AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:21 #21 Skrevet tirsdag kl. 12:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare la det gå, høres ut som folk som forventer alt for mye av venner, og blir sure når man ikke kan hoppe til når de trenger noe. Skjønner at du lurer og det er sårt, men kanskje det er til det beste? Hvis hun ene bestandig er i klinsj med noen, så er det vel en grunn til det. Blir ofte en person i en vennegjeng som styrer og lager dårlig stemning. Se det litt an og vurder om du skal ta det opp med hun ene venninnen din. Har bare konkludert med at uansett alder så er det bestandig drama med enkelte, livet blir lettere uten sånne👌 Anonymkode: d4c30...f91 Ja, det er virkelig påfallende. Hun er konstant i aktive konflikter. Med sjefen, alle eksmennene, naboen, bortetslagstyrer, familiemedlemmer, andre venner. Alle andre er skylden. Hun er fellesnevneren. Anonymkode: 63a4d...56d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:22 #22 Skrevet tirsdag kl. 12:22 Jenter er som jenter verst pleier jeg å si. Å ha en felles gjeng med jente-venner kommer med en felles sekk med drama. Det hadde jeg ikke orket å forolde meg til. Heng med hyggelige folk! Anonymkode: 8384a...81c 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:24 #23 Skrevet tirsdag kl. 12:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jenter er som jenter verst pleier jeg å si. Å ha en felles gjeng med jente-venner kommer med en felles sekk med drama. Det hadde jeg ikke orket å forolde meg til. Heng med hyggelige folk! Anonymkode: 8384a...81c Haha. Det er nok mye rett i det du sier her. Som også er mye av grunnen til at jeg lufter det her inne med fremmede folk og ikke med andre i den utvidede gjengen; det blir så mye drama. Anonymkode: 63a4d...56d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:40 #24 Skrevet tirsdag kl. 12:40 Det er jo ikke ekte vennskap hvis du er rett for å ta opp ting med dem. Enten så må du ta opp ting med dem, eller ta hintet om at de ikke vil ha deg med i vennegjengen Anonymkode: ea9c5...d66 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:01 #25 Skrevet tirsdag kl. 13:01 Har et veldig godt tips. De er 3 og du 1 Ikke ta kontakt med de, vær den som åpner chatten sist, ikke kommenter men trykk et hjerte eller liker. Vær hyggelig. ikke hig etter de. Jo mer du higer og forventer jo mer sårbar blir du. Etter hvert vil de legge merke til at det og de begynner å ta kontakt og invitere. Kanskje, kanskje ikke. Finn deg nye venner og bruk tid på andre venner. La de se at du danser videre og har andre. Ikke ta det opp med de. Anonymkode: 8dc07...7b5 3 2
BBB12345 Skrevet tirsdag kl. 13:04 #26 Skrevet tirsdag kl. 13:04 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er (var?) del av en venninnegjeng på fire, hvor jeg hadde kjent de andre i alt fra 7-15 år. Vi bor i nærheten av hverandre, og var sammen flere ganger i uken. Det siste halvannet året har de sklidd mer og mer unna; jeg blir ikke invitert med på ting lengre, og når jeg tar initiativ så er de positive og vil, men avlyser alltid en etter en. Jeg vet at de er mye sammen uten meg, både da jeg ofte ser dem ute sammen, samt via oppdateringer på sosiale media. De var blant annet på ferie sammen de to siste årene, samt feiret nyttår sammen. Jeg var ikke invitert. Det er hyggelig stemning når vi treffes, og det har ikke vært noe konflikter. Vi er i midten av 40-årene. Det er veldig sårt for meg, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Hadde det vært en konflikt hadde jeg kunne ta dette opp, men det har ikke skjedd noe, så jeg lurer på om jeg rett og slett ikke er like viktige for dem som de er for meg, og at jeg er på den kjipe siden av vennskap som bare glir over grunnet livet. Anonymkode: 63a4d...56d Høres ut som løsningen nok en gang er kommunikasjon.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:14 #27 Skrevet tirsdag kl. 15:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har et veldig godt tips. De er 3 og du 1 Ikke ta kontakt med de, vær den som åpner chatten sist, ikke kommenter men trykk et hjerte eller liker. Vær hyggelig. ikke hig etter de. Jo mer du higer og forventer jo mer sårbar blir du. Etter hvert vil de legge merke til at det og de begynner å ta kontakt og invitere. Kanskje, kanskje ikke. Finn deg nye venner og bruk tid på andre venner. La de se at du danser videre og har andre. Ikke ta det opp med de. Anonymkode: 8dc07...7b5 Det er et godt tips. og fortsett å sette grenser og gjerne være bortreist når de vil ha hjelp. Det er når du setter grenser du ser hvem som er venner. Anonymkode: f2a95...1e4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:20 #28 Skrevet tirsdag kl. 15:20 Finn deg nye folk. Lat som ting er bra. Ikke gi en av de informasjon de ikke kan dele med alle. Anonymkode: b0125...ce4 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:21 #29 Skrevet tirsdag kl. 15:21 Hvis en av de holder kontakten med deg vær obs på at det kan være en informant til de andre. Anonymkode: b0125...ce4 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:29 #30 Skrevet tirsdag kl. 15:29 Hadde de hatt lyst til å ha deg med på ferie de to siste årene, så hadde de spurt deg. De har ikke lyst til å ha deg med på ferie. Dere er vel mer bekjente enn venninner. Er ikke så mye å gjøre med det, du kan ikke tvinge folk til å like deg. Slikt skjer i livet. Anonymkode: 65442...821 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:29 #31 Skrevet tirsdag kl. 15:29 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hjalp ikke hun ene med en sak hun mente at jeg burde hjelpe henne med. Svarte som sant var at "det skulle jeg gjerne gjort, men akkurat den helgen er jeg bortreist". Hun mente jeg burde avlyse turen min for å hjelpe henne. Dette er egentlig det eneste jeg kan tenke på som "har skjedd". Det er over ett år side, etter dette forandret alt seg. Så kanskje de er "mean girls" Et eksempel er at om jeg skriver noe må chatten vår, ser jeg at alle har sett det, men som oftest er det kun en som gidder å svar. Om noen andre skriver, svarer som oftest alle. Asså, dette er ungdomsskolenivå. Litt sprøtt å skrive det ut sånn som dette, da ser jeg hvordan det er Anonymkode: 63a4d...56d Skriv mindre ❤️ Anonymkode: b0125...ce4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:32 #32 Skrevet tirsdag kl. 15:32 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis en av de holder kontakten med deg vær obs på at det kan være en informant til de andre. Anonymkode: b0125...ce4 Ja. Typ: "Vet dere hva? Kristine klager på at vi utfryser henne. Hun skal alltid lage bråk". Anonymkode: 68a81...395 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:34 #33 Skrevet tirsdag kl. 15:34 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skriv mindre ❤️ Anonymkode: b0125...ce4 Nei! Anonymkode: 68a81...395 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:35 #34 Skrevet tirsdag kl. 15:35 For noen drittkjerringer. Skikkelig mean girls. Du fortjener bedre, ts ♥️ Anonymkode: e2703...5c2 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:30 #35 Skrevet tirsdag kl. 17:30 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er et godt tips. og fortsett å sette grenser og gjerne være bortreist når de vil ha hjelp. Det er når du setter grenser du ser hvem som er venner. Anonymkode: f2a95...1e4 Nettopp. Å bli fadet ut av en vennegjeng er veldig sårt og vondt og knekker selvtilliten. Så lenge man håper og prøver så lar man såret være åpent til å bli såret enda mer. Ved å beskytte seg selv er det helt nødvendig å sette grenser og finne andre å være med. Jeg ble selv fryst ut av en vennegjeng der vi var 6 jenter gjennom hele barne og ungdomstiden helt til vi var i starten på 20 årene. Vet ikke den dag i dag hvorfor. 20 år siden nå, og vi bor i samme lille by. Det gjør fortsatt litt vondt å se de sammen og treffe de. Men jeg valgte å distansere meg helt etter flere år der jeg håpte og prøvde. Beste jeg kunne gjort for meg selv. Hun ene tar kontakt av og til da hun sliter litt med et av barna sine og ønsker å snakke. Jeg registrerer at hun «trenger» ikke en gang har hun spurt hvordan jeg har det, eller hvordan mine barn har det. Jeg støtter når jeg føler for, ikke ellers. Jeg skylder henne ingenting. Jeg danser videre for mange år siden og har mye gode og sunne vennskap. Selvtilliten min knakk den gangen, og de skal ikke få ødelegge mer Anonymkode: 8dc07...7b5 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:00 #36 Skrevet tirsdag kl. 20:00 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er (var?) del av en venninnegjeng på fire, hvor jeg hadde kjent de andre i alt fra 7-15 år. Vi bor i nærheten av hverandre, og var sammen flere ganger i uken. Det siste halvannet året har de sklidd mer og mer unna; jeg blir ikke invitert med på ting lengre, og når jeg tar initiativ så er de positive og vil, men avlyser alltid en etter en. Jeg vet at de er mye sammen uten meg, både da jeg ofte ser dem ute sammen, samt via oppdateringer på sosiale media. De var blant annet på ferie sammen de to siste årene, samt feiret nyttår sammen. Jeg var ikke invitert. Det er hyggelig stemning når vi treffes, og det har ikke vært noe konflikter. Vi er i midten av 40-årene. Det er veldig sårt for meg, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Hadde det vært en konflikt hadde jeg kunne ta dette opp, men det har ikke skjedd noe, så jeg lurer på om jeg rett og slett ikke er like viktige for dem som de er for meg, og at jeg er på den kjipe siden av vennskap som bare glir over grunnet livet. Anonymkode: 63a4d...56d Jeg opplevde dette i starten av voksenlivet. Fikk vite senere at de syns jeg var for dominerende, en av kjærestene deres sa det til meg for de turte ikke selv. Og ja, jeg var nok mer dominerende enn de. Jeg likte at alle kunne si sin mening, men jeg skjønte ikke at de jattet med. Jeg trodde alle var fornøyde så lenge ingen sa noe annet. Så de var ulik meg med å ta overdrevent hensyn til hverandre på en måte jeg ikke taklet. "Nei du kan bestemme, nei du kan, nei du har alltid så gode forslag." Hadde jeg aldri sagt noe så hadde vi blitt sittende slik hele kvelden 🙈 Fant meg noen lik meg, men jeg er glad for at noen sa hva det faktisk var. Anonymkode: 7a573...502 2 1
Lorieen Skrevet tirsdag kl. 20:07 #37 Skrevet tirsdag kl. 20:07 Disse damene er ikke vennene dine. Finn deg nye venner og gå videre. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:09 #38 Skrevet tirsdag kl. 20:09 Da er du ikke ønsket av disse menneskene. Prioriter andre venner. Anonymkode: 019df...75e 1
FrkSolsikke Skrevet tirsdag kl. 20:13 #39 Skrevet tirsdag kl. 20:13 Du kan jo be den ene venninnen du liker med på ting, så kan dere to ha en god tone og så kan de andre to seile sin egen sjø? 😀😀
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:18 #40 Skrevet tirsdag kl. 20:18 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hjalp ikke hun ene med en sak hun mente at jeg burde hjelpe henne med. Svarte som sant var at "det skulle jeg gjerne gjort, men akkurat den helgen er jeg bortreist". Hun mente jeg burde avlyse turen min for å hjelpe henne. Anonymkode: 63a4d...56d Så utrolig frekt å spørre om, da skal det nesten være snakk om å bære kiste i begravelse tenker jeg. Var det snakk om å hjelpe henne å male hus så ber man ikke folk avlyse en reise. Anonymkode: 5a019...6ba 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå