AnonymBruker Skrevet 9. august #21 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er egentlig enig i at det hadde vært mer praktisk med en søppelbøtte på badet når man har gjester, men jeg synes det blir litt voldsomt å kalle folk spesielle fordi de har valgt å ikke ha det. 😅 Det er tross alt deres hus, og de har tydeligvis en løsning som fungerer for dem. I dette tilfellet er det dessuten mulig de har søppelbøtte på det andre badet, men det badet er ikke for gjester, og jeg vet ikke engang hvor det er. Så for meg blir det uansett ikke en aktuell løsning. Og siden det er to hunder der, har jeg heller ikke så lyst til å legge en brukt bind eller tampong i papir på kjøkkenet og risikere at hundene lukter det og finner det. Derfor var det nettopp praktiske og diskrete løsninger jeg lurte på, ikke en diskusjon om hvorvidt verten er spesiell eller ikke. Anonymkode: 038c9...5b7 Og jeg diskuterer ikke om de er spesielle eller ikke, jeg fastslår at jeg mener det. Halparten av befolkningen er et kjønn som i minst 40 år av livet menstruerer og produserer søppel når de er på do. Da er det spesielt å velge å ikke tilby en løsning for det avfallet på nevnte rom. Lov til det har de selvsagt i eget hus, men da har de jo valgt helt bevisst at søppelet skal kastes på kjøkkenet. Og mitt forslag er at det rulles i papir som vanlig og kastes på kjøkkenet. Uten at du som gjest må ha med deg hundeposer bort. Hvis hundene åpner skap/skuffer og drar ut den brukte tampongen, så javel. Det er jo konsekvensen av huseiers bevisste og lovlige valg. Anonymkode: c027f...cd2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #22 Skrevet 9. august Jeg tar med med de posene vi finner på offentlig toalettene. Så jeg har i en liten pung med bind. Tampong og truseinnlegg. Jeg har å ei truse siden mensen har kommet så kraftig de siste gangene så jeg har vært uheldig. Så alltid forberedt. Ligger alltid i veska mi. Slik har jeg gjort det i manga. Mange år. Så da legger jeg bindet i den posen og har den i veska og kaster når jeg kommer hjem de få gangene jeg ser det ikke er bøtte på badet. Anonymkode: a5a63...8aa
AnonymBruker Skrevet 9. august #23 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Og jeg diskuterer ikke om de er spesielle eller ikke, jeg fastslår at jeg mener det. Halparten av befolkningen er et kjønn som i minst 40 år av livet menstruerer og produserer søppel når de er på do. Da er det spesielt å velge å ikke tilby en løsning for det avfallet på nevnte rom. Lov til det har de selvsagt i eget hus, men da har de jo valgt helt bevisst at søppelet skal kastes på kjøkkenet. Og mitt forslag er at det rulles i papir som vanlig og kastes på kjøkkenet. Uten at du som gjest må ha med deg hundeposer bort. Hvis hundene åpner skap/skuffer og drar ut den brukte tampongen, så javel. Det er jo konsekvensen av huseiers bevisste og lovlige valg. Anonymkode: c027f...cd2 Det er selve veien fra badet til kjøkkenet jeg tenker på når det gjelder hundene. Om de eventuelt skulle finne det senere i søpla, er en helt annen sak. Men jeg er ikke komfortabel med å stå og gå gjennom huset med et brukt bind eller en tampong i hånden, og risikere at hundene kjenner lukten og blir helt gærne etter det. Det er rett og slett ikke en risiko jeg tør å ta. 😅 Anonymkode: 038c9...5b7
AnonymBruker Skrevet 9. august #24 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det med dere som tror at alle har varmekabler på badet? 😅 Anonymkode: 038c9...5b7 De fleste norske hjem har varmekabler. Det er noe utlendinger kommenterer. Anonymkode: a90f6...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #25 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De fleste norske hjem har varmekabler. Det er noe utlendinger kommenterer. Anonymkode: a90f6...f0b Det var da en ganske merkelig kommentar. 😅 For det første er det ikke alle norske hjem som har varmekabler, og for det andre har det da ingenting med hvor folk kommer fra å gjøre. Poenget var at man ikke kan ta for gitt at alle har varmekabler på badet og bruke det som argument for at en søppelbøtte der vil begynne å lukte. Anonymkode: 038c9...5b7
AnonymBruker Skrevet 9. august #26 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er selve veien fra badet til kjøkkenet jeg tenker på når det gjelder hundene. Om de eventuelt skulle finne det senere i søpla, er en helt annen sak. Men jeg er ikke komfortabel med å stå og gå gjennom huset med et brukt bind eller en tampong i hånden, og risikere at hundene kjenner lukten og blir helt gærne etter det. Det er rett og slett ikke en risiko jeg tør å ta. 😅 Anonymkode: 038c9...5b7 Har alltid hatt hund. Så gærne etter menslukt er de ikke altså, så det bør gå bra. Kommer de, så får du bare løfte hånda litt høyere. De lukter gjennom en hundepose også, så den løser ikke det du er redd for uansett. Eneste andre alternativet ditt er jo å være på besøk så kort tid de dagene hver mnd at du ikke trenger å bytte. Da er jo alle problemer løst. Anonymkode: c027f...cd2
AnonymBruker Skrevet 9. august #27 Skrevet 9. august Tamponger spyler jeg ned i do, om det ikke finnes søppelbøtte. Det er så sjelden, at det går helt fint. Da jeg var yngre og ikke visste at man ikke burde gjøre det, gjorde jeg det hver gang, i mange år. Fikk aldri tett do, så én tampong en sjelden gang går nok helt fint. Anonymkode: 734d0...44a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #28 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har alltid hatt hund. Så gærne etter menslukt er de ikke altså, så det bør gå bra. Kommer de, så får du bare løfte hånda litt høyere. De lukter gjennom en hundepose også, så den løser ikke det du er redd for uansett. Eneste andre alternativet ditt er jo å være på besøk så kort tid de dagene hver mnd at du ikke trenger å bytte. Da er jo alle problemer løst. Anonymkode: c027f...cd2 Eller forresten, du kan jo ha en tett plastboks i veska og legge den brukte tamponger der. Og putte den i veska igjen. Da kan du skifte og lukten er minimal. At det må diskuteres om hvorvidt verten er spesiell eller ikke når gjester må bruke så mye tid på å finne løsninger og lage så mye styr for noe så alminnelig som mensen, er uforståelig for meg. Anonymkode: c027f...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #29 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For det første er det ikke alle norske hjem som har varmekabler.. Anonymkode: 038c9...5b7 Det er da bare et faktum at det er svært vanlig med varmekabler på badet i Norge. Det er standard for nye bygg og for oppgraderinger. Jeg sa heller ikke alle, men de fleste. Det er også et faktum at mens er gammelt blod + andre kroppsvæsker med sterk lukt når det oksiderer. Gjelder forsåvidt også for oss som tømmer menskopper i do, for mens inneholder også litt fett, som gjør det vanskelig å trekke ned alt uten såpe. Anonymkode: a90f6...f0b
AnonymBruker Skrevet 9. august #30 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har alltid hatt hund. Så gærne etter menslukt er de ikke altså, så det bør gå bra. Kommer de, så får du bare løfte hånda litt høyere. De lukter gjennom en hundepose også, så den løser ikke det du er redd for uansett. Eneste andre alternativet ditt er jo å være på besøk så kort tid de dagene hver mnd at du ikke trenger å bytte. Da er jo alle problemer løst. Anonymkode: c027f...cd2 Det er det jeg stort sett pleier å gjøre, og heller dra tidlig. Men det er jo ikke alltid det er mulig å dra tidlig, for eksempel på julaften eller ved andre spesielle anledninger. Anonymkode: 038c9...5b7
AnonymBruker Skrevet 9. august #31 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tamponger spyler jeg ned i do, om det ikke finnes søppelbøtte. Det er så sjelden, at det går helt fint. Da jeg var yngre og ikke visste at man ikke burde gjøre det, gjorde jeg det hver gang, i mange år. Fikk aldri tett do, så én tampong en sjelden gang går nok helt fint. Anonymkode: 734d0...44a At doen din ikke tettes er en ting - da har du flaks. Det er forresten ikke doen som tetter seg til slutt, men stikkledningen din, slik at den en dag må spyles for å åpnes igjen (ikke billig og ditt ansvar). Bind, tamponger, våtservietter og vaskekluter tetter også kommunens avløpspumper og gjør at de stopper opp. De må repareres (økte kostnader), og mens de står stille, går avløpet urenset rett i nærmeste vassdrag (miljøsvin). Synes du fortsatt "løsningen" din er god? Anonymkode: c027f...cd2 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #32 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tamponger spyler jeg ned i do, om det ikke finnes søppelbøtte. Det er så sjelden, at det går helt fint. Da jeg var yngre og ikke visste at man ikke burde gjøre det, gjorde jeg det hver gang, i mange år. Fikk aldri tett do, så én tampong en sjelden gang går nok helt fint. Anonymkode: 734d0...44a Jeg hadde nok ikke turt å skylle den ned i do. 😅 Selv om det har gått fint for deg tidligere, betyr ikke det nødvendigvis at det går fint hver gang, og jeg hadde ikke tatt sjansen på tett do eller problemer med rørene hos andre. Anonymkode: 038c9...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #33 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tamponger spyler jeg ned i do, om det ikke finnes søppelbøtte. Det er så sjelden, at det går helt fint. Da jeg var yngre og ikke visste at man ikke burde gjøre det, gjorde jeg det hver gang, i mange år. Fikk aldri tett do, så én tampong en sjelden gang går nok helt fint. Anonymkode: 734d0...44a Husker det gjorde inntrykk på meg på klasseturen til sanitærannlegg der de fortalte at urin og avføring knapt var noe problem for de som jobba der, men derimot alle idiotene som skyller ned q-tips, bind, tamponger, bleier og engangsvaskekluter i do, fordi ingen sånne ting løser seg opp. Anonymkode: a90f6...f0b 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #34 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noen som har forslag til hva man kan gjøre når man er på besøk i mange timer, og det ikke finnes noen søppelbøtte på badet til å kaste bind eller tamponger? Det er ikke aktuelt med spiral, å hoppe over mensen eller å putte brukte bind/tamponger i en sokk – det synes jeg bare blir ekkelt. 😅 Hvordan løser dere andre dette når dere er på besøk et sted uten søppelbøtte på badet? Anonymkode: 038c9...5b7 Jeg kaster alltid tampongene i en svart hundepose. Både hjemme, på jobb og andre steder. Dette er helt uproblematisk. Hvis det ikke er søppelbøtte på badet tar du posen som er mindre enn en fyrstikkeske i lomma/hånda og kaster i restavfallet på kjøkkenet. Hvor mange timer skal du være der? Med god hygiene kan tampongen sitte inne i 8 timer. Hvis du er redd for at den blir full bruker du den største størrelsen og tar på et vanlig bind for sikkerhets skyld. Da kan du nok ha den inne hele besøket. Anonymkode: 363d0...402
AnonymBruker Skrevet 9. august #35 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Husker det gjorde inntrykk på meg på klasseturen til sanitærannlegg der de fortalte at urin og avføring knapt var noe problem for de som jobba der, men derimot alle idiotene som skyller ned q-tips, bind, tamponger, bleier og engangsvaskekluter i do, fordi ingen sånne ting løser seg opp. Anonymkode: a90f6...f0b Jepp. Jobber med dette, og det er et kjempeproblem. Både fordi kostnadene øker, og de betales av alle gjennom kommunale avgifter, og fordi det forurenser når pumpene blir ødelagte og kloakken bare renner rett ut i nærmeste bekk, elv eller sjø. Anonymkode: c027f...cd2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #36 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): En rull med hundebæsjeposer koster ca 10 kr. Kjøp en rull og ha en pose eller to i vesken der du også har bind/tamponger. problem løst Anonymkode: 3738c...63a Dette er det jeg alltid gjør også! Kaster aldri bind og tamponger hos andre. Hvis jeg er på overnatting kaster jeg hundeposen direkte i avfallsdunken ute. Anonymkode: 65796...417
AnonymBruker Skrevet 9. august #37 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noen som har forslag til hva man kan gjøre når man er på besøk i mange timer, og det ikke finnes noen søppelbøtte på badet til å kaste bind eller tamponger? Det er ikke aktuelt med spiral, å hoppe over mensen eller å putte brukte bind/tamponger i en sokk – det synes jeg bare blir ekkelt. 😅 Hvordan løser dere andre dette når dere er på besøk et sted uten søppelbøtte på badet? Anonymkode: 038c9...5b7 Du pakker det godt inn i papir, går inn på kjøkkenet og kaster bind/tamponger der. Anonymkode: 67ca0...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #38 Skrevet 9. august Jeg løser dette ved å dra hjem, rett og slett. Jeg går verken med tampong ut på kjøkkenet eller legger den i veska. Anonymkode: d958f...0a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #39 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg kaster alltid tampongene i en svart hundepose. Både hjemme, på jobb og andre steder. Dette er helt uproblematisk. Hvis det ikke er søppelbøtte på badet tar du posen som er mindre enn en fyrstikkeske i lomma/hånda og kaster i restavfallet på kjøkkenet. Hvor mange timer skal du være der? Med god hygiene kan tampongen sitte inne i 8 timer. Hvis du er redd for at den blir full bruker du den største størrelsen og tar på et vanlig bind for sikkerhets skyld. Da kan du nok ha den inne hele besøket. Anonymkode: 363d0...402 Du har kanskje blødd så mye du. Men jeg må skifte ofte. Kan ikke gå en time en gang. Har vært uheldig flere ganger jeg. Det er pyton når det står på. Anonymkode: a5a63...8aa 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #40 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg kaster alltid tampongene i en svart hundepose. Både hjemme, på jobb og andre steder. Dette er helt uproblematisk. Hvis det ikke er søppelbøtte på badet tar du posen som er mindre enn en fyrstikkeske i lomma/hånda og kaster i restavfallet på kjøkkenet. Hvor mange timer skal du være der? Med god hygiene kan tampongen sitte inne i 8 timer. Hvis du er redd for at den blir full bruker du den største størrelsen og tar på et vanlig bind for sikkerhets skyld. Da kan du nok ha den inne hele besøket. Anonymkode: 363d0...402 Man skal bytte tampong oftere enn etter 8 timer. Det har ingenting med om man har god hygiene eller ikke å gjøre. Sitter den for lenge, kan man få problemer uansett. Jeg blør dessuten altfor mye til at en tampong kan sitte i mer enn 8 timer, og jeg må alltid bruke både bind og tampong. At du ikke har så kraftige blødninger, betyr ikke at det gjelder for alle. Anonymkode: 038c9...5b7 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå