Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er (var?) del av en venninnegjeng på fire, hvor jeg hadde kjent de andre i alt fra 7-15 år. Vi bor i nærheten av hverandre, og var sammen flere ganger i uken. Det siste halvannet året har de sklidd mer og mer unna; jeg blir ikke invitert med på ting lengre, og når jeg tar initiativ så er de positive og vil, men avlyser alltid en etter en. Jeg vet at de er mye sammen uten meg, både da jeg ofte ser dem ute sammen, samt via oppdateringer på sosiale media. De var blant annet på ferie sammen de to siste årene, samt feiret nyttår sammen. Jeg var ikke invitert. Det er hyggelig stemning når vi treffes, og det har ikke vært noe konflikter. Vi er i midten av 40-årene.

Det er veldig sårt for meg, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Hadde det vært en konflikt hadde jeg kunne ta dette opp, men det har ikke skjedd noe, så jeg lurer på om jeg rett og slett ikke er like viktige for dem som de er for meg, og at jeg er på den kjipe siden av vennskap som bare glir over grunnet livet. 

Anonymkode: 63a4d...56d

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du ikke om det har skjedd noe, men uten å anklage da, mer at du føler at du blir glemt og at du lurer på om det faktisk er tilfelle.

Anonymkode: dc281...236

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spør du ikke om det har skjedd noe, men uten å anklage da, mer at du føler at du blir glemt og at du lurer på om det faktisk er tilfelle.

Jo, kanskje jeg må det. Men det er så sårbart, siden de er tre og jeg er en. To av dem kan også være ganske harde, og jeg vet hvordan de er mot andre de mener ikke har oppført seg slik de mener er rett. Så jeg er nok litt redd for hva som kan bli slengt mot meg. Og siden vi bor så nært, kjennes det ut som om det kan bli en evt. vanskeligere situasjon enn nå; jeg kan fort komme dit at de ikke vil hilse på meg på butikken eller slutter å si hei til ungene mine. Hm. Kanskje ikke dette egentlig er venner jeg vil ha? Når jeg føler meg så vaktsom for å ta opp ting.

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal ta den praten med hun tredje som ikke er hard? du trenger ikke ta det opp i det plenum. Nei altså hvis du ikke vil være venn med de så er det jo bare å gå videre.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Har dere menn? Vi har en venninne med en mann som er vanskelig å komme overens med, så vennskapet har sklidd mer og mer ut. Vi andre fungerer godt på parmiddager og ferier sammen.

Anonymkode: 0f7f4...dfe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å spørre.

Fortsetter du å bare lure glir dere enda mer fra hverandre til all kontakt er borte.

Spør du kan det være en misforståelse som blir ordnet opp. Skulle de bli sure ender det bare som hvis du ikke skulle spurt overhode. Så ingen risk egentlig.

Anonymkode: a6b55...15e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres vondt ut. 

Det er nok noe som ligger under, og siden du ikke vet hva det er så har du kanskje ikke helt forståelsen av det de reagerer på ved deg? Om det faktisk er helt uten grunn så er de Mean Girls og ikke noe å samle på. 

Å fase deg ut er jo ikke OK, de mangler jo helt empati og varme for deg om de gjør dette bevisst. 

Jeg hadde snakket med den minst harde og spurt, men jeg tror ikke jeg hadde klamret meg fast til dem hvis de faktisk er så slemme.

Anonymkode: 01a76...8c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har dere menn? Vi har en venninne med en mann som er vanskelig å komme overens med, så vennskapet har sklidd mer og mer ut. Vi andre fungerer godt på parmiddager og ferier sammen.

Anonymkode: 0f7f4...dfe

Jeg har mann, ingen av dem. De kjenner min mann ganske godt, men han er aldri med når det er oss fire. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette høres vondt ut. 

Det er nok noe som ligger under, og siden du ikke vet hva det er så har du kanskje ikke helt forståelsen av det de reagerer på ved deg? Om det faktisk er helt uten grunn så er de Mean Girls og ikke noe å samle på. 

Å fase deg ut er jo ikke OK, de mangler jo helt empati og varme for deg om de gjør dette bevisst. 

Jeg hadde snakket med den minst harde og spurt, men jeg tror ikke jeg hadde klamret meg fast til dem hvis de faktisk er så slemme.

Anonymkode: 01a76...8c3

Jeg hjalp ikke hun ene med en sak hun mente at jeg burde hjelpe henne med. Svarte som sant var at "det skulle jeg gjerne gjort, men akkurat den helgen er jeg bortreist". Hun mente jeg burde avlyse turen min for å hjelpe henne. Dette er egentlig det eneste jeg kan tenke på som "har skjedd". Det er over ett år side, etter dette forandret alt seg.  Så kanskje de er "mean girls" :)  Et eksempel er at om jeg skriver noe må chatten vår, ser jeg at alle har sett det, men som oftest er det kun en som gidder å svar. Om noen andre skriver, svarer som oftest alle. Asså, dette er ungdomsskolenivå. Litt sprøtt å skrive det ut sånn som dette, da ser jeg hvordan det er

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Her er det bare å spørre.

Fortsetter du å bare lure glir dere enda mer fra hverandre til all kontakt er borte.

Spør du kan det være en misforståelse som blir ordnet opp. Skulle de bli sure ender det bare som hvis du ikke skulle spurt overhode. Så ingen risk egentlig.

Anonymkode: a6b55...15e

Jeg har lurt på å spørre, men vi inngår i en større vennegruppe, så det kan bli ubehagelig. Særlig hun ene tar ikke to kroner engang for å skape drama, og hun er alltid i konflikter med folk på jobben, lærere osv. Jeg vokter meg for dette, da jeg er mer stillferdig og internalisernde. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Finne deg flere venner

Anonymkode: 4f7d9...d14

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg er klok, eller bare konfliktsky🙃. Jeg vet også, at ord som sies, kan ikke tas tilbake. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Finne deg flere venner

Anonymkode: 4f7d9...d14

Jeg har flere venner, det jeg spør om er hvordan jeg skal forholde meg til denne situasjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har lurt på å spørre, men vi inngår i en større vennegruppe, så det kan bli ubehagelig. Særlig hun ene tar ikke to kroner engang for å skape drama, og hun er alltid i konflikter med folk på jobben, lærere osv. Jeg vokter meg for dette, da jeg er mer stillferdig og internalisernde. 

Er du sikker på at du vil vere ein del av denne gjengen? 

Anonymkode: f2250...a38

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du vil vere ein del av denne gjengen? 

Anonymkode: f2250...a38

Nei. Det er jeg ikke sikker på.

Jeg tror det å spørre her inne, og å se hva svar folk kommer med, hjelper meg å sortere. Noe i meg blir sint fordi jeg blir behandlet dårlig. Noe i meg blir lei meg. Mesteparten i meg sier, dette er du for gammel til å holde på med, kom deg videre. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du har en venn fortsatt i denne gruppen. Hun som svarer i chatten og som du også liker bedre enn de to andre, etter hva jeg leser mellom linjene. Ville latt som ingenting, og prøvd å beholde denne ene, samt unngå drama i den større gruppa dere er en del av. Tror denne giftige oppførselen fra de andre vil slå tilbake på dem selv ganske snart, og da er det like greit for deg å ikke være så veldig tett firkløver med dem, ha et mer voksent, avstands vennskap hvor dramaet ikke involverer deg.  Overse og la det gå, dyrk andre vennskap og interesser og hold en høflig og god tone. 

Anonymkode: e2597...bb5

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Det er jeg ikke sikker på.

Jeg tror det å spørre her inne, og å se hva svar folk kommer med, hjelper meg å sortere. Noe i meg blir sint fordi jeg blir behandlet dårlig. Noe i meg blir lei meg. Mesteparten i meg sier, dette er du for gammel til å holde på med, kom deg videre. 

Det er den delen du skal høre på. Bruk livsenergien din på hyggeligere ting.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror du har en venn fortsatt i denne gruppen. Hun som svarer i chatten og som du også liker bedre enn de to andre, etter hva jeg leser mellom linjene. Ville latt som ingenting, og prøvd å beholde denne ene, samt unngå drama i den større gruppa dere er en del av. Tror denne giftige oppførselen fra de andre vil slå tilbake på dem selv ganske snart, og da er det like greit for deg å ikke være så veldig tett firkløver med dem, ha et mer voksent, avstands vennskap hvor dramaet ikke involverer deg.  Overse og la det gå, dyrk andre vennskap og interesser og hold en høflig og god tone. 

Anonymkode: e2597...bb5

Dette var et klokt og godt råd. Takk. Jeg har ikke vært i en sånn situasjon før, det er veldig rart. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Det er den delen du skal høre på. Bruk livsenergien din på hyggeligere ting.

Ja:) Tusen takk. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare la det gå, høres ut som folk som forventer alt for mye av venner, og blir sure når man ikke kan hoppe til når de trenger noe. Skjønner at du lurer og det er sårt, men kanskje det er til det beste? Hvis hun ene bestandig er i klinsj med noen, så er det vel en grunn til det. Blir ofte en person i en vennegjeng som styrer og lager dårlig stemning. Se det litt an og vurder om du skal ta det opp med hun ene venninnen din. Har bare konkludert med at uansett alder så er det bestandig drama med enkelte, livet blir lettere uten sånne👌

Anonymkode: d4c30...f91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...