AnonymBruker Skrevet 9. august #21 Skrevet 9. august FF beskytter selger, også. Hadde et salg hvor kjøper ikke hentet pakken. Fikk pakken i retur og FF betalte ut summen. Beholdt pakken en stund i fall kjøper ville hente den likevel. Skjedde ikke, så jeg solgte den en gang til og var kompensert for bryet jeg hadde. Anonymkode: 0f06b...f15 1
ThereGoesBob Skrevet 9. august Forfatter #22 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): FF beskytter selger, også. Hadde et salg hvor kjøper ikke hentet pakken. Fikk pakken i retur og FF betalte ut summen. Beholdt pakken en stund i fall kjøper ville hente den likevel. Skjedde ikke, så jeg solgte den en gang til og var kompensert for bryet jeg hadde. Anonymkode: 0f06b...f15 Dette kalles faktisk beskyttelsespenger, og er det man forbinder med mafiavirksomhet....just saying.
AnonymBruker Skrevet 9. august #23 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2026 den 13.18): Jeg syns Finn.no er helt greit, og det er gratis for meg å bruke. Jeg skriver alltid at jeg ikke bruker Fiks Ferdig. Dersom kjøper absolutt vil ha det tilsendt, så er det kun mot forhåndsbetaling via Vipps direkte til meg, og kjøper dekker og så fraktkostnadene. Det er stort sett kjøper som beskyttes av FiksFerdig løsningen. De kan juge og si hva som helst om pakken, at den ikke er i god stand og kanskje ødelagt og gud vet hva, kanskje sier de at de aldri har mottatt den osv. Og Finn tilgodeser da kjøper og selger blir sittende igjen uten en krone og har tapt varen. NEITAKK. Jeg selger kun mot Vipps betaling til min konto, både ved henting og ved sending. Hva slags gebyrer og kostnader ved Finn er det du snakker om? Er det noe som kun skjer ved benyttelse av FiksFerdig ordningen, er de jo lett å unngå. Det er gratis for meg å bruke Finn, jeg bruker jo ikke FiksF. Anonymkode: 7eb67...4c0 Skjønner den. Som kjøper av "smågreier" (vanligvis til 100-200 kr stk, eller enda en del billigere) synes jeg Fiks Ferdig ofte er til ulempe, da det er å putte penger rett i lomma på Finn, for en tjeneste som ikke føles mer praktisk for meg. Unntaket er ved kampanjer, da er det faktisk billigere å bruke Fiks Ferdig. Som selger føler jeg at Fiks Ferdig er til for kjøpere, som kjøper føler jeg at Fiks Ferdig er til for selgere... Anonymkode: 0861f...cae 2
AnonymBruker Skrevet 9. august #24 Skrevet 9. august Og så hater jeg at Finn fjerner "ønskes kjøpt"-annonsene. Hvis man liker litt "upopulære" ting, kan man bokstavelig talt vente i årevis på at noen legger dem ut til salgs. Vet ikke hvor mange som faktisk sjekket "ønskes kjøpt", men det hendte det hjalp å legge ut annonse der. Skulle ønske jeg visste om et godt alternativ (ikke Facebook). Anonymkode: 0861f...cae 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #25 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Som selger føler jeg at Fiks Ferdig er til for kjøpere, som kjøper føler jeg at Fiks Ferdig er til for selgere... Anonymkode: 0861f...cae God beskrivelse, men bekrefter vel bare at Fiks Ferdig er til for at Finn skal tjene penger på bekostning av både selger og kjøper. I og for seg burde jo ikke det være så overraskende, hele poenget med en etablere og drifte en handelsplattform er jo å tjene penger på det. Anonymkode: 40f94...fad 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå