AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:45 #41 Skrevet tirsdag kl. 16:45 Jeg kan ikke mye om regler for sykemelding, men om du sykemeldes fra din stilling i 50% vil du vel bare motta sykepenger tilsvarende lønn i 50%-stilling? Og når du ikke kan ta ekstravakter så kan det umulig bli mindre økonomiske bekymringer av det? Anonymkode: 81697...a07
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:46 #42 Skrevet tirsdag kl. 16:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan ikke mye om regler for sykemelding, men om du sykemeldes fra din stilling i 50% vil du vel bare motta sykepenger tilsvarende lønn i 50%-stilling? Og når du ikke kan ta ekstravakter så kan det umulig bli mindre økonomiske bekymringer av det? Anonymkode: 81697...a07 Nei, det stemmer ikke. TS vil få sykepenger utifra hvor mye hun har tjent, heldigvis. Anonymkode: 2379a...be3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:53 #43 Skrevet tirsdag kl. 16:53 Men skrikes det ikke etter folk til helse jobber? Og så ansette mange på små delstillinger, hvorfor det? Høres helt merkelig ut for meg som ikke jobber i helse Anonymkode: 8f18d...529
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:56 #44 Skrevet tirsdag kl. 16:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men skrikes det ikke etter folk til helse jobber? Og så ansette mange på små delstillinger, hvorfor det? Høres helt merkelig ut for meg som ikke jobber i helse Anonymkode: 8f18d...529 De tror nok at det lønner seg, og det gjør det kanskje når man ser bortifra sykemeldte og misfornøyde ansatte. Anonymkode: 2379a...be3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:58 #45 Skrevet tirsdag kl. 16:58 Littelulla skrev (19 timer siden): Du kan dra og snakke med legen din om situasjonen. Det er denne som eventuelt sykemelder. Ikke du. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du kan ikke sykemelde deg, det er legen som evnt gjør det. Men du er jo ikke syk. Anonymkode: 3ce1c...ab8 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du kan jo ikke bare bestemme at du vil bli sykemeldt, det er opp til legen å avgjøre. Anonymkode: 61fed...d9e AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan ikke sykemelde deg selv. Det er bare leger som kan sykemelde, dersom legen vurderer det som nødvendig av helsegrunner. Anonymkode: b3ee5...0c5 KG's nest mest brukte setning. Anonymkode: da1e5...909 1 1
Littelulla Skrevet tirsdag kl. 17:57 #46 Skrevet tirsdag kl. 17:57 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): KG's nest mest brukte setning. Anonymkode: da1e5...909 Det kan tenkes. Enda er det da flere som ikke vet det. 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:32 #47 Skrevet tirsdag kl. 19:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var en forklaring for alle de som mener at TS ikke kan sykemeldes for hun er ikke syk. Jeg sier jo, man kan faktisk bli syk av å leve med en så uforutsigbar arbeidssituasjon hvor man ikke vet hva man vil tjene neste måned. Kommunen driter i de ansatte. Ofte ansetter de flere ekstravakter så arbeidssituasjonen for de som må bruke ekstravakter for å komme opp i prosent får det enda vanskeligere. Det er SÅÅÅ vanvittig mange sykemeldte i helsevesenet og etter å ha kjent det på kroppen selv så forstår jeg hvorfor. Det skaper sykemeldte og det skaper dårlig (elendig) arbeidsmiljø, som igjen fører til at enda flere blir sykemeldte. Anonymkode: 2379a...be3 Det er klart man kan bli syk av en krevende arbeidssituasjon, men dette er først og fremst ts sitt ansvar å finne seg en jobb hun kan stå i over tid. At hun er "lei" og utslitt av sin egen familiesituasjon er livet, ikke sykdom. Det er også klart hva som gir og ikke gir rett på til sykepenger; konflikt på arbeidsplass og sosiale problemer er eksempler på noe som ikke gir rett. Anonymkode: 2d93b...b05
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:33 #48 Skrevet tirsdag kl. 19:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): KG's nest mest brukte setning. Anonymkode: da1e5...909 Pussig at den trenger å gjentas. Anonymkode: 2d93b...b05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå