke at man faktisk er dum. Det er en ganske vesentlig forskjell.

Du tok ikke poenget. Jeg har ikke svart deg eller sitert deg før du kom med "ærlig talt, det var ikke det jeg sa". Du siterte feil person.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rett og slett begynt å takke nei til invitasjoner fra folk som ikke har søppelbøtte på badet. Ja, jeg kan bære rundt på en søppelpose eller vandre gjennom stua med brukte bind og tamponger i hånda, men helt seriøst syns jeg manglende søppelbøtte på badet er såpass lite hensynsfullt at jeg får litt avsmak. Vær et voksent menneske, liksom, du klarer å knytte sammen en søppelpose fra badet etter at du har hatt besøk dersom noen har kastet noe.

Å i praksis enten tvinge 11-åringer som nettopp har fått mensen, nybakte mødre som lekker, 75 åringer med inkontinens eller folk med stomi eller som kateteriserer seg til å måtte enten ha ei veske med badsøppel i med rundt når de er på besøk eller til å måtte blande sine kroppsvæsker inkludert potensiell lukt og bakterier inn i områder hvor folk lager mat og/eller spiser er veldig spesielt. Jeg skal ikke gå så langt som til å si meg enig i at folk uten søppelbøtte på badet er psykopater (ja, jeg vet det var en spøk), men jeg mener i største alvor at det ikke akkurat er de mest omtenksomme og empatiske menneskene som ikke greier å tilby noe så basalt når de har gjester. Og det stemmer ærlig talt med min erfaring.

Jeg er heldig nok til å være både voksen og ha noe såpass lite stigmatiserende som mensen, så jeg sier fra hvorfor jeg takker nei når de inviterer og hvorfor jeg heller vil møtes ute hvor jeg kan få kaste bind på en hyggeligere måte. Jeg tar rett og slett en for laget med tanke på alle de som faktisk er flaue over hva de kaster i søpla, enten de objektivt sett burde syns det er flaut eller ikke. For også jeg syns det er såpass kleint å måtte smyge meg forbi folk som sitter til bords og spiser middag med et gjennomtrukket nattbind i hånda eller bøye meg mellom folk som lager mat for å nå kjøkkensøpla at jeg virkelig helst vil slippe.

For ikke å snakke om de som møter deg halvveis og plukker det ut av henda dine for å kaste det, som begynner å sjekke om du har sortert søpla riktig eller lage et nummer ut av å rope inn i stua hvem som har kastet et eller annet innpakket i plast i restsøpla og lurer på hva det er. Da er jeg glad jeg ikke er 11. 

Anonymkode: 69af7...ac3

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...