AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:42 #1 Skrevet mandag kl. 21:42 Jeg er så utslitt og lei av å bli behandlet slik på jobben min. Jeg har fast 50% stilling men ønsker mer, det vet både sjef og dem øverste lederne. Nå er jeg i jobbsøking, men av alt stress mtp økonomi, små barn og alt som henger med så har jeg blitt helt utslitt av tankekjør. Har en uke igjen av ferien, men har tenkt tanken på å sykmelde meg. Men derav selvfølgelig dårlig samvittighet, noe jeg ikke ønsker og ha. Anonymkode: 54d88...f79 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:44 #2 Skrevet mandag kl. 21:44 Sykmelde deg for hva da? At du ikke får større stilling? Anonymkode: c60d2...e4b 14 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:46 #3 Skrevet mandag kl. 21:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sykmelde deg for hva da? At du ikke får større stilling? Anonymkode: c60d2...e4b Nei, stress,tankekjør osv. Anonymkode: 54d88...f79
Sofakona Skrevet mandag kl. 21:48 #4 Skrevet mandag kl. 21:48 Hva legger du i utslitt? Jeg er helt for å ta vare på sin helse, men om du drar til legen og vil ha sykemelding må du ha god grunn, ikke bare sliten Du jobber bare 50 og er sliten,men vil ha 100 prosent? 16 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:50 #5 Skrevet mandag kl. 21:50 Sofakona skrev (Akkurat nå): Hva legger du i utslitt? Jeg er helt for å ta vare på sin helse, men om du drar til legen og vil ha sykemelding må du ha god grunn, ikke bare sliten Du jobber bare 50 og er sliten,men vil ha 100 prosent? Ja, 50% fast+ tilkallingsvakter som tilsier 100%.. gjort i flere år. Anonymkode: 54d88...f79 1
Run Skrevet mandag kl. 21:50 #6 Skrevet mandag kl. 21:50 Skal det ikke mer til for sykmelding? Nesten så man kan lure på om du ville klart mer enn den stillingen du har. 9
Littelulla Skrevet mandag kl. 21:51 #7 Skrevet mandag kl. 21:51 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er så utslitt og lei av å bli behandlet slik på jobben min. Jeg har fast 50% stilling men ønsker mer, det vet både sjef og dem øverste lederne. Nå er jeg i jobbsøking, men av alt stress mtp økonomi, små barn og alt som henger med så har jeg blitt helt utslitt av tankekjør. Har en uke igjen av ferien, men har tenkt tanken på å sykmelde meg. Men derav selvfølgelig dårlig samvittighet, noe jeg ikke ønsker og ha. Anonymkode: 54d88...f79 Du kan dra og snakke med legen din om situasjonen. Det er denne som eventuelt sykemelder. Ikke du. 6 8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:51 #8 Skrevet mandag kl. 21:51 Om du ønsker 100% men bare har 50% er det dårlig idé å sykemelde seg fordi du ikke « får viljen» din. Da mister du bare enda mer sjanse til å få økt stilling barnslig tankegang mener æ Anonymkode: b888c...024 12 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:52 #9 Skrevet mandag kl. 21:52 Du kan ikke sykemelde deg, det er legen som evnt gjør det. Men du er jo ikke syk. Anonymkode: 3ce1c...ab8 9 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:52 #10 Skrevet mandag kl. 21:52 Run skrev (Akkurat nå): Skal det ikke mer til for sykmelding? Nesten så man kan lure på om du ville klart mer enn den stillingen du har. Der ville jeg vært forsiktig. Jobber mer tilsammen enn 100%. Anonymkode: 54d88...f79
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:00 #11 Skrevet mandag kl. 22:00 Du kan jo ikke bare bestemme at du vil bli sykemeldt, det er opp til legen å avgjøre. Anonymkode: 61fed...d9e 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:29 #12 Skrevet mandag kl. 22:29 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei, stress,tankekjør osv. Anonymkode: 54d88...f79 Det må du da ikke sykemelde deg for. Det er litt av livet. Du er ikke syk, så prøv å koble av når du kan på fritiden. Anonymkode: 3c654...25e 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:39 #13 Skrevet mandag kl. 22:39 Jeg tenker folk henger seg for mye opp i arbeidssituasjonen din. Selvsagt kan økonomiske bekymringer og stress hjemme gjøre at man føler man er i ferd med å klappe sammen. Snakk med legen din du, det er kun hen som kan svare på om du kan få en sykmelding. Men som en som har vært og er utmattet lenge, så vil ikke en sykmelding fikse situasjonen som gjør deg så utrolig sliten. Det kan hende du kjøper deg litt mer tid selvfølgelig og kan komme litt mer ovenpå, men det er nok helt riktig av deg å søke jobber for å kvitte deg med det økonomiske tankekjøret. Ønsker deg lykke til, håper du får en høyere stilling. Anonymkode: 60598...8f6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:42 #14 Skrevet tirsdag kl. 05:42 NEI! dette er ikke grunnlag for en sykemelding i min bok. Det har nå blitt sykt vanskelig å bli sykemeldt til tross for reell sykdom/skade og dette er vel kanskje noe av grunnen til det... Anonymkode: e767f...750 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:43 #15 Skrevet tirsdag kl. 05:43 Nei dette er ikke grunn til sykmelding, du er ikke syk, og det er ingenting som blir bedre av at du er borte fra jobb. Du blir ikke mindre bekymret av å ikke dukke opp, og du får ikke bedre økonomi. Bekymring er en del av livet, og vi må gå på jobb likevel. Hvis du har 50% fast og jobber mye ekstra, kan du ihht arbeidsmiljøloven §14-4a kreve stilling tilsvarende faktisk arbeidstid de siste 12 mnd. Arbeidsgiver kan kun nekte dette dersom de kan bevise at det ikke foreligger behov, som ikke virker å være tilfellet for din del. Da tar det seg imidlertid dårlig ut å være vekke fordi du er sur over stillingsprosenten din, dette er fult mulig å løse men krever litt egeninnsats. Er du organisert kan du få hjelp av forbundet ditt til å fremme kravet. Anonymkode: 88015...fcf 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:49 #16 Skrevet tirsdag kl. 05:49 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, 50% fast+ tilkallingsvakter som tilsier 100%.. gjort i flere år. Anonymkode: 54d88...f79 Antar at dette er i helsevesenet, for det er sånn de driver på der. Ren og skjær utnyttelse av folk og en stor skam at dette får foregå på den måten. Det ødelegger de deltidsansatte som ønsker å øke stillingen, det ødelegger arbeidsmiljøet og det ødelegger for å rekruttere nye til helsevesenet. Så klager myndighetene på at det er for få ansatte i helse til å takle den stadige økningen av eldre, pleietrengende. Jeg blir så forbanna på hele systemet. Ingen unge ønsker å utdanne seg til deltidsjobber hvor de ikke engang får huslån pga lav stillingsprosent. Myndighetene lager ris til egen rumpe ved å ikke stille høyere krav til fulltidsstillinger. Anonymkode: 2379a...be3 1
Diry72 Skrevet tirsdag kl. 05:51 #17 Skrevet tirsdag kl. 05:51 (endret) Du jobber 50 %, og må da sykemeldes... Gud bedre ...Hva med å søke jobb istedet.. Endret tirsdag kl. 05:52 av Diry72 Ekstra info 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:51 #18 Skrevet tirsdag kl. 05:51 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er så utslitt og lei av å bli behandlet slik på jobben min. Jeg har fast 50% stilling men ønsker mer, det vet både sjef og dem øverste lederne. Nå er jeg i jobbsøking, men av alt stress mtp økonomi, små barn og alt som henger med så har jeg blitt helt utslitt av tankekjør. Har en uke igjen av ferien, men har tenkt tanken på å sykmelde meg. Men derav selvfølgelig dårlig samvittighet, noe jeg ikke ønsker og ha. Anonymkode: 54d88...f79 Du kan ikke sykemelde deg selv. Det er bare leger som kan sykemelde, dersom legen vurderer det som nødvendig av helsegrunner. Anonymkode: b3ee5...0c5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:57 #19 Skrevet tirsdag kl. 05:57 hvis du finner en lege som sykemelder deg fordi du overtenker så kjør på men en bedre løsning ville vært å jobbe litt med tankkjøret og hvordan du håndterer ting.. Anonymkode: ce73e...b6d 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:59 #20 Skrevet tirsdag kl. 05:59 Diry72 skrev (1 minutt siden): Du jobber 50 %, og må da sykemeldes... Gud bedre ...Hva med å søke jobb istedet.. Evner du ikke å se at å bli tvunget til en liten ufrivillig deltidsstilling kan gjøre mennesker syke? Det skaper en giftig arbeidssituasjon med et utrolig dårlig arbeidsmiljø. Å få en fulltidsstilling er en uoppnåelig drøm for mange i helsevesenet. Det å gå i 50%-stilling og ta på seg ekstravakter er noe helt annet enn å gå i en 100% stilling hvor turnusen er lagt opp til spredning av vakter for å unngå at folk bli syke. Det blir for eksempel lagt opp til friperiode etter ekstra krevende vakter. Når man går ekstra så må man ta det som er ledig og ikke engang tenke på at man burde hatt fri noen dager etter langhelg, natt, osv. Anonymkode: 2379a...be3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå