Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Har ikke datet på et par år, da jeg har tatt litt fri fra dameverden for å følge et par drømmer. Men nå følte jeg lengselen etter en partner komme sigende, og ønsker å dele et liv med noen, fremfor dette ego-livet jeg har hatt di siste årene. 

Har datet en veldig sjarmerende dame i ca 3 mnd. Pga stor avstand har vi møttes bare 4-5 ganger, og jeg reiste hver gang. Hun har helseutfordringer som hun var tydelig med fra start, gjorde at hun ikke hadde overskudd til å gjengjelde min investering. Der har hun vært flink til å informere meg!

Greit nok tenkte jeg, koster ikke meg så mye å reise. 

Allerede før vi møttes, tror allerede på melding 5, lekte hun med tanken om "hvis vi blir sammen så..." Jeg så på dette som uskyldig flørt, og tenkte ikke så mye over det. Vi holdt kontakten hver dag, både på snaps og Instagram. Jeg insjet på første møte og dro på besøk. Fantastisk møte som varte hele dagen. God dynamikk og begge fant på ting vi ville gjøre. Jeg slappet av, og kjente kjemien traff overraskende raskt. Midt i denne daten kom det og en fremtidsretted kommentar om at "en slik bil må vi ha sammen".. 

Etter en tilsynelatende strøken første date, fløy jeg hjem. Før jeg rakk å komme hjem ble jeg kaldt for den perfekte mannen for henne... nå begynte jeg å lure på hvor grensen hennes mellom spøk, flørt og om hun faktisk mente det, gikk. 

Nå skulle det gå 1 mnd til neste møte, da skulle jeg til gjengjeld være der en uke. Vi tekstet hver dag fortsatt. Mye flørting og nå sa hun plutselig at hun skulle vinne meg, før noen andre rakk det... 

Da det nærmet seg avreise, merket jeg at stemningen endret seg. Hun sa hun skulle ringe meg "ihjel", men hørte aldri noe, og merket mønsterskifte på mld mens jeg var på tur til henne. 

Di to første dagene gikk topp, fysisk nærhet, varme, fine samtaler og gøye opplevelser. Masse latter fra henne og meg. Jeg ordnet meg eget sted og sa jeg skulle møte noen andre også, for å fjerne press fra henne. Men hun var håpløs å få til å dele om sine dype ting, og kom med hvite løyner til sin familie om hvem hun "egentlig" var med. Di siste 5 dagene traff jeg hun 2 timer på en liten joggetur langs stranda. Da merket jeg at kjemien var borte, og hele daten bar preg av stress og uro, synes jeg.

Og pga hennes helsestasjon, som jeg vet er sann, ga jeg henne space, og pushet ikke på. Hverken på mld eller fysisk. Tenkte at her må jeg trå forsiktig.

Men før jeg rakk å komme hjem, ville hun avslutte. Da sendte jeg en fin mld og takket for laget og sa hva jeg likte med henne. Da snudde hun og ville fortsette. 

(Med fremtidssnakk mener jeg ikke lange samtaler, men korte snaps, eller sms om der skal vi bo, eller jeg skal ta det med på den konserten)

Så fortsatte denne fremtidsplanleggingen hennes, samtidig som hun var vanskelig å planlegge et nytt møte med. Da sa jeg tydelig i fra, at jeg blir usikker på all denne usikkerheten, og mister litt motivasjon, så sa jeg ikke orker å reise nedover. 

Da svarte hun med gode og varmende ord, og at hun hadde veldig lyst på besøk. 

Jeg dro nedover, med klump i magen.   hun sa jeg igjen at jeg er den perfekte mann for henne, men hun ville avslutte likevel.

Helsestasjon hennes er reel, og vet det er en stor sorg for henne. Så jeg stoler på alt hun har sagt. 

Men det jeg lurer på, er all denne fremtidspraten i tide og utide normalt å spøke med, flørte med så tidlig i en dating-fase? Merket jeg ble veldig usikker på hvordan jeg skulle møte dette

Mulig jeg er rusten på dating, men interessant å høre hva dere tenker:)

Anonymkode: 8541e...2e9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man skal ta på alvor ting som skurrer og gjør ting veldig opp og ned tidlig i en relasjon. Det er ok med en viss indre usikkerhet i starten av en relasjon, men det er noe hver og en må håndtere i seg selv, for å la relasjonen få utvikle seg. Blir alt lett, vanskelig, lett, vanskelig igjen og igjen, fordi daten er varm og kald om hverandre, da tilsier det et vanskelig forhold også, og man bør ikke gå inn i vanskelig. 

Alle vil oppleve utfordringer etterhvert, men relasjoner bør ikke starte med av og på. Da bør man kjenne at man virkelig ønsker å være med hverandre og bli kjent. Ikke annenhver dag det ene og andre. 

Anonymkode: 2642e...60c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke normalt. Hun virker utrolig vinglete, og det er ikke rart det gjør deg usikker. 

Jeg hadde ikke turt å satse på en som er så varm-kald-varm-kald-varm.

Anonymkode: 66390...513

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sa du skulle treffe andre også? Altså du datet andre samtidig som henne?

Anonymkode: 9cdbd...395

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der kommer ikke til å bedre seg. Det kommer bare til å bli 10x verre når hun etterhvert anser dere som kjærester. 

Bryt opp og ønsk henne lykke til videre. 

Anonymkode: 225b5...ef8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er fra en annen tid, der vi ikke datet. Vi ble sammen ganske raskt og tok det derifra.

Hvis dere to også er litt opp i åra er å treffes i 3 måneder alt for lenge. Og samtidig sa du at du ligger med andre. For det er det å "møte noen andre" betyr? 

Det høres ut som du har surra henne bort.

Endret av Polette
Presisering
  • Liker 2
Skrevet (endret)

For å oppklare en misforståelse, så var det kompiser av meg jeg skulle treffe! Dro for å treffe henne, men hun virket overveldet av presset av at jeg reiste så langt, så jeg fant på ting med noen venner når hun jeg datet ikke kunne for å prøve å dempe press og forventinger litt.

Endret av Zx6r
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det der kommer ikke til å bedre seg. Det kommer bare til å bli 10x verre når hun etterhvert anser dere som kjærester. 

Bryt opp og ønsk henne lykke til videre. 

Anonymkode: 225b5...ef8

Hvorfor det? Vil ikke en avgjørelse i relasjonen gjøre at hun finner trygghet og blir mer stabil og forutsigbar? 

Jeg aner ikke, derfor jeg spør her:)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kun basert på min opplevelse av å være hun som skubber folk ut og drar noen inn. Jeg følte ikke det jeg skulle. Å jeg viste det fysisk, men hjernen hang ikke med. 

Prøv å snakk oppriktig med henne om det. Kom til buns i det, ikke noe tull rundt, rett på sak. 

Anonymkode: 5457f...1f8

Skrevet

For det første....... om det kreves en flytur for å treffes så er det for langt unna.

For det andre....... hun liker oppmerksomheten og virker umoden. Hun burde vært voksen og avsluttet det ordentlig med en gang hun kjente sin egen vingling. Istedenfor lar hun deg ha masse bry med å komme deg dit, og utgifter.

Jeg syns de tingene hun sier er et veldig stort rødt flagg. Sånn bil burde vi hatt sammen etc.

Du virker ryddig og fortjener bedre enn det der.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (7 minutter siden):

For det første....... om det kreves en flytur for å treffes så er det for langt unna.

Åja? Jeg måtte fly interkontinentalt for å date det som i dag er min kone 😅

Anonymkode: 7c506...abd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åja? Jeg måtte fly interkontinentalt for å date det som i dag er min kone 😅

Anonymkode: 7c506...abd

Jo, men du er enig i at det ikke er det beste utgangspunktet? Man trenger gjerne litt hyppige treff for å bli kjent. Man blir ikke like fort kjent bare ved å snakke på telefon og skrive.

Da gikk det jo greit med deg:) 

Skrevet
visp skrev (59 minutter siden):

For det andre....... hun liker oppmerksomheten og virker umoden. Hun burde vært voksen og avsluttet det ordentlig med en gang hun kjente sin egen vingling. Istedenfor lar hun deg ha masse bry med å komme deg dit, og utgifter.

Jeg syns de tingene hun sier er et veldig stort rødt flagg. Sånn bil burde vi hatt sammen etc.

Du virker ryddig og fortjener bedre enn det der.

Enig, kortreist er best, gjerne gangavstand.  Hvis noen f.eks. kommer fra et annet land så følger det mye utfordringer(både praktisk, kulturelt og  kommunikasjon) og problematikk.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som meg. Jeg er bipolar 2 og før jeg fant de rette medisinene var jeg veldig frem og tilbake. Var gift med en veldig tålmodig mann i 25 år. Når jeg ble skilt og skulle ut å date, ble jeg veldig vinglete. Varm og kald. Ville gjerne være en god kjæreste, men fikk hetta når ting ble for alvorlig. Er nå stabil pga medisiner. Velger å være alene siden forhold gjør meg stressa og utrygg. Og medisinene som gjør at jeg har det veldig bra, har fjernet all sexlyst. Men jeg velger harmoni og ro fremfor forhold og sex

Anonymkode: b14cc...e55

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
I Grosny skrev (23 minutter siden):

Enig, kortreist er best, gjerne gangavstand.  Hvis noen f.eks. kommer fra et annet land så følger det mye utfordringer(både praktisk, kulturelt og  kommunikasjon) og problematikk.  

Gangavstand blir for kort igjen :laugh:

En tog- eller busstur er greit da :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mulig jeg er rusten på dating, men interessant å høre hva dere tenker:)

Jeg tenker hun er en potensiell kaninkoker.

Skrevet
visp skrev (12 minutter siden):

Gangavstand blir for kort igjen :laugh:

En tog- eller busstur er greit da :) 

Mulig jeg er litt vel stor i kjeften, min kjære bodde egentlig bortenfor gangavstand, ca 15-20 km unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (43 minutter siden):

Ta det fra noen som ble sammen med en nabo, og det ble slutt, og vi var to umodne idioter om det. Våre felles naboer holdt nesten fest den dagen vi ble voksne og sluttet å krangle over gjerdet. Så nei, gangavstand definitivt for nært, ikke spise der en driter osv.

Anonymkode: 54136...b8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hun høres ut som meg. Jeg er bipolar 2 og før jeg fant de rette medisinene var jeg veldig frem og tilbake. Var gift med en veldig tålmodig mann i 25 år. Når jeg ble skilt og skulle ut å date, ble jeg veldig vinglete. Varm og kald. Ville gjerne være en god kjæreste, men fikk hetta når ting ble for alvorlig. Er nå stabil pga medisiner. Velger å være alene siden forhold gjør meg stressa og utrygg. Og medisinene som gjør at jeg har det veldig bra, har fjernet all sexlyst. Men jeg velger harmoni og ro fremfor forhold og sex

Anonymkode: b14cc...e55

Tusen takk for at du deler! Godt å høre at du velger det som gir deg fred og ro! 

Er ikke så lett for en enkel og stødig bygdekar å henge med i svingene, og forstå hva greia er. Når det svinger fra at jeg er drømmemann og hun skal kapre meg, til manglende engasjement til at jeg kommer. 

Ble rimelig kokt i hodet, for å si det mildt😅

AnonymBruker
Skrevet
Zx6r skrev (15 minutter siden):

Tusen takk for at du deler! Godt å høre at du velger det som gir deg fred og ro! 

Er ikke så lett for en enkel og stødig bygdekar å henge med i svingene, og forstå hva greia er. Når det svinger fra at jeg er drømmemann og hun skal kapre meg, til manglende engasjement til at jeg kommer. 

Ble rimelig kokt i hodet, for å si det mildt😅

Det er uansett et jæklig stort hint til deg om å holde deg unna. Hvis det starter vanskelig så blir det ikke akkurat bedre om ikke dama får selvinnsikt og selv synes hun har et problem. You cant fix this. 

Anonymkode: 54136...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...