AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:27 #21 Skrevet onsdag kl. 10:27 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor mange par i midten av 50 åra reiser på ferie i utlandet bare de to i 14-dager +++? Jeg og mannen planlegger en slik ferie i Europa. Møter litt negative kommentarer og ble derfor nysgjerrig på om dette ikke er så vanlig? så spørsmålet mitt er derfor, reiser du på ferie kun med partneren din (og uten barn) din over 2-3 uker? Anonymkode: bffcd...b7f Misunnelse Anonymkode: 69f23...47f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:27 #22 Skrevet onsdag kl. 10:27 Vi har vært gift i 16 år og aldri møtt negative kommentarer de gangene vi har reist kun oss to.. Anonymkode: b040b...c90 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:34 #23 Skrevet onsdag kl. 10:34 Siden vi har en 13 åring, utgår dette for oss. Men har ingen problem med å reise med bare henne og oss i flere uker. De andre er voksne og har sine egne liv. Jeg ser frem til å reise med bare mannen, når datteren blir litt eldre. jeg er ikke så opptatt av hva alle andre mener Anonymkode: 960e7...592 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:36 #24 Skrevet onsdag kl. 10:36 Nå har ikke vi barn, og vi er litt yngre men vi reiser jo bare oss typ hver gang vi reiser. Vi er jo sammen fordi vi liker hverandre, vi liker jo hverandre like godt på ferie så hvordan skal det kunne bli kjipt liksom. Nå snart skal vi være en mnd på tur som vi er stort sett årlig i tilegg til flere kortere turer på 4-14 dager. Jeg har aldri hørt noe negativt annet enn en og annen småmisunnelig kommentar om at vi har det enkelt som har råd til det eller lignende og det ignorerer vi jo glatt. Andre har prioritert anneledes med de positive og negative sidene det har, sånn er livet. Anonymkode: ead2e...3ec
Stacy__ Skrevet onsdag kl. 19:14 #25 Skrevet onsdag kl. 19:14 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvor mange par i midten av 50 åra reiser på ferie i utlandet bare de to i 14-dager +++? Jeg og mannen planlegger en slik ferie i Europa. Møter litt negative kommentarer og ble derfor nysgjerrig på om dette ikke er så vanlig? så spørsmålet mitt er derfor, reiser du på ferie kun med partneren din (og uten barn) din over 2-3 uker? Anonymkode: bffcd...b7f Siden du referer til par i midten av 50 årene, så må jeg nok referere til mine foreldre som eksempel. Mamma er 59 og faren min er 8 år eldre enn henne. De reiser på ferie 2-3 ganger i året, da er de bortreist i 1-3 uker om gangen. Mine foreldre reiser alltid uten barn, da barna deres er 30 og 35 år gamle 😅 Jeg og deres omgangskrets har aldri ansett det som unormalt eller negativt. Hvorfor i alle dager får du negative kommentarer på at du reiser med mannen din?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:22 #26 Skrevet onsdag kl. 19:22 Det gjør vi minst to ganger i året, men vi er ikke så gamle enda. Våre foreldre passer gledelig barna. I femtiårene er vel barna så store at det ikke er noe å tenke på. Høres veldig rart ut å få negative kommentarer over. Anonymkode: 9a020...0e0
AnonymBruker Skrevet i går, 09:16 #27 Skrevet i går, 09:16 AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 4.15): Hvor mange par i midten av 50 åra reiser på ferie i utlandet bare de to i 14-dager +++? Jeg og mannen planlegger en slik ferie i Europa. Møter litt negative kommentarer og ble derfor nysgjerrig på om dette ikke er så vanlig? så spørsmålet mitt er derfor, reiser du på ferie kun med partneren din (og uten barn) din over 2-3 uker? Anonymkode: bffcd...b7f Ja hvert år. 1-3 uker avhengig av når og hvordan ferien er. Anonymkode: 2d87c...a91
AnonymBruker Skrevet i går, 09:31 #28 Skrevet i går, 09:31 AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 8.18): At det høres kjedelig bare oss to, at vi heller bør reise med andre vennepar. Når jeg tenker meg om er det ingen i vår vennekrets som reiser alene. De er sammen med andre par Anonymkode: bffcd...b7f Hvis dere ton synes det er greit, så er vel det viktigst. Vi reiser alene både utenlands og innenlands (med bobil) Vi har også venner og bekjente som alltid drar sammen med andre. Det er ingenting for oss . Vi elsker å dra alene og utforske nye steder på vår måte. Daer vi ikke avhengig av andres planer og ønsker Anonymkode: 2d87c...a91
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #29 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 8.18): At det høres kjedelig bare oss to, at vi heller bør reise med andre vennepar. Når jeg tenker meg om er det ingen i vår vennekrets som reiser alene. De er sammen med andre par Anonymkode: bffcd...b7f Vi reiser bare oss to og vi koser oss. Kommer helt an på hvilke type ferie man legger opp til og ønsker å gjøre. Å hele tiden reise med andre er for meg bare stress, da er det flere å ta hensyn til, ulike behov og ønsker. Vil jo komme hjem fra ferien uten å bli skilt. Hadde nok gitt en god F i hva andre mener. Sørg for deres eget reir og bry dere mindre om hva andre mener. Det som er kjedelig for andre er kanskje kjekt for dere og omvendt. Har levd nok etter hva andre mener og tror og fasadelivet er ikke noe å hige etter. Anonymkode: 4848a...bba 1
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #30 Skrevet 52 minutter siden Det tenker jeg er helt normalt. Anonymkode: 27057...562
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå