Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har forslag til hva man kan gjøre når man er på besøk i mange timer, og det ikke finnes noen søppelbøtte på badet til å kaste bind eller tamponger? Det er ikke aktuelt med spiral, å hoppe over mensen eller å putte brukte bind/tamponger i en sokk – det synes jeg bare blir ekkelt. 😅

Hvordan løser dere andre dette når dere er på besøk et sted uten søppelbøtte på badet?

Anonymkode: 038c9...5b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bare tenker jeg høyt, men hva med å kjøpe en liten rull med bleieposer og ha i vesken. Putt tampong/bind i den, knyt og legg i søppel på kjøkken. Evt i vesken hvis du ikke har lyst til å kaste i vertens søppelkasse. 

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Første gang på besøk så vet jeg jo ikke at verten er en galning uten søppelbøtte på badet (halv-psykopater!). Da ruller jeg tampongen i papir og kaster den på kjøkkenet. 

Neste gang jeg er på besøk gjør jeg det samme. 

Gidder ikke gjøre så mye styr ut av det. Verten sitt valg å ikke ha søppelbøtte på badet, og mensen er vanlig å ha. 

Anonymkode: c027f...cd2

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg vet om det, tar jeg med en plastpose.

Anonymkode: fcb7e...2d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ruller den bare i papir. Hva ellers liksom? Hvis jeg har noe plastikk så bruker jeg det. Kaster den enten på kjøkkenet eller ev ute hvis vi skal ut da.  Har bleiebarn så kunne kanskje lagt den inni der

Anonymkode: 08d60...159

• Liker 1
Skrevet

Det finnes en milelang tråd om dette allerede. Søk den opp. Der tror jeg det handlet om svigerforeldre som ikke hadde søppelbøtte på badet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En rull med hundebæsjeposer koster ca 10 kr. 
Kjøp en rull og ha en pose eller to i vesken der du også har bind/tamponger. 
problem løst 

Anonymkode: 3738c...63a

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Første gang på besøk så vet jeg jo ikke at verten er en galning uten søppelbøtte på badet (halv-psykopater!). Da ruller jeg tampongen i papir og kaster den på kjøkkenet. 

Neste gang jeg er på besøk gjør jeg det samme. 

Gidder ikke gjøre så mye styr ut av det. Verten sitt valg å ikke ha søppelbøtte på badet, og mensen er vanlig å ha. 

Herregud, mannen er verken gal eller psykopat bare fordi han ikke har søppelbøtte på badet. Det er da en utrolig dum og unødvendig kommentar å komme med. De det faktisk er snakk om her er såpass gamle at de ikke har mensen lenger, så det er kanskje ikke så rart at de ikke har tenkt over behovet for en søppelbøtte😅

Folk har forskjellige løsninger på badet, og det betyr ikke at det er noe galt med dem. Det går faktisk an å bare svare på spørsmålet uten å slenge ut personkarakteristikker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ruller den bare i papir. Hva ellers liksom? Hvis jeg har noe plastikk så bruker jeg det. Kaster den enten på kjøkkenet eller ev ute hvis vi skal ut da.  Har bleiebarn så kunne kanskje lagt den inni der

Anonymkode: 08d60...159

Det er jo nettopp det jeg synes er litt upraktisk – jeg har ikke spesielt lyst til å gå ut fra badet med et brukt bind eller en tampong pakket inn i papir for så å kaste det på kjøkkenet. 😅 Det er også to hunder der, og de kan jo være ganske flinke til å lukte ting, så jeg vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen på at de finner det og blir veldig interessert i det. Derfor synes jeg en mer diskret løsning hadde vært greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lite hensynsfullt å ikke tilby bøtte på badet til besøkende, men psykopater eller annet er de selvsagt ikke grunnet dette. 

Jeg tuller i litt papir og kaster i søppelet på kjøkkenet deres, diskret hvis det er noen jeg ikke kjenner godt og påpeker det gjerne til noen jeg står mer nær om at jeg «kaster her jeg siden det ikke var søppelbøtte på badet», så kanskje de tar hintet 😊

Anonymkode: 01e99...4c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo nettopp det jeg synes er litt upraktisk – jeg har ikke spesielt lyst til å gå ut fra badet med et brukt bind eller en tampong pakket inn i papir for så å kaste det på kjøkkenet. 😅 Det er også to hunder der, og de kan jo være ganske flinke til å lukte ting, så jeg vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen på at de finner det og blir veldig interessert i det. Derfor synes jeg en mer diskret løsning hadde vært greit.

Da tar du det med i veska/sekken hjem igjen i så fall da, ha gjerne en liten pose med deg.

Anonymkode: 01e99...4c1

• Liker 1
Skrevet

Svigers har ikke søppel på badet, jeg gir alltid bare beskjed til svigermor at jeg trenger en plass å kaste damegreiene mine. Da kommer hun med en søppelbøtte de har på lur langt inni boden. 

Liker ikke så mye oppstyr rundt hva jeg skal på badet, men hundre ganger bedre enn å smugle den ut til veska i en pose, og i verste fall kanskje glemme den oppi der 😱

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Herregud, mannen er verken gal eller psykopat bare fordi han ikke har søppelbøtte på badet. Det er da en utrolig dum og unødvendig kommentar å komme med. De det faktisk er snakk om her er såpass gamle at de ikke har mensen lenger, så det er kanskje ikke så rart at de ikke har tenkt over behovet for en søppelbøtte😅

Folk har forskjellige løsninger på badet, og det betyr ikke at det er noe galt med dem. Det går faktisk an å bare svare på spørsmålet uten å slenge ut personkarakteristikker.

Oi, her var humoren fraværende en søndag morgen, gitt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

For å svare hyggelig da, så er det faktisk ganske lite velkomment å ikke ha søppelbøtte på badet selv om du ikke har mensen selv. Besøk kan ha det. I tillegg har du q-tips, negleklipp og sminkeservietter. Avfall blir det på et bad. Så jeg mener virkelig at det er spesielle mennesker som ikke har søppelbøtte på badet. Og med et slikt valg - som de selvsagt må få ta i eget hus - må de jo tåle at søppel havner på kjøkkenet, det er jo helt åpenbart.

De gjør ingenting for å lette situasjonen for besøkende, så hvorfor skal vi måtte bære på poser og alt mulig styr for å ta hensyn til dem. Hunder eller ei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt å kaste det i spann på badet. Ikke sikkert det tømmes ofte og da vil det jo begynne å stinke på varmekablene 

Anonymkode: c8252...2d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ekkelt å kaste det i spann på badet. Ikke sikkert det tømmes ofte og da vil det jo begynne å stinke på varmekablene 

Hva er det med dere som tror at alle har varmekabler på badet? 😅 Det er jo ganske tydelig at folk har veldig forskjellige løsninger på dette, og de fleste i tråden virker jo heller ikke enige i at det er en god idé å kaste bind og tamponger rett i en søppelbøtte på badet. Det er nettopp derfor jeg spurte etter andre praktiske løsninger.

AnonymBruker
Skrevet
Ibot skrev (1 time siden):

Det finnes en milelang tråd om dette allerede. Søk den opp. Der tror jeg det handlet om svigerforeldre som ikke hadde søppelbøtte på badet. 

Jeg vet ikke hvor nyttig det egentlig er å anbefale akkurat den tråden. Den ble jo stengt etter hvert fordi kommentarfeltet utviklet seg til ganske mye unødvendig frekkhet og krangling. Da blir det litt merkelig å anbefale folk å grave frem en tråd som endte på den måten, som om den skulle være et godt sted å finne praktiske råd.

Når en tråd ender med at folk går løs på hverandre i stedet for å faktisk diskutere spørsmålet, sier det vel egentlig mer om kommentarfeltet enn om hvor nyttig tråden er.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

For å svare hyggelig da, så er det faktisk ganske lite velkomment å ikke ha søppelbøtte på badet selv om du ikke har mensen selv. Besøk kan ha det. I tillegg har du q-tips, negleklipp og sminkeservietter. Avfall blir det på et bad. Så jeg mener virkelig at det er spesielle mennesker som ikke har søppelbøtte på badet. Og med et slikt valg - som de selvsagt må få ta i eget hus - må de jo tåle at søppel havner på kjøkkenet, det er jo helt åpenbart.

De gjør ingenting for å lette situasjonen for besøkende, så hvorfor skal vi måtte bære på poser og alt mulig styr for å ta hensyn til dem. Hunder eller ei.

Jeg er egentlig enig i at det hadde vært mer praktisk med en søppelbøtte på badet når man har gjester, men jeg synes det blir litt voldsomt å kalle folk spesielle fordi de har valgt å ikke ha det. 😅 Det er tross alt deres hus, og de har tydeligvis en løsning som fungerer for dem.

I dette tilfellet er det dessuten mulig de har søppelbøtte på det andre badet, men det badet er ikke for gjester, og jeg vet ikke engang hvor det er. Så for meg blir det uansett ikke en aktuell løsning.

Og siden det er to hunder der, har jeg heller ikke så lyst til å legge en brukt bind eller tampong i papir på kjøkkenet og risikere at hundene lukter det og finner det. Derfor var det nettopp praktiske og diskrete løsninger jeg lurte på, ikke en diskusjon om hvorvidt verten er spesiell eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid en liten ziplockpose i lomma sammen med bind eller tampong. Putter det oppi den og tar med meg søpla mi igjen.

Anonymkode: 589f8...fec

AnonymBruker
Skrevet

Bestevennen min i starten av 20årene hadde ikke søppelbøtte på badet etter han hadde kjøpt ny leilighet. 

Jeg var ofte der på vors, nach og filmkvelder, og sov på sofaen etter fest. To måneder etter han flyttet inn, så tok jeg med meg en liten søppelbøtte og pakket inn, ga den til han å sa "la merke til at du manglet dette, så her er en innflytningsgave!" 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Mange søppelbøtter til bad har pedalløsning slik at det er luft mellom bunnen og innerbøtte, noe som demper utviklingen av lukt. Og hvis man merker det begynner lukte, så er det vel bare tømme den da? 

Meg bekjent så tømmer de fleste søppelbøtte på badet når de vasker badet. Eller iallefall sjekker om det er noe i den. 

Anonymkode: 1f8ef...02b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...