Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Synes Finn har vært på vei inn i et lite minefelt de siste 10 årene med innføringen av fiks ferdig og gebyrer meg her og der. Nå ser jeg at de har fjernet muligheten til å skjule sin identitet som selger, samtidig som de er raskt ute med å advare mot å kommunisere sine personalia ved ordinært kjøp/salg gjennom meldingsfunksjonen. Snakker ikke Finn derfor med 2 tunger her?

Hva slags folk er det egentlig som sitter og styrer den synkende skuta der?

Endret av ThereGoesBob
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper alltid nytt og kaster gammelt. Gidder ikke å forholde meg til folk.

Anonymkode: d9cec...e9a

AnonymBruker
Skrevet

Finn.no er Norges mest bedriten pengemaskin.

Jeg legger ikke igjen en krone hos dem og handler kun lokalt eller sending uten fiks ferdig.

Som klarna.. det er penger de vil ha og later som de er trygge. Not.

Anonymkode: 2bc4c...f47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (15 minutter siden):

Synes Finn har vært på vei inn i et lite minefelt de siste 10 årene med innføringen av fiks ferdig og gebyrer meg her og der. Nå ser jeg at de har fjernet muligheten til å skjule sin identitet som selger, samtidig som de er raskt ute med å advare mot å kommunisere sine personalia ved ordinært kjøp/salg gjennom meldingsfunksjonen. Snakker ikke Finn derfor med 2 tunger her?

Hva slags folk er det egentlig som sitter og styrer den synkende skuta der?

Hva mener du her?

Anonymkode: e7c00...ce7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjøper alltid nytt og kaster gammelt. Gidder ikke å forholde meg til folk.

Anonymkode: d9cec...e9a

Ok. Nyttig i denne tråden.

Anonymkode: a4f1e...01b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finn.no er Norges mest bedriten pengemaskin.

Jeg legger ikke igjen en krone hos dem og handler kun lokalt eller sending uten fiks ferdig.

Som klarna.. det er penger de vil ha og later som de er trygge. Not.

Anonymkode: 2bc4c...f47

Det er stort sett gratis å bruke Finn til mye 

Anonymkode: a4f1e...01b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns Finn har tapt seg. Men desverre finner jeg ikke noe godt alternativ. Facebookgrupper er så som så, og markedplace oversvømmes av scammere som skal sende ting med budbringere for en liten sum og fandens oldemor. Tise er ett sorgens kapitell..  

Og ja, det er litt teit at man ikke kan være anonym, samtidig som de sier at du ikke skal sende personlig info.. 

Anonymkode: 6a615...1cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns Finn.no er helt greit, og det er gratis for meg å bruke. Jeg skriver alltid at jeg ikke bruker Fiks Ferdig. Dersom kjøper absolutt vil ha det tilsendt, så er det kun mot forhåndsbetaling via Vipps direkte til meg, og kjøper dekker og så fraktkostnadene.

Det er stort sett kjøper som beskyttes av FiksFerdig løsningen. De kan juge og si hva som helst om pakken, at den ikke er i god stand og kanskje ødelagt og gud vet hva, kanskje sier de at de aldri har mottatt den osv. Og Finn tilgodeser da kjøper og selger blir sittende igjen uten en krone og har tapt varen. NEITAKK. Jeg selger kun mot Vipps betaling til min konto, både ved henting og ved sending.

Hva slags gebyrer og kostnader ved Finn er det du snakker om? Er det noe som kun skjer ved benyttelse av FiksFerdig ordningen, er de jo lett å unngå. Det er gratis for meg å bruke Finn, jeg bruker jo ikke FiksF.

Anonymkode: 7eb67...4c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er stort sett kjøper som beskyttes av FiksFerdig løsningen. De kan juge og si hva som helst om pakken, at den ikke er i god stand og kanskje ødelagt og gud vet hva, kanskje sier de at de aldri har mottatt den osv. Og Finn tilgodeser da kjøper og selger blir sittende igjen uten en krone og har tapt varen. NEITAKK. Jeg selger kun mot Vipps betaling til min konto, både ved henting og ved sending.

Jeg har flere hundre salg med fiks ferdig, og har aldri opplevd noe av det du beskriver. Det vil si, én gang rotet Posten bort pakken etter innlevering. Da fikk både kjøper pengene tilbake og jeg fikk pengene mine gjennom FiksFerdig.

Du kan like gjerne oppleve at kjøper påstår at de ikke har mottatt pakken med den minste pakkestørrelsen til Posten (som leveres i mottakers postkasse) når du sender utenom. 

Anonymkode: 0b37f...3b7

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har flere hundre salg med fiks ferdig, og har aldri opplevd noe av det du beskriver. Det vil si, én gang rotet Posten bort pakken etter innlevering. Da fikk både kjøper pengene tilbake og jeg fikk pengene mine gjennom FiksFerdig.

Du kan like gjerne oppleve at kjøper påstår at de ikke har mottatt pakken med den minste pakkestørrelsen til Posten (som leveres i mottakers postkasse) når du sender utenom. 

Hva drev du på med før FiksFerdig da om jeg tør spørre? Gikk vel rett vest alle salgene dine da, siden FiksFerdig ikke fantes enda.

Det siste du skriver er bare pølsevev. Det er godt kjent at ordinære salg på Finn baseres på gjensidig tillit, noe som har fungert veldig bra og fortsetter å gjøre det. Med FiksFerdig eksisterer det ingen tillit mellom kjøper og selger, her er det kun betalingssystemet til Finn som avgjør om handelen går som den skal ved å tilby en liten betaling for at alt skal gå riktig for seg. Litt sånn som de mafiafolka driver på med kollekt i nabolaget for få beskyttelse mot alle de farlige kundene der ute 🙄  Trygg handel kalles det visst.  

Endret av ThereGoesBob
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes finn er supergreit og enkelt. Har over 3000 salg de siste ti årene og har aldri hatt noe problemer. Et par pakker her og der har blitt rotet bort av posten/helthjem, men da har kunden blitt refundert og jeg har fått penger. Digger finn enda mer etter fiksferdig kom. Det er SÅ lettvindt som selger. Bare å pakke pakken, føre på koden man får, og sende avgårde. Slipper å styre med å bestille frakt osv, og det sparer masse tid når man sender mange pakker om dagen. 

Har aldri opplevd noe problem med kjøper heller. Jeg beskriver varen i teksten og legger ved gode bilder, så de vet jo hva de kjøper😊 

Før fiksferdig solgte jeg mest lokalt, men med fiksferdig har man jo fått hele landet som "kunder". Veldig praktisk! 😊 

Anonymkode: 7c5c0...a92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (3 minutter siden):

Hva drev du på med før FiksFerdig da om jeg tør spørre? Gikk vel rett vest alle salgene dine da, siden FiksFerdig ikke fantes enda.

Det siste du skriver er bare pølsevev. Det er godt kjent at ordinære salg på Finn baseres på gjensidig tillit, noe som har fungert veldig bra og fortsetter å gjøre det. Med FiksFerdig eksisterer det ingen tillit mellom kjøper og selger, her er det kun betalingssystemet til Finn som avgjør om handelen går som den skal ved å tilby en liten betaling for at alt skal gå riktig for seg. Litt sånn som de mafiafolka driver på med kollekt i nabolaget for få beskyttelse mot alle de farlige kundene der ute 🙄    

Jeg var ikke på Finn før FiksFerdig.

Du må gjerne fortsette å handle på gamlemåten. Jeg synes FiksFerdig er enklest og lite tidkrevende både som selger og kjøper.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns Finn.no er helt greit, og det er gratis for meg å bruke. Jeg skriver alltid at jeg ikke bruker Fiks Ferdig. Dersom kjøper absolutt vil ha det tilsendt, så er det kun mot forhåndsbetaling via Vipps direkte til meg, og kjøper dekker og så fraktkostnadene.

Hva slags gebyrer og kostnader ved Finn er det du snakker om? Er det noe som kun skjer ved benyttelse av FiksFerdig ordningen, er de jo lett å unngå. Det er gratis for meg å bruke Finn, jeg bruker jo ikke FiksF.

Anonymkode: 7eb67...4c0

Skal du f.eks selge utstyr til bil, båt, mc er det ikke gratis nei (dette er altså på torget) Har ved flere anledninger hatt smådeler som jeg ville bil kvitt, men som jeg ikke gidder å betale for å legge ut. Før var dette gratis å legge ut. 

Ser også at en del brukere er blitt såkalte superselgere. Jeg får vel markedsføre meg som standardselger jeg da..

AnonymBruker
Skrevet

Liker også godt Fiks ferdig, aldri hatt noe problem. Slipper galninger som spør og graver, ikke dukker opp til avtalt tid. 

Men enig i at det er litt for dyrt. 

Anonymkode: f9480...197

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liker også godt Fiks ferdig, aldri hatt noe problem. Slipper galninger som spør og graver, ikke dukker opp til avtalt tid. 

Problemet er jo i stor grad at det koster penger å bruke FiksFerdig. Alt dette går vel i lommene til Finn tipper jeg. 

Finn pleide å være gratis å bruke, men nå er det sakte men sikkert snikinnføring av skjulte gebyrer og kostnader. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, man slipper dem som sier de skal ha varen og så ikke svarer på dagesvis. 

Det er relativt ofte gratis frakt på de minste pakkene, og da kan man som kjøper ende opp med å betale mye mindre enn med porto+Vipps, selv med utgiften til trygg betaling.

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat den muligheten til å legge ut annonser anonymt skulle jeg gjerne sett at de gjeninnførte – faktisk noe jeg kunne betalt et par tiere for ved hver annonse. Med så mye rare folk der ute er det ikke alt du ønsker å flagge for gud og hvermann, sammen med andre annonser du måtte ha ute der du til en viss grad kan identifiseres (f.eks. hvis du skal selge våpen til jakt eller konkurranseskyting).

Anonymkode: 08865...036

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...