AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 02:15 #1 Skrevet onsdag kl. 02:15 Hvor mange par i midten av 50 åra reiser på ferie i utlandet bare de to i 14-dager +++? Jeg og mannen planlegger en slik ferie i Europa. Møter litt negative kommentarer og ble derfor nysgjerrig på om dette ikke er så vanlig? så spørsmålet mitt er derfor, reiser du på ferie kun med partneren din (og uten barn) din over 2-3 uker? Anonymkode: bffcd...b7f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 02:30 #2 Skrevet onsdag kl. 02:30 Vi var det i 2024. Vi var vel borte i over 3 uker. Jeg ser ikke problemet så sant ikke barna deres er mindreårige da. Utenom det så pleier jeg å reise alene på ferie i søreuropa i 4 - 6 uker gangen. Det går også bra. Anonymkode: b795c...969
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 03:12 #3 Skrevet onsdag kl. 03:12 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvor mange par i midten av 50 åra reiser på ferie i utlandet bare de to i 14-dager +++? Jeg og mannen planlegger en slik ferie i Europa. Møter litt negative kommentarer og ble derfor nysgjerrig på om dette ikke er så vanlig? så spørsmålet mitt er derfor, reiser du på ferie kun med partneren din (og uten barn) din over 2-3 uker? Anonymkode: bffcd...b7f Hvorfor får dere negative tilbakemeldinger, og hva har det å si? Kjæresten min og jeg drar på ferier uten barn. Det er fantastisk. Ingen mener noe om det. Anonymkode: 3eb4a...d91 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 03:26 #4 Skrevet onsdag kl. 03:26 Det er da helt vanlig. Vurder omgangskretsen din. Anonymkode: 15f86...4a7 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 03:59 #5 Skrevet onsdag kl. 03:59 Ja. Dem slutta å bli med oss på ferie for noen år siden. Vi er 45 år. Barna er 24 og 21. Mere vanlig at man drar på ferie alene enn å ha med barna når dem har blitt stor. Hvis noen av. Min omgangskrets hadde reagert så hadde jeg heller revurdert dem. Anonymkode: 6f332...49b 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 04:16 #6 Skrevet onsdag kl. 04:16 Vi nærmer oss 60, og var 4 uker i Frankrike i mai, og tar 2 uker i Italia i oktober. Både ferie og Europa er vanlig blant våre venner som har voksne barn. Anonymkode: 81924...5d0 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 04:27 #7 Skrevet onsdag kl. 04:27 Kan du gi eksempler på negative kommentarer du har fått? Jeg skjønner ikke hva det er å kritisere. Vi reiser hvert år, som regel 2 - 3 uker. Kun oss to. Anonymkode: 7cfa8...b98 2
Enmanelskeråhate Skrevet onsdag kl. 05:30 #8 Skrevet onsdag kl. 05:30 Hvorfor skulle mannikke det med voksne unger? 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:31 #9 Skrevet onsdag kl. 05:31 Siste ferien jeg var sammen med mine foreldre var da jeg var 17 år og ser ingen grunn til at barna skal være med på ferien når de er voksne. Anonymkode: e77f0...418 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:18 #10 Skrevet onsdag kl. 06:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du gi eksempler på negative kommentarer du har fått? Jeg skjønner ikke hva det er å kritisere. Vi reiser hvert år, som regel 2 - 3 uker. Kun oss to. Anonymkode: 7cfa8...b98 At det høres kjedelig bare oss to, at vi heller bør reise med andre vennepar. Når jeg tenker meg om er det ingen i vår vennekrets som reiser alene. De er sammen med andre par Anonymkode: bffcd...b7f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:31 #11 Skrevet onsdag kl. 06:31 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor mange par i midten av 50 åra reiser på ferie i utlandet bare de to i 14-dager +++? Jeg og mannen planlegger en slik ferie i Europa. Møter litt negative kommentarer og ble derfor nysgjerrig på om dette ikke er så vanlig? så spørsmålet mitt er derfor, reiser du på ferie kun med partneren din (og uten barn) din over 2-3 uker? Anonymkode: bffcd...b7f Skulle ønske jeg kunne det, og kunne nok gjort det om vi fikk det til. Kun en av ungene bor fortsatt hjemme, men hen er også myndig, så ikke noe problem å reise uten unger nå. Men den eneste gangen jeg kan huske å ha vært på reise mer enn en uke, er på bryllupsreisen for 25 år siden. Etter det har vi aldri klart å få det til hverken med eller uten unger. Det er for mye annet som skjer. Som potetbonde har jeg ikke anledning til å ta fri mer enn 4-5 dager av gangen om sommeren, og når jeg kan ta litt lenger fri om vinteren, er det vanskelig i forhold til konas jobb. Anonymkode: a5f45...da0 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:56 #12 Skrevet onsdag kl. 06:56 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og mannen planlegger en slik ferie i Europa. Møter litt negative kommentarer og ble derfor nysgjerrig på om dette ikke er så vanlig? Anonymkode: bffcd...b7f Fra hvem? Anonymkode: c7693...c85
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:10 #13 Skrevet onsdag kl. 07:10 Høres ikke rart ut i det hele tatt for meg 🙂. Jeg liker fredelige ferier, uten å måtte innordne meg etter vennepar o.l. Og det er vanlig for meg at barn over 16 heller vil være hjemme og ha sommerjobb. Det gjorde jeg, og det gjorde mine barn. Anonymkode: 5fb5f...b0f 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:17 #14 Skrevet onsdag kl. 07:17 Hvem mener de dere skal reise med da? Venner? Barna? jeg og mannen elsker å dra på lange turer sammen bare vi to. Vi har ungdommer i 20-årene, og de er med oss på en tur sammen en gang i året. Ellers så liker vi godt langturer alene. Anonymkode: 53fb0...d00 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:26 #15 Skrevet onsdag kl. 07:26 Helt vanlig for oss, vi er gift og elsker hverandre, men også gode venner med de samme interessene. Anonymkode: 8c946...5bf 3
Kvalitet Skrevet onsdag kl. 07:27 #16 Skrevet onsdag kl. 07:27 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvem mener de dere skal reise med da? Venner? Barna? jeg og mannen elsker å dra på lange turer sammen bare vi to. Vi har ungdommer i 20-årene, og de er med oss på en tur sammen en gang i året. Ellers så liker vi godt langturer alene. Anonymkode: 53fb0...d00 Hvor ofte reiser dere da? En gang i året ? To ganger? Og hvor lenge er dere vekke?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:39 #17 Skrevet onsdag kl. 07:39 Nei vi reiser alene uten venner ja. Nei å ha venner rundt meg i 1-2 uker gidder jeg ikke. En lang helg går fint. Rart at dem reagerer på det. Kanskje dem er avhengig av at noen andre planlegger for dem. Liker helst å planlegge selv. Uten å ta hensyn til noen andre enn oss Anonymkode: 6f332...49b 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:48 #18 Skrevet onsdag kl. 07:48 Når jeg er i midten av 50 årene er yngste 20 ish, så da ser jeg ikke problemet med å dra på ferie uten dem. Anonymkode: 89e02...eef 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:00 #19 Skrevet onsdag kl. 08:00 Litt mer info hadde vært fint. Negative kommentarer fra hvem? Det er lenge til vi kan reise alene( uten unger), men det er virkelig noe jeg ser fram til. Skal sier at jeg er veldig hjemmekjær da, så maks 1 uke. Anonymkode: 0b307...7b6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:21 #20 Skrevet onsdag kl. 10:21 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At det høres kjedelig bare oss to, at vi heller bør reise med andre vennepar. Når jeg tenker meg om er det ingen i vår vennekrets som reiser alene. De er sammen med andre par Anonymkode: bffcd...b7f Det er de andre det er noe galt med. For å sette ting i perspektiv, min kjæreste og jeg har ingen vennepar. Vi har knapt nok venner (ingen grunn, selvvalgt om noe). Så vi slipper dette. Det er ikke noe galt med dere som liker å lade opp alene. Anonymkode: 3eb4a...d91 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå